Opret Log ind
Copenhagen Flames henter AcilioN
AcilioN er officielt færdig i MAD Lions, da Copenhagen Flames har købt danskeren.
Skrevet af: Sander    20. oktober 2020 13:00      

Foto: Copenhagen Flames

Efter knap otte måneder i MAD Lions vender AcilioN tilbage til Copenhagen Flames, hvor han fuldender holdkortet som holdets IGL.

Det skriver Copenhagen Flames på Twitter.

Den 24-årige dansker skiftede til MAD Lions for at erstatte HUNDEN i marts, men nu er han tilbage i Flames-lejren. Skiftet kommer efter rygter om, at MAD Lions var i gang med at skille sig af med netop AcilioN.

Copenhagen Flames henter AcilioN grundet hans erfaring fra hold som MAD Lions og Heroic, og så hjælper det også, at Flames kender ham i forvejen.

Efter salget af maNkz og mertz manglede vi både en in-game leader, og noget erfaring. AcilioN er en fantastisk leder og har erfaring med flere forskellige hold fra en rigtig høj hylde. Han vil vinde mere end noget andet, og han gør alt, hvad der skal til for at opnå hans mål, siger Daniel Vorborg, sportsdirektør i Copenhagen Flames, og fortsætter:

Samtidig har vi haft AcilioN før, og vi ved, hvad vi får. Jeg ved personligt, at AcilioN og jeg kommer til at have et godt samarbejde, da vi komplementerer hinanden godt og respekterer hinandens holdninger. Jeg ved, det også er grunden til, at AcilioN er villig til at tage skridtet tilbage til os, fordi han stoler på, at Copenhagen Flames har, hvad der skal til for at udvikle sig til et projekt, han kan være stolt af at være en del af.

Det er et større skridt tilbage, som AcilioN tager med skiftet til Copenhagen Flames, men Daniel Vorborg er ikke nervøs for, at AcilioN har problemer med at motivere sig, for ambitionerne er store i Flames.

Vi har været i dialog i flere uger, og AcilioN har taget sig betænkningstid for at sikre sig, at det her er projektet, han vil. Samtidig har jeg lovet AcilioN, men samtidig også hele holdet, at vi som klub er villige til at investere væsentligt mere i vores CS:GO hold fremadrettet, end vi før har tidligere. Vi skal være et top 30 hold på sigt, og det ved alle er kriteriet.

MAD Lions har endnu ikke annonceret erstatningen for AcilioN og innocent, som røg på porten tidligere på måneden, men HooXi og refrezh har tidligere været rygtet til holdet.

Copenhagen Flames består nu af:

  • dk jabbi
  • dk Basso
  • dk Daffu
  • dk nicoodoz
  • dk AcilioN

MAD Lions består nu af:

  • dk acoR
  • dk sjuush
  • dk roeJ
#1 whitebear22
2020-10-20 13:07
Han var en succes sidst han var i Flames. Hvorfor skulle han ikke blive det igen? Man må formode, at Flames har fået ham billigt, hvis de altså ikke har skiftet strategi :)
#8 vorborg
2020-10-20 14:30
Vi har til dels skiftet strategi - vi kommer til at investere væsentligt mere fremadrettet, både på at holde på vores spillere, og at hente nye spillere hvis det skulle blive nødvendigt.

Vi er selvfølgelig stadig ikke på budgetter som Norths, Mad Lions etc. dog
#23 whitebear22
2020-10-21 15:55
Det lyder spændende. Held og lykke med det :)
#2 Martin
2020-10-20 13:10
Hvad sker der i MAD :(???
#3 mad0
2020-10-20 13:11
refrezh og HooXi
#12 Divi
2020-10-20 16:16
Tenzki
#19 cleansation
2020-10-20 18:13
nej.
#4 BehinD
2020-10-20 13:12
Endelig er han ude af MAD Lions, det var tydeligt det var et skridt for lang op for ham. Ønsker ham held og lykke i Flames, er sikker på han kan gøre det godt igen der. Nu skal MAD Lions bare få gang på og er sikker på de kommer i top 20-15 stykker igen
#5 TheKonkel
2020-10-20 13:27
Det så fedt altså!
#6 Badefar
2020-10-20 13:35
Nice one Flames, i har sgu gjort det igen.
#7 Mankz
2020-10-20 14:02
held og lykke til drenge
#9 mewie
2020-10-20 15:01
Spændende. Fan af organisationen, ikke så meget af den nuværende holdkonstellation. Jeg tror at de får rigtig svært ved at ramme top30 med dette lineup(håber at de beviser at de kan).
Interessant udmelding om at de vil investere væsentligt mere i holdet fremadrettet. Det kan dække over mange ting :-)

Held og lykke.
#10 vorborg
2020-10-20 15:56
Det betyder helt konkret at vi er villige til at investere flere lønkroner i at beholde vores spillere, og større transfersummer/lønkr til at hente nye spillere, hvis det bliver nødvendigt.

