Opret Log ind
Officielt: Astralis henter Lucky
Den 18-årige AWP-spiller skifter fra Tricked til Astralis.
Skrevet af: rask    26. juli 2021 10:03      

Lucky er ny mand i Astralis-trøjen.

Fredag kunne Astralis annoncere, at de havde landet en kontraktforlængelse med gla1ve, og nu er der igen nyt fra Astralis-lejren.

Holdet fortsætter nemlig med at bruge sommerpausen til at opruste, og de kan i dag præsentere Lucky, som kommer til fra Tricked.

Dermed mangler Astralis ikke længere en AWP-spiller.

Den unge nyslåede Astralis-spiller er forståeligt nok glad og stolt over nu at kunne trække i Astralis-trøjen.

Jeg har været sindssygt glad for at være i Tricked og har meget at takke dem og mine medspillere for. Man niver sig alligevel lidt i armen, når Astralis banker på døren. Det er uden sammenligning den største danske esportsorganisation og samtidig en af verdens mest professionelle. Det har jeg selv mærket både på kontoret og i Astralis Nexus hvor vi optog min præsentationsvideo, fortæller Lucky og tilføjer:

Der er meget at lære hos Astralis, lige fra deres store playbook til alt det, der sker uden for spillet. Det bliver specielt at være et sted, hvor alle har en holdning til det, vi laver, men jeg glæder mig til det hele og håber bare, jeg kan vise de mange Astralis-fans, at jeg vil give alt, jeg har for at hjælpe holdet og forhåbentlig vinde titler, siger han.

Fire titler og tre MVP-medaljer

Lucky har gennem flere år været blandt de største talenter på den danske scene og har vundet Dust2.dk’s ligaer fire gange i alt. Tre af gangene har han også sikret sig MVP-titlen.

Det er da også hans navn, der står øverst i Performance centeret inde på Dust2.dk’s liga-side, hvor han både har den bedste rating i den seneste sæson af POWER Ligaen samt den bedste K/D-ratio.

Hverken Astralis eller Tricked har kommenteret på overgangssummen, men Dust2.dk erfarer fra flere kilder, at Luckys frikøbsklausul er i omegnen af 600.000 kroner, og det er derfor ikke urealistisk, at Astralis har skullet have et beløb i den størrelsesorden oppe af lommen for at få papir på den unge AWP’er.

Det kan dog også spille ind, at Luckys kontrakt havde under et år tilbage, som Dust2.dk erfarer, og at købssummen derfor er et stykke under de 600.000 kroner.

Det præcise beløb kendes dog ikke.

Lucky tiltræder Astralis fra 1. august og samles med holdet første gang den 9. august. Han kan efter alt at dømme se frem til at få debut til ESL Pro League, der skydes i gang den 16. August.

Med tilgangen af Lucky ser Astralis’ holdkort nu ud som følger:

  • dk gla1ve
  • dk dupreeh
  • dk Xyp9x
  • dk Magisk
  • dk Bubzkji
  • dk Lucky
     
  • dk zonic (Coach)

Du kan se præsentationsvideoen af Lucky herunder:

LÆS OGSÅ
Tidligere holdkammerat om Lucky: "Han er en meget rolig spiller"

#1 BehinD
2021-07-26 10:06
600.000 er fandme meget for ham
#8 diOnysos
2021-07-26 10:32
Med alle de udgifter man har omkring et hold og ved at drive en organisation, så er det igennem spiller salg man kan hente lidt ind igen så det er ikke en dyr pris og tænk vi kun er i den spæde fase af spiller salg inden for de næste 2-3 år så ser vi priser du kan gange med 10.
#23 MemphisONE
2021-07-26 11:39
Da Niko røg til FaZe blev det giver 3.5 mio for 4 år siden. Device var på 6.5 mio til NIP i år. Tror ikke du kan gange noget med 10 om 2-3 år. Den ene org har røde tal efter den anden, flere og flere lukker og lønningerne bliver mindre. Jeg giver sgu en ØL hvis om Device bliver solgt for 65 mio om 3 år :-)
#28 diOnysos
2021-07-26 12:06
Det bliver bare indtil man finder er fungerende forretningsmodel at kører esport på. Der er masser af top fodboldsklubber der også kører med røde tal som ufortrødent køber nye spillere til truppen, så længe kreditorerne er med på den.

