Opret Log ind
Heroic er i finalen i DreamHack Open Fall efter sejr over Astralis
For fjerde gang på under en måned skulle Astralis og Heroic i duel, denne gang i kampen om en plads i DreamHack Open Fall-finalen.
Skrevet af: annemai    25. oktober 2020 00:08      

stavn og Heroic er nu i finalen til DreamHack Open Fall.

Kampen om DreamHack Open Fall-trofæet spænder til, og her til aften skulle det afgøres, hvilket dansk hold der skal møde Vitality i morgendagens storslåede finale.

Danskerbraget startede ud på Nuke, og her var det Astralis, der kom bedst fra start, og dermed kunne gå til halvleg 10-5. Efter sideskiftet lagde Heroic sig i selen, og fik derfor kæmpet sig ud i en overtid, ikke mindst grundet en storspillende stavn. Det blev til yderligere en overtid, inden Heroic kunne lukke deres eget mappick 22-20.

Næste map stod på Inferno, og her var det endnu engang Astralis, der tog føringen i første halvleg. Efter sideskiftet formåede Heroic kun at få to runder i hus på T-siden, hvorfor Astralis kunne tage mappet 16-8.

Kampen skulle derfor afgøres på Vertigo, og her fulgtes holdene ganske tæt ad indtil halvlegen. Efter sideskiftet lagde Heroic sig dog i føring, og det var derfor også dem, der kunne tage sejren 16-11.

DreamHack Open Fall 2020
Bedst af tre maps
Astralis
1 - 2
Heroic
de_nuke 20 - 22 de_nuke
de_inferno 16 - 8 de_inferno
de_vertigo 11 - 16 de_vertigo

Med sejren er Heroic dermed videre til finalen i DreamHack Open Fall, som afvikles i morgen klokken 18:00. Her hedder modstanderen Vitality, og der er chance for endnu en lang aften, da der skal spilles BO5.

Astralis slutter derimod på en tredjeplads i DreamHack Open Fall, som ligeledes blev es3tags sidste turnering under Astralis' vinger.

#1 Enrique
2020-10-25 00:10
Lad os håbe de slår Vitality i morgen!
#2 weKz
2020-10-25 00:15
De er legit så online, at det er til at brække sig over..
Jeg fatter ikke hvordan kan Astralis kan vote så vertigo bliver 3 map, de ved de spiller mod til hold som bare løber rundt med hovede under armene og kaster smokes og skyder..

Udelukkende Astralis veto der afgør den her kamp..

#NORTH2ND
#NORTHFEBER
#CADIANTOBADFORNORTH
#5 Radski
2020-10-25 00:31
Bro er du okay?
#11 weKz
2020-10-25 00:57
Nej man! Havde glædet mig til en god finale, nu skal jeg se vitality smaske dem 3 maps i træk 😭
#15 Pand43N
2020-10-25 03:30
Det er vel kun 2 maps i træk da vitality kommer fra upper bracket.

Ift veto ved man ikke hvor meget energi Astralis har brugt på vertigo - udefra set kan jeg godt følge dig med begges hold historik. Men hvis Astralis havde arbejdet meget på mappet og var selvsikre behøves det jo ikke være en dårlig beslutning.
#28 MsP
2020-10-25 09:56
Der er ikke map advantage i DH Open :)
#63 Pand43N
2020-10-26 05:34
Sikke en kedelig 3-0 😂👌🏻

https://www.hltv.org/news/30529/heroic-edge-out-vi..
#7 Nordby
2020-10-25 00:37
Tja Astralis har vundet den 2 gange og Heroic den 2 gange, så helt galt er det vel ikke, faktisk første gang ingen af dem picker mappet, hvilket viser de begge har lært den er for close til at være deres map pick.
#13 weKz
2020-10-25 01:02
Synes bare det er et mærkeligt valg, da jeg ville mene at mappet er perfekt til deres spillestil med bare at smide hjernen og løbe ind på et site.
Jeg synes bare det håbløst.
#21 Madsen
2020-10-25 08:20
Nej den står 3-2 til astralis :)
#46 Nordby
2020-10-25 15:30
I så fald står min pointe jo bare endnu bedre, men er det ikke kun bo3 sejre og ikke vertigo sejre?
#12 Hunt
2020-10-25 01:01
Tror de har tilbud på tudekiks i netto?

