Opret Log ind
Officielt: Bubzkji bliver ny Astralis-spiller
Den 22-årige dansker skifter fra MAD Lions til Astralis med øjeblikkelig virkning.
Skrevet af: Sander    31. juli 2020 11:59      

Bubzkji har allerede prøvet Astralis-trøjen (Foto: Astralis Group)

I går afslørede HLTV.org, at Astralis og MAD Lions var i gang med at forhandle om en transfer af Bubzkji, og nu er det officielt.

22-årige Bubzkji skifter en tilværelse som stjerne i MAD Lions ud med en plads i det, der bliver en 7-mands trup i Astralis.

JUGi er nemlig ikke at finde på holdet mere, og AWP-spilleren skal derfor på jagt efter et nyt hold, hvorpå den tidligere Heroic-stjerne kan få genrejst sin karriere efter et skidt 2020.

Først og fremmest vil jeg gerne takke JUGi for at træde til og tage et stort ansvar, da vi kontaktede ham før sommer. Han er top professionel og under de rette forhold er han en ekstremt dygtig spiller. Desværre har han af forskellige årsager hos os ikke haft muligheden for at spille på sin favoritposition og når vi ser frem mod efteråret, ville han fortsat skulle spille en uvant rolle, hvor hans kvaliteter ikke ville komme til deres ret. Derfor har vi valgt at tage beslutningen nu, og jeg kan kun give JUGi de bedste anbefalinger, da hans indstilling og indsats hos os har bekræftet at han kan igen kan blive en vigtig spiller på det rette hold, udtaler Kasper Hvidt, sportsdirektør i Astralis Group.

Bubzkji har fået en 2-årig aftale med Astralis, og han skal derfor være med til at genrejse holdet, der på få måneder er faldet fra at være verdens bedste hold til at ligge nummer 11 på ranglisten.

Vi er ekstremt ydmyg og ved, vi har masser af arbejde foran os. Vi vil se fremskridt, men også møde udfordringer på vejen. Vi har dog været her før som hold og som organisation, og alle er sultne og ivrige for at levere den indsats der skal til for at få os derhen, vi ved, vi hører til. Det kræver tålmodighed lige nu, men vi har med signingen af Bubzkji taget et væsentligt skridt allerede, siger Kasper Hvidt, der også fortæller, at han forventer, at Bubzkji kan bidrage til holdet fra første dag.

Astralis-spillerne holder ferie i øjeblikket, men på mandag samles holdet igen for at starte forberedelserne frem mod sidste halvdel af året, der blandt andet byder på kvalifikationen til en Major.

Astralis består nu af:

  • dk device
  • dk es3tag
  • dk Magisk
  • dk dupreeh
  • dk Bubzkji
  • dk gla1ve (Sygemeldt, forventes tilbage i august)
  • dk Xyp9x (Sygemeldt på ubestemt tid)
     
  • dk zonic (Coach)

MAD Lions består nu af:

  • dk AcilioN
  • dk roeJ
  • dk sjuush
  • dk acoR
     
  • br peacemaker (coach)
#1 sirr
2020-07-31 12:00
Spændende hvordan det skal fungere og hvordan man vil holde niveauet til Tier 1 når der er nogle der skal sidde over hist og her.

Et køb der giver mere mening i mit hoved, end de andre - som så omvendt vel heller ikke var køb.
#2 crisp
2020-07-31 12:05
Hvorfor skulle de dog hente JUGi ind, for så bare at release ham få måneder efter?

