Opret Log ind
Ugen der gik på Dust2.dk
Hvis du ikke lige fik besøgt Dust2.dk hver dag i den forgangne uge, har vi samlet de vigtigste nyheder til dig.
Skrevet af: Sander    13. januar 2020 11:20      

Det går til tider hurtigt i esport - meget hurtigt. Vi oplever derfor også jævnligt at brugere fortæller os, at de simpelthen ikke når at se nyhederne her på siden, inden de er forsvundet fra forsiden.

Derfor tester vi nu et nyt koncept på Dust2.dk, hvor vi laver et overblik over det vigtigste i den forgangne uge. Det er ment til dig, der ikke er kernebrugeren her på siden og besøger os flere gange dagligt.

Formlen på ugen der gik-overblikket er ikke endelig, og den kan variere fra uge til uge, hvis der fx pludselig er mange store nyheder.

Redaktionen anbefaler

Mystikken omkring North var en fuser

North lagde i den forgangne uge hjemmesiden ned og slettede alt fra de sociale medier. Kjaerbye tweetede en grædende emoji, men ellers var North tavse. Et døgn senere vendte de tilbage med et nyt logo og en forlængelse af Kjaerbyes kontrakt - og det var så det. 

Læs mere:

Perfekt uge for MAD Lions

MAD Lions har fået en fremragende start på 2020, da holdet først kvalificerede sig til det store og prestigefyldte event, IEM Katowice. På vejen dertil slog de både North og Heroic. Kort efter kvalificerede de sig så også til DreamHack Open Leipzig, så løverne har fået optimalt udbytte i den forgangne uge.

Læs mere:

Tricked skal tilbage i top 30

I november solgte Tricked sit hold til MAD Lions for et beløb mellem 2,4 og 3 millioner kroner, og nu er organisationen klar med et nyt hold, der består af torben, Toft, kiR, Lucky og kwezz. Inden for et år skal det unge og talentfulde hold ramme top 30 i verden.

Læs mere:

Mest læste nyheder i den forgangne uge

  1. Stor North-mystik: Hjemmesiden er nede og alle tweets er slettet
  2. MAD Lions banker det "nye" North
  3. North opdaterer logoet og forlænger med Kjaerbye
  4. MAD Lions slår ENCE; sikrer pladsen til IEM Katowice 2020
  5. Tricked præsenterer nyt CS:GO hold

Brugere med flest kommentarer i den forgangne uge

  1. Tyze
  2. Luffe-
  3. Lemmy
  4. mad0
  5. MrBlond
#1 mad0
2020-01-13 11:25
North er bare gode til at snuppe de gode overskrifter - det samme gælder for MAD Lions.
#2 Tyze
2020-01-13 11:29
1. Mega nice tiltag!
2. Sorry for spam this week.
3. Måske tiltaget hjælper mig med ikke at gå herind hver time, fordi jeg er bange for at misse vigtige nyheder...
#10 Luffe-
2020-01-13 12:03
Vi køre efter kvantitet fremfor kvalitet ;)
#14 Tyze
2020-01-13 12:09
Sørgeligt, men sandt...
#3 Tyze
2020-01-13 11:31
Men bliver nødt til at spørge! Hvem har designet billedet??
Det luksus 😂
#4 Arthrangos
2020-01-13 11:32
Jeppe/Tazh er D2's og HLTV's grafiker :)
#5 Tyze
2020-01-13 11:34
Tak :)
I love it!
#6 yez
2020-01-13 11:43
3 kommentarer fra dig i samme nyhed. Flot du kan spamme dig til en førsteplads igen i denne uge :-)
#8 Tyze
2020-01-13 11:57
😅
I bliver ved med at svare mig... tror det er fordi, jeg har lav intelligens, og stiller en masse spørgsmål ;)
#15 Mrkipper
2020-01-13 12:15
De missiler på banneret... ved ikke, jeg synes det er en ommer. Bare et tip ;)
Men ellers rigtigt fint tiltag med en recap af ugens nyheder. Dem kommer jeg helt sikkert til at følge.
#17 Lemmy
2020-01-13 12:21
Tænker du på Iran 😅
#20 yez
2020-01-13 12:27
Enig! Synes det er alt for tidligt at lave grin med nedskydningen af et passagerfly i Iran. 2 jord-til-luft-raketter over en kuppel fra en moske er tydelig henvisning til netop den begivenhed.
#22 Tazh
2020-01-13 12:33
Der er ikke tale om at lave grin med nogle nedskydninger.
Det er en kuppel hentet fra en version af dust2 mappet, og missilerne blev smidt tilfældigt ind for at skabe lidt kaos i billedet – Hvis vi tager designerhatten på, kunne nogle sige at missilerne repræsenterer de (til tider) spydige kommentarer der flyver afsted herinde. – Derudover er billedet lavet for 7 dage siden, hvor vi brainstormede ideen, og altså før Iran gik igang med at skyde passagerfly ned.
#30 Mrkipper
2020-01-13 14:33
Er helt overbevist om der ikke gøres grin med eller hentydes til noget som helst. Det bare lidt uskarp/uheldig kommunikation imo.

