Opret Log ind
Verdensstjerne peger på dansker som verdens bedste
Den franske stjerne har nu udtalt, at den danske AWP'er bør kåres som årets bedste spiller.
Skrevet af: annemai    14. januar 2021 08:00      

ZywOo udtaler, at device er årets bedste spiller.

ZywOo mener, at device er verdens bedste Counter-Strike-spiller.

Det kan mediet 1pv.fr nu afsløre.

I et interview med den franske stjerne udtaler han nemlig, at device er årets bedste spiller, og uddyber yderligere:

Efter min mening, så er device årets bedste spiller, også selvom s1mple er foran ham, når det kommer til statistikker. Det, som device gør for sit hold, er bare utroligt. Og også, hvordan han er som spiller - det kan jeg godt lide.

Mange har ellers spået, at den danske Astralis-stjerne ender på en tredjeplads i år, da både s1mple og ZywOo har vist imponerende takter i løbet af 2020.

I det forgangne år kunne både ZywOo og s1mple nemlig præstere skyhøje ratings på 1.29 for begge parters vedkommende, men alligevel peger den franske verdensstjerne altså på device som årets spiller.

Den danske AWP-stjerne har da heller ikke ligget på den lade side, da han, med sin rating på 1.20 for 2020, har været den helt store stjerne for Astralis, som også har imponeret i år til trods for flere udskiftninger.

En sammenligning af ZywOos og devices stats for 2020 kan ses herunder:

Også en anden fransk stjerne, kennyS, har peget på device som årets bedste, mens blandt andre RpK, apEX og shox derimod har valgt landsmanden ZywOo.

Hvem, der bliver årets bedste spiller, bliver afsløret den 20. januar, hvor også andenpladsen bliver fundet.

#1 Ahmed
2021-01-14 08:36
Endelig en mening der faktisk betyder noget.

Det må være fedt for device, at ham som de fleste anser som verdens bedste, peger på ham som verdens bedste.

God modenhed for en ellers ung spiller.
#2 panzerlas
2021-01-14 09:29
Enig, det er en flot gestus.
#7 JnP
2021-01-14 10:13
Selvom han måske mener han er verdensbedst kan han ikke stå og sige det, zywoo kan de samme ting som device efter min mening, han er bare en smule bedre på alle parameter end device. Så længe zywoo holder niveau kan jeg aldrig se device slutte over ham, zywoo er nemlig også som device en teamplayer der hjælper hans hold og sætter andre op, offer sig selv eller kaster de support nades en m8 har brug for præcis som device.
#3 Jerry
2021-01-14 09:42
Hatten af for at han kan se klart og ikke blot ser på stats.

Device er klart verdens bedste csgo spiller som nogensinde har rørt spillet. Han er komplet på alle punkter. Han er hamrende dygtig mekanisk, kæmpe holdspiller, vinder titler, sympatisk, gør sine holdkammerater knald gode.... Han spiller procenterne og det kan mange finde kedeligt, fordi det ikke er ham der laver alle de vildeste kennys / simple flicks hele tiden... Men det vinder man ikke trofæer på :-)

Og at se Dupreeh så "langt" nede er også meget overraskende...
#4 Hunt
2021-01-14 10:01
Hvis du lige tager din Astralis hat af engang, så vi kan snakke sammen.

Zywoo er klart verdens bedste, at være verdens bedste handler ikke om hvor godt et hold man har omkring sig. Men langt mere den individuelle del, hvilket også danner ret stort grundlag for hltvs top 20. Om folk er gode teammates aner vi jo ikke, vi kan jo kun dømme ud fra hvad vi kan se. For alt vi ved kan Mir være verdens bedste til det vi ikke ser..

Mekanisk er der bare klasseforskel
Holdspiller? Det ved du og jeg ikke rigtig noget om..
Vinder titler? Det gør de begge, men der handler der mere om resten af holdet og ikke den enkelte spiller.
#6 Madsen
2021-01-14 10:09
Eller noget :DDDDD
#8 noche
2021-01-14 10:15
Man kan med tydelighed se hvordan en spiller fungerer internt på et hold ingame, hvilket er det der refereres til af zywoo. Det handler i høj grad om placeringer og bevægelse, og der gør device mere for sit hold end fx zywoo og simple.

