Opret Log ind
To gange danskerbrag i DreamHack
Det bliver desværre til dansk exit efter dagens kampe, når flere landsmænd står over for hinanden i kvartfinalerne i DreamHack Masters Winter.
Skrevet af: annemai    4. december 2020 12:20      

stavn og Heroic skal prøve kræfter med Farligs GODSENT-mandskab i dag.

Det er desværre uundgåeligt, at rejsen stopper for nogle danskere efter dagens kvartfinaler i DreamHack Masters Winter, da Heroic skal møde Farlig, mens es3tag og karrigan skal i duel.

Dagens ene opgør byder på et brag af en kamp, når Farlig skal forsøge at banke sine fem landsmænd fra Heroic ud af turneringen, men dette kan blive svært, hvis stavn har noget at skulle have sagt.

Den blot 18-årige dansker har i sandhed vist imponerende takter indtil videre i turneringen, som han topper med en rating på 1.44 efter fire maps.

Danske Farlig har dog også spillet en vigtig rolle i GODSENTs vej til slutspillet, hvor han med en rating på 1.06 har været det mest prominente navn hos det internationale mandskab.

De to danskeres statistikker gennem de seneste tre måneder kan ses herunder:

DreamHack Masters Winter 2020 Europe
Bedst af tre maps
Heroic
1 - 2
GODSENT
de_inferno 10 - 16 de_inferno
de_vertigo 16 - 14 de_vertigo
de_train 10 - 16 de_train

Et brag mellem to danskere forekommer også i dagens anden kvartfinale, som byder på et drama mellem karrigans mousesports og es3tags nyligt dannede Cloud9.

Det var nok ikke forventet af mange, at es3tags mandskab skulle gå hele vejen til slutspillet i turneringen, men efter en række imponerende præstationer mod ENCE og Spirit har det nye hold gjort sig fortjent til pladsen.

Her har især danskeren spillet en stor rolle, da han som holdets næsthøjest ratede spiller har været en af de bærende kræfter, som har ført Cloud9 hele vejen til slutspillet.

DreamHack Masters Winter 2020 Europe
Bedst af tre maps
mousesports
2 - 0
Cloud9
de_nuke 16 - 12 de_nuke
de_inferno 16 - 12 de_inferno
de_mirage de_mirage

#1 Martin
2020-12-04 12:41
Jeg dør langsomt over at se farlig tumle rundt i godsent, men to be fair, så har senest udskift tippet vægtskålen en smule.
#2 Aal_paa_Hjul
2020-12-04 12:45
Hvor så du ham ellers spille? Jeg ved godt han er et kæmpe talent, men der er bare ikke så mange (danske) hold der er åbne
#3 Kristja
2020-12-04 13:02
OG i stedet for mantuu

Complexity i stedet for poizen, selv om jeg helst ikke ser de ender med mere end 2 danskere, som de er nu. Ville hellere se Sh1ro der på 🤩
#4 ankjaers
2020-12-04 13:15
OG kunne være spændene!
#6 Kristja
2020-12-04 13:30
Meget! Ved ikke med Mouse, men de mangler vel også en 'fast' awp spiller nu. Det ser dog ud til, at chrisj og ropz skiftes til at tage den, efter tilføje af bymas :)
#5 Wasin
2020-12-04 13:30
mantuu er fandme for god til at blive udskiftet. OG burde nærmere kigge efter en erstatning for NBK/ISAA.

Complexity er en mulighed. Poizon har enormt topniveau, men er ganske enkelt alt for svingende. Junior er også en mulighed i col imo :)
#7 Kristja
2020-12-04 13:33
Ville hellere se Junior eller sh1ro erstatte poizen der 100%

Og jeg er helt enig i, at Mantuu er vokset med opgaven. Men med den erfaring der er på OG så ville farlig uden tvivl vokse mindst ligeså meget, hvis ikke mere :D

Så er vi tilbage ved at han eventuelt kunne have endt på en Mouse hold i stedet for. Men det ser ikke ud til, at de ønsker en fast awp, efter tilføjelsen af bymas :)
#8 Wasin
2020-12-04 13:41
Sh1ro skal bare blive hvor han er! Det gambit hold brager af fremad. De skal bare ud og have noget LAN erfaring når COVID er overstået og så tror jeg virkelig de kan blive top5 contender.

Yeah det ville han helt sikkert. Jeg håber bare GODSENT henter en ordenlig IGL som kan få stuktur på tingene. Tror de har spillerne til mere end et enkelt upset i ny og næ! :)

Vedrørende mouz så tror jeg det med at have en "flydende" awp spiller passer perfekt ind i kombinationen med karrigans måde at call på og unge aim maskiner. Den måde de kan skifte tempoet på i kampen fordi de ikke altid har en dedikeret awp spiller er alt for fedt! :)
#9 Kristja
2020-12-04 15:16
Det er nogle rigtige gode punkter du rammer, og jeg er helt enig med dig i at Gambit bare skal blive sammen og fortsætte grunden, de er alt for vilde :D

Godsent ser dog lovende ud med emi ved roret, de har ihvertfald spillet betydeligt bedre siden tilføjelsen. Men ja det er selvfølgelig også begrænset, hvilke igls der er at hente desværre :)
#11 Wasin
2020-12-04 16:44
Jeg var ekstremt skeptisk omkring emi. Men han har faktisk overrasket mig positivt. Et par store kanoner de har taget ned i astralis+heroic!
#10 unclejakes
2020-12-04 16:05
hold fast det gør ondt at se heroic spille på den måde