Astralis fix
16. september 2022 kl. 19:07
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Ok, titlen lyder som en HLTV troll post, men hvad ville I gøre for at gøre Astralis til et stabilt tophold igen?

Ville I lave udskiftninger? Hvem for hvem? Kan både være spiller, coach, manager osv.

Rolleændringer? Hvem bliver ikke brugt optimalt og hvor skal de så placeres?

Ændring i spillestil som hold? Hvordan spiller Astralis nu, og hvad skal ændres?

Skal de bare have mere tid?

Kom med et bud.
#1(Med 0 svar)
16. september 2022 kl. 20:08
Radski
- gla1ve + en der kan skyde bare 5 mere end hans avg
- xyp + en der ik baiter
#2(Med 3 svar)
16. september 2022 kl. 22:55
puffin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Der er reelt set ingen simpel løsning. Som jeg ser det har de to muligheder:

1. De beholder gla1ve,
- Enten beholder xyp eller henter sjuush
- Enten beholder farlig eller henter nicoodoz
- Henter 2/3 af staehr, teses og stavn.
Her får de et hold som lytter til gla1ve 110%, hvor det sandsynligvis ikke er tilfældet ved den nuværende konstellation. De bliver et taktisk hold, som kan fostres til at komme dybt i turneringer indenfor 6 måneder imo.

2. Beholder blamef (IGL), k0nfig og farlig
- Henter 2/5 af fessor, staehr, teses, zyphon og stavn
Her får de et løst hold som går efter at outfragge modstanderne, hvor der ikke er meget fokus på det taktiske.

Uanset, så vil jeg mene de skal hente haste, da jeg føler han er den absolutte bedste kandidat til coach rollen i Danmark på nuværende tidspunkt, på samtlige niveauer.
#3(Med 1 svar)
17. september 2022 kl. 10:40
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Spændende bud med haste.

Af dine to muligheder, så ville jeg personligt gå med nummer 1, da jeg simpelthen ikke tror på det her med 'bare' at outfragge modstandere.
Når det så er sagt, så er TeSeS og Stavn vel umulige at få fat i.
Desværre tror jeg heller ikke man kan være et decideret top 5 hold uden spillere, der kan fragge på stort set hver eneste position, og her falder gla1ve og xyp desværre igennem, selvom jeg har stor respekt for, hvad xyp har ofret for at prøve på at få holdet til at hænge sammen.
#7(Med 0 svar)
17. september 2022 kl. 14:16
puffin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det var også lidt pointen med mit svar. Astralis har ingen mulighed for at forbedre sig, da det er urealistisk for dem at hente en opgradering. De er bare fucked
#4(Med 0 svar)
17. september 2022 kl. 12:23
tinzuldateN
Enig i at haste er et spændende bud! Utrolig taktisk forståelse.

Jeg har bare svært ved dine 2 bud, for ingen af de spillere du nævner er opnåelige.
Enten så er de i et Heroic lineup hvor de ikke smutter fra, ellers så har de lige signet kontrakt med et andet hold + zyphon og Fessor kommer ikke tilbage til Astralis orginisationen.
#5(Med 0 svar)
17. september 2022 kl. 12:34
tinzuldateN
Jeg syntes at glaive er outdated, han er idéløs midrounds og det hele bliver lige så langsomt som jame uden et slutprodukt.
Problemet er at de ikke har nogle eksposive T-spillere andre end konfig, og det virker til han er alt for låst af alt muligt taktisk, en som ham er bedst når han bare skal søge kills og ikke tænke for meget.
Resten af holdet er MEGA passivt - her mangler glaive at gå forrest, lidt ligesom karrigan & Hooxi og søge informationen og tage åbninger, men der vælger man så at sende sin klogeste spiller og clutcher ind som entry (xyp) - håbløst.. For det ender bare med at stå oveni hinanden og lave et lorte execute og så står Blame bare og ser dum ud på hans lurk.

Det er en mega fejlcasting af en sammensætning af spillere. Gode spillere, men de kan slet ikke få det til at fungere fordi der er for mange af de samme og passive typer.

Problemet er så bare økonimisk, de kan ikke bare gå ud og hente 5 nye spillere.

I min optik skulle de have hentet Hooxi og acoR - flyttet Blame frem i en mere playmaker rolle og lade xyp lurk og bruge sin gode placeringsevne.
MEN det sker så ikke nu.

At hente device i stedet for farlig, det kunne virke - de får en AWP der går frem og tager åbningen, både på CT- og T-siden, og kan frigøre plads til konfig.
Men ændre igen ikke på at jeg ikke synes glaive ikke caller godt mere og har ingen impact i kampene, det hele bliver bare sådan hverken eller for ham.
Men hvem ville kunne gå ind og være IGL på Astralis?

-Glaive +Ny loose minded mindraound calling IGL
-Farlig +device
#6(Med 0 svar)
17. september 2022 kl. 13:50
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Farlig er ikke problemet.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.