Opret Log ind
Program til Danish Masters #2 er ude
Den sidste kvalifikation til Danmarksmesterskabet starter i morgen, hvor otte hold skal fægte om én plads til finalerne.
Skrevet af: Arthrangos    24. marts 2017 21:00      

smF og resten af FUAH er blandt de deltagende hold.

I morgen starter Danish Masters #2, som er den sidste mulighed for at kvalificere sig til Danmarksmesterskabet. Her skal hold som Fragsters og FUAH krydse klinger.

Holdene kæmper om den sidste finaleplads til DM, som vil blive afgjort til Copenhagen Games, der bliver afholdt i april måned.

Kvalifikationskampene starter cirka 12:15, hvor samtlige kampe afgøres i BO3. Grupperne kommer til at være som følgende:

eFuture har meldt ud til esport.dk, at de ikke kunne deltage i turneringen grundet personlige årsager. Sørby eSport har derfor overtaget deres plads, og listen over de deltagende hold er derfor som følgende:

  • dk Fragsters (dragoNfly, stavn, torben, rtA og fr0slev)
  • dk FUAH (smF, HECTOz, haste, tabu og Bubski (stand-in))
  • dk MODSTAND (BERRY, KS, basso, Holzt og zeptonL)
  • dk Main Street eSport (zyloN, Kolibrien, Remoy, kpZET og Trixitlol)
  • dk Ambush E-Sport (tmL, HooXi, s0mmer, LATINOBOMBEN og PnX)
  • dk funky (troels, kr1zzer, KroNoZ, dj_skullfuck, kenni og domax)
  • dk dmeek (Gulle, Pave, Sunshine, Sacron og nille)
  • dk Sørby eSport (zerdji, inTeQ, wezx, KENZYY og nodios)

Kampene bliver streamet på esport.dk's Twitch, som du kan se herunder.

#1 xela
2017-03-24 21:08
gl til alle hold!
#2 Memphis
2017-03-24 21:09
Let's go dmeek! :) (og kpZET :) )
#3 KENZYY
2017-03-24 21:12
Held og lykke Din Mor Er En Kusse <3
#4 wezx
2017-03-24 21:13
Det giver ikke meget mening, at Sørby eSport får et invite som det sidste hold og efterfølgende får seed 5?
#5 Martin
2017-03-24 21:26
Hvor ser du seeds? Har de ikke bare overtaget alphas seed?
#7 wezx
2017-03-24 21:51
http://www.esport.dk/danish-masters-2-brackets/
#8 wezx
2017-03-24 21:52
Og skrev til gsmurf der confirmed at den rækkefølge er seeds :-)
#22 Mads
2017-03-25 00:38
De seeds giver da ihvertfald ikke mening :D
#10 HooXi
2017-03-24 22:08
Well, hvor meget har givet mening ved denne her kval indtil videre Kenni? :DD
#20 Winspai
2017-03-25 00:25
Tja men kom nu lige vil mene det her er meget nemt at styre. :)
#6 Mort
2017-03-24 21:41
Hvad med E-future har jeg misset noget ?
#9 Arthrangos
2017-03-24 22:06
"eFuture har meldt ud til esport.dk, at de ikke kunne deltage i turneringen grundet personlige årsager."
#12 Mort
2017-03-24 22:13
Okay tak for info :)
#11 MSAA
2017-03-24 22:12
Hvordan bliver de her hold fundet? Jeg tænker da helt sikkert, at der findes bedre hold end dmeek og Sørby.
#13 Ukendt
2017-03-24 22:15
Måske har bedre hold takket nej til en invite ¯\_(ツ)_/¯
#14 MSAA
2017-03-24 22:16
Det er selvfølgelig rigtigt, det havde jeg ikke tænkt på :-)
#15 bhop_2_school
2017-03-24 22:40
Forstår heller ikke at din klan ikke har fået invite :-)
#24 MSAA
2017-03-25 01:19
Jeg spiller ikke på et hold, så jeg ved ikke, hvad du taler om :-)
#16 wezx
2017-03-24 22:43
Lad mig høre hvem du har i tankerne til invites frem for de to hold? :-)
#25 MSAA
2017-03-25 01:23
Jeg kan ikke nævne nogen på stående fod, men det var nu snarere en vurdering ud fra de få kampe, som jeg har set med de pågældende spillere. Ydermere, så troede jeg, at Masters var det ypperste i dansk CS lige nu, hvorfor der umiddelbart er utrolig mange spillere, der blot kunne mixe og slå majoriteten af de her hold.

