Opret Log ind
NiP-spiller sygemeldt
22-årige nawwk er foreløbig ude indtil DreamHack Open Fall i oktober.
Skrevet af: Sander    16. september 2020 15:18      

nawwk har i 2020 en rating på 1,07.

Ninjas in Pyjamas kommer ikke til at tælle nawwk på holdkortet i de næste par kampe, da den 22-årige svensker er blevet sygemeldt.

Han er foreløbig ude i resten af holdets ESL Pro League kampe, der byder på FaZe fredag og landsmændene fra fnatic på lørdag.

nawwk forventes først at være tilbage til DreamHack Open Fall, der skydes i gang den 15. oktober.

Det er står endnu ikke klart, hvorfor nawwk er blevet sygemeldt, men direktøren i NiP, danske Jonas Gundersen, udtaler på holdets hjemmeside, at de har valgt at håndtere situationen tidligt i forløbet, så det forhåbentligt ikke ender med en længere sygemelding.

Ifølge mediet HLTV.org drejer det sig om udbrændthed, som nawwk har vist tegn på på det seneste.

Indtil nawwk vender tilbage, træder holdets coach THREAT ind som erstatning. 

THREAT, der er 32 år, har tidligere spillet for hold som Meet Your Makers og fnatic i Counter-Strike 1.6, men i CS:GO har han primært gjort sig som coach, hvorfor det må forventes at være et hårdt slag for NiP.

NiP ligger nummer syv i ESL Pro League gruppen og skal bruge noget nær et mirakel for at gå videre til slutspillet.

NiP består i den kommende tid af:

  • se twist
  • se REZ
  • se hampus
  • se Plopski
  • se THREAT
#1 NikoHeiseN
2020-09-16 15:57
Det er også hårdt at spille computer
#2 sirr
2020-09-16 15:59
Ja med 150+ rejsedage om året, ofte 10-12 timers dage med ren pracc og analyse? Du har skam helt ret - det må være sindsygt hårdt og det er vel også en af grundene til at så få kan forblive på højeste niveau som fx Astralis gjorde i deres æra.
#4 PillerPaller
2020-09-16 16:05
Det lyder ikke specielt hårdt nej?
#6 Tyze
2020-09-16 16:32
Håber ikke du mener det :/
#23 sirr
2020-09-16 18:11
Åh gud 😂🤦‍♂️
#5 mamas
2020-09-16 16:09
Det kan slet ikke sammenlignes med 9. klasse!! Skole fra 8-15 man-fre! Puha 😳😳
#15 NaToSaphiX
2020-09-16 17:06
Det ville nok kunne sammenlignes lidt hvis man gik til eksamen hver dag, resultaterne var offentlige og at enhver dårlig performance kunne betyde man bliver smidt ud
#19 Tyze
2020-09-16 17:31
Vanvittig god sammenligning.
#38 PillerPaller
2020-09-16 21:01
Slap nu af, vi snakker csgo - hvor mange fuldtidspro’er er der på verdensplan, som kan leve bare nogenlunde af det? 100? Så er der vel et naturligt leje for eksaminer haha
#40 NaToSaphiX
2020-09-16 21:19
Jeg tror enten du har misforstået min besked eller at jeg ikke forstår din

Hver kamp du spiller på HLTV er en eksamen

Du bliver testet og dit resultat (både individuelt og som hold) bliver offentligt delt med folk der kritisk vurderer din præstation, dagligt
#41 PillerPaller
2020-09-16 21:32
Tror egentlig vi taler ind i det samme, men ser det vidt forskelligt - hvis man føler sig overnormalt presset af kampe der når HLTV-status og det at dyrke en sport, hvor kendisfaktoren (læs: omverdenspresset) er omkring frysepunktet, så er det helt ærligt nogle strukturelle problemer eller et ubalanceret forventningspres til en selv der spiller ind.

Når det så er sagt, så ved man jo også, at knægten er midt i en Kjaebye og bliver præsenteret i fnatic inden årsskiftet ; )
#7 Rubel
2020-09-16 16:36
De har vel dårligt haft nogle rejsedag siden dette lineup blev en del af NiP. Altså med den situation som verden er i lige pt, der kan man sgu ikke snakke udbrændthed. Slet slet ikke så tidligt i forløbet. De er da næsten først lige blevet signet af nip.
#9 cleansation
2020-09-16 16:45
Jo selvfølgelig kan man det. Udbrændthed og stress er da stadig en faktor selvom man sidder derhjemme, om noget så kan sådan en lille pause fra rejsedagene give en muligheden for at opdage hvor stresset man er, når man ikke kan skyde skylden for manglende søvn osv på jetlag.

