Opret Log ind
Skuffende: Astralis er ude af BLAST Showdown
Astralis har netop tabt 2-0 til OG, hvorfor danskerholdet er ude af BLAST Premier Spring Showdown.
Skrevet af: Sander    13. april 2021 15:12      

dupreeh og co. er færdige i BLAST Showdown.

Astralis er færdige i BLAST Premier Spring Showdown efter et 2-0 nederlag til OG.

Første map startede ikke helt som forventet, da Astralis kort før start annoncerede, at Bubzkji stillede til start i stedet for Xyp9x.

Det endte dog ikke, som Astralis havde håbet med overraskelsen, for danskerholdet havde store problemer mod OG. Særligt landsmanden valde spillede en stor kamp for OG.

Astralis vandt blot fem CT-runder, og som T fungerede spillet heller ikke, hvorfor Astralis måtte kaste det hvide håndklæde i ringen.

På andet map var Bubzkji igen fortid på serveren, da Xyp9x blev skiftet ind. 

Her gik det en del bedre, da både device og dupreeh vågnede op. Sidstnævnte havde flere vigtige aktioner, som var afgørende for, at Astralis vandt en del flere runder end på første map.

Også gla1ve trådte i karakter mod slutningen, da OG ellers var i front, men blandt andet takket være den danske kaptajn skød Astralis mappet i overtid.

I overtid skulle det helt ned til sidste runde, hvor Xyp9x tabte et 1v2 clutch, som sendte den 19. og afgørende runde til OG.

BLAST Premier Spring Showdown 2021
Bedst af tre maps
Astralis
0 - 2
OG
de_inferno 7 - 16 de_inferno
de_dust2 17 - 19 de_dust2
de_overpass de_overpass

Sejren sender OG videre til kvartfinalen, hvor de i næste runde møder vinderen mellem G2 og Endpoint. De to bedste hold i Showdown går videre til BLAST Premier Spring Final, mens de 14 andre ryger helt ud.

#1 Tyze
2021-04-13 15:13
Sygt at der var over 3 odds på OG.
#9 PillerPaller
2021-04-13 15:21
Fik 2 - 0 til odds 5,5 : ) Simpelthen det mest sindssyge efter dupreehs interviews interview på zulu i sidste uge...
#27 VHzt4r
2021-04-13 16:27
Hvad udtalte han der?
#32 Kristja
2021-04-13 16:57
Noget med at de overhovedet ikke havde tid til at spille som hold eller individuelt i mellem esl og blast :)
#39 VHzt4r
2021-04-13 17:58
Aight takker :)
#35 Tyze
2021-04-13 17:28
Vanvid :)
#2 olsen225
2021-04-13 15:13
Igen ud med Bubber og xyp og ind med es3tag
#3 Intex-
2021-04-13 15:14
Puha
Håber de snart finder deres form igen..
Nu snakker astralis om at de savner publikum og presset.. Hvorfor sidder de så ikke i det mindste sammen når de spiller kampe?
#25 c0bb
2021-04-13 16:10
Livet kommer nok i vejen for dem. Det virker mindre dedikeret end tidligere.
#44 Intex-
2021-04-13 18:47
Det er deres job? De praccede da sammen før corona og sikkert os nu.. Så hvorfor fanden samles man ikke til den slags kampe?? Det ville da booste mig hvis jeg var i den situation.

