Opret Log ind
North og Heroic er videre til slutspillet
Først vandt North over Movistar Riders, og herefter sikrede Heroic sig også en plads til slutspillet ved at besejre ENCE.
Skrevet af: Arthrangos    28. juni 2020 20:51      

stavn og resten af Heroic er videre til slutspillet.

North og Heroic har sikret sig pladser i slutspillet i cs_summit 6, da førstnævnte hold besejrede Movistar Riders, hvorefter Heroic overkom ENCE.

North valgte Vertigo som det første map, og selvom Movistar Riders kom foran 8-7 ved halvleg, fik North skudt tilbage i anden halvleg, hvor de lukkede mappet 16-14.

Inferno var det næste map på programmet, hvor en brandvarm MSL var med til at sikre North en 12-3 føring, hvorefter de vandt Inferno 16-7 samt kampen 2-0.

cs_summit 6 Europe
Bedst af tre maps
Movistar Riders
0 - 2
North
de_vertigo 14 - 16 de_vertigo
de_inferno 7 - 16 de_inferno
de_overpass de_overpass

Heroics opgør mod ENCE blev igangsat på Nuke, og selvom det så ud til at blive et tæt map ved halvleg, fik Heroic hurtigt lukket Nuke med en 16-8 sejr.

Dernæst skulle der spilles på Train, og her havde Heroic taget den gode stime med sig fra Nuke, da de kom foran 12-3. Mappet var dog langt fra ovre, da ENCE viste en endnu stærkere CT-side, som sikrede dem Train 16-13.

Kampen skulle derfor afgøres på Mirage, hvor Heroic endnu engang havde en stærk halvleg, som denne gang også lød på 12-3. Heroic lod dog ikke ENCE komme tilbage på mappet denne gang, da de lukkede Mirage 16-5 samt kampen 2-1.

cs_summit 6 Europe
Bedst af tre maps
ENCE
1 - 2
Heroic
de_nuke 8 - 16 de_nuke
de_train 16 - 13 de_train
de_mirage 5 - 16 de_mirage

North og Heroic er derfor videre til slutspillet i cs_summit 6, og er derfor som minimum sikret 1.125 RMR point. Slutspillet igangsættes i morgen, hvor det første opgør finder sted klokken 15:00.

#1 Tyze
2020-06-28 20:53
Så er der faktisk håb for hele 4 danske hold, hvis X6tence kan lave et godt resultat i den sidste RMR-turnering! :)
#2 whitebear22
2020-06-28 21:13
Heroic har en god chance for at gøre sig gældende og kæmpe med om en plads til majoren.

North har jeg ikke de store forventninger til efterhånden...
#3 arseface
2020-06-28 22:52
North og Heroic har vel været ret synkrone til summit. De har vundet og tabt samtidig, begge havnet i de nemme grupper og i dag havde de nogenlunde ens odds. Jeg kan nemt følge dig i at det er svært at have tillid til Norths niveau, men lige til summit isoleret har det set fint ud. De har vel endda større chance for at gå videre. De skal de og, mens heroic skal op mod Vitality.
#5 whitebear22
2020-06-29 09:52
Jeg er ikke uenig. De sidste mange måneder har bare været et skridt frem og to tilbage for North.
Det er derfor, jeg har mistet troen på dem. Hver gang det går godt, så smider de en sejr mod et dårligt hold eller noget andet tåbeligt.

Heroic har den sværeste modstander, men på trods af det, tror jeg ikke på, at North har noget stille op mod OG 🤷🏼‍♂️
#6 Hateville
2020-06-29 11:18
De er også notorisk kendte for at smide spillere på porten, når det går godt.
#7 whitebear22
2020-06-29 11:23
Hvem tænker du, at de decideret har smidt på porten i fremgangstider? :)
#8 Hateville
2020-06-29 11:32
MSL er det absolut bedste eksempel.
#10 Slot
2020-06-29 11:55
Godt med en fremragende indsigt i, hvordan holdet fungerer, hvornår det går op - og hvornår det går ned :)
#17 Hateville
2020-06-29 12:40
Du behøver ikke være spydig.

Havde I ikke lige vundet Dreamhack Masters Stockholm, hvor MSL endda tager MVP-medaljen? Måske på en af de mest overbevisende manér det år. Da der så ikke bliver leveret på samme vis til majoren, vælger man at kicke MSL. Gudhjælpemig, lige efter, at man har set hvor stort potentialet er.

Hvilken indsigt er det du mener jeg bør have, men ikke har?
#24 Slot
2020-06-30 12:35
Jeg læser ofte "Lol i smed valde ud", "Lol I kickede MSL, fordi I vandt DH Masters". Min kommentar var en anelse spydig, ja, fordi der ofte er mere i det end bare "Spil dårligt = bliv smidt ud" og "Spil godt = vi forlænger dig i 100 år".

Der er mange nuancer i spillerskift generelt set, som jeg ikke ser nævnt i nogen kommentarer: Nogle gange kan man ikke forlænge, af og til får holdet et bud på en spiller - andre gange er det spillerne selv, der søger et skifte. Og så kan der være spillere, der har personlige problemer at bakse med, som gør, at man må skilles.
#19 arseface
2020-06-29 13:54
Hahaha. Er du seriøs? North vinder DH Masters 2/9-18 og msl bliver kicked 27/9-18. Jeg vidste godt I ikke ligefrem er de mest kompetente folk derinde hos North, men alligevel ekstremt pinligt at I ikke engang kender til jeres egen største bedrift.
#23 Slot
2020-06-30 12:32
Hvad mener du med, at vi ikke kender til vores største bedrift? Jeg er ikke helt med.
#25 arseface
2020-06-30 14:09
Hatevile skriver at North er kendte for at smide spillerne på porten når det går bedst og at MSL er bedste eksempel på det. Du svarer ironisk at han har fremragende indsigt i hvoredan det går holdet.

