Opret Log ind
POWER Play bliver til Hillerød Esport Event
Fra den 16.-18. oktober skal der dystes om 50.000 kroner i CS:GO turneringen til Hillerød Esport Event.
Skrevet af: Sander    13. maj 2020 12:14      

Sådan så scenen ud sidste år, da eventet blev afviklet i maj.

Fra den 16. til 18. oktober løber der et større event af stablen i Hillerød, når op mod 32 CS:GO hold skal dyste om præmiepuljen på 50.000 kroner.

Sidste år havde eventet et samarbejde med Dust2.dk, og mange læsere vil dermed formentlig huske Dust2.dk POWER Play i Hillerød. I år har arrangørerne dog ikke dette samarbejde, og derfor hedder eventet Hillerød Esport Event.

Det hele afvikles i Royal Stage i Hillerød, hvor eventet kommer til at bestå af to dele, som beskrives nærmere herunder.

Billetsalget forventes først at starte i august, men du kan allerede nu godt sætte kryds i kalenderen.

CS:GO turnering

Turneringen bliver afholdt som en BYOC (Bring Your Own Computer) CS:GO turnering til
eventet, hvor der er plads til 32 hold, som skal dyste om den foreløbige præmiepulje på
50.000 kroner.

Formatet bliver således, at de 32 hold deles ind i fire grupper med otte hold i hver. Her
spilles der BO1 round robin (alle møder alle), og de to bedste hold fra hver gruppe går
videre til slutspillet.

Det koster 2.000 kroner pr. hold at deltage, og det inkluderer fem spillere og en coach,
mens hver spiller kan tage to tilskuere med ind gratis. Der er dog kun plads til 32 hold, og det foregår efter først til mølle princippet.

Hygge LAN - HLParty

Hillerød Esport Event har indgået et samarbejde med Hovedstadens LAN Party, HLParty,
som står for denne del af arrangementet, ligesom de også står for al teknikken til LAN
party delen af eventet.

Der er plads til 450 deltagere, og dørene åbner klokken 13 torsdag den 15. oktober og lukker klokken 13 om søndagen, hvor den har stået på turneringer i blandt andet Fortnite, League of Legends, Overwatch, Rocket League og CS:GO, hvor der primært er
hardware præmier.

Det koster 300 kroner pr. deltager, og Hillerød Esport Event har afsløret, at priserne på
mad og drikke kommer til at være på samme niveau som sidste år.

#1 vnG
2020-05-13 12:15
Fantastisk - jeg skal 100% op forbi og kigge.
#3 papajaay
2020-05-13 12:43
Glæder mig til at se dig igen - Det kan kun blive godt.
#11 papajaay
2020-05-13 13:31
Du kan jo tage hele Zulu teamet med :)
#2 Del337ed
2020-05-13 12:24
En lækker turnering, blot 20 min fra hjemmeadrassen! Fanme dejligt med noget kærlighed til sjælland!
#4 spdr
2020-05-13 12:52
Fedt manner!
#5 OJ1738
2020-05-13 13:02
Kommer
#8 papajaay
2020-05-13 13:14
Ses
#21 Cadezz
2020-05-13 16:19
Byen dodge?
#25 OJ1738
2020-05-13 18:10
Du ved det.
#6 alexsomfan
2020-05-13 13:04
Øv at Dust2 ikke er med inde over! Power lannet var ellers en succes uden lige!
#7 papajaay
2020-05-13 13:14
Det er rigtigt at Dust2 ikke er med direkte i år, men de vil stadig dække det. Holdet bag produktion og turnerings afvikling vil være de samme som sidste år.
#9 alexsomfan
2020-05-13 13:19
Ahh fedt! Uanset hvad vil jeg da deltage hvis det passer ind =)
#10 papajaay
2020-05-13 13:22
Håber vi ses
#12 Sander
2020-05-13 13:33
Jeg håber, at holdene støtter op. 24 deltagere sidste år var vel godkendt, men med tanke på, hvor mange der ofte brokker sig over, at alle LANs er i Jylland, bør 50k på Sjælland kunne samle 32 hold. Jeg håber i hvert fald at kigge forbi!
#13 papajaay
2020-05-13 13:39
Håber at se både dig og Rosenchefen igen
#14 birdfromsky
2020-05-13 14:21
Ses der. Er det fra torsdag eller fredag?
#15 papajaay
2020-05-13 14:37
CS:GO turneringen starter fredag. Jeg skriver Lyngby Vikings på som deltager
#16 birdfromsky
2020-05-13 14:58
Men selve lanet starter torsdag? :)
#17 papajaay
2020-05-13 15:00
Der er et hyggelan som starter torsdag og slutter søndag pris 300 pr. deltager, og så er der CS:GO turneringen som starter fredag og slutter lørdag pris 2.000 pr. hold.
Håber det er svar nok, ellers skriv igen
#18 birdfromsky
2020-05-13 15:02
Må et hold som os, der deltager i cs turneringen, så ikke møde op om torsdagen feks? :D
#19 papajaay
2020-05-13 15:04
Det skal ses som 2 forskellige events - CS:Go turneringen er beregnet for hold som bl.a jer og hyggelanet er beregnet for dem som "bare" vil hygge sig med forskellige spil.

Det var også sådan sidste år
#20 Cadezz
2020-05-13 16:19
Goatgang rammer i hvert fald baren igen i år
#23 papajaay
2020-05-13 17:00
Du velkomme igen
#22 fbyskov
2020-05-13 16:32
Jeg ville som arrangør nok sikre mig, at det var muligt overhovedet at afholde ift. covid-19. Alt tyder på, at det ikke er muligt at afvikle events +100 i efteråret. Skæringen midt oktober er nok på grænsen, så fornuftigt med billetsalg start i august. Lad os håbe sommeren er skånsom med smittede, så events kan blive til noget i slutningen af året.
#24 papajaay
2020-05-13 17:02
Det er vi selvfølgelig opmærksom på, men vi trænger allesammen til noget positivt og vi tro det bliver muligt at gennemføre det