Forstår sgu ikke deres tankegang 😶
#51 c0bb
2021-04-14 01:04
Hvis metaen er at sidde LAN til alle de her online turneringer, så forstår jeg ikke at astralis er de eneste der ikke gør det. Det må ganske enkelt være private årsager, der forhindre det. Som forløbere på at udvikle professionalismen og løfte det generelle niveaue, så virker det bare mindre dedikeret end hvad man tidligere kunne forvente af astralis. Man tænker nok man er så gode, at man kan cutte nogle corners.
Jeg tror ikke der går lang tid, før holdet må se udskiftninger i øjnene. Pauserne/orlovene og flere spillere i lineuppet har intet godt gjort for dem.
#4 zarnix
2021-04-13 15:15
Måske de skulle tilføje es3tag til holdkortet igen. Og prøve ikke at gå ud midt 3 runder i træk på dust2 i overtime.
#5 Martin
2021-04-13 15:17
Øv.
#6 DH_JanLund
2021-04-13 15:19
Elsker ham eksperten inde på TV2 Zulu udtaler "De skal bruge tid væk fra serveren" Er det netop ikke tiden væk fra serveren der gør de bliver out aimed i 1 vs 1. Jeg vil os ind og være ekspert :D
#10 Jerry
2021-04-13 15:21
Tror han mener at de skal ud og genvinde gejsten og motivationen for spillet... Men ellers ja en masse DM ku hjælpe lidt ;-)
#11 PillerPaller
2021-04-13 15:22
hahah hvem sagde det? godt nok dumt sagt
#15 DH_JanLund
2021-04-13 15:39
tror han hedder ricz eller sådan noget
#17 PillerPaller
2021-04-13 15:45
haha ja ok - det er en ret vild melding. Mon ikke det er en fortalelse
#7 Rubel
2021-04-13 15:20
Nåede kun lige at se de sidste 10 minutter af dust2. Fandme ikke kønt af astralis. :-/
#8 Jerry
2021-04-13 15:20
De skal stoppe med deres Astralis content pjat og 6 mand lineup.
Bubski skal videre til et andet hold, i stedet for at tage til takke med den her situation.

De må med al sandsynlighed være i dialog med Es3tag og i gang med at sende bubski videre.
Alt andet vil være meget mærkeligt.
#12 MoX
2021-04-13 15:34
Jeg tør godt sige det, de er færdige, udbrændte, umotiverede - de har sejret sig ihjel.
#16 exigo
2021-04-13 15:39
tror du rammer den spot on, de har været på toppen så længe at det næsten kun kan gå den vej.
#19 unclejakes
2021-04-13 15:53
Det var hvad jeg troede sidste år, men så sluttede de lige af med 3 måneder som verdens bedste hold.

Jeg tror ikke de var mega motiverede lige til denne kamp, men tror de havde lagt rigtig meget energi i EPL, så den måde de sluttede den turnering af på har nok givet et knæk.
#26 MoX
2021-04-13 16:26
De har ikke spillet godt i rigtig længe, så tror det er mere end manglende motivation. Måske det er en naturlig udvikling, der kommer nye stærke talenter frem og Astralis er jo ikke de eneste af de gamle top teams der halter. Måske det også handler lidt om sult, her er Astralis måske ved at være lidt for fede og mætte. ;)
#13 tOPZ
2021-04-13 15:36
Virkelig ærgerligt.
#14 Luffe-
2021-04-13 15:37
Der kommer til at ske noget drastisk indenfor kort tid. :/
#18 SakZ_Caster
2021-04-13 15:50
Fuck hvor fedt man, ud med dem! :D
#22 jabroni
2021-04-13 15:55
Små hjerner, små fornøjelser
#37 PillerPaller
2021-04-13 17:47
Hvad har det med intellekt at gøre? jeg synes da også at Astralis er en frygtelig og usympatisk organisation og fryder mig helt oprigtigt hver gang de fucker up : )
#43 RasmusRoev
2021-04-13 18:46
Fortæl gerne hvorfor? :)
#46 PillerPaller
2021-04-13 19:11
Der er flere ting i det - men primært synes jeg, at de rent finansieringsteknisk lukrerede lidt for meget på, at det var en præferenceaktie de gik på markedet med, så rigtig mange småaktionærer tabte penge på deres børsnotering.