Er det ikke lidt spildt arbejde?
#5 arseface
2020-07-31 12:11
Chok. Køber du heller ikke undskyldningen om at han ikke kunne spille sin favorit rolle? Sjovt nok at de får det formuleret som om det er en overraskelse for dem at AWP positionen ikke var ledig.
#13 cleansation
2020-07-31 12:31
Fordi han ikke er særlig god, og at de var desperate efter en spiller da 2 på holdet fik en syge læge erklæring.
#40 bruja
2020-07-31 14:15
De manglede en spiller der, ligesom med Snappi. De trådte til da der var brug for det, og de vidste nok godt det var en unik åbning og på lånt tid.
#3 Badefar
2020-07-31 12:05
Hvad har Jugi nu gjort? Skulle de ikke have den der 10-mands lineup, som i hvert fald slet ikke er noget bullshit de har prøvet på at sælge os?
#26 MSAA
2020-07-31 13:02
De har vel aldrig sagt, at det var modellen. Da vi havde Kasper igennem på ZULU, antydede han kraftigt, at det optimale måske ville være et akademihold, men det tillader TOs ikke.
#30 fLix8
2020-07-31 13:23
Har de ikke også ordret kun sagt, at det optimale ville være at have 2 spillere til hver position? Man kan vel godt have en udskifter som kan spille mere end en position og derved ikke nødvendigvis have brug for 10 mand for at have 2 spillere til hver position? Det har ihvertfald været min tanke.
#47 Badefar
2020-07-31 15:03
Jeg forstår nok bare stadig ikke, hvorfor Jugi skal ofres på den konto. Han er jo lige præcis en spiller der har et niveau og sikkert også en markedsværdi der hører til på et akademihold.

Det er jo heller ikke ulovligt at have akademihold, det har da både NaVi og BIG, og teoretisk set også MiBr. Det er så bare begrænset, hvilke turneringer de kan deltage i, men hvis Astralis mener det seriøst, så er man jo også nødt til at vise det, og det har hold som NaVi og BIG gjort, og jo flere der følger efter, jo mere bliver andre hold animeret og så bliver der hurtigt basis for en scene. Jeg kan heller ikke se, hvad der skulle afholde dem fra at have et akademihold der kan spille Elgiganten Liga, onlineturneringer og spille kvals til mange af de turneringer Astralis alligevel ikke deltager i.
#4 arseface
2020-07-31 12:10
Spændende. Bubzkji har været fremragende i Lions/Tricked/fragsters og er vel den mest lovende danske spiller ud over astralis drengene og blamef, men kunne godt være nervøs for om han kan stå for presset og vilkårene i Astralis. Husker jeg helt galt eller var han ikke ude i en lang med ret voldsomme stress/angst symptomer i Fragsters dagene? Det er jo ikke fordi Hvidt har demonstreret at han mandskabsplejen er hans stærke side. Krydser fingre for at det bliver godt.
#6 leandr
2020-07-31 12:13
Puha, det ser godt nok ud til at være et cirkus udefra. Som om andre skriver: Hvorfor hente Jugi og snakke om 10 mands roster, hvis man bare releaser ham? Deres begrundelse er også svag. "Han ville ikke spille sin favoritposition" - det har man vel altid vidst? Der sker 100% noget bag kulisserne, som ikke har været planen. Tror heller ikke Bubzkji kommer til at fungere. Han virker meget mærkelig (især på stream), og der må være en grund til, at Mad Lions ikke vil spille med ham mere.
#7 Iceyyy
2020-07-31 12:14
Boys old astralis is gone. Hvad tror i ML gør

Bubskji
Es3tag
Magisk
Kjaerbye.
Stavn
#10 PillerPaller
2020-07-31 12:18
Hvorfor tænker du at magisk skulle blive ene mand :)?
#21 Iceyyy
2020-07-31 12:43
Fordi jeg tror magisk er bange for at skifte tror også han er glad for astralis hvor jeg ikke tror dev og Dup er bange for at skifte
#17 10_Gr0n
2020-07-31 12:35
Ved ikke om du er på månen. Hvem skulle tage AW rollen ? Tænker vel du også vil have Es3tag til at tage support, og stavn skal ud og skyde, også kan han spille 2nd aw på ct.
#20 Iceyyy
2020-07-31 12:41
Tænke bare Stavn på aw
#38 Martin
2020-07-31 13:59
🤤❤️
#8 PillerPaller
2020-07-31 12:16
Tror nu også es3, bubski, magisk, dup og device kan spille med helt fremme.