Der er stor forskel på folk, og at dømme hvad der er acceptabel grænse for udbrændthed er sølle
#27 yez
2020-09-16 18:56
tvivler på de har haft 150+ rejsedage i 2020 men okay jeg forstår din pointe
#32 sirr
2020-09-16 19:19
Ty - kunne godt se efter kommentaren var skrevet at den måske ikke var helt legit for 2020, men nærmere et gennemsnit fra de tidligere år. Mindes at Astralis gutterne udtalte de havde 200+ henover '18 og '19.
#25 whitebear22
2020-09-16 18:16
Fik du det bedre?
#31 NikoHeiseN
2020-09-16 19:03
Nej nu jeg blevet stresset af din besked
#36 whitebear22
2020-09-16 20:58
🤦🏻‍♂️
#55 b0ychild
2020-09-17 08:45
:D
#3 Luffe-
2020-09-16 16:02
MYM. Der var et klan nick jeg ikke forventede at se i dag

Godt de tidligt tager hånd om det
#24 whitebear22
2020-09-16 18:14
Desværre er mym ikke med mere!

Deres logo var sindssygt fedt imo :)
#26 Luffe-
2020-09-16 18:19
Husker dem helt tilbage fra 1.6 tiden med Zecer og før det AzzkikR
#37 whitebear22
2020-09-16 21:00
Jeg kan svagt erindre, da de havde et dansk lineup, men jeg kan ikke huske nogen navne.

Flere af deres svenske startfemmere var dog ret spændende, kan jeg huske :)
#42 sunco_
2020-09-16 22:05
CrazyLegs var en af dem også jeg ikke 100% på resten :) men det var vist før 1.6.

Mener nogle fra dynamiccrew og alysium spillet der i 1.6.
#46 Luffe-
2020-09-16 22:39
Kan du huske hvorfor han hed Crazyleg ? :)
Og ja han spillede også for dem. :)
#47 sunco_
2020-09-16 23:25
Var det ik fordi der stak en tå ud af hans knæ eller sådan noget. Mener der var et eller andet med det. Husker jeg han sagde engang jeg spillet en gather med ham. Der spillet han vist i actors eller elysium.
#48 Luffe-
2020-09-16 23:31
Mener han manglede et ben. Altid synes det var mega nice at han bare ownede det, med det nick
#49 sekke
2020-09-16 23:34
Jeg kan huske han blev busted for at cheate.. :D
#54 Luffe-
2020-09-17 06:52
Det er sgu da rigtigt. Havde jeg helt glemt :)
#51 sunco_
2020-09-16 23:38
Kan sku snart ikke huske det, mange år siden. Lidt ligesom var det ik telum der kørte I rullestol?
#53 sekke
2020-09-17 02:55
Lol, det var en mærkelig ting at bringe op ud i det blå. Det var jo ikke ikke fordi han hed crazywheels. Og nej, det var vist telli. :)
#52 whitebear22
2020-09-17 00:02
Åh ja, Dynamic Crew!
#8 exigo
2020-09-16 16:45
fucking pussy stil, ærligt hold nu kæft man haha...

Kan forstå folk som Glaive Xyp9x og andre veteraner som har været igang, ja hvad 3-6år.

men nawwk der har været pro i t1 cs i hvad 2020??? Så skal han ikke glæde sig til alle rejse dagene det helt fucking sikkert

get a grib man
#10 DtN
2020-09-16 16:48
Stress/udbrændthed rammer forskelligt på alle. Så ligefrem at kalde det pussy stil er måske lige i overkanten.
#11 Luffe-
2020-09-16 16:49
Nu er alle mennekser jo forskellige. Så hvad han bøvler med privat, kan du vel af gode grunde have svært ved at sætte dig ind ?
#12 Nordby
2020-09-16 16:51
Hvilke reaktion er det lige til noget som du ikke ved en fucking skid om??? Las os stille et scenarie op her. Nawwk's mor er måske meget syg og han skal ligge en masse energi der. Hans far er måske en dum alkoholiker der intet godt gør for nogen i hans familie. Han skal bruge 10+ timer om dagen på pracc, cs kampe og alt der hører til der. Han har måske haft det svært grundet andre ting end bare at stå op og spille cs. Så at kalde ham en pussy og sige han skal holde hans kæft, er da en vanvids reaktion på noget du ikke ved en fucking skid om.
#28 yez
2020-09-16 18:58
sikke mange historier du kan fortælle. Du ved ligeså lidt som ham...
#34 Nordby
2020-09-16 19:50
Historier jeg kan fortælle? Jeg skrev måske mere end jeg behøvede, men hele pointen er jo at han ikke aner hvad der foregår i hans privatliv, så det er noget lort at fyre af.
#35 yez
2020-09-16 20:07
Det han skriver i sin kommentar er da sandt? nawwk har ikke spillet mange kampe i 2020 sammenlignet med Astralis spillerne i 2018/2019.