Omvendt skal I selvfølgelig have held og lykke, og det var ikke nødvendigvis noget ondt mod jer. :-)
#17 Nodios
2017-03-24 22:49
Hmm, måske er vi ikke det hold med allermest PR-værdi, dog har vi vist nogle resultater, som i min optik burde kunne give os en større fordel, fremfor andre opkommende hold. Eventuelt kan du nævne nogle hold som du ser mere interessante, fremfor lige netop vores hold? :)
- Vi har trods alt fået påtaget os et seed 5, som vel viser noget udfra ens niveau?
#27 MSAA
2017-03-25 01:25
Er jeres seed ikke blot et resultat af Alpha's afbud?

Jeg mener blot, at der burde være så mange danske spillere, der ikke deltager, som nemt kunne slå de fleste af de her hold. Måske er det snarere et opråb om mangel på vilje hos bedre spillere til at danne hold end en kritik af jeres niveau.

Held og lykke skal I selvfølgelig ikke snydes for :-)
#28 Nodios
2017-03-25 02:41
Hvis jeg var turnerings ansvarlig og ville tænke på fremtidens CS, så ville jeg da til hver en tid prøve at bygge en så stabil scene op, som overhovedet muligt. Fremfor at mix-hold/1-måneds-hold skulle overtage alle turneringer. Ville jo også være et klogt træk, i forhold til fremtidige tophold.
Ved at give "svagere" hold (som du jo mener) chancen for at spille, kommer der først og fremmest endnu flere talenter frem på scenen, samt udvikler holdene sig utroligt meget.
- I vores scenarie er det helt grundlæggende bare, at vi som hold ikke har slået 100% igennem på den danske scene. (På trods af, at vi har slået nogle OK danske hold, som b.la. Ambush)
Hvis man kigger lidt mere på den internationale front, har vi slået nogle decent hold i Esea main, hvor vi pt ligger til en playoff. Jeg er dog enig med dig i, at der er flere mix-hold som kan slå os, men det er jo en ting man skal arbejde på som hold. Men at gå ud fra at mix-hold skal være med i en turnering som denne, er jeg uenig med dig i. (Meget kortsigtet idé)
For at være helt ærlig, så synes jeg at de hold fra seedings nummer 4 til 8, er tætte hold, som jeg mener kan spille op mod hinanden (hvor top 3, er lidt et overraskelses moment at slå)
Så min pointe er udelukkende at jeg synes det er ærgerligt at du nævner Sørby (og såvel dmeek) som værende "ikke-hold-der-burde-være-med", da jeg tror begge hold kan overraske :)
#29 MSAA
2017-03-25 02:50
Jeg mener ikke nødvendigvis, at man skal invitere mixhold, og det var nu heller ikke pointen. Jeg prøver blot at sige, at der burde være flere danske hold af højere kvalitet, da der er mange spillere med højere kvalitet. I skal måske nok lønnes for jeres stabilitet, men det bliver en lang debat så lad os lukke den her.
#30 Nodios
2017-03-25 03:11
Men du forstår vel min undren, udfra din første kommentar. Det du formulerede i kommentaren betød jo indirekte, at du mente at vi ikke burde være med, da der findes andre hold, som er meget bedre end os. :D Men umiddelbart ser det ikke sådan ud, medmindre man netop laver et mixhold.
#31 MSAA
2017-03-25 04:25
Jeg ved ikke lige, hvilke hold der findes, det vil jeg godt erkende. Måske var min første kommentara også en smule forhastet, da jeg blot kiggede på deltagerlisten.
#32 NaToSaphiX
2017-03-25 10:10
Intet imod jer, men det er sgu også væsentligt nemmere at komme til ESEA Main Playoffs når man snupper 3 walkover Wins.

