Opret Log ind
Efter Flashpoint-drama: "Trist dag for CS"
Flere professionelle spillere har nu givet udtryk for deres utilfredshed i forhold til Flashpoints måde at håndtere sagen på.
Skrevet af: annemai    16. maj 2021 21:45      

Flashpoint er kommet i modvind efter at de søndag meldte ud, at kampen mellem NIP og Anonymo skal spilles om.

Som følge af dramaet omkring omkampen mellem NIP og Anonymo har flere kendte spillere nu været på de sociale medier, for at udtrykke deres utilfredshed omkring situationen.

Her var blandt andre Heroic-kaptajnen cadiaN på banen med adskillige tweets, hvor han kritiserede Flashpoints beslutning.

Trist dag for CS. Svært at forstå, at situationen bliver håndteret sådan her i 2021, uden nogen offentlige udmeldinger før 30 minutter forud for kampen. Innocent (Anonymo-spiller, red.) har kontaktet mig, og jeg har gjort mit bedste for at dele min holdning i CSPPA-gruppen.

Flashpoint tog den her beslutning i går, men meldte ikke noget ud før 30 minutter forud for kampen. Hvordan kan sådan noget lort ske i 2021? Vidste de, at de var galt på den, eller hvorfor annoncerede de det ikke tidligere? De har også afvist at tale med CSPPA.

Også den tidligere Vitality-spiller NBK- meldte ud, at både NIP og Anonymo handlede i god tro, men at Flashpoint trådte i spinaten ved ikke at udskyde kampen med det samme. 

Dette tilsluttede den tidligere North-spiller MSL sig, da han skrev, at kampen bare skulle have været udskudt fra det øjeblik, NIP havde tekniske problemer, og at aftenens omkamp ikke burde finde sted.

Derudover kritiseres Flashpoint for sætningen: "NIP tilbød Anonymo enten at spille kampen om som Bo3 eller blot det sidste map". Her skriver flere kendte navne på scenen, at NIP ikke burde kunne tilbyde noget, da de ikke er admins på kampen. Den omtalte sætning er dog blevet slettet, hvorefter Flashpoint har udsendt et nyt tweet, hvori sætningen er blevet omformuleret.

"Dårlige tabere"

Også Astralis-spilleren gla1ve var på Twitter, hvor han udtrykte sin støtte til Anonymo-spillerne.

Hvis jeg var Anonymo, så havde jeg sagt nej til en omkamp. Det her er ikke deres skyld. Jeg vil gerne vide, hvad NIP og Flashpoint har gjort, for at få dem til at sige ja.

Til dette svarede Innocent dog, at Anonymo bliver ved med at nægte at spille, men at Flashpoint "ikke er interesseret i deres mening, og blot vil vide, hvornår de er klar til at spille".

Liquid-spilleren EliGE var da heller ikke bleg for at kommentere på sagen:

Virkelig sindssygt. Jeg kan ikke fatte, at de forsøger at få den kamp spillet om, LMFAO. Hvis NIP havde et problem på det tidspunkt, så skulle de lade være med at spille kampen, eller finde en løsning der. Man kan ikke tage nogens sejr fra dem efter flere dage. Fuck af med det der dårlige taber-lort.

Det er endnu uvist, hvornår kampen skal spilles om.

LÆS OGSÅ
Flashpoint slår fast: Kampen mellem NIP og Anonymo skal spilles om*

LÆS OGSÅ
Efter sejr over NIP: "Vi bliver presset til at spille kampen om"

#1 wake
2021-05-16 22:05
Eks de
#2 weKz
2021-05-16 22:06
Device gik lige fra den mest elskede til mest hadede spiller på 1 kamp :(((
#8 JinXXX
2021-05-16 22:26
Ååårh roliiiig nu mulle. Haha
#12 weKz
2021-05-16 22:54
Tænker mht til kommentarene diverse steder musling, jeg har ingen holdning til ham haha
#3 Sander
2021-05-16 22:10
Det er vel netop nu spillerne skal vise solidaritet, hvis de virkelig mener, at Anonymo er blevet unfair behandlet. Fint med offentlig kritik af FP, men der skal nok noget handling bag før det for alvor batter
#4 whitebear22
2021-05-16 22:16
Forventer du, at det skal komme fra CSPPA? For det ville overraske mig meget, hvis de for en gangs skyld trådte i karakter...
#5 diOnysos
2021-05-16 22:24
Man skal ikke forvente at der sker noget fra CSPPA med mindre spillerne som er med i bestyrelsen rykker noget. Når en organisation som CSPPA ikke engang har fået rettet til at deres tidligere direktør Mads Øland er stoppet og har ukorrekt bestyrelse angivet så siger det lidt om hvad det advokatfirma som kører det kan finde ud af, eller nok mere hvad det ikke kan finde ud af.
#7 Sander
2021-05-16 22:25
Jeg forventer absolut intet af CSPPA, efter de Pro League spots blev taget fra en masse hold uden de gjorde noget som helst. Men det ville da klæde dem, men jeg synes nu godt spillerne selv kan gøre det uden nødvendigvis at gøre det til en CSPPA ting. De er jo ret klare i spyttet på Twitter, men hvor langt er de villige til at gå for hinanden?
#10 whitebear22
2021-05-16 22:43
Enig. Men det er vel netop i en spillerforening, hvor den slags ting burde blive grebet.