dev1ce er nok gået på pension om 3 år, men jeg gætter på at vi nok får den første spiller over 50 danske millioner spillersalg/buyout fra et US om 3 år og så kan vi jo tage en øl sammen (jeg giver) og grine lidt over hvor sindssygt det er.
#46 Kanstrup
2021-07-26 15:57
Heller ikke det han blev solgt for hvis du læser 2 linjer længere nede - men synes nu det en fair pris stadig.
#48 BehinD
2021-07-26 16:07
artiklen er blevet ændret :)
#2 SEBM1337
2021-07-26 10:06
Er han virkelig så god?
#31 Syncro
2021-07-26 12:25
Altså jeg tænker ikke lige umiddelbart de ville have ham, hvis de ikke føler han har niveauet til det.
#3 Tazh
2021-07-26 10:12
Fed video!
#4 KarK
2021-07-26 10:12
Kunne være sjovt hvis man ligesom i fodbold havde udviklingspenge, så at de små klubber ville få noget ud af store danske talenter, jeg kunne godt se at der var beløber her som ville løfte scenen nedenunder og måske skabe flere talenter eller bedre forhold for de talenter der allerede er

stort tillykke Philip der venter dig en stor karriere <3
#5 KarK
2021-07-26 10:14
Stor cadeau til winspai, som vel nærmest fra da Lucky startede med CS har fulgt ham, stort tillykke til tricked med salget !
#30 pHENOMENON
2021-07-26 12:22
Der er i hvert fald ingen tvivl om at Winspai er meget dygtig til talentudvikling :)
#9 diOnysos
2021-07-26 10:32
Hvis ikke det er her endnu, så skal det nok komme.
#42 KarK
2021-07-26 13:57
Det er det ikke kan jeg afsløre ;)
#6 z1mZe
2021-07-26 10:17
Fed Video! Man må gå ud fra at det her var grunden til man hentede Jekuzih tilbage :D
#7 WeiZ
2021-07-26 10:31
Gad vide om det bubski der sidder over igen? Eller ser vi snart dupreeh til nip skiftet :D
#14 JnP
2021-07-26 11:01
Tro ikke vi ser flere skiftet fra astralis før efter majoren, for det giver for mange minus point.
#17 WeiZ
2021-07-26 11:05
That is true. Det var lige en ting jeg havde glemt alt om må jeg indrømme.
#10 rALF
2021-07-26 10:34
Nice med en dedikeret awp'er til Astralis. Nu har jeg ikke rigtigt set Lucky spille, men hans stats taler da for, at han er klar til et højere niveau. Goodluck herfra!

Det bliver spændende at se, hvordan Astralis ser ud efter nytår :-)
#11 Luffe-
2021-07-26 10:42
Det bliver sindssygt spændende. Både fremadrettet og hvem som ryger ud.
Silly season er over os 😂
#12 wake
2021-07-26 10:42
Fuck hvor vildt for dig lucky, alt held og lykke fremover!
Du er kommet langt siden Sørby acd tiderne!
#13 MrNoOne
2021-07-26 10:50
Er det ikke lidt vanvittigt at betale 600.000 for en spiller som kun har spillet i mord T3 hold? 😁
Men spændende træk!
#15 JnP
2021-07-26 11:03
Kommer jo an på hvor lang kontrakten har været, dernæst så er unge spiller i alle sportsgrene med stort proteintale dyre, så det synes jeg ikke det er.
#16 Sander
2021-07-26 11:04
Nu ved vi jo ikke, hvad de har betalt.
#47 Kanstrup
2021-07-26 15:58
De har jo netop ikke betalt 600000? Unge spillere er ofte dyrere grundet alderen og potentialet, som der må siges han har massere af. Altså en fair pris synes jeg.
#18 Mrnobody
2021-07-26 11:05
Damn Lucky er blevet dagens mand i skysovs :D
#19 MemphisONE
2021-07-26 11:07
En budget udegave af Farlig eller en Jugi light, kært barn har mange navne. I min bog er det en kæmpe Falliterklæring. Cadian, device, Farlig og Acor er alle sammen større og bedre navne, og nu står Astralis med en AWP som ikke engang er top 3 på nuværende tidspunkt i Danmark. De fire nævnte har højst sandsynligt langt højere frikøbsklausul men cmon. Lucky er helt ubeskrevet blad indenfor top 30 CS i verden. At man så viser Power LIGAEN stats s16 og s17 svare lidt til FCK sælger deres topscore i Superligaen til Real Madrid, som satser på at vinde Champions League. Som Martin Rosenbæk sagde i Bootcamp "De har ikke råd til at spare sig til succes", kan godt være mulighederne ikke har vært der til andet lige nu, men det her er satme sløjt. Hvis jeg var dupreeh og Magisk havde jeg smuttet efter næste major, og så lyder coren på noget der minder om Xyp9x, Lucky Gla1ve,Gnøffe og min far. Hvis duprehh skulle ryge til NIP eller med den nye "danske" Complexity line-up. Komme de to hold til at "stjæle" en stor del af astralis fans.
#20 fremilyset
2021-07-26 11:31
Bit, perfecto, broky, bymas, zywoo, kyojin, LNZ, det meste af Gambit kom vel ikke fra en højere hylde en Lucky gør og de har da klaret sig ganske fint. Det er da ikke sikkert at det ville være bedre med en af dem du nævner.
#21 JnP
2021-07-26 11:32
De satser på en helt anden måde og nok mere langsigtet når de vælger at skrive med lucky, jeg vil skyde på de er ved at bygget nyt hold der tidligste skal toppe om 1-2 år.
Lucky med det han har viste indtil nu, så på sigt har han talent til at blive bedre end Acor, farlig og cadian, men det er et sats for han er der ikke endnu, men man henter Danmarks største talent med awp’en ind.
#26 MemphisONE
2021-07-26 11:46
Du siger det jo lidt selv, som jeg også prøvede at komme ind på. Astralis har haft monopol på danske CS fans mere eller mindre de sidste par år, fordi de har vært så gode. Nu er der lige pludselig kommet to konkurrenter i form af NIP og Complexity og et meget ringere hold. Hvorfor skulle en del af de danske fans ikke begynde at holde med Complexity hvis de gør det godt, og Astralis ikke gør. Man har ikke råd til at vente 1-2 år, men taber fans til konkurrenterne så.
#24 SEVEN
2021-07-26 11:43
Real Madrid købte Thomas Gravesen engang..
Hverken acor, device eller cadian ville jo kunne ende i Astralis.