Et 10 mands lineup kommer naturligvis aldrig til at ske.
#9 Iceyyy
2020-07-31 12:17
Tror at Dup og dev smutter og hvis ikke så smutter xyp og glave
Tror ikke at det gammle astralis synes det var en god ide det med 7 man roster
#11 PillerPaller
2020-07-31 12:22
Tror ikke glaive og xyp kommer tilbage, men usympatisk at organisationerne og/Eller spillerne gang på gang bruger stress og sygdom til at holde folk hen i de her transferperioder :)
#15 OJ1738
2020-07-31 12:32
Flot du lige får shamet spillerne for deres sygdom
#31 Iceyyy
2020-07-31 13:27
Men kjaerbye skræd mens han havde stress aka ik gad spille fordi det var online
#42 PillerPaller
2020-07-31 14:21
For anden gang bruger han sygdom, som undskyldning for ikke at levere på en kontrakt han får en solid mønt for - han er da en gigantisk klaphat :) og lur mig om xyp og glaive ikke havner samme sted - der er i hvert en del timing der peger i den retning. Men indtil da må tvivlen vel komme dem til gode.
#12 cleansation
2020-07-31 12:27
ffs. nå men tillykke til ham, havde godt nok håbet på North som bare sejler videre.
#14 Preben
2020-07-31 12:31
Hvor lang var Jugis oprindelige aftale med Astralis? Tænker at det har været en dyr aftale at komme ud af så hurtigt.
#16 cleansation
2020-07-31 12:34
Det ved vi vel ikke særlig meget om, andet end den RL artikel som vist nok sagde at han og Snappi fik mindre i løn end den normale core?
#19 Preben
2020-07-31 12:41
Ja okay. Self har han fået mindre løn end den normale core.

Men jeg tænker bare, at hvis Jugi f.eks. har fået en 1-årig kontrakt, og han måske får 100k/måneden. (tænkt eksempel, men tror ikke det er helt off), så er det alligevel en kontrakt til en værdi af 1,2mio, som han self skal have noget af, nu hvor aftalen opsiges.
#22 cleansation
2020-07-31 12:45
Men vi ved jo netop ikke hvor lang kontrakten var, eller om Astralis eventuelt havde en klausul i den til at komme nemt og hurtigt ud af den igen. Det ville undre mig meget hvis ikke de kunne. Jugi var free agent, og kunne forsøge at vise sig frem på et af verdens bedste hold, så var nok nem at overbevise om at tage kontrakten.
#23 Preben
2020-07-31 12:54
True, helt sikkert, den havde jeg ikke lige med i tankegangen. Og nej, de har ikke, så vidt jeg har kunne google mig frem til, offentliggjort længden af aftalen.

Til gengæld er det også at skyde sig selv i foden og ikke have en eller anden form for aftale om, at der betales et beløb ved kasse 1, ved tilfælde af, at aftalen skal opsiges.
- Altså fra Jugis perspektiv :D
#25 diOnysos
2020-07-31 13:00
Har han en 1 årig kontrakt, så skal han have det der er signet på altså den fulde løn kompensation.

Jeg tror nu ikke som clean skriver at der er skrevet klausuler ind så de kan slippe for dette, da jeg er i fuld tiltro til at CSPPA/DEF har handlet fornuftigt og frem af rettet på vegne af deres klient, har sikret Jugi en god og fair kontrakt.
#32 ankjaers
2020-07-31 13:28
Kunne det ikke tænkes der er en prøveperiode på eks 3 måneder?
#34 cleansation
2020-07-31 13:31
Ja det ville ikke være utænkeligt.
#46 Luffe-
2020-07-31 14:56
3 mdr prøveperiode som de fleste ansættelsekontrakter lyder meget sandsynlig :)
#55 diOnysos
2020-07-31 18:43
Jo det er nok mere rigtigt med 3 mnd. men mit var tog udgangspunkt i Prebens formodning om 1 års kontrakt, uanset længden har han ret til fuld løn for den periode han har signet vil jeg mene.
#18 wake
2020-07-31 12:35
Hej og farvel igen.
🥴
#24 Djoerup
2020-07-31 12:56
Endelig har fået botten væk💪🏻
#35 Iceyyy
2020-07-31 13:33
Er det ikke fordi han er toxic
Han blev jo bænket fordi han var toxic mindes jeg
#48 yez
2020-07-31 15:08
haha du har skrevet kick Jugi i samtlige tråde omhandlende Astralis og nu fik du endelig din vilje :-)
#51 Djoerup
2020-07-31 16:56
Jeg fkn glad
#27 Madsen
2020-07-31 13:04
Ren firepower mæssigt er det en fed signing men der må jo være en grund til ml ik vil have ham kunne forstille mig han var meget toxic

