Opret Log ind
Danskere ude af LOOT.BET-kvalifikation
Håbet om en plads i LOOT.BET Season 9 blev i dag slukket for danskerholdet.
Skrevet af: rask    14. april 2021 12:58      

Altekz og Astralis Talent røg onsdag ud af kvalifikation til LOOT.BET Season 9.

Astralis Talent er ude af kvalifikationen til LOOT.BET Season 9-turneringen.

Det står klart efter onsdagens kamp mod brasilianske Case, hvor en sejr ville give en plads i kvalifikationsfinalen mod NaVi Junior.

I dagens kamp stod Astralis Talent efter gårsdagens nederlag til netop NaVi Junior.  Her var n1xen igen med på holdkortet. Overfor det unge danskerhold stod Case, der havde kæmpet sig gennem lower bracket.

De to hold lagde ud på Train, hvor Astralis Talent fra start satte sig på opgøret. Hele syv runder skulle der gå, før Case fik et ben til jorden og fik runder på boardet. vigg0 og Altekz var dog flyvende for Astralis Talents og sørgede for en mapsejr på 16-7.

Herefter ventede Astralis Talents' pick Overpass, men her var rollerne byttet om. vigg0 holdt som den eneste Astralis Talent-spiller niveau, men Case og i særdeleshed delboNi var umulig at styre. Med hele 33 kills sørgede han for en 9-6-føring ved pausen og en mapsejr på 16-8.

Det skulle derfor afgøres på Dust2, og her bølgede opgøret frem og tilbage. Efter pausen kom Astralis Talent stærkt ud, inden brasilianerne igen tog ved. Den brasilianske dominans stoppede ikke, og Case tog mapsejren 16-10 og dermed en samlet 2-1-sejr.

LOOT.BET Season 9 Closed Qualifier
Bedst af tre maps
Astralis Talent
1 - 2
Case
de_train 16 - 7 de_train
de_overpass 8 - 16 de_overpass
de_dust2 10 - 16 de_dust2

Finalen i kvalifikationen mod NaVi Junior spilles torsdag formiddag.

LOOT.BET Season 9 spilles i løbet af april og maj og har blandt andet deltagelse af Copenhagen Flames, Endpoint, Galaxy Racer og SKADE.

#1 Martin
2021-04-14 15:18
De må få skabt nogle succesoplevelser for det hold her, så moralen kan komme i top!
#2 Sonny
2021-04-14 16:02
På en eller anden måde synes jeg det er lidt synd, at man har givet dem så mange invites til turneringer osv. Tror ikke helt de var klar til at spille så mange ting og ender bare med dårlige oplevelser/stemning og lidt negativ omtale.

Især når man samler sådan et hold af unge spillere, uden en eller to erfarne til at hjælpe, så havde jeg lidt håbet man tog sig ordenlig tid til at træne og virkelig få styr på de basale ting, inden man kastede sig ud i alle mulige turneringer.

Men mon ikke vnG har styr på det. Nok en af de klogeste personer jeg har arbejdet med.
#3 Hippi
2021-04-14 18:08
Jeg er virkelig heller ikke tilhænger af at de bliver ved med at få invites og ikke får tid til at finde noget rutine og struktur..

Forstår ikke Astralis ikke hentede haste enten som coach eller som den erfarne herre til at styre dem.
#4 leandr
2021-04-14 18:28
Tror Zyphon er uenig med dit sidste statement :D
#5 Kristja
2021-04-14 18:48
De må ud med den store penge pung og hente HUNDEN som coach! Lad ham fortsætte talent udviklingen for DK i mens han har "major ban" meeeeen Heroic vil nok ikke af med ham nu, forståeligt nok :)
#6 Phoey
2021-04-14 19:33
Hunden er da milepæle for dygtig til at være akademi træner. Det ville helt sikkert være en drøm at lade ham skabe talenter.
Men han har potentiale til at blive/være verdens bedste træner, så det er selvfølgelig ikke akademi spillere han skal fokusere på.
#7 Kristja
2021-04-15 01:32
Jeg er helt enig med dig. Også derfor jeg skrev i mens han var major banned :)
#8 Phoey
2021-04-15 03:26
Jeg tror at Astralis Talent er bedre sat med en coach der har dem langsigtet.
En af de gamle mTw spillere havde været et fantastisk signal at sende i mine øjne.
#9 Opal
2021-04-15 07:19
Well.... jah... udover zonic, er der så nogle af dem der har kompetencerne til at coache?

Oprigtigt spørgsmål, da jeg ikke aner det :)
#10 Phoey
2021-04-15 12:59
Ave? - Ydermere ved jeg at Trace har luftet tanken også.
#11 Opal
2021-04-15 22:14
Der er ingen tvivl om at begge har noget indsigt i spillet. Jeg tænker mere på at lære fra sig. Man kan sagtens være en god spiller uden at være en god coach :)
#12 Phoey
2021-04-15 22:25
Det er jeg ganske klar over.
Men vides det før man har prøvet? :-) Der er ligeså stor chance for, at en af disse ville være en succes, som at Zonic blev det.