Lucky har gjort det fint og Astralis vil gerne bygge op - vi har intet grundlag for at sige, at Lucky ikke kan begå sig på det niveau. Alle skal starte et sted og alle klubber i alle andre sportsgrene, har før satset på talenter; de skal jo ligesom starte et sted. For at fortsætte din analogi, så købte man også en Martin Ødegaard tidligt og han har heller ikke ligefrem slået igennem for Real og er blevet lejet ud stort set lige siden - igen, ligesom alle andre klubber gør.

Du siger også at var du dupreeh eller magisk, så var du smuttet.. Der er jo ingen indsigt i hvad der foregår uden for offentlige skue - flere af spillerne har kontraktudløb og måske har nogen allerede begæret, at de er på vej væk.

Jeg håber Astralis er realistiske og bygger noget op med det potentiale de har.
#29 MemphisONE
2021-07-26 12:08
Thomas Gravesen var også en stabil spiller i mange år i England. Han tog netop fra Vejle -> Everton -> Real Madrid, hvor han så var dårlig. I dette tilfælde med Lucky heddet der så Vejle til Real Madrid. Og lige præcis med Martin Ødegaard var at kaste "terningen" og måske er man "Lucky" og at ramme en mega god spiller i tier 1. Chelsea gør det samme hvert år tager 20 talenter ind, og en skal bare slå igennem. Det har du bare ikke råd til når du er en CS core på 5 personer. Potentiale kunne man have på talent holdet, er det ikke derfor det er der. Ligesom Young-ninjas kæmpe imod top 30-40 hold, og bliver hivet op på første holdet hvis de er gode nok, men igen er ast blevet overhalet inden om.
#33 unclejakes
2021-07-26 12:34
Det er da i hvert fald ikke et lige så stærkt signal at sende til fremtidige talenter, når Astralis hiver en spiller ind fra deres talent-holds rivaler i forhold til Young Ninjas, hvor 2 spillere allerede har fået lov til at spille på the main squad.

Hvis man er den næste svenske stjerne, så vil man gerne spille for young ninjas, hvorimod man nok hellere vil spille for flames eller tricked i danmark.
#39 SEVEN
2021-07-26 13:43
Vil du mene at Everton i Gravesens tid var en større faktor i deres nationale liga og deres eventuelle deltagen i Europæisk, er større end Trickeds rolle i CS? For det vil jeg ikke.
Selvfølgelig var der en del mere erfaring, det kan man ikke komme uden om.

Det er lort at sammenligne - men jeg forstår godt hvor du vil hen, jeg har bare svært ved at se hvilket alternativ Astralis har.

Der er ikke nogen der kan fylde skoene efter Device - de spillere du nævner er alle bedre og mere erfarne end Lucky, men det er jo heller ikke realistisk at hente nogen af dem (måske med undtagelse af farlig).