Fakta er som Hatevile skriver at North smed msl ud lige efter at North vandt DHM (=største bedrift) hvor han oven i købet blev mvp og spillede suverent. Jeg kan ikke tolke dit svar på anden måde end at du ikke var klar over at msl røg ud lige efter sejren i DHM, derfor mit svar.
#26 cleansation
2020-06-30 14:52
Det var vel lige efter majoren, som bestemt ikke gik godt. Dog var den Dreamhack også lige inden majoren... Men lyder til der var meget andet til grund for det, hvis man lytter til for eksempel Ave's interview med Thorin, siger han at det også handlede meget om at MSL var en løs kanon på twitter osv, og svinede events som North ikke var glade for. Virker underligt man ikke kunne løse det på anden måde, men det var hvad Ave sagde det og hintede også kraftig til det ikke ligefrem var hans beslutning.

Ikke at det undskylder noget... For altså de bænkinger af Valde og Magisk især er jo også håbløse. Konfig kan diskuteres, hvis alt sagt om hans attitude er rigtig. Men undrer en at en org som North ikke kan få banket en ordentlig atttiude ind i deres spillere som Konfig.
#11 whitebear22
2020-06-29 12:09
Jeg er altså ikke enig i, at det er udtryk for en tendens.

Det var ikke, da det gik hverken allerbedst eller -værst, at han røg ud.

Og eftersom jeg ikke kan se, hvem du ellers kan hive frem som eksempler, så er det altså skudt lidt over målet, at de skulle være “notorisk kendte for at smide spillere på porten, når det går godt.” :)
#12 arseface
2020-06-29 12:16
Magisk, valde og konfig er også fine eksempler (selv om jeg synes det gav fint mening at fyre konfig). De er vel knap så meget kendt for at smide spillere på porten når det går godt. Mere kendt for at smide deres bedste spillere ud.
#14 whitebear22
2020-06-29 12:25
Valde røg ud, efter de var begyndt at spille dårligt - så den passer ikke ind i sammenhængen. De var begyndt at kegle rundt i skiftende IGLs, da han røg ud i kulden.

Konfig er du selv inde på; det gav fin mening, da han skiftede væk.

Magisk medgiver jeg, ham skulle man ikke have været af med. Om han var endt på samme niveau som i dag, hvis han var blevet, kan vi jo kun gætte på.

Jeg synes, at North skal have kritik for rigtigt mange ting. Men de spillere, som har forladt organisationen, er ikke nødvendigvis noget, som der bør komme dem til skade. Ej heller tidspunkterne. De har ikke bare bænket en stjerne ud af det blå, når holdet var i fremdrift. Når man ikke er et stabilt top10-hold, så må man finde sig i, at spillerne søger væk eller enddog bruger holdet som springbræt. Og det synes jeg ikke, at man skal bebrejde organisationen :)
#27 cleansation
2020-06-30 14:57
Altså nu ville Valde jo ikke IGLe mere, og det var grunden til at han blev bænket. Det er godt dokumenteret i dokumentaren løvehjerter på tv2. Mon ikke det var gået meget bedre, hvis han fik lov at fokusere på sit eget spil igen. Fuldstændig til grin at han overhovedet blev IGL til at starte med. Han var året inden trods alt i top 20 i verden hvis jeg husker korrekt.
#18 Hateville
2020-06-29 13:09
Det er måske mere korrekt.
#16 Hateville
2020-06-29 12:33
Det kan jeg respektere. Nu er nogle af de andre jeg havde i tankerne præsenteret :)
#13 arseface
2020-06-29 12:20
Jeg har det på samme måde. Tror også mere på at Heroic går videre end North, sev om North burde stå med de bedste chancer. Omvendt plejer North at være ok mod de bedre hold. Hvis de mødte Nemiga, Sprout, Ago eller lignende ville jeg være mere nervøs på North's vegne.
#15 whitebear22
2020-06-29 12:27
De havde været doomed mod et lavere rangerende hold...

Historisk laver de flotte upsets. Jeg kan bare ikke mindes et Norph med større problemer end lige pt. 🤷🏼‍♂️
#4 DamiX
2020-06-28 23:28
Gad vide om cajunB er blevet godt ramt af alderen med hans seneste individuelle præsentationer, eller om han faktisk gør noget godt for holdet på en anden måde som gør ham uerstattelig på North... :D
#20 exigo
2020-06-29 14:22
det er ikke for at være en lyseslukker men de eneste der har bedre stats end cajun på det hold er aizy og msl de sidste 3 mdr.

så hvis han skal på porten hva skal de 2 andre :)
#21 ZoNe
2020-06-29 19:20
Damn et godt svar, der fik du lige lukket munden på DamiX 👍
#22 DamiX
2020-06-29 20:04
Kristou er stadig ung, så jeg synes han skal blive der og blive ved med at udvikle sig som spiller. Har aldrig kunne lide gade, så han må sku gerne gå væk også.
#9 MrBlond
2020-06-29 11:53
Hvor er det lækkert godt gået!😉