Opret Log ind
Heroic og Astralis bytter plads på verdensranglisten
Heroic har nu generobret titlen som verdens bedste Counter-Strike hold, da de bytter plads med Astralis, der indtager andenpladsen.
Skrevet af: Alsofas    26. oktober 2020 19:50      

cadiaNs mandskab er tilbage på førstepladsen.

Mandagen bringer endnu en opdatering af HLTVs rangliste, hvor Danmark fortsat sidder på toppen. 

cadiaNs Heroic-mandskab bytter plads med Astralis og indtager dermed førstepladsen efter en fantastisk DreamHack Open Fall-turnering, hvor de sikrede sig sejren over Vitality i finalen. 

LÆS OGSÅ
Heroic vinder DreamHack Open Fall efter overtidsdramaer

Samtidig taber Astralis point på udskiftningen af es3tag, der tilslutter sig Cloud9, mens Xyp9x er tilbage på holdkortet hos Astralis. De har Vitality lige i hælene, med blot 28 point mere end franskmændene. 

MAD Lions falder uden for top 30 ovenpå deres seneste udskiftninger, hvor mandskabet hentede HooXi og refrezh ombord. De danske løver sidder nu på en 32. plads. 

LÆS OGSÅ
Officielt: MAD Lions tilføjer HooXi og refrezh

Derudover melder CIS-regionen sig ind i kampen, da Virtus Pro tager et ordenligt skridt op ad ranglisten efter deres sejr i IEM New York 2020, hvor de blandt andre slog NaVi. Også hviderussiske Nemiga kravler op ad listen, efter de blev nummer to i førnævnte turnering.

#1 Iceyyy
2020-10-26 20:05
Madliones ude af top 30
#18 glx0
2020-10-26 21:49
Kun fordi de har skiftet spillere
#37 zEden
2020-10-27 10:36
Med deres performance igår er de hurtigt tilbage
#2 Wasin
2020-10-26 20:15
Take a fucking bow!
#3 Madsen
2020-10-26 20:28
Eneste grund til Heroic er rykket op er fordi astralis mistede points fordi es3tag blev solgt
#11 Iceyyy
2020-10-26 21:09
Nej og ja men heroic vandt også DH fall så
#15 Tyze
2020-10-26 21:24
Det kan jo ikke være eneste grund når Heroic vandt Open Fall, og Astralis af gode årsager ikke vandt 😅
#20 Madsen
2020-10-26 22:08
Astralis havde stadig lagt 1 hvis de beholdte eS3tag
#22 Luffe-
2020-10-26 22:12
Spørger da jeg er uvidende. Hvor står det, at de mister point ved at eS3tag forlader dem ?
#24 Madsen
2020-10-26 22:27
Det har man da alle dage gjort F.eks.da Gla1ve og xyp gik på pause faldt astralis ned på 11 pladsen
Ved ik hvor jeg kan finde det på skrift men er 99% sikker på det er sådan det fungere :)
#34 Rubel
2020-10-27 09:48
Det er sådan det fungere. En spiller står for 20% af deres point, som vedkommende tager med sig.
#35 Hateville
2020-10-27 10:19
Så bør de point Xyp9x har været med til at indhente ligeledes være tilbage på brættet?!
#38 Kagemand_V,2
2020-10-27 10:41
Nej, da der er en 3 måneders periode, hvor pointene er aktive. Efter det, giver det ikke flere point.
Derfor bragte Xyp ikke point tilbage
#40 Hateville
2020-10-27 11:15
I see.
#36 Bestiarium
2020-10-27 10:34
Er det ikke kun i RMR-regnskabet? Er temmelig sikker på, at HLTV-ranking alle dage er blevet beregnet for en 3-mands core de seneste 12 mdr. Da Device, Magisk og Dupreeh ikke har været ude, så sker der ingenting.
#39 PH4M1
2020-10-27 10:50
Mindes også det kun er RMR der nakker points.
#16 Bestiarium
2020-10-26 21:37
Som jeg forstår ranglisten, så mister et hold ikke point, så længe en 3-mands core er intakt.
#27 Hunt
2020-10-26 23:21
De var så tæt så Heroic havde været 1 ligemeget hvad...
#31 Hateville
2020-10-27 07:37
hahahaha
#4 whitebear22
2020-10-26 20:33
Det forstår jeg ikke. Astralis er jo det suverænt bedste hold, og Heroic var bare heldige (eller en anden absurd undskyldning).....
#5 yez
2020-10-26 20:35
Astralis har lige lavet en udskiftning og dermed mister de point...
#6 whitebear22
2020-10-26 20:43
Ja, og så tabte de til Heroic, der vandt flere point end Astralis ved seneste turnering...

