Opret Log ind
blameF og k0nfig ude af BLAST Premier Spring Final
Et stort comeback satte en stopper for Complexity i BLAST Premier Spring Final.
Skrevet af: JSand    18. juni 2021 22:08      

k0nfig og resten af Complexity er ude af BLAST Premier Spring Final.

Der skulle et større comeback til, men i slutningen af opgøret var det G2, som trak sig sejrrigt ud, mens Complexity blev slået ud af BLAST Premier Spring Final.

Det startede ellers ganske solidt ud for Complexity, som havde overtaget på kampens første bane. Her var det særligt den danske duo, som gjorde det onde ved G2 og sikrede Complexity sejren, da k0nfig skød 27, mens blameF gjorde det af med 25 G2-spillere.

Tættere skulle det blive på Nuke, hvor det startede ud med en 8-7-føring til G2. Da NiKo og co. kom på CT-siden skiftede momentummet dog fuldstændig, da de hurtigt sikrede de otte nødvendige runder for at sende kampen ud på et tredje map.

Her startede det fænomenalt ud for Complexity, som længe lignede en sikker vinder. Hele 8-1 kom blameF og kompagni nemlig foran, men denne føring var ikke nok til at tage sejren, da G2 slet ikke var færdige.

Mandskabet med de bosniske fætre i form af NiKo og huNter- kom nemlig tilbage og sikrede seks runder inden sideskiftet. På CT-siden gik det dog endnu bedre, da de efter en tabt pistolrunde vandt otte runder i træk, inden de sidste to også blev hevet hjem kort efter, hvorfor det altså var G2, som vandt opgøret.

BLAST Premier Spring Final 2021
Bedst af tre maps
G2
2 - 1
Complexity
de_vertigo 11 - 16 de_vertigo
de_nuke 16 - 9 de_nuke
de_mirage 16 - 11 de_mirage

Desværre betyder det store G2-comeback også, at Complexity må se resten af turneringen fra sidelinjen. Mandskabet med de to danske stjerner slutter turneringen på en 5.-6. plads sammen med BIG, der også blev slået ud tidligere i dag.

#1 olsen225
2021-06-18 22:10
Nu må de 4 andre + coach altså overveje BOT Rush for satan det er længe siden jeg har set en frag så ringe han taber jo 11 ud af 10
#2 Apnemt
2021-06-18 22:12
Enig 😅 han har ofret meget for det hold, men hvis comp har nogle forhåbninger så skal der en stærkere spiller til!
#3 olsen225
2021-06-18 22:13
De er 4 stjerner og Rush men han har haft sin højtid få en spiller som fessor ind
#4 unclejakes
2021-06-18 23:04
Rush er helt håbløs, ja, men det er hele systemet altså også hos complexity.
De taber sgu ikke kun pga. Rush. Hvis han havde spillet bedre, så havde de nok vundet den her kamp, men hvis de gerne vil vinde turneringer og være et konstant top 5 hold, så skal de altså til at tage sig sammen hvad angår samspil og basic cs.
Nogle gange er det som at se en opgraderet version af north. Det hele går fint op til et vist punkt i runden, og så når det bare spidser en lillesmule til, så tager alle hovedet under armen og spiller som var det en pug.

Og nu er det efterhånden der, hvor hold de ved præcis hvor BlameF befinder sig på t siden i alle runder. Hvis de nu lavede et 5 mand execute fra ramp/palace på mirage, så ville de tage så mange hold med bukserne nede, fordi deres connector spiller er 100% dedikeret til at holde øje med blamef’s flank fra mid.
#6 Wasin
2021-06-18 23:14
Jeg har sagt det før herinde et par gange og jeg mener du rammer hovedet på sømmet her.

Selvfølgelig underperformer RUSH - Men hele complexity systemet fejler jo også. BlameF er en stjerne i svøb, men for helvede hvor er deres taktiske aspekter i kampen også bare forfærdelige at se på i længden.

Selv kommentatorerne sad i dag og kaldte ham BaitF. Jeg gad godt se blamef blive sluppet løs under en skide dygtig IGL - Fordi hans individuelle færdigheder er helt i top, det er bare synd han er ved, at få samme medfart som JAME får i VP - Omend det er fuldt fortjent.
#17 unclejakes
2021-06-19 15:22
Jeg er kæmpe fan af blame som spiller. Synes virkelig han er en af de smarteste spillere vi har individuelt, men på hold basis synes jeg at col generelt er alt for langsomme til at rette op på deres problemer. De rykker sig ikke rigtig nogle steder hen.

Jeg var mega glad for at se at de first pickede Vertigo i den her kamp, for de har også bare kørt rundt i mirage i over et år nu. De er gode på mappet fordi poizon og k0nfig er gode på det map, men udover det har de ikke rigtig mestret mappet mere end andre hold i mine øjne.

Jeg kunne også godt tænke mig at se blame spille under en virkelig god IGL, men jeg ved ikke om det skal være lige nu og under CoL. Det er nok svært lige pludselig at skulle give slip på kontrollen og opgive det han har prøvet at bygge op i snart 2 år.
Så ser jeg hellere, at de skifter coach til en måske lidt stærkere personlighed end keita. En som kan gå ind og tage ansvar og ikke er bange for at være skurken, når der er brug for det.