Personligt har jeg stadig zywoo over device, men ikke simple netop pga betydningen for holdet.
#10 JnP
2021-01-14 10:27
Undskyld er der nogen der offere sig for sit hold så er det zywoo han lader nivera spiller hans fortrukkende våben som også er awp i stedet for ham selv.
#22 Nordby
2021-01-14 14:19
Så fordi han som verdens bedste spiller lader en tage en awp på et taktisk grundlag på den anden side af mappet over ham selv når han stadig er helt hjernedød med awp, gør at han gør lige så meget for sit hold som device??? Satme ikke sådan top cs fungerer.
#35 JnP
2021-01-15 18:01
Du ser mindst lige så tit zywoo sætter sit teammates op som device gør, du ser også zywoo tage det dårligste af våbene de har råd til at køb.
Forskellen er bare zywoo er bedre og så tag zywoo større chancer men det kan han også tillade sig efter som han er en af verdens allerbedst aimer.
#9 JnP
2021-01-14 10:24
Du kan det nemt se om en spiller er holdspiller, offer han sig for sine teammates, ligger han support flashen for at en anden kan komme ud og peake, tag han de dårligere våben fordi der ikke lige er penge til et fuldt køb, der er mange inddekationer man kan se om en spiller er en teamplayer og ja det er zywoo i høj grad.
Zywoo har bedre aim og reflekser end device, device er bedre med nades i min optik, de er lige villig til at offere sig for sit hold, zywoo er en smule bedre end device med både Awp og rifler. Zywoo er bedre i 1vX end device.
Det er ikke meget jeg synes han er bedre det er bare en smule, men det er nok til at device ikke kan ende over zywoo.
Jeg synes som spiller er device bedre end simple, ja simple laver mange flashy plays, men det koster også tir holdet at han på egne hånd lige skal forsøge et eller andet vildt play som så ikke lykkes. At være en god cs spiller er andet end bare at tænke på egne stats.
#19 Jerry
2021-01-14 14:13
Device vinder nok aldrig titlen så længe hltv laver listen udfra stats og kun stats. Men hvis man rent faktisk så på hele spillet og alle detaljerne, ja så ville han vinde hvert år.

Men måske det er politik... Hvis Device vinder, hvad er der så tilbage til de andre når nu han også vinder 8 ud af 10 titler hvert år... De har haft et 2020 med titler selvom de har været svingende...

Men jeg anerkender hltv listen som den bygges at zywoo er verdens bedste på stats udelukkende. Så vidt jeg ved tager hltv ikke højde for kampene fx. en gruppe kamp kontra finale... Og det bør man jo helt klart gøre.. En modstander i en finale er jo langt sværer at få gode stats imod end i en gruppekamp mod fx. et mindre godt hold.

Device spiller finaler og semi hver eneste turnering og det belaster hans rating hos hltv.
Simple kan shine mod modstanderne fordi 1) hans hold gør alt for ham og 2) han ryger oftere ud før semi/finaler end fx. device... Simple er god mekanisk men det kan du altså ikke kun vurdrer en spiller på :)

Mit opråb er helt klart at hltv som det fantastiske medie de er, får revurderet deres liste algoritme :)
#26 xone
2021-01-14 16:03
Jeg kan godt følge din kritik af deres måde at udpege verdens bedste cs spiller på, men jeg har godt nok svært ved at se hvordan man ellers skulle gøre.

Der er så meget information, man som seer ikke aner en dyt om.
#29 Jerry
2021-01-15 10:03
Helt enig, men man kan starte med at "vægte" kampene dvs. en gruppekamp, kvalifikationskamp ikke tækker lige med i ens overall rating som fx. en major semi/finale...
og så må man se på performance dvs er man en spiller der har høj rating men kun spiller halvt så mange kampe som fx. Device som er i finaler hele tiden... SÅ må det altså også vægte noget... Min pointe er at jo flere kampe du spiller og hvor mange af dem er finaler/semis mv. så er chancen for dårligere stats til stede betydeligt...

Systemet som det er nu er ikke fair og tager efter min baggrundviden ikke højde for det her. Derudover er der meget andet man kan se på og jeg bidrager gerne hvis HLTV vil lytte ;-)

Hvis Astralis tog til NA og kun spillede kampe derovre mod andre NA hold, så ville ratingen på samtlige spillere højest sandsynligt skyrocke så meget at de ville gå top 5 som listen beregnes nu.

Kan man forestille sig at Device lider under at spille top kampe hver eneste turnering?
#5 Djoerup13
2021-01-14 10:05
Man burde heler ikke kigge på stats udelukkende
#12 JinXXX
2021-01-14 11:06
But why? De er da om nogen afgørende Og kendetegnende for succes ved én spiller !!
#25 Djoerup13
2021-01-14 15:33
Device ville ligge nr 1 rimelig stabilt hvis man også kiggede på teamplay
#27 JinXXX
2021-01-14 16:08
Hvordan måler du det? I forhold til konkurrenterne?
I de øjeblikke han følges i en kamp?

Er nysgerrig hvordan du kan se bort fra valide data fremfor din mavefornemmelse på teamplayer. Javist han er likeable. Meeen.
#30 Jerry
2021-01-15 10:09
Lad mig give et eksempel.
Du har 2 spillere. Den ene spiller konstant finaler mod de bedste hold hele tiden fordi det må de være siden de er i finalen mod ham. Han har vundet 4 majors og er mvp næsten hver eneste turnering... Hans hold taber næsten stensikkert hver finale hvis han ikke performer bare semi godt..Han bidrager positivt for sit hold, hjælper med granater, assists osv.. Hans plads på holdet er stjernen men spiller som en af 5 vigtige spillere.


