Opret Log ind
Cloud9 henter endnu en spiller: Præsenterer woxic
Tidligere i dag blev mezii præsenteret, og nu har Cloud9 netop også offentliggjort, at de henter woxic fra mousesports.
Skrevet af: JSand    19. september 2020 21:07      

woxic bliver den tredje spiller på det nye Cloud9-mandskab.

Tidligere i dag hentede den amerikanske organisation engelske mezii, mens den tyrkiske AWP'er woxic netop også er blevet præsenteret på holdet.

woxic blev i slutningen af august bænket hos mousesports grundet en dårlig attitude og mangel på resultater, men nu har han altså fundet et nyt hold at repræsentere, da han slutter sig til ALEX, mezii og kassad hos Cloud9.

woxic havde en lang og god tid med mousesports, hvor det blev til flere turneringssejre såvel som en placering som nummer to på verdensranglisten gennem en periode. Personligt blev den tyrkiske AWP'er også vurderet til at være den 12. bedste spiller i verden i 2019, hvorfor det bestemt er en dygtig spiller, Cloud9 nu får fingrene i.

Vi skal vinde Flashpoint, som bliver vores første store udfordring. Indtil videre har vi ikke snakket om andre turneringer, men vi vil alle vinde en Major - vi vil bringe endnu en til Cloud9.

Før jeg stopper som spiller, vil jeg vinde en Major, udtaler woxic til HLTV.org.

Med annonceringen af woxic mangler Cloud9 altså blot to spillere for at fuldende holdkortet - tre, hvis man tager in mente, at HenryG tidligere har udtalt, at han sigter efter at have seks aktive spillere på holdet.

HenryG har, ligesom med både ALEX og mezii, afsløret nærmere detaljer om woxics kontrakt. Her skriver Cloud9s General Manager, at organisationen betalte omtrent 1,85 millioner kroner i transferssum, og at Cloud9 nu har papir på tyrkeren i tre år.

Derudover kommer woxic til at få en løn fordelt over de tre år på 6,7 millioner kroner, hvilket bringer den samlede værdi af aftalen op på mere end 8,5 millioner kroner.

Cloud9 består indtil videre af:

  • uk ALEX
  • uk mezii
  • tr woxic
     
  • rs kassad (Coach)

LÆS OGSÅ
Cloud9 henter mezii

#1 Speedy
2020-09-19 21:07
Wow
#2 TheKonkel
2020-09-19 21:08
Hvor køber jeg en C9 trøje jeg kan pas... bruger samme størrelse som ham woxic tror jeg.. er ihvertfald ligeså god :D

Jeg er sku fan af C9 allerede !!
#3 Nordby
2020-09-19 21:10
Kæmpe fan, er altid spændt på at se nogle internationale hold samles, bliver fedt at se hvordan det går.
#4 Phoey
2020-09-19 21:12
Det her projekt begynder, at ligne et af de mest lovende EU mandskaber, som er samlet fra bunden af.

Jeg er allerede kæmpe FAN af HenryG’s tilgang til det her hold. Det er nogle super fede personligheder han har hentet, som ydermere har vanvittigt meget udviklingspotentiale.

Glæder mig til at se de sidste 3 han henter! Jeg håber, at han holder holdet ungt og talentfuldt.
#5 sirr
2020-09-19 21:37
Virkelig et spændende projekt og jeg ELSKER at de snakker åbent om løn, transfersummer m.m. - det kan man savner lidt fra Astralis, som netop ellers slog stort på hele "vi ønsker gennemsigtighed" da de gik fra TSM > TQM > Astralis.
#6 sAM
2020-09-19 21:39
400k device ey
#10 sirr
2020-09-19 22:15
Huh?
#7 Kjaerulff
2020-09-19 21:40
Jeg synes sku det er for mange penge i forhold til en spiller. Det er mere end nogle af de største transfers i håndbold i verden. Så rent økonomisk, så må csgo være mere værd end håndbold globalt. Men hvad ved jeg
#9 JaapStam
2020-09-19 21:56
Haha wtf. Fuck da håndbold. Det er kun Jylland, der synes det er fedt.
Spillerne er det værd, som orgs'ne vil betale. Fandme dejligt at se nogle med ambitioner og være helt gennemsigtige på samme tid.
Også fedt at der sker lidt roster-mæssigt ovenpå et røvsygt online år og latterlige RTR-regler, der bl.a. ramte North hårdt og nu vil ramme Australia.
Juggernaut og Colossus, ja tak!
#11 Accepted
2020-09-19 23:14
Det var da så i hvert fald aftenens generalisering lige der.

