Opret Log ind
Ude med riven efter HYENAS: "De fortjener ikke en plads i turneringen"
Det danske mandskab bliver nu kritiseret for at have brugt et 'smuthul' til at komme med i turneringen.
Skrevet af: annemai    15. maj 2021 19:30      

STYKO og FunPlus Phoenix slog HYENAS 2-0 i går aftes.

I gårsdagens sene Flashpoint-kamp slog FunPlus Phoenix danske HYENAS med 2-0. Efter kampen var FPX-spilleren STYKO dog ude med riven, og kritiserede danskerne for at have fået en plads i turneringen igennem "et smuthul".

Det sagde den 25-årige slovak i et interview efter kampen, hvor han blev spurgt ind til, hvordan det var at møde et hold, som ingen rigtigt havde spillet imod før. Til det svarede han følgende.

Det føltes som at spille et FACEIT-stack mod fem danske spillere. Jeg er virkelig glad for, at vi vandt. Jeg kan ikke lide, at de er kommet med i turneringen via et smuthul, som Valve har skabt, og at de bare har skiftet cajunb ind for at få spottet. Så jeg håber, de kommer til at få det sjovt i lowerbracket mod NIP. Jeg håber ikke de får et ben til jorden. Efter min mening har de ikke fortjent en plads i turneringen.

Det omtalte smuthul er altså en betingelse skabt af Valve, hvori et hold kun kan deltage i Flashpoint 3, såfremt de har tre af de samme spillere, der deltog i DreamHack Open Fall, som var den sidste RMR-turnering i 2020.

Dét havde HYENAS oprindeligt ikke, men forud for turneringen tilføjede de cajunb på holdlisten, hvorved de altså levede op til reglen om de tre kernespillere - i dette tilfælde drejer det sig om de tidligere North-spillere cajunb, gade og aizy.

cajunb har dog endnu ikke været i spil i Flashpoint 3, da holdet valgte at skifte Fessor ind, og dermed modtage en pointstraf. Dette er altså én af de ting, som STYKO kritiserede i gårsdagens interview.

Efterfølgende har STYKO skrevet på Twitter, at han vil forsøge at få CSPPA til at lukke disse 'smuthuller', så de ikke kan "blive misbrugt i fremtidige Valve-turneringer".

LÆS OGSÅ
Kjaerbye og co. taber åbningskamp
 

#1 Luffe-
2021-05-15 19:35
Om det er fortjent eller ej, skal jeg lade være udsagt. Men så må man rette kritikken mod Valve. Dont hate the player, hate the game.
#2 weKz
2021-05-15 19:38
Stabilt whine, bare fordi man var den med dårligst rating på serveren.
#3 zevve
2021-05-15 19:41
var han dog ikke xd
#5 weKz
2021-05-15 19:45
Nej faktisk ikke, men han skød da mindst, den noob
#8 Nordby
2021-05-15 19:57
Men han har jo ret, de har ikke gjort sig fortjent til en plads i turneringen. Jo self synes jeg da at det er fedt at et dansk hold mere får lov til at deltage, men ændrer ikke på at de stadig ikke fortjener spottet over så mange andre hold.
#12 Hunt
2021-05-15 21:59
Bortset fra de har spillet sig til det ligesom FPX, Heoric osv
#13 Nordby
2021-05-15 22:11
Nej det her hold har ikke, 2 af deres spillere har, og nu får de lov til at bruge et spot fordi de har ''taget'' cajunb med. Ikke noget i mod spillerne at tage chancen, men synes stadig ikke det er fortjent :D
#14 Hunt
2021-05-15 22:24
Altså når man ser på hvordan næsten alle hold har skiftet ud det sidste år og mistet point, så skal alle hold vel starte forfra. Heoric har også skiftet 2 spillere ud, har de så gjort sig fortjent? Med 3 spillere istedet for 2?
#17 sekke
2021-05-15 23:27
edit: nvm
#11 wiLL
2021-05-15 20:13
Lå gade og Aizy ikke begge med lavere?
#4 Gilborg
2021-05-15 19:44
Iskoldt nok at kalde tidligere major MVP spiller og co. for et standard dansk FACEIT-stack... HAHAHA
#6 Martin
2021-05-15 19:56
Fortæller jo bare om kvaliteten på danske stacks.
#7 Martin
2021-05-15 19:57
Hvordan kan de ikke have fortjent pladsen?
Det er vel de tre spilleres plads?
#9 Nordby
2021-05-15 19:58
Jaja men de spiller jo kun 2 af dem. Dette hold har ikke spillet sig til den plads, og bruger bare at cajunb ikke har andet hold til at få en plads i en stor turnering.
#10 puffin
2021-05-15 20:09
Og der er en kæmpe interessekonflikt i og med at de spiller. Det samme gælder for NBK og DBLPoney
#15 crisp
2021-05-15 22:33
Hvad fuck får han ud af sådan en udtalelse fucking Adem? At valve ændre reglerne? Fuck nej
#18 ZaNwish
2021-05-16 08:55
Tror ikke han hedder adem
#19 Bobbi
2021-05-16 11:15
hvem er adem?
#25 crisp
2021-05-17 11:40
Det ikke en person, det et nyt slang ord jeg har lært efter at være startet på efterskole
#26 Hateville
2021-05-17 12:02
Du er fandeme c00l
#27 crisp
2021-05-17 12:51
Jov tak mester
#28 Johnny_737
2021-05-18 18:52
Fuck mand hvis bare jeg kunne like denne kommentar tusind gange.
#24 Kristja
2021-05-16 17:53
Adam* Men han hedder altså Martin.
#29 b0ychild
2021-05-18 18:55
Og så hedder du endda Mikkel, cmon.
#16 BehinD
2021-05-15 22:50
Rigtig fine kommentarer fra Styko. Han har jo selvfølgelig ret især når man kigger på dem spille. Det minder om 50% North uden MSL 50% Faceit 5mands
#20 Phoey
2021-05-16 15:01
Så 100% Dansk 5mands stack?
#21 BehinD
2021-05-16 15:03
Nej for et dansk 5mands stack plejer at vinde
#22 Phoey
2021-05-16 15:13
Jeg ka” lide entusiasmen.. Gid det var sandt! Så havde vi fået flere danskere igennem de åbne kvals.
#23 BehinD
2021-05-16 16:00
Det selvfølgelig rigtigt. Mon ikke der er for meget north dna i danske 5mands stacks for at komme igennem