Hvor meget har du oddset og tabt? Husk du ikke må oddse for mere end du har!
#14 weKz
2020-10-25 01:04
Jeg lever efter 2 regler her i livet mht til at odds.
Odds aldrig på online csgo.
Odds aldrig på Brøndby.

Meget simpelt. Men nu hvor er der, så vil jeg faktisk lige påpege jeg lige hev 5800.- på Europa league kampene, dog vil jeg da os påpege at jeg nok kommer til at tabe det beløb før eller siden.
#18 Martin
2020-10-25 07:16
Gode regler 🤔
#26 zyh
2020-10-25 09:22
Specielt den med Brøndby rammer helt plet!
#40 weKz
2020-10-25 12:50
Online cs er altså heller ikke helt skudt ved siden af!
Tilgengæld så er der jo altid en sikker vinder, ManU får tildelt straffe, i længden vil der altid være plus på det odds 😂
#48 zyh
2020-10-25 16:06
Odds er så lave på United Straffe, det burde simpelthen bare fjernes, for du kan være sikker på de får tildelt et hver gang :D:D
#3 Madsen
2020-10-25 00:15
Er det 3-2 til astralis i inviduelle opgør eller tager jeg fejl?
#4 weKz
2020-10-25 00:23
Jo 3-2 online og 6-0 offline eller sådan noget lign.
#6 ZaNwish
2020-10-25 00:31
Interviewet med dupreeh efter kampen siger også bare alt hvor cs er lige pt når det kun er online. Respekt for heroic vinder men om de kunne gøre det i en hal med 10.000 tilskuere. Tvivler. Stavn og niko er altafgørende på det hold.
#9 weKz
2020-10-25 00:54
Hvad sagde han? slukkede og fulgte på bet365 da Heroic nåede 12 runder 😅
#17 ZaNwish
2020-10-25 06:56
Han var træt af og sidde derhjemme og spille cs. Han nævnte at så er BIG gode i 2 uger og så er Heroic lige pludselig nummer 1. Hele holdet savner at spille i en arena hvor de hører hjemme. Sejren betød nok mere for heroic end hvis astralis havde vundet. Han var mere glad for at der var samlet så mange penge ind til knæk cancer end hvis de havde vundet. Han sagde dog også at de spiller noget god cs heroic men det skyldes at astralis har svært ved at sætte sig op til de kampe når det hele er online frem for at heroic er bedre end astralis. Han var ikke i tvivl om at astralis er det bedste hold i verden.
#20 whitebear22
2020-10-25 07:35
Hvis jeg sad i direktionen i Astralis, var jeg blevet sur over sådan en udmelding.

Ja, vi glæder os alle sammen til, at der igen skal spilles cs over LAN, men dupreeh og resten af drengene får stadig løn, og turneringerne afvikles online indtil videre. Så er det simpelthen ikke godt nok, at man ikke kan sætte sig op til en kamp om en finaleplads.

I min verden er det en lettere arrogant tilgang til tingene bare at konstatere “vi er det bedste hold i verden på LAN, så det er ligegyldigt, at vi ikke kan motivere os til at spille over nettet”.
#22 Madsen
2020-10-25 08:23
:D
#32 PillerPaller
2020-10-25 10:31
I hvert fald en hjernedød udmelding at gå bredt ud med, når LAN nok først vender når han er blevet for gammel til CS : ) Han virker ellers altid så fornuftig og velovervejet, så håber virkeligt det er taget ud af kontekst.
#35 Hateville
2020-10-25 11:19
Tænk at have en ledelse, der bliver sur over, at man ikke trives i et hjemmearbejdsmiljø. Man skal være et helt bestemt form for skvat, hvis man ikke kan forstå, at den summen der er på et kontor, er med til at drive et sundt arbejdsmiljø. Kontor/arena.
#41 whitebear22
2020-10-25 13:15
Nu ved jeg ikke, om det er mig eller Astralis’ ledelse, du mener er helt særlige former for skvat. Men jeg tror, du misforstår, hvad der er problemet i dupreehs udtalelse i min bog.