Kan fortryde jeg overhovedet kommenterer på det, for denne diskussion bør nok tages i et helt andet forum...
Men altså hvis vi som community gerne vil være mere mainstream skal man nok forberede sig på at forholde sig til den slags i fremtiden. Deler jeg F.eks nyheden fra dust2.dk på min facebook hvor største delen af mine venner ikke aner noget om CS og esport fodrer det bare en masse fordomme, vi jo allesammen gerne vil af med.

Når det er sagt: på dust2.dk er CS stadig som da far var dreng og sådan vil jeg egenligt helst det bliver ved med at være :)
#7 Sava
2020-01-13 11:46
IMO overvej at drop "Brugere med flest kommentarer i den forgangne uge", da det jo blot skaber yderligere incitament for at skrive kommentarer af lav kvalitet.
#9 MENIX
2020-01-13 12:02
Nærmest bare folk på Dust2 discorden burde lave en 2 minutters votering on ugens mvp bruger - top 1.2.3 eller noget

(ud fra produktive eller hjælpfulde kommentarer)
uden at behøve større grundlag for skulle skrive det ind i artiklen.
#16 Lemmy
2020-01-13 12:16
Kunne være en mulighed, men tænker lidt der bliver for meget konkurrence omkring det? Kan selv bare godt lide at skrive en holdning/mening for, at skabe en diskussion eller bare finde den "gennemsnitlige mening" blandt brugerne.
#18 yez
2020-01-13 12:24
findes der en dust2 discord?
#19 Sander
2020-01-13 12:26
Ja, det spørger jeg også om :D
#21 yez
2020-01-13 12:27
Tak for invite!?
#34 wake
2020-01-13 15:42
1menix
2menix
3menix

🤓
#11 Lemmy
2020-01-13 12:05
Fedt initiativ med den her lille opsamling efter en uge med mange nyheder, kvals osv. Skaber godt overblik :P
#12 Luffe-
2020-01-13 12:05
Jeg skal være ærlig, jeg havde aldrig regnet med at se min navn i en nyhed/opslag på dust2. Det varmer sgu en gammel mands hjerte, også selvom det kun er for at være en tosse som skriver ligegyldige kommentere hele tiden :D
#13 TruaXGOD
2020-01-13 12:07
Lækkert tiltag :)
#23 Mrnobody
2020-01-13 13:01
Ikke engang i top 5 rip..
#43 rijaH
2020-01-13 21:07
Weak
#24 FROYYY
2020-01-13 13:19
Bringer mig tilbage til Xplayn tiderne - godt tiltag! :-)
#25 TheSmilingGun
2020-01-13 13:42
Hvis I laver sådan en her artikel her uge, så skal jeg sgu til at kommentere noget mere :p xD
#27 sirr
2020-01-13 13:48
Mere konkret; én gang om ugen? :D
#44 TheSmilingGun
2020-01-13 22:25
Ja var lidt for hurtig på tasterne der xD
#26 sirr
2020-01-13 13:47
Lækkert med en opsummering på ugen. Godt initiativ :-)!
#28 trumme
2020-01-13 14:23
whaaat, du står ikke som bruger med flest kommentar! :D
#29 Sander
2020-01-13 14:26
Han var nummer 6 :D
#42 sirr
2020-01-13 20:53
Det var en sløv uge. Mit engagement herpå er også dalet efter jeg ikke var kandidat til årets bruger. Har ellers gjort mig umage.
#31 Bjelanden
2020-01-13 15:18
Får Mad lions ikke en fremragende start på 2020 og ikke 2019? ..

Ved godt vi er helt tosset med dem, meeen...
#36 Sander
2020-01-13 15:43
:( 2019 var bare sådan et godt år....
#38 Bjelanden
2020-01-13 16:55
Tjoooorh tjaaaaaaaaah ...... For North var det ikke.. Siger det bare..
#41 whitebear22
2020-01-13 19:32
Det bliver 2020 heller ikke, hvis starten indikerer noget om resten af året 😂
#32 Krengerup11
2020-01-13 15:28
god ide!
#33 MrBlond
2020-01-13 15:34
Synes, det er ret fedt tiltag med at der kommer sådan en ugentligt nyhed på Dust2 med de fleste nyheder for ind imellem er der ret mange på sådan en hektisk uge. Men super lækkert! :D :))
#35 wake
2020-01-13 15:42
Ja jooo jaaa nu ser vi :D
#39 JsV
2020-01-13 17:43
fed ide:)
#40 RAVN
2020-01-13 19:03
Rigtig fint med sådan et tiltag her. Specielt når man ind imellem ikke lige får tjekket herinde, så kan der godt være meget at følge op på. :-)