Men ja vi er enige om at sproget kunne være mindre nedladende. At slutte af med "get a grib man" er lidt for provokerende taget omstændighederne i betragtning :-)
#44 Nordby
2020-09-16 22:30
Ja at det 100 objektivt har været nemmere for ham end for nogle som har haft nogle helt vildt stressende år, gør det da ikke mindre validt at han måske har det svært? Jeg synes han nedgør en person og noget som han ikke ved en skid om. Ikke alle er ens, og jo vidst kan han få det svært senere hvis det er sådan generelt for ham, men det ved han jo ikke. Kan jo sagtens være nogle specifikke omstændigheder, der gør det svært for nawwk, derfor jeg synes hans kommentar er fuldkommen idiotisk og respektløs.
#13 cellar32k
2020-09-16 16:57
Godt du ikke bestemmer noget her i samfundet. Held og Lykke med dit 8-16 job, husk at stemple ud.
#17 exigo
2020-09-16 17:11
Godt du heller ikke bestemmer noget her i samfundet. Da vi alle ville være ruineret pga du vil sende alle på førtidspension som 20årig. Også vil du sidde bagefter og sige hvordan endte det sådan her.
held og lykke i din pension.
Husk kaffen
#14 foli
2020-09-16 17:02
Bare gi' ham Ago
#16 exigo
2020-09-16 17:07
godt vi enige mads
#21 Tyze
2020-09-16 17:37
Hvorfor?? Hvad er meningen med din kommentar?
Jeg forstår ærligt ikke hvad du forsøger at fortælle eller vise, ved at skrive det?

Min konklusion ud fra din kommentar, er at du ikke er i stand til at vise empati og føle med andre mennesker.
#29 yez
2020-09-16 18:59
ingen tvinger dig til at læse hans kommentar?
#50 sekke
2020-09-16 23:37
Det ved du da intet om. :o)
#57 Hateville
2020-09-17 09:22
Klasse-argument! Den vandt du!
#43 exigo
2020-09-16 22:20
er det ikke rimelig tydeligt hva jeg mener ?
synes ikke jeg pakker det ind tbh
#45 Tyze
2020-09-16 22:33
Din mening er klar og tydelig ja, men det eneste du viser er jo at du ikke har noget medfølelse. Det er i hvert fald det eneste jeg får ud af din kommentar. Tror det jeg er forvirret over er, at jeg ikke forstår hvorfor man vil det, og hvis det ikke er rigtigt, så er jeg i den grad i tvivl om, hvad dit formål med din kritik så er?
#22 zaecole
2020-09-16 18:01
synes jeg du skal ringe og fortælle ham, så får hår han det nok bedre
#33 detura
2020-09-16 19:40
det er i hvert fald én side af sagen, haha
#56 Hateville
2020-09-17 09:21
"Pussy stil" haha, fuck du er et skvat.
#58 exigo
2020-09-17 11:12
Vil du gerne have en kiks, skvat?
#59 Hateville
2020-09-17 11:31
Hvad helvede skal jeg med den?
#60 yez
2020-09-18 20:53
spise den?
#18 jollarn
2020-09-16 17:17
Han må gerne tage på job for mig, så skal jeg nok prøve at skyde hoveder for ham på serveren.. Jeg fatter intet at svensk, men mon ikke de har en lækker svensk tolk der kan sidde ved siden af mig til diverse turneringer.
#20 Luffe-
2020-09-16 17:36
Ved du hvad. Jeg støtter dig. Skal nok købe stickers med dig, når du kommer til major. :)
#30 yez
2020-09-16 18:59
Mon ikke han laver en Kjaerbye og så ser vi ham i fnatic om et par uger?
#39 PillerPaller
2020-09-16 21:05
Han er virkelig også en nørd Kjaerbye - men, jeg tror du har ret i, at ham her heller ikke har fået sin vilje og så ryger han på en sygemelding i stedet for at gøre det han bliver betalt for. Simpelthen så usselt.