Det er svært at forlange en fælles aktion, uden en eller anden form for central styring :)
#11 diOnysos
2021-05-16 22:48
Som sagt det skal komme fra CSPPA og dermed spillerne der sidder i udvalget. Man kan ikke foranledige sig på at CSPPA administrationen går ind i det da den eneste der har noget som helst esport erfaring er Sir Scoots og de andre rider med på en gratis bølge.
#19 Bestiarium
2021-05-17 08:57
Fint, hvis spillerne aktivt vil gøre noget. Men hvor er orgs i det her? De har en langt bedre position til at lægge pres på, for modsat spillerne, så risikerer de ikke at hænge sig ud med deres chefer. Vil orgs virkelig acceptere, at man bare kan få frataget sin sejr efterfølgende? Uanset, om man mener at NIP har en sag eller ej, så må orgs da kunne kræve, at det håndteres ordentligt.
#6 Kristja
2021-05-16 22:24
Det er så dårligt stil af NIP at køre den her sag. De kunne bare have nægtet at spille videre da de indså at de havde problemer... De valgte de så ikke at gøre, spillede kampene vandt første map, og taber desværre se næste 2 og græder her efter... Så meget at man nu vil tvinge de andre til at spille om??? Altså hvad fuck😅 Håber inderligt, at de andre nægter at spille den om. NIP have gode forudsætninger for at slå Hyenas og spille sig videre i turneringen. Det her er sgu en dårlig taber sag...
#9 JKN
2021-05-16 22:37
Nægtet at spille? Så havde de jo bare fået et 0-1 nederlag i sækken.
#13 BehinD
2021-05-16 23:15
Ja og så havde det ikke været knap så stort et problem at den havde blevet rykket ligesom den bliver nu. Så er der grundlag for det i stedet for en kamp der er færdigspillet
#15 Lemmy
2021-05-16 23:37
Eller håbe på at Flashpoint kunne tage bedre beslutninger...
#14 JnP
2021-05-16 23:30
De kunne jo bare havde bedt om en tek pause igen, og så måtte de jo så vise problemerne..
#25 JKN
2021-05-17 13:19
Det tænker du ikke, at de prøvede? :-)
#18 Kristja
2021-05-17 08:42
Måske, måske ikke. Tænker ikke at man som Flashpoint er interesseret i en medie krig med NIP for at tvinge dem til at spille eller or at taber dømme dem på, et latterligt grundlag. Hvorimod alt det der sker nu, faktisk bare er latterligt og meget uprofessionelt hvis du spørger mig. I momentet ville Flashpoint intet gøre, men nu skal vinder parten altså tvinges til at spille kampe om ? 😅
#26 livit
2021-05-17 14:11
Problemet er jo netop, at Flashpoint pressede på, og reglerne siger de kunne blive taberdømt. Det er helt til grin, men man kan sgu ikke klandre NIP for noget - hele lorten ligger hos Flashpoint. Det er bare hammerende ærgerligt, for nu er det bare en tabersag for alle.
#16 unclejakes
2021-05-17 03:34
Der er så mange ting at sige om den her sag, men for nu vil jeg bare nævne at elige har taget den del af sin udmelding tilbage, hvor han kalder nip for dårlige tabere
#17 DH_JanLund
2021-05-17 07:14
Lidt sjovt at Rejin udtaler man skal boykke Flashpoint for at lave en fejl. :D Alle kan jo lave en fejl :D
#20 SEVEN
2021-05-17 09:04
Det er træls for nip når de har haft udfordringer, men som andre siger, så skulle de have insisteret på at stoppe kampen i stedet for bare at spille videre.
Men det kan jo også være Flashpoint har sagt de skulle fortsætte.. Hvad ved jeg.

None the less er det i hvert fald synd for Anonymo at de er fanget i det her.
#21 Nicolai
2021-05-17 09:21
Jeg forstår i bund og grund ikke hvorfor NiP ikke har haft mere styr på teknikken.. Ud fra hvad jeg har læst lyder det som om deres ISP har haft et problem med routning eller peering til evt. partnere således at deres kunder har oplevet pakketab mod Tyskland.
Hvorfor har man ikke to internet linjer fra forskellige udbydere på kontoret så man hurtigt kan skifte mellem disse? De kan ligeså godt risikere at linjen går ned midt i en kamp og hvad gør man så?

Spillerne burde jo være forbundet på et redundant LAN og WAN på samme måde som firmaer bygger deres infrastruktur op på redundans.. To stackable switches for LAN redundans, to routere koblet i hver sin switch med hver sin internet forbindelse og dertil HSRP imellem routerne og IP SLA til måling af forbindelsen.. Det koster jo ingenting ift. hvad de ellers sidder med af udgifter.
#22 nzio
2021-05-17 09:29
True. Men hvorfor kunne FP ikke blot tillade dem at spille på en anden pracc server fx? I stedet for nogle faceit-servers der alle rerouter via Tyskland.
#23 Toxi
2021-05-17 10:21
Det er blevet bekræftet at fejlen var hos Flashpoint. Det var en fejl i serverens configuration med nogle sikkerhedsindstillinger som begrænsede netværkstrafikken fra NiP. Så NiP havde absolut ingen indflydelse på problemet.
#27 donfrankie
2021-05-17 14:32
Det ændrer ikke ved at NiP burde have et bedre netværkssetup med en ekstra linje fra en anden ISP.
Det er trods alt en virksomhed der lever af spil der kræver internetforbindelse. Det burde være helt naturligt for dem at redundans.

Dev1ces kommentar om de er 5 skridt foran på deres setup hos NiP i forhold til Astralis klinger mere og mere hult.
#24 SEVEN
2021-05-17 11:10
Tror det viste sig at være firewall issues i Flashpoints ende :)