Nikolaj Nyholm er co-CEO i Astralis Group, der ejer holdene Astralis, Origen og Future FC (Foto: Astralis Group)

Astralis svarer igen: Thorin er fuld af løgn

Nikolaj Nyholm har nu taget bladet fra munden, da han i en masse tweets forsøger at forklare Astralis' side af sagen.

I går fik flere på Astralis-kontoret nok kaffen galt i halsen, da de på HLTV.org kunne læse, at Thorin offentligt beskyldte Astralis for at udnytte FLASHPOINT og mangle etik.

I første omgang svarede Astralis ikke på anklagerne, men sent i går aftes satte co-CEO i Astralis Group, Nikolaj Nyholm, sig til rette foran tasterne og startede en længere række af svar på Twitter, da "Thorin er gået over stregen med sine løgne".

Nyholm skriver blandt andet, at Thorin aldrig har været en del af forhandlingerne, og FLASHPOINT ville desuden aldrig turde indlemme ham i den proces, da en fra ledelsen i FLASHPOINT angiveligt skulle have kaldt ham ustabil og forstyrret.

Astralis-chefen skriver videre, at Thorin måske endda bare har misforstået det hele.

Jeg begriber ikke, hvor Thorin har sine "sandheder" fra. ECS og B Site (arbejdsnavnet på ligaen inden FLASHPOINT blev annonceret, red.) ledelsen kan selvfølgelig have oversolgt vores engagement i ligaen, og derfor tror Thorin, at vi helt sikkert var med, når vi slet ikke var det, skriver Nikolaj Nyholm og henviser til et andet tweet, der forklarer, at begge parter underskrev et dokument, der dikterede, at FLASHPOINT skulle skaffe minimum to andre tophold, hvilket aldrig skete.

Thorin var som altid ikke sen til at tage til genmæle, da han i en kort video forklarer, at Nikolaj, når man siger det på engelsk, indeholder 'lie', så selv Nyholms navn har en løgn gemt i sig.

Om de to parter fortsætter udvekslingerne er endnu uvist, men Nikolaj Nyholm ser ud til at have forklaret Astralis' side af sagen og lukket den der, men Thorin er ikke kendt for at give så let op, når han har set sig sur på andre.

#1(Med 4 svar)
18. februar 2020 kl. 09:03
Syncro
Thorin bliver seriøst aldrig klogere
#4(Med 3 svar)
18. februar 2020 kl. 09:21
JERN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er håbløst, men det er hvad der holder ham relevant. Hans tilstedeværelse har sin plads på scenen, hvis folk tager ham med et kilo salt. Hader når han gør sådan noget her, men ville fanme også savne ham hvis han ikke eksisterede.
#7(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 09:23
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Well spoken!
#9(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 09:32
Syncro
Det kan jeg kun give dig ret i!
#46(Med 0 svar)
22. februar 2020 kl. 15:42
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
+1
#2(Med 20 svar)
18. februar 2020 kl. 09:19
weenie
Semi bekymrende, som aktionær, at reddit/twitter har den holdning at Hr. Nyholm bare er den mest utroværdige person i hele branchen :|
#5(Med 1 svar)
18. februar 2020 kl. 09:21
JawBreaker
Jeg må indrømme jeg har samme holdning. Jeg kender ikke manden (Nyholm) men han virker som en dygtig benhård gut som ikke skyer nogen midler for at komme til tops. Jeg siger ikke han har gjort noget ulovligt, men det virker som om han gå lige til grænsen.

Thorin er måske hellere ikke den bedste formidler, men der kommer sjældent røg uden der har været ild.
#13(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 10:18
weenie
Manden driver en børsnoteret virksomhed. Hans job er at foretage de bedste forretningsmæssige beslutninger. Yep, det er benhårdt :)
#16(Med 15 svar)
18. februar 2020 kl. 10:34
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Arh, det må være MEGET betryggende, at vedkommende der driver den forretning man er auktionær i, tager de beslutninger der er bedst for forretningen.
#19(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 12:31
weenie
Jo det forstår jeg, og er enig i det. Men, Internettet tænker ikke rationelt, desværre.
#37(Med 13 svar)
20. februar 2020 kl. 12:12
p1xar
Stadig etisk ukorrekt :D
#38(Med 12 svar)
20. februar 2020 kl. 14:26
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor?
#40(Med 11 svar)
20. februar 2020 kl. 16:05
p1xar
Løj om ejerskab af flere hold.
Løj om Atralis og Blast.
Snakkede som om Astralis var et spiller ejet hold, når de nok havde hvad der svarede til 2% input i firmaet.
Har prøvet at lave en eksklusiv league siden han kom ind på scenen.
Er fuldstændig ligeglad med conflict of interest.
#41(Med 10 svar)
20. februar 2020 kl. 16:07
p1xar
Når ja, så tog han også imod et sponsorskab fra esports.com, som havde virkelig ringe rep, og retsager kørende. Endte med at scam en masse folk hvis jeg husker rigtigt.
#42(Med 9 svar)
21. februar 2020 kl. 08:15
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Lyder interessant. Kan du bakke det op med nogle kilder?
#43(Med 8 svar)
21. februar 2020 kl. 14:36
p1xar
#44(Med 4 svar)
21. februar 2020 kl. 15:17
Streit
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nu er det ikke ligefrem fordi Richard Lewis og Thorin er de mest neutrale og trust-worthy personer på scenen..

