Opret Log ind
Stopper i Flames
Da det ikke har været muligt at finde en ny femtemand, går Copenhagen Flames og stjernen hver til sit.
Skrevet af: rask    13. maj 2021 17:58      

jabbi må indstille sig på, at det i fremtiden ikke bliver AcilioN, der giver ordrer. IGL'en vil nemlig gerne væk.

AcilioN er på vej væk fra Copenhagen Flames.

Det skriver det danske i en pressemeddelelse torsdag eftermiddag.

I pressemeddelelsen uddyber sportsdirektør Vorborg, at det var AcilioN selv, der kom til ham og bad om lov til at se sig om efter noget andet.

Ideelt set ville både Asger og jeg have foretrukket at blive ved med at arbejde sammen, men lige nu er det ikke i nogens interesse. Derfor vil vi heller ikke have en stor frikøbsklausul, da vi gerne vil have at alle parter har de bedste muligheder fremadrettet, siger Vorborg.

Ingame leaderen har været i Copenhagen Flames ad flere omgange, senest siden oktober hvor han kom til fra MAD Lions. Han sætter i pressemeddelelsen også et par ord på, at han og Copenhagen Flames nu går hver til sit.

Jeg har virkelig været glad for at være i Copenhagen Flames, og jeg har haft et godt arbejdsforhold til alle i klubben. Jeg er ked af, at det endte med at blive sådan her - jeg føler, at alle virkelig ville have det her til at lykkes og at vokse sammen. Jeg tror, holdet overordnet havde en masse potentiale, og vi så alle frem til at arbejde mod vores fælles mål sammen. Men vi var ikke i stand til at finde en god femtemand, og derfor tror jeg, det er bedst for både mig og Flames at kigge på andre muligheder, siger AcilioN.

Selv om AcilioN altså snart er fortid på Copenhagen Flames, så kommer han alligevel til at hjælpe holdet i de kommende officielle kampe, skriver Copenhagen Flames. Dermed består holdkortet for nuværende af følgende spillere:

  • dk AcilioN
  • dk nicoodoz
  • dk Nodios
  • dk jabbi
  • se MODDII (standin)
#1 olsen225
2021-05-13 18:04
msl inc?
#2 maggieb
2021-05-13 18:15
flames skulle gi' blaq en chance som IGL.
#9 wake
2021-05-13 19:12
+fucking 1
#3 JaySomz
2021-05-13 18:16
TMB og MSL ville være spændende.
#4 Equip
2021-05-13 18:48
izkold ide
#5 sam_
2021-05-13 19:05
De får aldrig fat i MSL med mindre de får den rigtig store bankbog frem. :)
#6 wiLL
2021-05-13 19:07
Ja hans ego ville ikke klare at gå ned på et niveau hvor han måske ikke ville være for dårligt
#11 sam_
2021-05-13 19:28
Har skam ikke noget med hans ego at gøre. Han har bare sagt han har fået tilbud men venter på et bedre tilbud. Så for at skulle overtale ham skal de bare smide mange penge :D
#12 JaySomz
2021-05-13 19:34
Synes ellers jeg husker han har sagt nej til lukrative tilbud, hvor han har sagt nej pga. det sportslige.
#20 wiLL
2021-05-14 03:28
Syntes bare ikke han er mange penge hver, det meste omkring ham har altid bare været en stor røg sky. Masser at stor snak ik rigtig nogen resultater. :-/
#7 unclejakes
2021-05-13 19:09
Er mankz ikke lige skiftet? Havde de prøvet at finde en over en udskifter i en længere periode?

Hvaaa, kan det passe, at de ikke kan få fat i nogen fra det der røj/hooxi mix?
#18 vorborg
2021-05-13 23:57
Vi har i ~2uger arbejdet i døgndrift på at finde den rette løsning. Haft mange snakke med spillere, forhandlinger med spillere, samt set demoer af en masse forskellige spillere.

Vi overvejede også at spille med en standin i en længere periode, for at vente og se hvilke muligheder der ville opstå løbende. Dog vurderede vi ud fra de snakke vi havde med hold og spillere, at det ikke var sandsynligt at der indenfor kort tid ville åbne sig interessante muligheder op.

Ultimativt, blev vi så enige om at vi ikke synes det var interessant at spille med en femte spiller, vi ikke 100% troede på havde niveauet på kort sigt til de ambitioner vi havde. Og derfor leder vi nu efter andre muligheder for begge parter.
#8 KMcs
2021-05-13 19:10
De har heller ikke spurgt mig :(
#10 sekke
2021-05-13 19:27
KÆMPE tab for flames, men de skal nok bounce back, det har det bevist så mange gange efterhånden. Jeg er trist at de må skilles, men er spændt på at se det næste projekt AcilioN skal have gang i, han viser jo gang på gang at han har evnerne til at hive hans hold ind i den prestigefyldte top 30.

GL til begge parter!
#17 vorborg
2021-05-13 23:54
Vi er også rigtig kede af at miste Asger! Jeg har nydt at arbejde sammen med ham igen, men jeg tror på at begge parter kan lande et rigtig godt sted, desværre bare ikke sammen i denne omgang
#13 PillerPaller
2021-05-13 21:13
Kunne dælme være en vild investering, hvis de kunne trække Glaive på en earn out aftale, når han bliver skiftet ud med BlameF om nogle måneder : )
#14 Kristja
2021-05-13 21:26
De så ellers gode ud med moddii. Saaaad.... Håber nicodoooze snart får et flækkehold
#15 MattShades
2021-05-13 23:15
Handler det om, at Flames alligevel ikke kører med et større budget og dermed kan tiltrække en tilstrækkelig god 5 mand?