Vores førsteprioritet er at åbne vores mål med de nuværende 5 spillere, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så kommer vi til at kigge efter muligheder i markedet.
Det er både en presbold til spillerne, men også et løfte om at hvis de leverer varen til pracc og i officielle kampe, så er der meget plads til vækst ved at blive i Flames.
#11 yez
2020-10-20 16:08
hvor lang en kontrakt har AcilioN fået denne gang? Med det du siger tænker jeg han har fået en kort kontrakt med mulighed for forlængelse/forhøjelse af løn afhængig af resultater efter 1 år?
#20 vorborg
2020-10-20 20:13
Kan ikke udtale mig om specifikke kontraktforhold, men det er de fire andre spillere der hurtigst kan stige meget i løn.
Asger er en mere bevist spiller, og ligger derfor også allerede tættere på vores økonomiske kunnen ift. løn.

Alle spillere vi signer skriver 14-24 måneder
#14 Veeip
2020-10-20 16:28
Hvorfor er det nu i har valgt denne tilgang og ikke får fx 6 måneder siden?
Er det grundet salget til x6tence? Fordi ellers ville denne model give meget mere mening med det solgte lineup?
#17 vorborg
2020-10-20 17:02
Det gør det selvfølgelig nemmere at investere flere penge, når man har solgt spillere for et par millioner.
Men udover spillersalg, så tjener resten af forretningen også bare mange flere penge nu, end f.eks. for 6 måneder siden.
Selv hvis vi ikke solgte nogle spillere de næste 12 måneder, så regner vi med at tæt på fordoble vores omsætning de næste 12 måneder sammenlignet med de sidste 12.

Vi forstår samtidig også markedet bedre nu end tidligere.
#13 unclejakes
2020-10-20 16:23
Det bliver spændende at se, hvad der skal til for at Flames overhaler AGF, Tricked og de andre. Om det er tid eller udskiftninger, der skal til, og hvor hurtige de er på aftrækkeren, hvis de ønskede niveau ikke bliver ramt. De har jo efterhånden sendt næsten alle de oplagte talenter videre i økosystemet.
#15 Bertelsen
2020-10-20 16:29
Når du siger overhaler Tricked, er det så på økonomien eller niveaumæssigt? Fordi de er både over dem på top 15 og over dem i Elgiganten ligaen
#16 unclejakes
2020-10-20 16:38
fair, men nu har de også lige fået nye spillere igen. Tror også jeg mere mente om de kunne lægge afstand til AGF, Tricked, Lyngby Vikings og komme op og lege med omkring top 30 som målsætningen er.
#18 sekke
2020-10-20 17:06
Jeg er vild med tilføjelsen af AcilioN, men jeg tror ikke vi kan benægte, trods en masse talenter, at det umiddelbart kommer til at blive hårdere at få denne trup i top30. Det kunne være spændende at vide hvilken tidshorisont CPH Flames forventer der skal til, før de håber at nå top30.

Som jeg har sagt før, så virker CPH Flames til at være en solid klub med en stab der virkelig brænder for det de laver. De har fødderne plantet i jorden, men er ikke bange for at drømme stort. Alt held og lykke til Flames holdet og folkene bag. :)
#21 vorborg
2020-10-20 20:16
Mange tak for lykønskningerne!

Jeg tror bestemt med Asger at vi meget hurtigt bliver et bedre hold. Tidligere skulle vi udvikle os i fællesskab, hvor Asger kommer ind med en masse erfaringer og svar fra dag et nu.

Vi håber vi kan nå i top 30 med den nuværende roster, men hvis det ikke viser sig muligt, vil vi se på hvorvidt der skal laves yderligere ændringer.
Præcis timeline er svær at sætte, og handler mest om indsatsen til træning, og ikke så meget om officielle resultater
#22 ClinT
2020-10-20 20:51
Den lå lige til højrebenet :) Fornuftigt.
Jeg forestiller mig en konstallation ala Hunden i Tricked. Lad os håbe Acillion stiller sig tilfreds med det så kunne det blive godt og stabilt over tid. Han har jo vist at hans koncepter virker, og konstallationen af vorborg og mandskabsbehandling kontra Acillions forståelse og tilgang virker som et fint match.