Blame var inde i blasts aftershow til interview her en af dagene, og han snakkede om hvordan han tidligere gav holdkammeraterne lektier for og bad dem sende screenshots af deres prac, så ham og keita vidste at de havde set deres demoer og dm'et osv.
Det var op til sidste års blast, som de også vandt.
Jeg forstår fuldt ud hvorfor det slet ikke er holdbart i længden, at blame indtager den rolle, og at det virkelig kan ødelægge et hold at lægge den stil for dagen, men det er altså sådan noget den rigtige træner med den rette støtte fra orgen kan gå ind og sige.

Jeg kommer også til at tænke på hunden/cadian komboen. Der kan man også snakke om, at træneren går ind og giver IGL'en nogle helt nye værktøjer at arbejde med. Cadian har været virkelig god til at holde fast i hans styrker som caller, men samtidig så er hans playbook blevet så meget dybere og sværere at læse end før.

Det er selvfølgelig ren spekulation, fordi jeg ikke ved så meget om keita, men det kunne være en alternativ løsning, hvis der nu skal ske noget.
#20 Wasin
2021-06-20 12:46
Jeg aner absolut heller ingenting om keita. Men han virker lidt som en grå mus når man ser ham på stream i hvert fald. Kassad kunne måske være en mulighed måske - han virker i hvert fald som en fremtrædende personligt der kan matche blamef.

Det lyder helt helt sygt hvis det passer de har skulle sidde og sende billeder af deres "træning". Det kan på ingen måde skabe en sund kultur på holdet, at der skal sidde en/nogle og lege politibetjent.

Og ja enig. De har jo ikke haft nogle maps de reelt set er gode på. De har været semi decent på de fleste maps og kun gode i perioder hvor konfig kan brænde +30 kills af kontinuerligt. Jeg ser absolut ingenting rent taktisk der skulle indikere, at de spiller og forbereder sig så meget - som jeg tror de gør i hvert fald. Udefra set virker det som der bliver brugt ufatteligt mange døde timer!
#5 unclejakes
2021-06-18 23:09
Det er da heller ikke utænkeligt, at rush er blevet en dårligere spiller netop fordi han altid er den der hopper først ind på et site. Det er jo som om han har opgivet at skyde nogen på forhånd fordi hans rolle er at lave plads til de andre og få noget info. Man bliver sku nødt til at beholde sit killer instinkt selvom man er hard entry
#7 weKz
2021-06-19 12:49
Jeg tror RUSH bidrager til meget mere på holdet out game i forhold til ingame, men det er på tide at kigge sig om efter en ny spiller og som andre os er inde på, burde den spiller være en dedikeret IGL, har været imponeret over hans niveau og gamesense, men hans IGL evner synes jeg kun har været der i små glimt.
Spørgsmålet er om man måske skulle prøve sig af med en spiller som MSL, Ellers er der ALEX.
#8 Kristja
2021-06-19 13:16
MSL og top5 hold ?! Og du får vel ikke ham til at slippe awpen 😅
#9 weKz
2021-06-19 13:22
Col er jo ikke i nærheden af top5 pt. MSL og rush har nogenlunde samme firepower, tilgengæld har MSL IGL evnerne, så få BlameF til at blive mad fragger og hvis konfig så stadigvæk kan holde niveauet, kunne jeg snildt se dem blive contenders.

MSL har udtalt han er klar til at droppe awpen
#10 b0ychild
2021-06-19 13:31
lol
#11 weKz
2021-06-19 13:36
Brugbar kommentar
#13 b0ychild
2021-06-19 13:55
Fair nok:

At du vil være RUSH ud - fair nok, det kan jeg sagtens se, men de erstatninger du nævner, det forstår jeg slet ikke.

Hvad med es3tag?

Hvorfor erstatte RUSH med en spiller der er dårligere end ham?
#15 weKz
2021-06-19 14:47
Det skriver jeg jo netop, hvorfor jeg synes..
Jeg tror det ville gå op i en højere enhed, hvis blameF kunne få lov til kun at fokusere på det han er bedst til, nemlig at være madfragger.

Esetag er os et fornuftigt forsalg, dog ser jeg ham ende i Astralis inden for den nærmeste tid, da jeg tænker de meget snart får brug for en erstatning for gla1ve, som sikkert bliver forholdsvis inaktiv efter hans baby ankommer.
#18 b0ychild
2021-06-19 21:05
Men hvornårhar blameF været bedst til at være madfragger? Han har callet siden jeg spillede med ham. En af de bedste både callere og LEDERE jeg kan forestille mig, tror ikke han ville være komfortabel ved IKKE at styre showet : )
#12 zEden
2021-06-19 13:48
BlameF er top 1 igl i dk og top 3-5 i verden imo.
Han er slet ik problmet
#16 weKz
2021-06-19 14:51
Fragwice giver jeg dig ret, vil dog mene hvis vi kigger på det taktiske aspekt, så ser jeg folk som, gla1ve, karrigan, cadian, JAME, aleksi og tildels os nexa & boombla.. Også selvfølgelig os MSL som jeg selv nævner over.
#19 PillerPaller
2021-06-19 21:17
Er også helt vild med BlameF - synes virkeligt han er god : ) ville elske, hvis han fik muligheden for at genopfinde Astralis med en ny generation af danske spillere - tror bare ikke Astralis har pengene til at hente spillere fra den aller øverste hylde :?
#14 MoX
2021-06-19 14:37
ALEX er en fed spiller, men vel heller ikke den store taktiker. Han rendte jo som regel også rundt som en hovedløs høne i Cloud9, lige som resten af holdet.