Den anden spiller halvt så mange kampe fordi han ryger ud før finalerne.
Derudover har denne spiller hele sit hold omkring sig til kun at hjælpe dig med assists, bait osv... Han er mekanisk hamrende god men tænker ikke på sit hold i samme grad.

Den første får en overall rating på 1.3 og den anden 1,4

HLTV vil i dette eksempel kåre spiller 2 som verdens bedste, men er det fair ?

Det korte svar er NEJ og derfor skal listens grundlag laves om hvis man virkelig skulle se på hvem verdens bedste spillere vil være :)

At 3 furia spillere er på listen er jo ......
#33 JinXXX
2021-01-15 13:47
Men listen hedder verdens bedste spiller. :-) ikke verdens bedste jeg kom til finalen spiller og spiller måske mine holdspillere bedre ☺️

Data lyver ikke. Og data giver et klar indblik i hvad netop denne spiller gør.
#36 Jerry
2021-01-16 12:38
Prøv læs mit indlæg igen og overvej om dit svar giver mening.. Hint: nej ;-)
#34 Djoerup13
2021-01-15 15:29
Lige præcis
#24 Tyze
2021-01-14 14:49
Er både enig og uenig.
HLTV har valgt at deres top 20 skal være så upartisk og faktabaseret som muligt.
Så kan man jo ikke begynde at have holdninger med i vurderingen.

Men samtidig er jeg også stor fan af Ballon d'or, hvor man får de mennesker der har forstand på det, til i fællesskab at vælge hvem de synes der er årets bedste.

Det er bare ikke den måde HLTV's top 20 fungerer på.
#32 Jerry
2021-01-15 10:13
Nej men man kan tage de elementer med som påvirker stats som fx. sværhedsgrad af kampe mv. Og antallet af kampe...
#11 Sonny
2021-01-14 10:50
Hahahah

"mens blandt andre RpK, apEX og shox derimod har valgt landsmanden ZywOo."

Kan godt lide de tre man har valgt at nævne som vælger ZywOo, alle tre spiller på hold med ham. :)
#13 exigo
2021-01-14 11:13
tbh vil det altid være svært at sige hvem der er verdens bedste imo.
Alt det her svare vel lidt til messi vs ronaldo også neymar dog lidt bedre, (hvor neymar er device)

Du kan altid kigge på stats hvilket self er en rimelig god indikation på hvem der har haft et godt år men der er så mange andre ting i CS som de ikke ligger vægt på fordi det ikke er noget man som sådan har på "papir".
Det svært at komme udenom simple og zywoo når vi snakker verdens bedste men ville personligt heller bygge et hold op omkring Device end nogen af de andre 2 og efter mange år på bagen hvor man har set CS ret meget er det tydeligt for mig at se Device spiller for sit hold og for at vinde hvor jeg tit for en fornemmelse af både simple og zywoo men især simple spiler for sin egen røv.
#14 fremilyset
2021-01-14 11:25
Er du verdens bedste, hvis du vinder 2-4 trofæer med dit hold over 2 år eller er du den bedste hvis du vinder 10-12 på samme periode. Individuelt måske bedre, men som samlet pakke ville jeg alle dage hellere spille med ham der kan hjælpe sit hold til flest trofæer
#16 exigo
2021-01-14 11:43
+1
#18 JsV
2021-01-14 12:19
+1
#20 Jerry
2021-01-14 14:16
Helt sikkert
#23 Nordby
2021-01-14 14:23
Tja dette er dog problemet ved hltv's liste. På engelsk kan jeg bedre forklare. Device is the greatest this year, and zywoo is the best. Forskellen er at device opnår mere, men med mindre shining individuelt hvor zywoo gør lige omvendt, og top20 er nu en gang for at hylde dem der gør det bedste individuelt så jeg synes sku det er fint.
#15 Spe3dyManden
2021-01-14 11:38
Sindsygt, men han har også haft et godt år
#17 unclejakes
2021-01-14 11:45
Mon ikke det bare skal ses som en anerkendelse. Han virker ikke som typen der har det godt med at nævne sig selv, og han respekterer måske devices spillestil mere end s1mples. Zywoo spiller jo også “fejlfri” cs ligesom device, i stedet for vanvittig cs, som S1mple nogen gange gør
#21 Jerry
2021-01-14 14:18
Simple: Verdens bedste cs streamer

Zywoo: Verdens bedste stats spiller

Device: Verdens bedste allround spiller.
#28 brezzy
2021-01-14 16:52
Simple bedste streamer? Manden takker ikke for dono's eller subs. Han snakker knapt med chatten eller snakker engelsk, ja gameplay er godt osv, men ligefrem den bedste cs streamer fordi han har flest viewers? ahhh...
#31 Jerry
2021-01-15 10:10
Var også lidt ment som en sjov spøj, men han har i hvert fald flere seerer end de 2 andre så vidt jeg er orienteret på twitch ;-)