Vi ved ikke hvad Astralis har tænkt sig eller hvad de sigter efter. Og ja, de har et talent hold, men der er potentialet ikke lige så stort, endnu i hvert fald. None the less, så er jeg helt enig i, at jeg ikke tror vi ser Astralis lege med i toppen længere og det er jo så bare ærgerligt.
Der er desværre mange ting omkring Astralis som bare virker tilfældige og absurde.
#40 Kristja
2021-07-26 13:52
Tbh så vil jeg meget hellere se Astralis kommende kampe med Lucky kontra alle andre du nævner. Nyt blod på den store scene. Og et 'navn' kan altså ikke skyde fra sig nødvendigvis :)
#52 PillerPaller
2021-07-26 19:38
Men hvem siger at Astralis har råd til at hente fra den hylde? de har trods alt en del år på bagen og deres forretningsmodel er stadig et stort sort hul : ) Så tror helt ærligt, at de ikke har råd til at købe fx stavn, farlig, blameF osv. - og de er tvunget til at tænke ud af boksen og forlænge med Glaive, satse på lottokuponer osv./upcomminge etc.

De har helt sikkert navnet med sig, men hvis de måske kun kan lønne 60 % af det der kan hentes andre steder, så får de bare ikke det niveau de tidligere har været kendt for uden at løbe reelle risici : )
#22 SnaL
2021-07-26 11:33
Det bliver vildt spændende at se hvilket lineup Astralis ender med.

Men lige så spændende bliver det at se hvad der skal ske med Tricked, som desværre har sejlet rundt i en måned eller to nu. Glæder mig til at se deres gameplan, de mangler nu en AWP og en IGL.
#25 MattShades
2021-07-26 11:44
Det er da på alle tænkelig måder en super fed mulighed for ham. Det bliver også spændende at om Astralis kan være et tophold efter deres kommende rebuild. Gl til begge parter.
#27 wazorntB
2021-07-26 11:51
Interessant, håber det bliver en større succes end med jugi. Mon ikke at nato kunne være en mulighed for tricked så?
#34 cellar32k
2021-07-26 12:50
Var jugi ikke bare standin i en periode? Ikke nemt at præstere når man bliver set som en standin. Det her er noget andet. Spændende de ikke tager en spiller fra øverste hylde.
#36 wazorntB
2021-07-26 13:06
Nej, så vidt jeg ved blev han hentet på en fri transfer. Han var standin for complexity eller sådan i en periode, men det var heller ikke nogen succes som jeg husker det.
#54 bruja
2021-07-26 20:10
Tror ikke man skal tage fejl af situationen omkring jugi og snappi. De var de bedste free agents på daværende tidspunkt, ligesom Braithwaite i Barca (han har grebet chancen, bevares).

De blev hentet ind på lånt tid, det var aldrig et samarbejde der skulle holde ud i fremtiden. Jeg tror og håber på han bliver en større succes.
#55 wazorntB
2021-07-26 20:32
Jeg er godt klar over at de var free-transfers og de bedste til rådighed på det tidspunkt - men det har spillere som blamef og acor f.eks også været tidligere været, spillere jeg selv ville have elsket at arbejde med, spillere jeg selv personligt rådede flere danske organisationer om at signe. Jeg har heller aldrig sagt et ord om snappi i øvrigt.
#57 bruja
2021-07-26 20:36
Jugi og snappi blev hentet i samme periode - det ved du vel :)