Herudover synes jeg bare de har lavet mange usympatiske fodfejl - som fx at skide højt og helligt på Blast Cph. og alle de unge rødder fra DK som havde købt sig en billet dertil, ved at prioritere autografer og trøjesalg til i dagene op til selvsamme event, hvor hypen naturligvis var overnormal.

At de fx sidder og producerer content til Natholdet i går, samtidigt med de spiller som en pose nødder gir' heller ikke mening i mit hoved. Spillernes behov bliver bare tilsidesat i et omfang, hvor det hele er lidt for ugennemtænkt og kortsigtet ...

Kunne i princippet blive ved, men generelt er det bare en pengemaskine, der heldigvis kører af helvede til, fordi den drives af en flok tosser der hverken har intellektet eller CV'et til at begå sig i en mellemstor bix.
#49 yez
2021-04-13 19:44
kaldte du lige Anders Hørsholt for en tosse uden intellekt? :-) Wow siger jeg bare.
https://dk.linkedin.com/in/anders-h%C3%B8rsholt-06..
#50 RasmusRoev
2021-04-13 20:27
Jeg kan følge dig i mange af dine punkter.

Jeg har selv nævnt, at Astralis navnet, virkelig har lignet, at de har malket de 5 gutter for deres succes.

Deres børsnotering. Det bare naivt i mine øjne, hvis du ser sådan på det. ALLE ved, at man ikke må investere med hjertet men med hjernen (læs = fodbold klubber osv)

Personligt brækker jeg mig over, deres måde at promovere de sidste par dage, hvor selv samme hold sejler. Men man må nok ikke blande markedsføring og deres hold sammen. Det er trodsalt en forretning i sidste ende, og det må vi fans nok bare indse :)
#52 c0bb
2021-04-14 01:10
Hvis nogen så den børsnotering som en fremragende investeringsmulighed eller øjnede et afkast, så har de aldrig haft forstand på aktier og investering. Der bør folk købe nogle etfs’ere, købe ind via investeringsforeninger eller nogle sikre obligationer.
#20 PillerPaller
2021-04-13 15:53
Hvor er det sindssygt så meget talent de har drænet Bubski for på rekord tid - synes simpelthen det er så ulækkert, hvis de kun landede es3 og bubski for at sikre nogle transfersummer på den korte bane, der kunne pynte på deres elendige regnskab...

Et godt bud er, at investorkredsen undlader at deltage i en kapitaludvidelse om et par år og Astralis er historie - det er simpelthen også sindssygt at drive en middelstor bix med så talentløse c-levels...
#21 Bestiarium
2021-04-13 15:53
Er jeg den eneste der synes at Es3tag retur lyder hamrende urealistisk?
#28 MoX
2021-04-13 16:28
Næh.
#29 weKz
2021-04-13 16:33
Er jeg den eneste der synes at et Glaive på pension når han bliver far, begynder at lyde meget realistisk?
#33 PillerPaller
2021-04-13 17:12
Der er i hvert fald en BlameF med væsentligt mere firepower, som zonic sikkert kunne gøre mindst lige så værdifuld : ) Så det ville være oplagt, at gå hver til sit om fx 2 - 3 md. hvis de stadig sejler rundt i det der top 5 - 10 interval.
#36 Hunt
2021-04-13 17:31
Det kommer ikke til at ske, medmindre Astralis finder en stor bunke penge et sted. Det er mere realistisk at Col henter hvad de kan bruge fra Astralis istedet
#38 PillerPaller
2021-04-13 17:49
Hvor lang tid har han tilbage i Col da, siden du snakker om han skal købes fri? : )
#40 Hunt
2021-04-13 17:58
Går ud fra han har en fin lang kontrakt med en masse nuller på samt en 100% opbakning fra orgen/Jason Lake bag sig, kan ikke se hvad han skulle kunne vinde ved at skifte til Astralis
#41 PillerPaller
2021-04-13 18:16
Han har bare så meget potentiale, at det er lidt ærgerligt at se ham for et hold der ikke rigtigt er lykkes efter alligevel et godt stykke tid : ) Tror faktisk han er en af dem, hvor egne ambitioner kommer før den største pose penge på den korte bane - det tænker du ikke? : )
#47 Kristja
2021-04-13 19:37
Han har vel om nogen hele coL bag sig og bestemmer meget sandsynligt, hvem han vil have på 'sit' hold :)

