Opret Log ind
Toft er på vej væk fra Tricked
Danmarks 8. bedste hold arbejder på at finde en ny arbejdsgiver til Toft.
Skrevet af: Sander    7. september 2020 11:10      

Toft er blandt de største danske talenter, og mange har spået ham en stor fremtid, hvis han fortsætter sin udvikling.

Toft kommer ikke til at fortsætte som spiller i Tricked, da organisationen arbejder på at få den 18-årige dansker afsat.

Det skriver Tricked på Twitter.

Ifølge tweetet er parterne i fællesskab nået til enighed om at gå hver til sit, og det skyldes en rokering i rollerne på holdet, som ikke passede Toft så godt.

Efter en sæson i ESEA, hvor vores CT-side var svingende, besluttede Dennis (red. sycrone) og jeg, at det var på tide med et skifte i roller. Vi havde brug for et større overblik i de mere centralt placerede positioner, og derfor blev der lavet lidt om på positionerne, siger holdets coach, Winspai, til Dust2.dk og fortsætter:

Efter noget tid, hvor vi testede det, kunne vi mærke en manglende energi fra holdet. Vi tog derfor et møde alle sammen omkring forventninger til hinanden, og hvordan vi så fremtiden sammen. Her valgte Toft at fortælle, at han ikke så sig selv som en del af projektet længere. Det har været en hård pille at sluge, men vi føler, vi alle sammen har fået en fornyet energi.

Tricked har endnu ikke en permanent erstatning for Toft klar, men holdet kommer til at bruge NaToSaphiX i aftenens kamp mod ESIMED i Elgiganten Ligaen. Den kamp kan du se fra klokken 18:00 på dust2tv.

Tricked består nu af:

  • dk kiR
  • dk Lucky
  • dk kwezz
  • dk sycrone
     
  • dk Winspai (Coach)
  • dk Toft (Sat til salg)
#1 xone
2020-09-07 12:02
Der skulle vel også til at ske et eller andet. De har godt nok skuffet i lang tid nu.
#4 Winspai
2020-09-07 12:16
Skuffet og skuffet vi har ramt en ESEA Grand Finale i første sæson.
Eneste sådan skuffelse har vel været vores relegation run.
#5 ClinT
2020-09-07 12:37
Målsætningen er vel stadig top 30 i verden som der blev meldt ud da det nye Tricked blev præsenteret?
Hvis man går ud fra det er det vel lidt skuffende at man vel ikke er kommet højere op på ranglisten på de første 6 måneder?
Eller har målsætningen ændret sig med udskiftningerne?
#8 Phy
2020-09-07 12:46
Nu har vi faktisk som et af de mindre hold valgt at respektere "player-break" og sagt nej tak til en del invites, hvor nogle andre har grindet igennem.

Vi var tvunget til at spille esea playoffs ellers havde vi holdt ferie 100%.
4 runder fra at være direkte i MDL det har jeg svært ved at se som en skuffelse.

Vores relegation run er en anden snak.
#11 ClinT
2020-09-07 12:58
Skal ikke kunne sige noget om de andre hold.