Var mest for at underbygge pointen med at det var en unik situation der gjorde de to spillere blev hentet ind. Har aldrig sagt at jeg hellere havde set andre, du skriver jo bare som om at jugi var en core man havde satset på - det er jo langt fra tilfældet.
#56 wazorntB
2021-07-26 20:36
Braithwaite er en fin spiller, men ham havde jeg personligt heller ikke hentet til Barcelona. Jeg synes lucky træffer bedre beslutninger end jugi, så med de rette folk i ryggen, kan han sikkert udvikle sig endnu mere og blive en rigtig dygtig awp og vigtig spiller for dem.
#58 bruja
2021-07-26 20:38
Braithwaite er undervurderet - han arbejder hårdt. Men han minder jo mest om en wingback i sit spil, og derfor er det svært at shine i nymoderne fodbold med wingbacks. Han arbejder og er hurtig med bolden, han er ikke stærk i omstillingspillet, som en klasse-spiller som Neymar og andre er.
#60 wazorntB
2021-07-26 21:12
Han ville ikke være i min startopstilling for hverken Danmark eller Barcelona. Om han så er undervurderet er en anden snak.. Jeg synes personligt selv, at en dygtig igl og awp-spiller, alle dage har været de to vigtigste brikker i et cs hold. Selvfølgelig har der været dominerende spillere der hverken har været det ene eller andet, men det ændrer ikke på min opfattelse af vigtigheden de to roller udgør i et hold for mig.
#61 bruja
2021-07-26 21:26
Heller ikke i min. Og heller ikke nogen tvivl om stok og caller er de vigtigste roller på et hold. Skrev egentlig et reply for at sige at det var en pandemi der spillede kortene for holdet og spillerne, som de også selv har udtalt. God aften!
#32 OJ1738
2021-07-26 12:29
Kæmpe GL!
#35 Nicolai
2021-07-26 12:52
Jeg kan til dels godt se ideen i at samle et talent op som man kan udvikle på, havde det været for 2-3 år siden havde det jo været total uhørt, men vi har så mange eksempler på nye "academy" spillere som er blevet samlet op af main teams og rent faktisk gjort det godt over tid.
Jeg er til gengæld bekymret for Astralis som brand. Hele deres brand har været bygget op omkring de fem spillere, at man erstatter Dev1ce for et relativt ukendt talent skal de nok overleve, men smutter Dupreeh, Magisk og Xyp9x til gengæld til årsskiftet står man tilbage med to forholdsvis annonyme personligheder og én kæmpe personlighed i form af Glaive. Det kan umuligt gøre noget godt for deres brand, tøjsalg, seertal osv.
Inter personligt imod Bubski, men hvem går ud og køber Astralis merchandise med hans navn på? Der mangler noget karakter og personlighed. En profil folk ser op til.. Og man skal selvfølgelig starte at sted, men set fra et brand mæssigt perspektiv tror jeg virkelig de skal passe på at det ikke bliver et hold med mere talent end karakter.
#43 Hunt
2021-07-26 14:00
Device var jo heller ikke et kæmpe navn fra den dag han fyldte 16, det tog jo tid for ham og nu for alle andre.

Misutaa, Bit er vel det samme, ikke kendte men som gør det godt nu og bliver kendte over tid.
#53 PillerPaller
2021-07-26 19:44
Ellers har Astralis netop konstateret at cs:go ikke har de økonomiske perspektiver længere og vil satse på andre spil - interessen i både brasilien og US som er to store markeder, har trods alt været på tilbageløb. Der er vel ret beset flere der ser den store bagedyst i DK end der er af globale seere til et cs:go event...
#37 DH_JanLund
2021-07-26 13:23
Hvad plejer de betale for en spiller? :D
#44 Hunt
2021-07-26 14:01
Gratis? Es3tag efter udløb, jugi fri, snappi fri, bubzjki ikke sikker
#38 PillerPaller
2021-07-26 13:34
Gad vide om farlig har været for løntung :)?
#41 Kristja
2021-07-26 13:57
Fedt skifte! Han er en sober fyr, dejlig calm og stort potentiale.
#45 Wasin
2021-07-26 14:16
Da jeg så glaive skrev under på så lang en kontrakt var min første tanke, at de netop gik efter et mere ungt og uprøvet hold hvor han skulle være den erfarne og måske endda indtage mere en coach rolle.

Det tror jeg ekstra meget på nu. Jeg tror magisk, duppe og xyp smutter og de så skal bygge et nyt ungt fundament op og måske i højere grad blive en mellem station mere end et direkte top hold. Det er lidt ærgerligt på dansk cs vegne hvis det er tilfældet hvor vi bliver efterladt med Heroic som eneste rent danske top hold.
#49 Patman
2021-07-26 17:02
Kan også være Lukas vil have noget stabilitet når den lille kommer så lang kontrakt jo fint
#50 RAVN
2021-07-26 17:39
Det tvivler jeg altså på bliver tilfældet, at Astralis skulle ende som en mellemstation. Astralis vil være er tophold, om det så lykkes, det vil tiden vise.
#51 ClinT
2021-07-26 18:53
Jeg tror også duppe og xyp er væk :)
Kunne dog sagtens se Magisk blive.
#59 xone
2021-07-26 20:56
This!
#62 tromlereN
2021-07-27 02:05
Magisk, bubzkji, glaive, lucky og måske xyp/ny-gut lyder heller ikke helt tosset.
Så duppe og Valde til complexity :D ville satme være et slagkraftigt hold imo med lidt af hvert; Duppe
Es3tag
BlameF
K0nfig
Valde
Hilsen tromlereN
#63 PillerPaller
2021-07-27 13:22
Gad godt se farlig på det der hold - evt. i stedet for duppe så man har en dedikeret awp ressource : ) Synes sgu' han har gjort det helt godt siden sit skifte..