Opret Log ind
Pimp stopper karrieren som professionel spiller
Fra dags dato er Pimps karriere som professionel CS:GO-spiller ovre.
Skrevet af: mad0    2. august 2020 19:49      

Pimp annoncerede her til aften, at han stopper karrieren som professionel CS:GO-spiller.

Den tidligere Liquid- og SK-spiller, Pimp, har her til aften annonceret på Twitter, at han stopper sin karriere som professionel CS:GO-spiller fra dags dato.

Den 25-årige spiller startede sin karriere i Anexis i 2012, og han har lige siden været en del af hold som Liquid, SK, Copenhagen Wolves og Dignitas.

Hans seneste profesionelle ophold var tilbage i marts i 2017, hvor han var en del af Liquid, som siden da er blevet anerkendt som et af verdens bedste hold. Pimp deltog samlet set til 6 Majors, men det blev ikke til nogen pladser i slutspillet.

I sin annoncering på Twitter skriver Pimp følgende:

Under corona-pandemien har jeg prøvet at genfinde mig selv, efter ingen turneringer blev spillet. Jeg har streamet 4/5 dage om ugen lige siden, jeg blev en del af Liquid, og jeg har altid syntes om det. Jeg følte at timingen var passende, og gik all-in på min streaming! 

50 dage med streaming, mens jeg også arbejdede som analyst hos Dreamhack og TV2. Sindsyge arbejdstider, men jeg nød det meget. 

Støtten har været massiv, og derfor har jeg valgt at gå på fuld tid med at lave underholdning til CS:GO-fællesskabet. Dette betyder ikke, at jeg stopper som analyst, men at jeg vil bruge tid på begge dele! 

Fremadrettet kan du følge med på Pimps stream her.

#1 xone
2020-08-02 19:52
Så ehm... Intet nyt under solen eller hvad?

Spøjst at annoncere sit CS stop 3 år efter man sidst har spillet aktivt.
#5 kREZ
2020-08-02 20:04
Sad med samme tanke...

Lidt gratis omtale forbedre måske hans seertal på streamen så han kan lave lidt ekstra kroner.
#10 Sheru
2020-08-02 20:47
Det giver jo omtale, så ikke noget spøjst i det.
#2 birk1986
2020-08-02 19:54
Alt held og lykke fremover.
#3 jensLYN
2020-08-02 20:01
Jeg stopper med dags dato forsøget på at blive professionel CS GO spiller. Dette skyldes alt for mange cheatere, min høje alder og et for dårligt aim. Jeg vil dog fortsætte mit forsøg på “Road to Global” Tak for jeres tid.
#4 sekke
2020-08-02 20:03
Dust2 har opfundet tidsmaskinen. Slap af. :D
#6 jollarn
2020-08-02 20:11
Troede han var stoppet for længe siden lol
#7 exigo
2020-08-02 20:34
er det ikke ved at være 3 år siden sidst han har spillet aktivt :D?
#8 Silan
2020-08-02 20:42
Der er 8 linjer i nyheden, prøv at læs dem :D.
#9 Butler
2020-08-02 20:44
Kæft en klovn. Han er for dårlig til Pro cs! Og en kæmpe whiner.
#17 Kristja
2020-08-02 23:13
Hov hov, Jacob er faktisk et rart menneske. Og virker til at have en god personlighed. Har ikke selv det bedste forhold til ham, desværre. Men at sidde og kalde ham for en Klovn uden belæg, virker tarveligt :=)
#11 Martin
2020-08-02 21:26
Synes han stoppede alt for tidligt.
Nok svært når pengene er gode på streamen og i studiet.
Det er bare ikke mange mennesker som får chancen for at kæmpe om medaljer.
#16 WeiZ
2020-08-02 23:13
Han begyndte hel at streame fordi ingen gad ham, hvis jeg husker rigtigt. :p
#25 Pimp
2020-08-03 12:08
Aboslut, også klar den største hurdle ved det hele :(
#32 Martin
2020-08-03 18:23
En nice hurdle 😁
#12 sirr
2020-08-02 21:33
Må erkende at jeg aldrig så ham som værende en decideret topspiller - men flot karriere han har haft, og en ganske acceptabel fyr at lytte til når han er med til events. Hans stream er dog lidt for poppet og ungdommelig for en gammel mand som mig.