Så jeg kan virkelig heller ikke se hvad Astralis skulle kunne give ham. Ellers havde han nok ikke forladt Heroic i sin tid. Desuden har han før udtalt at han bedst kunne lide internationale hold, men måske det har ændret sig! Tog er BlameFs måde at lede på, nok ikke noget for et hold med for meget ego.

Og så har coL virkelig heller ikke været heldige med skader og udskiftning. De havde gang i noget rigtig godt, inden oBo fucked dem over :)
#34 unclejakes
2021-04-13 17:13
Ud fra cams, plays, interviews og udtalelser, så virker gla1ve næsten som den mest sultne lige nu i mine øjne, men det er jo meget, meget svært at sige udefra
#23 JawBreaker
2021-04-13 15:57
Jeg tror at det de ikke kan rejse rundt og har er publikum, gør de flopper totalt.
#31 weKz
2021-04-13 16:35
Den undskyldning kan bare ikke bruges mere, de kunne sagtens holde niveau da de fik Es3tag ind, men efter xyp's retur, er det nærmest bare kun gået ned ad, ikke at det er ren xyp's skyld, jeg tror mere at det er måden de spiller på, når de 5 er samlet på en server, der gør at de bare bliver kørt over. Holdene har lært at Counter deres spille stil.
#48 Kristja
2021-04-13 19:42
Jeg er sikker på at det har MEGET at sige om du skal performe LAN for er stort publikum, kontra at sidde hjemme og halv sove i en stol online hver aften. Hele 'showet' og det er være i spotlight, det kunne uden tvivl løfte deres spil før hen!

Men du har også ret i, at de sejler rundt i deres nuværende opsætning. Folk kender deres spil ud og ind, og efter så lang tid sammen som 5 spillere, så ved modstanderne også hvad man gør og ikke gør. Split op og kom igang igen! :)

Og så skal de sgu stoppe alt det pr/content pis og fokuserer på spillet... Jeg ser heller ikke alle top prof fodbold spillere osv rende rundt og lave markedsføring konstant 🥴
#24 majez
2021-04-13 16:00
Op på hesten igen!
#30 zaioh
2021-04-13 16:33
Som de engelske castere var inde på, så var man overrasket når de rent faktisk vandt deres dueller 1v1. Der er noget der er off, og det er altså primært deres aim! Kom så, op på hesten! Bubzkji skal finde et andet hold, det er tydeligt det ikke fungerer, både personlighedsmæssigt og in-game med roller. Es3tag skal kun ind hvis han erstatter en af de fem spillere, ny honeymoon periode og så bum, nummer 1 igen. :astralis:
#42 RAVN
2021-04-13 18:43
Jeg tror desværre det bliver brugt alt for megen tid udenfor serveren. Det er jo ikke første gang vi ser dem, hvor de ikke kan følge med aim mæssigt, sidste gang det skete lavede de også rigtig meget sponsor arbejde også må man jo formode at der ikke bliver lagt det samme antal timer i spillet. Men det er jo kun rent gætværk, for vi ved jo i bund og grund ikke hvad der sker.
Håber at de snart er tilbage i form, om det så betyder udskiftning eller hvad, det må tiden vise.
#45 RasmusRoev
2021-04-13 18:49
+1
Synes Astralis navnet har gjort meget, for at pumpe penge ud af de 5 gutters vanvittige spil i flere år! Men man kan nu have sin tvivl om, hvor det rigtige fokus ligger nogen gange.