Uanset, hvor meget man vender og drejer det, så skyldes det ikke kun en udskiftning af Es3tag. Det har medvirket til det, men hvis man bilder sig ind, at det kun er pga. er udskiftningen, så tror jeg, man tager fejl :)
#17 Bestiarium
2020-10-26 21:37
Se #16.
#7 Accepted
2020-10-26 20:54
Nå, hvad er undskyldningen denne gang? Vildt hvordan denne "onliner døgnflue" Heroic bliver ved med at vende tilbage. Hvem har kiks klar til de fortabte internetkrigere?
#8 Madsen
2020-10-26 21:00
de kommer nr 1 fordi astralis skifter ud ellers ville astralis stadig have flere points :)
#9 Accepted
2020-10-26 21:03
Og sidst jeg så efter slog Heroic ellers Astralis og vandt DreamHack Open, men en døgnflue kan jo selvfølgelig tolkes på mange måder.. ish. Underkyldninger er der jo nok af, kan personligt ikke se argumenter for hvorfor Astralis skulle være bedre end Heroic pt, og hvorfor Heroic ikke fortjener at ligge som nr. 1.
#10 MoX
2020-10-26 21:09
Selvfølgelig fortjener de det. Dem der siger andet ved jo intet om CS !
#12 Accepted
2020-10-26 21:10
Dejligt med en som opfangede pointen kunne nemlig ikke være mere enig. Det er trættende i længden at læse kommentare der klokkeklart er styret af et enormt bias og en indre fanboy der på ingen måder vil se realiteterne i øjnene. Det er koget langt over her inde på det punkt.
#21 Madsen
2020-10-26 22:09
Jeg siger ik Heroic er en døgnflue de gør det godt men jeg tror ikke på de kan blive et stabilt top 5 hold over længere tid men det må tiden jo vise :)
#28 Hunt
2020-10-27 00:35
De har spillet i top 3-5 siden cs_summit så ca 5 måneder indtil videre.. hvor meget længere før du kan se det?
#30 Accepted
2020-10-27 01:18
Hvad er "over længere tid"? De har spillet godt CS i efterhånden ret lang tid, så i min verden har de bevist alt det du (går jeg ud fra) efterlyser for længst.

Når jeg ser kommentare som dine læser jeg ikke andet end en knægt der er lidt for træt af at nogle har udfordret/taget tronen fra Astralis.

Se det som sund konkurrence i stedet for en dårlig ting. Det ville klæde nogle brugere her inde at blive bare en smule mere modne, men kan være jeg har den holdning for mig selv og det er nu også fint nok.
#32 Hateville
2020-10-27 07:39
Vil du ikke lige lave regnestykket, så vi alle kan se det?
#43 Madsen
2020-10-27 13:36
Du er 30 år og burde have mere skole erfaring end mig så hvis du ikke engang kan det har du et problem :)
#44 Hateville
2020-10-27 13:45
Meget fint. Vil du så ikke give mig tallene, så skal jeg nok regne det ud.
#45 Madsen
2020-10-27 13:47
Jo self hvis du ik selv kan

Astralis mister 20% fordi es3tag ik er der mere
+de for nogle fra turneringen derfor ligger de på 800 nu ellers ville de have haft 1000 :)
#46 Hateville
2020-10-27 13:55
Og hvor mange fik Heroic og Astralis i løbet af Dreamhack?
#13 whitebear22
2020-10-26 21:11
Vildt hvordan “onliner” stadig er et begreb, vi skal høre lukket ud i en tid, hvor alle er onliners.
#14 Accepted
2020-10-26 21:15
At this point er det som at sige X fodboldhold taber/vinder fordi der ingen publikum er, selvom det er vilkårene for hvert enkelt hold.

Sidst jeg tjekkede spillede alle hold under de samme præmisser, ergo må det også være rimeligt at kalde sig selv for "verdens bedste hold" under en pandemi. Man må tilpasse sig forholdene og det har nogle hold gjort bedre end andre. Er enig i det ikke bør twistes til en dårlig ting, især ikke efter så mange måneder.
#19 weKz
2020-10-26 22:08
Faktum er at inden for det sidste halve år, har 8 forskellige hold ligget nr 1, online er alle hold gode. Nu var Heroic godt, næste er Big, så Astralis osv osv, ligeså snart det er online så er kampene nærmest bare 50/50.. det er flot at et hold som Heroic ligger nr 1, men altså det har, BIG,Astralis,Navi,eg, og, furia og mousesport også gjort inden for de sidste 8 mdr.
Da der blev spillet offline, så man ikke de “små” hold, pludselig flække alle.
#23 unclejakes
2020-10-26 22:23
Arh den holder vist ikke helt det der med at online er 50/50.
Det er utrolig usandsynligt at både BIG og Heroic vinder 2 store turneringer og generelt placerer højt i flere af dem, hvis kampene var 50/50.