Enig jeres ESEA run var godt relegation knap så meget :)
#9 xdpiratmanden
2020-09-07 12:47
Blev der ikke også sagt at det ville tage tid før de skulle nå top 30? Kunne forestille mig at tidsfristen for hvornår de skulle nå top 30 har ændret sig med udskiftningerne alt andet ville jo ikke rigtigt give mening tænker jeg. Udover det så synes jeg egentlig de har klaret det meget godt i de turneringer det virker til de har haft fokus på.
#12 ClinT
2020-09-07 13:00
Jo 12 måneder man må vel gå ud fra det går frem af i processen og ikke bare bliver et spring fra nummer 90 til 30?
Har de ikke været med i bl.a. også flashpoint og blast rising?
#13 Tyze
2020-09-07 13:23
Det kræver sådan set kun 1 godt run i en større turnering at nå top 30. Så det er ikke umuligt at springe fra 90 til 30. Men det tager heller ikke mere end 3 måneder, hvor man spiller stabilt godt i de mindre turneringer. Hvis Tricked f.eks. spillede med i Nine to Five og Eden Arena Malta i fremtiden, så ville gode runs i de turneringer hurtigt sende dem op blandt top 50-60 stykker :)
#15 ClinT
2020-09-07 13:32
Nej det er jeg med på, men jeg vil da vove at påstå at man skal præstere RIGTIGT godt for lige at springe fra 90-30 og jeg kan ikke lige se hvordan det skal være realistisk taget resultater i betragtning.
Samme med det du skriver omkring eden malta og 9 to 5 og fra 90 til 50-60 er da om nogen sværere end 50 til 30
#16 Tyze
2020-09-07 13:38
Jeg er vel bare optimistisk :)
Det gamle Tricked havde en fuldstændig vild kurve. De gik fra #70 d. 18. marts 2019. til #28 d. 29. april 2019. Det gjorde de uden at spille store turneringer.
#19 ClinT
2020-09-07 13:47
Jeg synes du er urealistisk optimistisk. :) Specielt hvis man sammensætter de resultater der er vist ift. hvad der skal til for at nå en top 30. i forhold til 50. Så ser jeg i hvert fald ikke tendenserne de næste 6 måneder. Måske jeg bliver klogere.
Ja og det kom også efter et vildt resultat til CPH games og vidst også nogle ret flotte onlie resultater til at bakke det op. Jeg vil vove at påstå at scenen hele tiden har været i udvikling og det nu er endnu sværere at gøre det du påstår man kan. Jeg tror heller ikke du kan finde så mange andre eksempler på samme spring som tricked leverede på en rangliste på så kort tid.
#21 Tyze
2020-09-07 14:07
Måske, det må vi vel se på :)

Men altså...
Flames gik fra #125 til #30 på under 6 måneder med adskillige udskiftninger undervejs.

TeamOne gik fra netop #90 til #30 fra juni til august i år.

Chaos er gået fra #54 til #19 fra maj til september.

Jeg er sikker på at der er flere eksempler.
Jeg føler bare at der på én og samme tid er rigtig stor forskel men også rigtig lille forskel på 20-30 og 30-100.
Når jeg ser 30-100 holdene spille, er det små små ting der skal forbedres, såsom spacing og beslutsomhed i specielt clutches / midround calling.

De to relative små ting, er der dog nogen hold der aldrig formår at få styr på, når der er pres på. Men hvis et hold formår det, så går der ikke mange måneder før de går fra #90 til #30.

Min optimisme ligger vel bare i, at jeg tror på Tricked kan formå det :)
#25 ClinT
2020-09-07 14:44
Vi skal lige være enige om at processen dertil, med kvalifikation til turneringer osv kom på baggrund af nogle spillere som røg videre til nogle rimeligt store hold på baggrund af gode præstationer over en periode, og som du selv skriver var 6 måneder. Før startede din præmis på 1 godt run i en større turnering, eller 3 måneder og det er det jeg anfægter som værende realistisk ret umuligt uden at have været igang med en opadgående kurve inden.
Jeg synes de 2 Amerikanske eksempler du bruger er liiidt noget andet.. Måden at komme op på ranglisten derovre håber jeg vi kan blive enige om er lidt anderledes end europa.

Jeg kan godt følge din pointe i forhold til at der er "små ting" der skal forbedres for at klomme fra 90-30- Jeg tror bare det bliver undervurderet hvor mange "forskellige metaer" man skal forholde sig til i det rangliste spænd. For jeg tror det er modstanderens måde at spille på der kan være svære at forholde sig til fordi der er så mange forskellige.

Den optimisme skal du have lov at have!
#27 Tyze
2020-09-07 14:55
Ja, er sådan set ret enig med dig, og ja den Amerikanske vej er lidt anderledes og sværere at sammenligne :)

Tricked er til gengæld en organisation, som både har vist at de kan gøre det før, og som i dag står stærkere økonomisk end de gjorde dengang. Det at de ikke har en person som Hunden, er i mit hoved et kæmpe minus, og det jeg frygter gør, at de ikke kan opnå det igen :)
#29 ClinT
2020-09-07 15:09
Fedt! Dejligt med nogle konkrete eksempler at forholde sig til.