Men glæder mig til at se hvad Gla1ve kan få ud af ham og hvilken rolle han kommer til at spille
#28 KongenBob
2020-07-31 13:09
Gla1ve og Xyp kommer sgu ikke tilbage, just wait and see! :)
#29 unclejakes
2020-07-31 13:10
Hvis de er nødt til at finde nye stamspillere, så er bubzkji nok på top 3 over spillere man gerne vil have. Det er da i det mindste godt at man gerne vil punge ud når det kommer til stykket og holde ambitionsniveauet højt
#33 ankjaers
2020-07-31 13:30
I det mindste en signing i den rigtige retning. Bliver spændene om der kommer noget nyt ud omkring den oprindelige 5 mands core mht til forlængelse af kontrakter. Når den tid kommer
#36 Iceyyy
2020-07-31 13:35
Tror de smutter
#37 ankjaers
2020-07-31 13:39
Der kommer hvertfald mere og mere røg fra den retning. Hvis ikke gløderne bliver slukket når spiller-ferien er overstået, udvikler det sig nok til en reel brand.
#39 Iceyyy
2020-07-31 14:09
Ja
#41 BehinD
2020-07-31 14:19
Regner med det gamle Astralis squad skriver under med en ny org der kan give det de har brug for. Astralis er i gang med at bygge et nyt top20 hold og bliver Danmarks nr 2. efter det gamle Astralis
#44 Luffe-
2020-07-31 14:53
Jeg er ikke sikker på det hele bliver sådan. Men jeg tror du er i den rigtige boldgade. Spørgsmålet for mig, er hvor skal Zonic hen? Stopper han for at få mere tid til familie, eller tager han en tur med det gamle eller nye ?
Han er for mig tungen på vægtskålen :)
#43 ROEMER
2020-07-31 14:48
Kjærbye til MAD lions?
#60 PillerPaller
2020-07-31 19:16
Har han niveauet :? I så fald oplagt
#45 casle
2020-07-31 14:55
Tillykke med det 👍 og fuldt fortjent.
#50 mamas
2020-07-31 16:52
Hvordan kan der ikke være en eneste der tror at alle 5 Astralis spillere bliver sammen i Astralis xD Har de ikke lige præcis fået det de gik efter ? Kan næstmest ikke se hvem Astralis skulle hente for at få et bedre 7-man roster.
#53 Luffe-
2020-07-31 17:47
Jeg håber, ohhh gud jeg håber de bliver sammen :)
#54 weKz
2020-07-31 18:24
Simple
#56 mamas
2020-07-31 18:48
Simple og Zywoo, ja der fik du mig 🤣
#57 Bjelanden
2020-07-31 18:52
Gratis penge at oddse mod Astralis de næste par måneder ...
Jesus et fucking cirkus. Tillykke til Bubzki med kontakten, men hvis ikke den gamle 5 mands core bliver samlet igen, er de hurtigt ude af top10..
#58 Butler
2020-07-31 18:55
De burde ansætte dig til at styre deres forretning. Du virker skide kvik ;)
#61 Bjelanden
2020-07-31 21:02
Tak min skat. Gid jeg kunne sige i lige måde. 🤣🤣🤣🤣
#59 SEVEN
2020-07-31 19:09
Det er vist snart slut med at følge med i counter-strike.
#62 MrBlond
2020-08-03 10:50
Hold, da kæft en mulighed for Bubzjki, se om han kan holde niveauet som i MAD Lions. vanvittig firepower de har nu Astralis. Er dog stadig spændt på om Xyp9x vender tilbage oog Glavie, ved godt der står "forventes tilbage".