Det er jo fair nok at mene, at der ikke findes en entydig #1 her i online perioden, som der var med Astralis og Liquid sidste år, men hold som BIG og Heroic har taget skridtet op og klaret det lige så godt som f.eks. Astralis har.
#25 weKz
2020-10-26 22:29
50/50 er måske os et voldsomt udtryk, men lad os så sige det sådan, at pt så slår alle hold hinanden på kryds og tværs.
BIG havde momentum i en periode, så faldt de, mousesport dominerede, så stoppede det, nu er det så Heroic og jeg håber da at de kan forsætte stimen, da det er sjovere at have flere danske stor hold.

Jeg synes bare personligt der bliver lagt lidt for meget i den her HLTV ranking pt i forhold til hvad jeg synes der burde.

Tilgengæld så må jeg os indrømme at jeg ikke tror der går særlig mange uger før at de forskellige teams har lært at adapte til heroics random spillestil. Heroic-FURIA/EG var en kamp jeg virkelig gerne ville se.
#29 Hunt
2020-10-27 00:36
Furia/EG har jo ikke mødt modstand, de ligger og spiller på stream teams og MDL hold..

Mens Heoric har spillet i EU og været blandt de bedste i hvad der snart er 5 måneder..
#33 whitebear22
2020-10-27 08:58
Det giver stadig ingen mening at droppe ordet “onliner”.

Ingen har mulighed for at bevise noget på LAN, og har ikke haft det længe. Hvis man derimod performer online men ikke over LAN (når man har muligheden vel og mærke), så giver det mening. Det er bare det, der er min pointe.

Vi er da enige om, at det ikke er det samme hold, som vinder hver gang. Men vilkårene er ens for alle, så det der med at forsøge at tage noget fra de hold, som klarer sig bedre end andre, synes jeg er forkert :)
#41 weKz
2020-10-27 13:04
Det giver sku da alt mening, når de folk som præstere nu, ikke kunne dengang det foregik på Lan 😂
Altså lad os sige at hold som BIG og Heroic havde vist noget på Lan, så havde det da været en anden sag, men har de jo ikke ligefrem..

Ja vilkårene er ens for alle, men det er ikke sikkert at alle holdene gør ligeså meget ud af forberedelser osv mere, som de f.eks ville have gjort op til en stor Lan turnering. Jeg tror mange af spillerne fra de store hold, bruger meget at tiden på alt det der er blevet forsøgt i den tid de normalt rejser verden rundt.
#42 unclejakes
2020-10-27 13:18
CS er jo ikke sådan en statisk ting, hvor hold og spillere aldrig ændrer sig.

Mouz havde jo 8 forfærdelige måneder på Lan, hvorefter de spiller sig i finalen i 6 Lan turneringer i streg og vinder 4 af dem.

BIG begyndte deres opadgående kurve efter de hev k1to og Syrson ind i line-uppet i Januar, så det line-up har jo slet ikke haft muligheden for at vise noget på Lan.

Det samme gælder Heroic, der hev Niko og Teses samt Hunden ind efter Covid startede.
#47 whitebear22
2020-10-27 14:23
Er Astralis med Es3tag og Bubzkji på holdkortet så også onlinehelte, eftersom de jo intet har vist på LAN?

Som unclejakes skriver, så har Heroic i nuværende opstilling ikke haft chancen, og BIG har heller ikke haft de store muligheder, siden de ændrede på holdkortet.
#49 yez
2020-10-27 23:57
onliners
#26 sZyx
2020-10-26 22:39
Jeg er spændt på at se HLTV's liste over de 20 bedste spillere. Den gælder vel "kun" for 2020 ikke? Spændende om der er spillere fra alle de her "mindre" hold der har ligget højt placeret i online perioden, som kan komme op og få en god placering på den liste.
#48 whitebear22
2020-10-27 14:28
Det bør der være. Nøjagtigt hvilke turneringer, der tæller med i listen bliver selvfølgelig afgørende :)