Det er helt fair, at den ændrede verdenssituation, med deraffølgende ændringer, går ud over ens arbejdsglæde. Men udmeldingen om, at man ikke lige kan motivere sig, fordi man synes det andet er sjovere eller bedre, er hamrende arrogant. Hvis du stod som sponsor/partner i Astralis (hvilket nok ikke er en helt lille udskrivning), hvordan ville du så have det med, at en af dem, du smider millioner efter ikke lige kan finde motivationen og sidder og virker ligeglad med det på landsdækkende tv? Jeg ville overveje om mine millioner kunne bruges bedre - og det kan Astralis’ ledelse ikke være tilfreds med.
#8 fremilyset
2020-10-25 00:44
Klør det i numsen eller er du bare sur fordi Heroic vinder?
#10 weKz
2020-10-25 00:55
Tbh så jeg faktisk ligeglad med Astralis taber, jeg synes bare Heroic spiller så dødsyg cs også virker deres spillere for smarte i en fart, i forhold til de kun har præsteret online
#27 Rubel
2020-10-25 09:32
+1
#29 fremilyset
2020-10-25 10:01
Dødsyg cs? Forklar lige hvad det er? Er det hvor de lader tiden løbe alle runder, så de taber? Eller er det fordi du har lidt imod dem fordi du tror de er de onde stygge Heroic og de skal ikke tro de er noget? De snyder jo og kan kun online og de kan intet i en arena, er det med den hat på?

At folk samtidig mener at BIG/Heroic ikke ville klare sig på lan grundet presset er jo bare for svagt. De har også deltaget til masser af store lans med tilskuere. Den store taber er måske dem, som ikke kan omstille sig til og sidde hjemme og mister gnisten og måske også lysten til at give alt hvad man har
#30 weKz
2020-10-25 10:12
Jeg synes at mange af deres runder virker så håbløse, de løber bare rundt til hvert site runde efter runde, det er sikkert fedt for nogle at se, men jeg mangler det taktiske aspekt, jeg mangler nogle vanvittige upsets osv.

Altså hele hltv rank giver jeg ikke en f*** for, altså hvad har der været? 8 forskellige hold på første pladsen.

Problemet er vi har set at lige præcis de hold ikke kan præstere på Lan, vi snakker stavn, intet at tage af ham, han er en vanvittig spiller, men niko som er blevet smidt af det ene hold efter det andet, som pludselig hard carryer dem, sammen med stavn
#49 MoX
2020-10-25 16:12
Ha ha dødssyg, det må da være Astralis du taler om.
Heroic er da garant for noget af det fedeste og uforusigelige CS.
#51 weKz
2020-10-25 17:42
Hvad er der uforudsigeligt ved at pushe enten a eller b? Det afhænger af hvilken ting du er til, hvis du er til kaos og random aim dueller hele tiden, med hovede under armen, så er det sikkert fint.
#59 MoX
2020-10-25 20:06
Det var da godt nok til at baske Astralis, så det...,😉
#60 weKz
2020-10-25 20:16
Så hvis et fodboldhold kommer foran 1-0 også spiller bolden rundt til hinanden de næste 90 min, så skal jeg os synes at det er godt nok, bare fordi de vandt?
Eller måtte jeg godt synes det var dødssygt at se på?
#61 MoX
2020-10-25 22:14
Ved du hvad ? Du må synes hvad du vil, i sidste ende har vinderne altid ret. Og så synes jeg ikke du ret god til at synes.
#62 weKz
2020-10-25 22:41
10/10 debat
#16 PillerPaller
2020-10-25 06:16
Hvorfor er det man sondrer så meget mellem online og offline præstationer? Tænker det er 100x sværere at vinde noget offline, fordi det er de rene cs-skills som kommer til udtryk og ikke hvorvidt man har opbygget erfaring i at modstå et mentalt pres fra en arena og leve i evigt jetlag.
#25 sirr
2020-10-25 08:53
Jeg forestiller mig at det er fordi der er stor forskel på at sidde hjemme i ens egne komfortable rammer i en 1onX Vs at sidde offline foran 10-15.000 mennesker der råber og skriger.

