Opret Log ind
Astralis er klar til den udsolgte arena
Astralis er sikret en plads i slutspillet efter en meget tæt kamp mod G2.
Skrevet af: Sander    4. december 2019 18:28      

Astralis har netop besejret G2 i Odense, og derfor er danskerne sikre på at gå videre til slutspillet, som spilles for fulde tribuner fra fredag til søndag.

De to hold startede med at støde sammen på Dust2, og allerede fra kampens start var det et spændende opgør, der bølgede frem og tilbage. 

Både G2 og Astralis diskede op med flot spil, og seerne var derfor underholdt hele vejen igennem, men Astralis' fans endte desværre ikke med at juble, da G2 lige akkurat var bedre end Astralis i enkelte afgørende situationer.

Næste map var Inferno, og her startede G2 bedst, men Astralis spillede sig tilbage i kampen og gjorde det helt lige.

Endnu en gang fik seerne rigtig god underholdning, for holdene spillede stort set lige godt, og det var derfor nogle meget tætte runder mod slutningen, og det måtte jo næsten ske; overtid.

I overtiden var Astralis det bedste hold, og de endte med at vinde 4-0, da Xyp9x, hvem ellers, fristes man til at spørge, leverede et fantastisk 1v3 clutch.

Det hele skulle derfor afgøres på Train, og her fortsatte det med at være en neglebider, der bød på flere tætte runder. Det var dog det franske hold, som var foran ved pausen efter at have vundet otte runder som CT.

Danskerne viste sig dog at være endnu bedre som CT, og selvom G2 virkelig kæmpede, lykkedes det lige nøjagtig ikke at slå danskerne.

ESL Pro League Season 10 Finals
Bedst af tre maps
Astralis
2 - 1
G2
de_dust2 13 - 16 de_dust2
de_inferno 19 - 15 de_inferno
de_train 16 - 14 de_train

Astralis skal stadig spille en enkelt kamp mere i gruppespillet i morgen mod enten mousesports eller Liquid. Vinderen af det opgør er direkte i semifinalen lørdag, mens taberen skal spille kvartfinale fredag.

LÆS OGSÅ
Semifinalerne spilles i aften

#1 Danmarks_Imperium
2019-12-04 18:30
Jeg er sgu stolt over G2's performance i dag. I mine øjne skulle G2 have vundet 2-0, men at spille så tæt med Astralis er sgu en sejr i sig selv. Amanek skal satme steppe op hvis de skal vinde over Astralis næste gang!
#5 Madsen
2019-12-04 18:46
REIB <3
#10 yez
2019-12-04 18:55
håber G2 ryger ud. ville være fryd!
#12 Danmarks_Imperium
2019-12-04 18:58
Hvorfor?
#15 Luffe-
2019-12-04 19:24
REIB?? Er det dig?
#16 Danmarks_Imperium
2019-12-04 19:31
Fjols?? Er det dig? Hvad har du røget?
#17 Luffe-
2019-12-04 19:41
Det er jo dig Reib :D
Ikke andre kan opføre sig så fransk :)
#20 Danmarks_Imperium
2019-12-04 19:46
Kan vi få den på dansk?
#2 granzales
2019-12-04 18:44
Er huNter fra Bosnien eller Serbien?
#4 Badefar
2019-12-04 18:46
Serbien.
#7 Madsen
2019-12-04 18:47
men niko er jo fra bosnien og de er fætre??
#11 Badefar
2019-12-04 18:57
Ja, men det er ikke unormalt at have familierelationer på tværs af landene på Balkan. Vi skal huske på at for bare 30 år siden var der slet ikke noget der hed Serbien eller Bosnien, da var det samme nation, og først med borgerkrigen kom selvstændigheden for de forskellige lande. Så uden at kende deres familierelationer indgående, kan de jo sagtens have forældre der både kom fra den serbiske og den bosniske del af Yugoslavien, og som så skulle vælge et land at bo i som følge af borgerkrigen.
#14 Madsen
2019-12-04 19:24
Okay mange tak for et godt svar :)
#19 Luffe-
2019-12-04 19:45
Once we were brothers er en fantastisk dokumentar om emnet :)
#21 Badefar
2019-12-04 19:55
Enig! Absolut en man skal se, hvis man er basket-fan.
#23 Luffe-
2019-12-04 20:03
Jeg vrøvler. Den hedder vist “Once Brothers”

Men ja basket fan, så er den must-see

<3 Petrović
#13 granzales
2019-12-04 19:10
Han fremstår bare på stream med Bosnisk flag sommetider. Blandt andet her til ESL - men HLTV viser Serbisk flag.
#18 Badefar
2019-12-04 19:43
Ja, det har jeg også set. Jeg tror sådan set bare, at han har dobbelt statsborgerskab. Han har også tidligere spillet WESG-kval som bosnier, hvor Pita bl.a. også har været med, som sikkert også har både svensk og bosnisk statsborgerskab. Jeg mener at have set engang, at han er vokset op i Serbien, så er nok derfor, at han har fået det som default nationalitet, men han ved jo nok bedst selv, hvad han føler sig som. Der er jo også mange der er vokset op i Danmark som føler, at de stadig har en anden nationalitet.
#6 Danmarks_Imperium
2019-12-04 18:47
Han er født i Bosnien, men har Serbisk far og Mor. Det har jeg ihvertfald hørt.
#3 razni
2019-12-04 18:45
Man ku sagtens se den jetlag i deres spil :D men fucking fedt for de danske fans der dukker op til arenaen!
#8 SEVEN
2019-12-04 18:48
Dårlig kamp af device og fin kamp af G2, de begynder i hvert fald at vise bedre spil, selvom Astralis måske heller ikke var på toppen. Havde amanek ikke sejlet sådan, havde de snuppet sejren.
#9 Mrnobody
2019-12-04 18:48
Et rigtigt team win!
#22 Lemmy
2019-12-04 19:59
Fed kamp, dejlig tæt