Jeg synes ellers, at deres core med Nodios, Acilion og Nicoodoz har set god ud og Moddii har egentlig fået dem til at se bedre ud end i lang tid. Jeg gad godt høre noget mere omkring -> hvorfor <- at man vælger denne beslutning på nuværende tidspunkt.
#16 vorborg
2021-05-13 23:53
Vi kan ikke give et bedre svar offentligt på hvorfor, udover at vi ikke kunne blive enige med en spiller som hele rosteren og mig selv troede på.
"Hvorfor" er forskelligt fra spiller til spiller som vi talte med.

Ift. vores budget, så opererer vi med et budget hvor det er muligt for spillerne at få en fuldtidsløn. Præcis hvad vores spillere tjener, kan jeg heller ikke komme nærmere på.

Vi vil rigtig gerne være så transparente som muligt, men vi kan ikke kommentere på forhold eller årsager omkring enkelte spillere, uden at have deres samtykke - og derfor skal nogle udmeldelser forblive halv vage.
#25 MattShades
2021-05-14 16:51
Det er helt forståeligt og forventeligt, at der er ting, som organisationer ikke kan og vil kommentere på, hvilket er helt i orden.

Jeg havde nu heller ikke forestillet mig, at min nysgerrighed ville blive stillet med information fra jeres side af (Bla. af de grunde, som du lister), men jeg havde måske håbet på, at nogle af brugerne her på siden ville hjælpe til med gætterier og rygter. :)

Hvad de enkelte spillere tjener er, for mig, ikke super interessant, men hvad jeg synes der er interessant er, at jeg mindes - og jeg kan huske forkert her! - at i tidligere (Måske ved signeringen af Acilion?) var ude med en kommentar om, at i nu var klar til at investere mere i holdet og gøre mere for at holde på holdet (Eller noget i den stil. ) - Er der noget, som har ændret sig i Flames i henhold til den tidligere udtalelse?

Derudover, så har jeg lidt svært ved at finde ud af situationen med Moddii.

Fra nyheden på jeres hjemmeside om Acilion udtaler du: "The ambitions of all our four players and the club are high.." og "Throughout the process of finding a new player, Jakob ‘jabbi’ Nygaard, Nico ‘nicoodoz’ Tamjidi and Magnus ‘Nodios’ Olsen also shared concerns about the roster we could secure.." og jeg undrer mig derfor om Moddii er signet eller blot hjælper til? Er der nogen officiel udtalelse om ham? :)
#26 anakin
2021-05-14 20:09
Moddii spiller jo officielt for lemondogs, så vidt jeg ved :)
#29 MattShades
2021-05-15 16:31
Hvilket jo kun gjorde det mere spændende! :)
#27 vorborg
2021-05-14 23:09
Vi investerer stadig en del mere i holdet nu end tidligere, og er bestemt villige til at fortsætte i den retning. Så der har intet ændret sig.

I de fire spillere var asger inkluderet. De tre andre blev nævnt ved navn, da artiklen havde fortalt en del om Asgers situation allerede, så nu blev der kommenteret på hvor de andre stod.
Moddii har aldrig været signet, han har altid bare været standin og hjulpet os mens vi fandt ud af hvad der skulle ske.
#30 MattShades
2021-05-15 16:35
Okay - Jamen så er der jo håb forude!

Det giver mening, selvom jeg ikke selv formåede at komme til den konklusion. Det er i øvrigt super fedt, at du tager dig tid til at give så info som muligt. (Y)

Anyways, GL til både Acilion og Flames.
#19 anakin
2021-05-14 00:31
Hooxi + roej ville være vildt !
#31 Johnny_737
2021-05-18 18:29
Godt spottet
#21 Hunt
2021-05-14 07:31
Underligt at der ikke kan findes spillere til Flames, når der er 2 hele mix hold + det løse siddende frie.

es3tag, kjærbye, borup, aizy, gade, msl, cajunb, kristou, hooxi, roej, jugi og fessor. (Plus nogen jeg sikkert har glemt..)

Nogen af dem er nok på papiret for gode til flames, men omvendt har de heller ikke bevist nok i så lang tid at et hold over udkanten af top 30 bliver umuligt at finde.

Et hold som det her burde godt kunne ligge et sted mellem top 20 og 30 og det er uden brug af nogle af de på papiret "for gode" spillere. Men det må vel næsten være spillernes krav som ikke er overens med hvad deres niveau er i dag..

Hooxi (igl)
Kristou (awp)
Nodios
Roej
Fessor
#22 b0ychild
2021-05-14 09:22
Har du set nicoodoz spille? Han ville nok være en af de sidste jeg skiftede ud.
#24 Hunt
2021-05-14 15:30
Ja, og jo han kunne godt blive men synes han svinger lidt for meget. Ud fra hvad jeg har set virker kristou til at have samme top niveau men samtidig lidt højere bundniveau. Men hvad jeg skriver er er der folk som ved bedre, jeg kan jo kun vide hvad jeg ser ude fra.
#23 Martin
2021-05-14 11:24
:MSAA:
#28 b1ng0_o
2021-05-15 04:09
De kan vel altid overveje at signe hyenas :)