Udover det har du dog fuldstændig ret i at det er godt at se nogle orgs som bare smider tallene på bordet. Det er den rigtige retning og gå, og forhåbentlig bliver det normal procedure inden alt for mange år.
#12 Kjaerulff
2020-09-19 23:26
Okay, så vil jeg samle det med superligaen. Avg 100.000+ og for Brøndby 156.000+ gennemsnit seere Per kamp. Spillerne fra Brøndby er oftest mindre værd end hvad Wozniacki er blevet solgt til. Jeg har set, at de her esports kampe og specielt med mindre gode hold er under 30k seere. Så for sponsor siden vil jeg sige, at det koster meget at ramme. I øvrigt tak for generaliseringen. Ikke at jeg ikke er glad for, at spillerne bliver solgt til så meget, men jeg synes bare det er dyrt i forhold til “invest on return” især på er hold, som jeg aldrig ser ramme top 10.
#16 MsP
2020-09-20 01:18
Du sammenligner lidt noget uden fællesnævner her. Der er langt færre spillere på et CSGO-hold, så hver spiller får en større del af kagen. Det betyder ikke at kagen er større for CSGO. Desuden spiller de flere kampe end et Superligahold.
#17 Kjaerulff
2020-09-20 01:42
Det har du ret i, men jeg synes bare det er "mange" penge for noget, som rammer så få. - dog igen, så rammer det også det sværeste målgruppe at ramme "millennium".
#18 Z3T0
2020-09-20 05:17
Du kan jo umuligt også sammenligne en top 5 awp spiller i verden med superligaen?
Du sammenligner jo hellere ikke en superliga angriber med top 5 angriber i verden? Det er da den helt forkert måde at gøre det på?
#19 Kjaerulff
2020-09-20 05:24
Okay. Det jeg mener er, hvor meget det koster at ramme målgruppen for sponsorerne. Fordi lige meget, hvad end du siger, så handler alt om penge i sportens verden. Der ser jeg bare, at det koster utrolig mange penge for orgen, hvilket betyder de må have rigtige gode sponsorer som virkelig tror på det. Personligt, så tænker jeg ikke på sponsorerne bag holdet, selvom det oftest er dem som sponsorer store dele af klubber/orgs.
#32 Z3T0
2020-09-20 13:29
Men du argumentere jo lige præcis for at en standard superliga kamp har avg. 100.000 seere!
En std. Csgo kamp har ifølge efter hvad du har regnet ud 30.000!
Uden at have tjekket op på det selv passer det nok meget godt!
Men en cs kamp vare ofte længere, og du spiller ofte 2-5 kampe i løbet af en uge!
Hvis vi så har 5x30.000. = 150.000 kan du godt se din pointe giver ingen mening?
#35 Kjaerulff
2020-09-20 15:41
Forstår godt din pointe 100%! Jeg ser bare, at der er flere “unikke” seere end der er i csgo, og at du rammer en målgruppe i fodbold som har flere “penge” imellem hænderne, fordi esport er en meget meget ung målgruppe. Men igen, hvad ved jeg.
#36 fLix8
2020-09-20 17:07
Samtidig kan man vel også sige, at målgruppen i CS er så lille, at man netop kan lave ekstremt målrettet markedsføring. Betting, gamer-udstyr, computer komponenter osv. er jo alt sammen noget som gamere bruger ret mange penge på.
#37 cellar32k
2020-09-20 17:30
Esport har langt større reach på sociale medier som også gør en del. Når det er sagt så er der vel heller ikke rigtig nogle hold der løber rundt pt? Astralis og North endte vel begge i kæmpe minus.
#8 whitebear22
2020-09-19 21:40
Det var ikke længe, han fik lov at sidde på bænken.

Hent leaf og xeppaa også - så har de fandme firepower og talent, udover det de allerede har præsenteret!
#13 Phoey
2020-09-19 23:42
Det ville faktisk slet ikke være dumt.
#15 sekke
2020-09-20 01:03
Det ville være en fed ide for C9, både fordi de er nogle vilde talenter, men også fordi de er amerikanere. På den måde kan C9 holde fast i en stor del af deres fanbase. :)
#21 whitebear22
2020-09-20 09:01
Det har du ret i. Det ville give rigtig god mening også :)
#33 BehinD
2020-09-20 14:01
Efter de har hentet mezii vil jeg ikke tro de henter begge af dem, xeppaa ville være den bedste af de to at hente imo. De mangler en mere veteran ved siden af Alex
#38 whitebear22
2020-09-20 20:12
Én veteran må være nok.