Hvis jeg ikke tager fejl tog I også et yderligere, på trods af at I havde aftalt med det andet hold at rykke kampen i match chat. Det blev så overturned.
#34 Nodios
2017-03-25 10:39
Enig med dig i, at det selvfølgelig gør det nemmere for os, når vi har fået 3 Walkovers (ikke 4). Den 3. Walkover-kamp vandt vi udelukkende fordi modstanderne hellere ville fokusere på en anden turnering/liga whatever, de har ihvertfald ikke joinet de seneste to kampe. (Eller bedt om en yderligere rykning af kampen)
- Selvom vi har fået nogle "gratis wins", synes jeg stadig vi har formået at levere nogle resultater mod f.eks. Wysix, eSuba og de andre hold vi har vundet over.
Kigger man overall på Esea Main, var vores målsætning slet ikke at gå i playoffs, blot at kunne forblive i ligaen, så for os er det bare et ekstra plus at gå til playoffs (om du så mener det er fortjent eller ej)
#35 NaToSaphiX
2017-03-25 11:42
Jeg synes sgu også I har opnået rigtig flotte resultater, jeg er faktisk meget imponeret af jeres præstation :)

Jeg kan bare også huske min første sæson i Main, og det handlede da om at tage så mange FFW som man overhovedet kunne. Det er bare ikke ligeså rewarding som hvis man rent faktisk gør sig fortjent til playoffs, men med det sagt er det stadig en flot præstation det I har opnået :)
#36 Nodios
2017-03-25 11:50
Selvfølgelig er det luksus at få FFW, men det har jo ikke været i vores hensigt at tage dem, uden en reel kamp. Det første hold var et hold med Larsen, de spillede kun 2 kampe i Esea Main før de gik ned. Så spillede vi mod et hold der ikke havde nogle spillere som havde betalt deres Esea (??) Og så mod GameplayDNA, som valgte ikke at stille op, som fortalt i den tidligere kommentar. Så det har altså ikke været vores hensigt, "bare" at gå efter gratis wins.
#37 NaToSaphiX
2017-03-25 13:40
Ja, okay :S

Mindes bare at have læst på en matchpage med jer og et andet hold at I tog FFW selv om I havde aftalt en anden dato med det hold, som admin ikke havde nået at få opdateret.
#39 Nodios
2017-03-25 14:00
nix :D
#40 NaToSaphiX
2017-03-25 16:41
https://play.esea.net/index.php?s=stats&d=matc..
#41 Nodios
2017-03-25 17:55
De var nogle tards overfor os, så ham der scheduler for os han havde haft ham på blocket på Steam, så havde de først kontaktet en af os andre der den 22.
- Det var ikke fordi Admin havde glemt det, eSuba og co havde bare ikke svaret os, så vi gik udfra at vi spillede på det pågældende tidspunkt, da vi ikke fik rykket kampen. :)
#21 Streak2k10
2017-03-25 00:36
Det er lidt svært at give invites ud, når man skal lede blandt hold under top10. Virker lidt som om der generelt bliver givet invites ud på baggrund af hvem, der har gjort sig bemærket de sidste 1-2 uger (og måske også lidt efter hold, der har "kendte" navne). Ergo bliver der ikke gravet så dybt i resultaterne blandt holdene -- Det er dog på en måde forståeligt nok, når de skal finde hold så tæt på turneringsstart.
#26 MSAA
2017-03-25 01:24
Du har nok ret, men selv et hold som jer (UNBOUND, ikke?) bliver forbigået ofte, synes jeg. I burde da helt sikkert have fået chancen her.
#42 Streak2k10
2017-03-26 00:08
Tjaa, kan man sige, med to indbyrdes opgør mod sørby på lan gående vores vej eksempelvist. Men ja vi har ikke vist så meget de seneste uger.
EDIT: JO VENT! Et lidt heldigt resultat, i form af en vunden bo1 mod FUAH i ESEA open, har vi da opnået på det seneste :D
#18 Martin
2017-03-24 23:19
Jeg kan se der er lidt ballade om invites, men der er vel ikke andre at invitere?
Hvem skulle det være?
#38 NikoHeiseN
2017-03-25 13:55
alle andre end sørby evt
#43 braadz
2017-03-26 00:38
^^
#19 PERCY
2017-03-24 23:58
Ser en modstand og fuah kvalle måske lidt fragsters måske vil det virke med rtA måske ikke!
#23 MrNoOne
2017-03-25 00:53
Sååååå, hvad sker der med Efuture?! :D
OG HVOR ER GADE?!
#33 NaToSaphiX
2017-03-25 10:12
Det er en Gåde med Gade