Jeg skal ikke gøre mig til dommer om de taler sandt eller ej. Jeg kender intet til Nikolaj Nyholm eller hvad han har gjort og ikke gjort :)

Desuden er din kilde en podcast på youtube, hvor 2 personer snakker trash. Ingen af deres "påstande" bliver dokumenteret. Igen, jeg siger ikke det er løgn. Men ingen ved det, da det hele kommer fra "hemmelige kilder" eller en "deadmans disk" som dejligt nok kun er dem som har set.

Summa summarum, jeg ville tage alt der kommer fra Richard og Thorin med et gran salt.
#45(Med 3 svar)
22. februar 2020 kl. 15:11
p1xar
What the hell, Richard Lewis vandt jounalist of the year?
Han er esports scenens mest pålidelige kilde. Hvad er der i det for ham om at lyve om nikolaj?
#48(Med 2 svar)
23. februar 2020 kl. 16:13
csl
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Richard Lewis vandt journalist of the year, og han er muligvis den mest pålidelige kilde i esport. Han er dog også en smålig, barnlig mand. Har du ikke set at han for nyligt blokerede 5000 personer på twitter, fordi at han havde en dårlig episode omkring skintrading i 2017? Synes du lige skal gå ind og se hvordan han opfører sig på sociale medier. Ham og Thorin er helt klart dygtige til det de laver, men de er også nogle egocentriske mennesker, med store egoer, og efter RLs random block session, og Thorin der kalder NN for en løgner, mister de sgu rigtigt meget af den troværdighed de har arbejdet på at opbygge. Helt ærligt, RL blokerer tilfældige folk, pga en random idiot for 3 år siden. Så har man da helt klart nogle issues.
#49(Med 1 svar)
24. februar 2020 kl. 16:30
p1xar
Så fordi han har blocked folk på twitter, skal man ikke tage hans journalistiske bedrifter seriøst, for det har rigtig meget med hinanden at gøre
#52(Med 0 svar)
24. februar 2020 kl. 20:29
csl
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis at du har fået ideen om at mit argument er at Richard har blokeret folk er = at han er utroværdig, så har du jo overhovedet ikke forstået hvad jeg siger.
#47(Med 2 svar)
23. februar 2020 kl. 16:03
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har du også nogle holdbare kilder?
#50(Med 1 svar)
24. februar 2020 kl. 16:31
p1xar
dr.dk/nyheder/politik/politikere-foeler-sig-foert-..
Alt det her dengang var også shady af.
#51(Med 0 svar)
24. februar 2020 kl. 17:32
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Joo, men, den bør vi nok rette med Tommy Ahlers.

Jeg er mere interesseret i de andre ting du taler om.
#26(Med 1 svar)
18. februar 2020 kl. 14:08
dnL
Kan du linke til reddit / twitter tråden hvor man går til Nyholm? Er selv aktionær i Astralis, så er da interesseret i at læse dette :)

Tror dog ikke at folk fra reddit og twitter får mig til at sælge ud af min portefølje :)
#31(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 16:11
weenie
De er sådan top-trending på /r/GlobalOffensive
#3(Med 2 svar)
18. februar 2020 kl. 09:19
JawBreaker
Men de 2 millioner dollars til buy in, som vi alle kan læse om. Hvad var de så til for?
#6(Med 1 svar)
18. februar 2020 kl. 09:23
sn0lle
flashpoint? astralis underskrev jo det der term sheet, så de var da tæt på at ende i flashpoint
#25(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 13:42
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tæt og tæt, det krævede jo at FP kunne signe 2 top hold udover Astralis.
#8(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 09:26
Pertew
Boyle?
#10(Med 3 svar)
18. februar 2020 kl. 09:43
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
"der forklarer, at begge parter underskrev et dokument, der dikterede, at FLASHPOINT skulle skaffe minimum to andre tophold, hvilket aldrig skete."