Leaf og xeppaa har lidt samme dynamik som f0rest og tentpole havde, da de spillede på samme hold tilbage i 1.6. De gjorde de tre andre omkring sig meget bedre, samtidig med, at de selv er vanvittigt gode.

Det er mere være end én veteran :)
#41 BehinD
2020-09-20 20:56
Helt uenig
#42 whitebear22
2020-09-21 08:07
Hvem kunne du godt tænke dig at se dem hente så? :)
#14 unclejakes
2020-09-20 00:47
De må virkelig tro på deres spillere siden de signer 3 års kontrakter, eller også er der noget skrevet med småt, der kan få c9 ud af det relativt billigt.
#20 PillerPaller
2020-09-20 07:54
Ikke engang 200K om måneden i ren løn :/ der må dælme være god upside på cs:go teams for organisationerne
#22 noche
2020-09-20 09:17
Alt alt for dyrt for en spiller der stadigvæk mangler en del udvikling.
#23 mesterslagter
2020-09-20 10:47
Er jeg den eneste der tænker, at det bliver et flop hold, der ikke kommer i nærheden af at vinde noget stort? Jeg har sku svært ved at se dem gøre noget væsen ud af på Eu-scenen mod så mange gode hold, som allerede er etableret og sammenspillet. Vildt at c9 er klar til at smide så mange penge efter et projekt, som mere ligner det kommer til at høre til tier2
#24 Apnemt
2020-09-20 11:04
Fuldstædig enig!
#26 Nordby
2020-09-20 11:29
Tja det synes jeg bare også rigtig mange havde af tanker omkring complexity, og se hvor de er nu? De har fået gang i konfig stortalentet obo har udviklet sig og blame som bæst igl tonser derud af. Jeg synes virkelig man skal give det her projekt 6 måneder er det så et flop, fint så kan man kritisere. Synes personligt det her minder for meget om da complexity samlede deres hold til at jeg kan dømme det til at være dårligt.
#27 Mrnobody
2020-09-20 11:45
arrrh BlameF & obo er nok 2 af de største wonderkids vi har lige pt :D
#30 Nordby
2020-09-20 12:53
Jaja jeg slår jo ingen tvivl ved det, men mener bare at rigtig mange havde samme tankegang som han ligger for dagen med c9. Jeg forstår godt skepsis, men jeg synes stadig man skal give det sin tid da der bestemt er noget potentiale allerede nu og kan sagtens nå at blive meget bedre.
#28 mesterslagter
2020-09-20 11:45
Jeg tænker at det er fair nok at lufte sine forestillinger om holdet ud fra de signinger, der er blevet lavet, uden at man nødvendigvis behøver vente 6 måneder med at gøre det. Jeg kunne sagtens se Complexity blive gode dengang de supplerede holdet med konfig og poizon, så ved ikke hvorfor alle trækker den sammenligning frem. Hellere fremhæv OG, som jeg ikke ser nå top3-5 med nuværende lineup.
Jeg synes det er fedt at du er positiv omkring C9 fremtid og det hold som RapeG er ved at skabe for absurde midler, men det er vel ikke noget alle behøver at være? Samtidig vil jeg mene at HG's adfærd i interviews osv. og som GM ift. til at hype holdet, allerede har betydet, at de kraftigt har overbetalt for hver af deres spillere signet.
#31 Nordby
2020-09-20 12:54
Ser mig meget enig med de ting du siger, forholder mig nok bare håbefuld haha
#39 whitebear22
2020-09-20 20:16
^^ this.

Er der én ting Complexity har lært os, så er det, at det er muligt at skabe et tophold ved at sammensætte store talenter krydret med en erfaren spiller.

Jeg synes, projektet virker enormt spændende. Med to gode signings til de sidste pladser, er det et spændende hold at følge :)
#25 mesterslagter
2020-09-20 11:21
Der gå rygter om at taco og fer er næste brikker i puslespillet ^^
#34 Luffe-
2020-09-20 14:23
Åhhh gud lad det være en joke :)
#40 whitebear22
2020-09-20 20:16
Det håber jeg virkelig ikke...

De virkede udbrændte i mibr, og jeg kan ikke se, hvor sulten skal komme fra.
#43 Kanstrup
2020-09-21 11:08
Fordi Sean skrev det? Han er kæmpe mibr fan, uden nogen info eller journalistisk baggrund. Det var en joke / troll
#29 MrBlond
2020-09-20 11:46
Spændende og giftige Line-up indtil videre! Og fed tilføjelse med Woxic! ;)