Underligt lille PR stunt, however. Har vNG egentligt annonceret at han er stoppet? Ellers kunne han også få en nyhed 🤔😃
#13 dannigizmo
2020-08-02 21:53
Jeg ser hans stream af og til, og det er helt vanvittigt, så ofte han bliver spurgt, om han skal tilbage og spille professionelt igen på et tidspunkt. I det lys kan jeg godt se pointen i at lave en mere endegyldig udmelding.

At de fleste af dem, der ikke ser ham streame, så tænkte, at han var færdig for længst, er selvfølgelig anden sag. ;) Jeg tænker mere, at det er en servicemeddelelse til hans faste følgere, end det var et forsøg på at få en overskrift på dust2.dk. :)
#21 weKz
2020-08-03 08:03
+11111
Men folk er altid hurtige til at kaste med mudder, jeg ser af og til også hans Steam og har endnu ikke hørt en dag, hvor han ikke besvare spørgsmål om han vender tilbage til pro cs.
#22 sirr
2020-08-03 08:58
Ah. I så fald giver det jo rigtig fin mening, om end jeg tænker de fleste med en smule forstand selv kunne regne ud at 3 år uden et fast/ seriøst hold burde betyde at man var stoppet 😂👍. Men tak for det, jeg blev klogere!
#14 vnG
2020-08-02 22:32
Jeg holder forsat pause, men overvejer at stoppe helt.

Annoncerer det naturligvis storslået når det er...
#23 sirr
2020-08-03 08:58
Du har for travlt med ferie min ven 😉
#34 Slowhand
5d 21t 57m
👍
#28 yez
2020-08-03 15:43
Pimp som analyst er en helt anden person end Pimp som streamer. Kan ikke holde ud at høre på ham mere end 10 sekunder på hans stream hvor han sidder og råber op som en teenager konstant. Når han er i studiet for DreamHack eller TV2 Zulu er han tilgengæld sindsyg klog og har mange gode pointer når han fortæller om noget. Nat og dag
#30 kREZ
2020-08-03 16:16
Du har helt ret, hans stream må være i den lave alders målgruppe. Fordi han sidder og skaber sig som en 12årig. Når han så er i studiet virker han rimelig intelligent at høre på.
#33 Kristja
6d 9t 26m
Mask onnnnnnn! :D
#15 tromlereN
2020-08-02 22:56
Shit.. Troede han spillede for Astralis.

Hilsen tromlereN
#18 weKz
2020-08-02 23:43
Legende
#19 Nicolai
2020-08-03 06:51
Ville være fedt hvis man reflekterede udover blot csgo når man snakkede om topspilleres karriere. Mange af dem spillede jo allerede på tophold da csgo udkom, heriblandt Pimp..

Så vidt jeg husker brød Pimp igennem sammen med MSL da de blev samlet op af Rejin på Team SpeedGaming tilbage i Source? ;o
#20 Rejin
2020-08-03 08:03
De skulle jo lære det fra en eller anden !

Synes faktisk det var for tidligt han stoppede sin karrierer. Tror godt han kunne have haft er par år mere
#26 Pimp
2020-08-03 12:17
Timingen og videreudviklingen på karrieren som TV figur var en kende dårlig. Jeg fortryder intet, men jeg er i sagens natur overbevidst om, at jeg kunne have spillet under en træner af din kaliber i dag, havde jeg forsat :)

Nu får jeg lov at snakke en masse lort om dig istedet, så det går nok ;)
#27 zyh
2020-08-03 15:38
Jeg synes personligt at det er super det du har foretaget dig! Dejligt at se hvordan du har udviklet dig på TV også :-) Skide godt!
#31 Rejin
2020-08-03 18:11
Synes det en fed udvikling du har været igennem og bliv du endelig ved med det du har gang i ! Fuld support her fra ;)
#24 rALF
2020-08-03 11:30
Medmindre Pimp har været på kontrakt i en organisation de sidste 3 år (uden at spille?), så synes jeg nu også at overskriften er lidt misvisende :-)

Til gengæld, så har jeg set hans stream et par gange, og synes det er god underholdning, så held og lykke med det! :-)
#29 Jerry
2020-08-03 16:01
haha :)