Hold som Astralis, FaZe, NaVi osv har oparbejdet en enorm erfaring fra disse situationer som typisk hjælper dem mod mindre hold. I disse tider har vi set hold som netop Heroic og BIG gå #1 i verden alene på at spille online (mere eller mindre). Det fortjener selvsagt en god omgang respekt, men jeg kan godt forstå at det må føles en smule tomt for de helt store hold - og at de har svært ved at sætte sig op på samme måde som de ville gøre til et event med en masse tilskuere.
#33 PillerPaller
2020-10-25 10:36
Personligt synes jeg at cs er kommet hjem til der hvor det hører til - online. Kan slet ikke holde de der håndbold-arrangementer ud, hvor der står intetanende astralis fans i north-trøjer og hepper på mibr...

Det er simpelthen så kommercielt, påtaget og klappe-pølse-agtigt.

Er 100x mere til oldschool online cs, hvor Astralis ikke har arena-fordele og folk konkurrerer på samme præmis.
#34 RAVN
2020-10-25 10:59
Men man har jo også spillet offline i gamle dage?
#36 PillerPaller
2020-10-25 11:23
Tænker clanbase dagene, men udover det, så var cpl jo ikke at sammenligne med det kommercielle cirkus man kan opleve i royal arena, cologne osv ...
#50 RAVN
2020-10-25 16:36
Nej, heldigvis har det da rykket sig. Ellers kan vi jo bare gå tilbage og spille om 10 meter teflon og en icemat mussemåtte.

Jeg er langt mere til offline end online - synes slet ikke der er den samme stemning og sjæl. Men det gider vi ikke diskutere - for du kan bedre lide det omvendt og det acceptere jeg, for vi kan jo ikke alle være ens. :-)
#39 fLix8
2020-10-25 12:29
Kan ærligt ikke følge dig. Synes stemningen forsvinder totalt i online kampene. Der er ikke noget som et vanvittigt clutch på LAN med en masse tilskuere, hvorimod magien fuldstændig forsvinder når det er online. Er ret så sikker på, at seer tallet også er faldet markant, efter der ikke er tilskuere længere.

Uden de store LAN, så er vi tilbage til de samme tilstande under 1.6 og så dør spillet nok bare hurtigt ud. Der er selvfølgelig nogle LAN, som er bedre end andre, men jeg gad godt nok ikke udelukkende online CS. Jeg nøjes med online, fordi der ikke er andre muligheder lige nu, men hvis jeg vidste at det var en permanent løsning, så tror jeg faktisk, at jeg ville droppe at se CS.
#47 sirr
2020-10-25 15:50
Det kan jeg slet ikke følge. Jeg mener personligt det 200x sjovere at følge et event med tilskuere fordi der netop skabes en enorm stemning - online virker sgu bare lidt sølle at sidde og se ellers.