Det virker 100% logisk i min bog at Astralis vil sikre en given kvalitet i ligaen, og da den ikke ser ud til at ske, så vælger de alternativet hvor de ikke er bundet. Thorins videosvar er jo indbegrebet af hvordan folk ser ham. Han virker som et barn der ikke fik hans vilje.

Det virker til at FP-ligaen/ Thoorin er bitre over at de har forhandlet med virksomheder der tænker på deres forretning, på et niveau hvor netop FP ikke kan være med. Jeg kan fuldt ud forstå Astralis og deres valg - og selvfølgelig går de til grænsen i forhandlingerne (som der er rygter om), hvorfor skulle de ikke gøre det?
#11(Med 1 svar)
18. februar 2020 kl. 10:11
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er desuden normal praksis at undersøge alle muligheder inden beslutninger tages i dansk erhvervsliv. Det er der ingen som rynker ved næsen over
#17(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 10:39
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej, præcis. Jeg tror at dét mange undrer sig over er det her dokument som Astralis har underskrevet. Problemet er at det ikke, mig bekendt, tidligere var ude (og som Thorin elegant "glemmer") at der var klausuler i det dokument som skulle opfyldes først. Det ændrer jo hele sagen markant - og så kan man mene hvad man vil om co-CEO hos Astralis - dét han/ de har gjort, er jo bare god forretningssans fra deres side.
#12(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 10:17
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Helt enig :D
#14(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 10:19
cleansation
Så har thorin og nyholm da noget til fælles
#15(Med 7 svar)
18. februar 2020 kl. 10:29
Madsen
Thorin er en kæmpe klaphat håber at alle polakker og brasilianer kommer efter ham
#18(Med 4 svar)
18. februar 2020 kl. 10:51
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor skulle de det?
#22(Med 3 svar)
18. februar 2020 kl. 13:04
Divi
Han henviser nok til den kritik Thorin har før lavet i forhold til polakkere og brasilanere. Mindes han blev fyret af ESL pga nogen kontroversielle udtalelser, under et Katowice event, som han var en del af.
#24(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 13:32
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
I see.
#32(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 16:32
Madsen
Jeps
#35(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 21:04
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Link?
#21(Med 1 svar)
18. februar 2020 kl. 12:48
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
??
#33(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 16:33
Madsen
Læs divis kommentar så har du svaret :)
#20(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 12:31
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg henter popcorn - hvis det står til Thorin, så er det her kun begyndelsen.

I øvrigt en rigtig god ide, hvis FP ønsker at få Astralis med på et senere tidspunkt.....
#23(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 13:06
fLix8
Gad vide hvor meget CS' community ville have kogt over, hvis Astralis var endt i FLASHPOINT uden andre tophold. Så havde Astralis endnu engang fået hug for at vælge den forkerte turnering. Ser det ikke kun som en god beslutning i forhold til forretningen, men også for CS scenen. Han burde nok vende snuden mod FP's ledelse for ikke at kunne tiltrække de rigtige deltagere istedet.
#27(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 14:52
flaps
elsker thorin men han er godt nok hyklerisk når han går fra at hade på blast fordi astralis ikke spiller nok tier 1 turneringer, men vil havde dem til at spille i en tier 2/3 liga bare fordi han er involveret i den :(
#34(Med 0 svar)
18. februar 2020 kl. 20:15
c0bb
Forstår ikke, at Thorin har et publikum.
#36(Med 0 svar)
19. februar 2020 kl. 02:30
p1xar
Hvorfor bliver alle mine kommentarer fjernet???? Hvad er det her nikolaj nyholm band wagon shit
#39(Med 0 svar)
20. februar 2020 kl. 15:01
soga
Har fulgt scenen siden slutningen af 2014. Og han har for meget taletid - han bliver set en anelse klogere end han er. Jeg tager hatten af for hans hukommelse iforhold til cs scenen. Men så har han den særlige evne at kunne overbevise folk om at han er klogere end han er, blot ved at snakke. Jeg springer ikke på den. Er ikke imponeret over hans analytiske evner og bare generelt hans udtalelser.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.