Ved desværre ikke så meget om dem organisatorisk. Men vi er helt enige om det sidste omkring hunden, og for mig er det også der den står og falder for flere end bare tricked som står og banker på til at være consistent i top30
#6 xone
2020-09-07 12:39
Det er klart, at der er der enkelte resultater der stikker ud, men taber i ikke også finalen til et meget lidt skræmmende sAw hold?

Jeg aner ikke hvad i har af forventninger internt, jeg synes bare at materialet har været til mere.
#7 xdpiratmanden
2020-09-07 12:46
Hvad mener du med et meget lidt skræmmende saw hold? Det var trickeds første sæson i esea med nogle udskiftninger midt i sæsonen osv. Saw var på det tidspunkt ret godt spillende og havde spillet blast premier spring hvor de blandt andet slår vitality og spiller 14-16 med ence. Hvilket jeg vil sige er noget af et resultat.
#10 xone
2020-09-07 12:52
Ja, jeg synes ikke det er noget specielt godt hold. Det er også et sAw hold, der taber til SG.pro og CR4ZY og kommer i 3 maps imod et hold som fx Nexus.
#14 Tyze
2020-09-07 13:25
Så er de jo bare et super ustabilt hold, som måske spillede deres høje niveau da de mødte Tricked.
#17 xone
2020-09-07 13:42
De har ét resultat, der har været en overraskelse. Kunne det tænkes at vitality spillede ringe den dag, og sAw spillede over evne.

Altså alle deres resultater bevidner om et middelmådigt hold.
#18 Tyze
2020-09-07 13:46
Middelmådigt er vel også bedre end "meget lidt skræmmende".
Tror bare ikke jeg forstår hvorfor det er så dårligt at tabe til dem.
#23 xone
2020-09-07 14:16
Okay. Jeg fremsætter min kritik i et sprog du kan forstå.

Jeg synes at trickeds materiale er på niveau 6 af 1-10 over skræmmende hold.

Saw ser jeg kun som værende en 4'er.
#26 Tyze
2020-09-07 14:51
Udover din lidt nedladende tone, så er det ikke dit sprog jeg ikke forstår, men din påstand at du synes det er skod af Tricked at tabe til dem. Saw lå nummer 39 i verden da Tricked spillede i mod dem. Tricked lå nummer 69 i verden.
Din kritik, er bare ikke baseret på andet end din personlige mening, og det er selvfølgelig også fint, men du får det til at lyde som om, at det var en kamp Tricked til enhver tid skulle vinde, mens jeg vil mene, at det var en kamp SaW til enhver tid skulle vinde. Og det mener jeg udfra den data og de resultater jeg observerer.
#28 xone
2020-09-07 15:07
Og så er vi så tilbage til hele fucking pointen med mit første indlæg. Jeg synes tricked har skuffet, da jeg mener at deres materiale er til mere end hvad de viser.

Holy moly.
#30 Tyze
2020-09-07 15:25
Der er jeg bare uening med dig. Synes ikke de har skuffet. Hvis ikke de udvikler sig yderligere de næste 4 måneder, så ville jeg også synes de har skuffet.
#20 NaToSaphiX
2020-09-07 14:05
Da vi spillede mod sAw på Inferno i Nordavind gjorde de noget ret nice som fuckede mig totalt op det meste af min T side

Det har ingen andre hold gjort og jeg tror det var på baggrund af analyse/forberedelse

Jeg synes egentlig de spiller fint, men de er meget ustabile
#22 xone
2020-09-07 14:15
Og alligevel vinder i 2-1.. Det er fint nok at tage et map her og der, men de taber stadig og det er vel det der tæller.

Jeg kan sagtens gentage mig selv igen og igen, men jeg har bare ikke se noget som helst fra dem, som gør at jeg synes de er et hold, hvor det rå materiale hos tricked spillerne ikke er bedre.
#24 NaToSaphiX
2020-09-07 14:25
Jeg synes også vi var det bedre hold i den kamp, men vi gik også hen og vandt hele turneringen hvor vi slog dem

Jeg synes bare ikke de er helt så dårlige som du får dem til at lyde, men samtidig heller ikke helt så gode som andre folk måske tror
#2 foolish_artist