Hvorfor har Astralis en fordel, tænker du? Fordi de har spillet flere events og har oparbejdet en erfaring derfra? Hvordan er det uretfærdigt? Online CS vil aldrig være specielt godt for international CS idet serveren vil have meget at sige ift om man sidder i Frankrig, Danmark eller Brasilien - og så er der, for dem der netop kender til online CS, altid en usikkerhed når relativt ukendte spillere pludselig slår store hold ud - der er en større sikkerhed i offline events, om end ikke engang dét er 100% sikkert mere 😃
#37 Bestiarium
2020-10-25 12:25
Jeg er enig i, at det kræver noget forskelligt mentalt at præstere online og til LAN. Jeg er bare ikke enig i, at det ene er finere end det andet. Hvorfor er det bedre at kunne tøjle nerverne til en semifinale på LAN end det er at kunne sætte sig op til at præstere hjemme i ydmyge rammer?
#19 MMammen
2020-10-25 07:16
syntes det er så fedt godt cadiaN og co. :D ggwp
#23 JKN
2020-10-25 08:35
Satans. Snyde hold i toppen af csgo. Tag nu konsekvensen og fyr hunden. Og en udtalelse fra spillerne.
#24 sirr
2020-10-25 08:49
Synes altid det er nogle fede kampe mellem de to - online, anyways. Nikos evner til at skyde folk clean igennem smokes er så gode! Havde håbet på Astralis gik hele vejen, men alt kan ske i online CS 🤷‍♂️
#31 DH_JanLund
2020-10-25 10:12
Dette resultat beviser bare der er alt for mange turneringer 😒
#38 Luffe-
2020-10-25 12:27
Synes det er mega fedt med et dansk hold i finalen. Pt er dansk cs jo på et stadiet som er helt igennem fantastisk.
#42 fLix8
2020-10-25 13:17
Ja, og deres indbyrdes kampe har alligevel serveret en god omgang spænding på det seneste. Igår var bestemt ingen undtagelse!
#43 unclejakes
2020-10-25 13:25
Synes bare det er fedt at vi har to danske hold der kan levere så intense topkampe. Top 2 hold i verden ender begge i top 3 i kæmpe turnering. Heroics lower bracket run har været vildt
#44 DH_JanLund
2020-10-25 13:49
Heroic er bare en skidt repræsentant for Dansk CS. uagtet hvor man kommer hende bliver man mindet om de har valgt at beholde en snyder på holdet :/
#53 JKN
2020-10-25 17:50
This!
#45 Wasin
2020-10-25 14:35
Hold kæft astralis må have dårlig smag i munden efter det nederlag siden man føler et behov for at gå ud og snakke om manglende motivation, og at knæk cancer indsamlingen betyder mere f.eks.

Tag nu nederlaget som en mand i stedet for det arrogante pis. Hvis i skal forestille at være det bedste hold i Danmark/verden så opfør jer dog derefter.
#52 weKz
2020-10-25 17:48
Jeg forstår sku da godt, at man har manglede motivation? De har i forvejen vundet alt der er at vinde på Lans, de er vant til at sidde foran flere tusind mennesker og præstere, nu sidder de hjemme på værelset spiller enkeltvis, ydermere så ved de at denne turnering er den sidste med dette lineup, synes os det var tydeligt at se på esetag at han slet ikke tryhardede så meget som han plejede. Knækcancer er noget pjat at sige tilgengæld..
Men tbh så tror jeg faktisk heller ikke rigtigt at der er andre end de gamle tier2 hold, som pludselig er blevet tier 1 som er maks motiveret nu her mens det online
#55 Wasin
2020-10-25 17:56
Jeg vil ret beset skide på om de i forvejen har vundet alt og at de er vant til at sidde foran x antal mennesker og spille.

Du har et ansvar overfor dine partnere, sponsorerer, fans og ikke mindst dem selv. Jeg ville blive noget så slemt frustreret hvis jeg skulle høre på sådan en omgang pis hvis jeg var blandt en af de førnævnte.

Vi andre arbejder sgu da også hjemmefra i de her tider, det er sgu da heller ikke fordi det ligefrem er det sjoveste. Men jeg står sgu da ikke frem og fortæller chefen at min effektivitet er dalet og motivationen er lav for at yde noget. Sådan hænger tingene sgu ikke sammen.

Udover det så tror overhovedet ikke på noget omkring manglende motivation, det er i mine ører bare en ufattelig dårlig undskyldning for at tabe mod Heroic som de nok selv føler de bør slå any given day.
#57 weKz
2020-10-25 18:07
Jeg synes slet ikke du kan bruge de sammenligninger du kommer med.
I øvrigt ser jeg slet ikke tingene som en decideret undskyldningen, da jeg ikke har hørt ham sige “vi tabte pga...”

Mht arbejdesgivere, sponsorer, osv, tror jeg de er fløjtende ligeglade om holdet vinder eller udtaler sig om demotivationen, så længe de overhoveder aftalerne og stadigvæk har det brand de har, se bare på fnatic.
#58 Wasin
2020-10-25 18:54
Det er meget muligt de er det ja. Det ville jeg personligt bare ikke være. Men det er selvfølgelig min egen sag.
#54 JKN
2020-10-25 17:51
Hvor?
#56 Wasin