gla1ve er enig i, at kampene er blevet for lange.

Stjerner er åbne for færre runder per map

Pimp, gla1ve og TACO er blandt dem, som er åbne for at ændre MR15 til MR12.

Engang spillede man faktisk 12 runder per side i Counter-Strike, men det blev senere ændret til 15. MR12 kan dog være på vej tilbage, da flere og flere bliver tilhængere af ideen.

Debatten om, hvor mange runder hver side per map skal tælle, blusser jævnligt op, og efter Valorant blev udgivet som beta version, hvor man spiller 12 runder per side, er det nu igen blevet et emne.

Danske Pimp, der er analytiker til de helt store events, skød debatten i gang på Twitter. Han mener nemlig, at 12 runder per side er mere end rigeligt til at finde den rette vinder.

gla1ve har efterfølgende erklæret sig enig og påpeget, at runderne også er blevet længere over tid. Også TACO fra MIBR og HenryG har erklæret sig enige i, at MR12 bør være fint.

I tråden bliver det blandt andet påpeget, at gårsdagens bo3 mellem FaZe og NiP endte med at tage næsten fem timer, og det er simpelthen for lang tid for både spillere og seere.

TACO skriver også, at MR12 vil give pistolrunderne for meget indflydelse, og det vil der skulle findes en løsning på.

Der er ingen turneringsarrangører, som har luftet ideen om 12 runder per side, og det vil også kræve, at Valve kan se en ide i det, hvis det rent faktisk skal ændres og blive indført over alt.

#1(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 11:09
Lemmy
Astralis kan vel på dette tidspunkt ligeså godt udgive deres eget computerspil.
#37(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 14:21
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
ROFL
#98(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 12:03
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Elsker det
#2(Med 3 svar)
14. maj 2020 kl. 11:09
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
MR30. BO1.
#27(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 13:18
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du bliver sendt på plejehjem, hvis du bliver ved med at opføre dig sådan der!
#75(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 19:14
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ingen gider se 4 timers csgo. Ingen gider spille 4 timers csgo. Ingen kan arbejde med et spænd på 2-4 timer. Slet ikke flow tv.
#94(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 01:59
JERN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Efter at sende dagens kampe kan jeg godt være enig!
#3(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 11:09
PwNerD
Tror ikke det en tosset idé! +1 til Pimp
#4(Med 8 svar)
14. maj 2020 kl. 11:12
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Aldrig ændrer nogen som ikke er et problem 👍
#7(Med 7 svar)
14. maj 2020 kl. 11:30
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du kan jo ikke tale på alles vegne og sige det ikke er et problem.. Jeg ved f.eks personligt at jeg nærmest ALDRIG ser bo1 kampe, af den simple årsag til jeg synes de er alt for lange bare for at se et map. Hvis man os ser på alle os pug spillere, kunne det da os være fantastisk med kortere kampe, det alt for lang tid at et map kan ende med at tage +1 time.

Mr12 ville jeg i hvertfald være kæmpe fan af.
#16(Med 5 svar)
14. maj 2020 kl. 12:08
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Spil valorant så hvis du elsker MR12 😘
#29(Med 4 svar)
14. maj 2020 kl. 13:38
hodor
Du er seriøst dum at høre på
#61(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Valgte os bare at lade vær med at kommentere på det haha
#66(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 17:08
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tak hold the door.
#71(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 18:37
Kristja
I see what you did there 😂😂😂
#99(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 12:04
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
love it
#79(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 21:42
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har det personligt modsat af dig. Jeg ser stortset aldrig BO1 kampe af den simple årsag at jeg finder dem værende for hurtigt overstået. Jeg vil hellere dedikere et par timer til en BO3 end 45 minutter til en BO1 som er meget mere overladt til tilfældigheder og overraskelser fra mindre gode hold. Du har helt ret i det med at pug spillere og Zulu segmentet er fans af MR12 og BO1 kampe så de kan komme videre til næste afsnit af deres yndlingsserie de er tvangsindlagt til at se med deres kæreste.
#5(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 11:16
Flux1az
nip mod faze kampen var jo kun så lang da de gik i ot konstant på andet map samt tredje map havde enkelt ot.
#6(Med 42 svar)
14. maj 2020 kl. 11:29
exigo
er det virkeligt nødvendigt at ændre på noget der virker???but why, det er dumt imo.

At de så tager udgangspunkt i denne kamp der går i like 7 ot og alle 3 maps er lidt meeh
#8(Med 41 svar)
14. maj 2020 kl. 11:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes nærmest alle bo3 kampe tager mellem 3-5 timer, Hvilket stadivæk er alt for længe. Vil vædde med at en kamp der vare +2.5 time, vil 90% af seerne skrue væk fra på et eller andet tidspunkt, eller lave noget andet også vende tilbage senere.
#10(Med 7 svar)
14. maj 2020 kl. 11:38
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg vil nok betegne mig selv som rimelig stor CS fan, og jeg synes i hvert fald det er rigtig lang tid at committe mig til at se en bo3.
#12(Med 6 svar)
14. maj 2020 kl. 11:42
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig, det kan ikke være rigtigt at man skal afsætte en hel aften blot for at se en enkel csgo kamp. Altså det er næsten 2 hele fodboldkampe du kan nå at se ofte..

Mr12 ville måske os kunne gøre at spillere, ville kunne spille kampene uden så lange pauser mellem maps, hvilket os ville reducere tiden en del.
#43(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 15:35
ankjaers
Et andet problem som de lange bo3 medfører er at feks faze-nip kampen udsatte astralis-g2 kampen 2 timer. Det er mildest talt pisse træls når man forsøger at planlægge med familie osv at kunne se en kamp fra eks kl 20.00 og den så først starter adskillige timer efter.
#80(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 21:45
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så der kan ikke være OT hvis man spiller MR12? Du er godt klar over at kampen blev udsat på grund af en masse overtime i faze-nip kampen. Du er vel også fan af at man afskaffer OT helt og benytter sig af sten-saks-papir til at afgøre eventuelle uafgjorte!? Ja det er pisse træls men det er også pisse træls når jeg har betalt tæt på 1000 kr. for at se en meget hypet boksekamp blive afgjort på knockout i 1. runde når jeg havde regnet med en tæt og jævnbyrdig kamp med mange runder.
#95(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 09:27
ankjaers
Syntes vi skal svinge lykkehjulet og se hvem der vinder. Det er ligeså random og ude af kontekst som din kommentar.
#81(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 21:48
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg sætter ofte en hel dag af til at se en etape i Tour de France. Det varer ofte længere end en BO3 kamp i CSGO. Et Champions League opgør i fodbold kan også tage hele aftenen. Forstår ikke at man vil ændre så meget i CSGO for at den BREDE del af befolkningen syntes det er værd at se. Der er mange sportsgrene jeg kunne tænke mig at ændre på regler i, men hvis jeg ikke er enig eller synes det er kedeligt fordi det varer for lang tid så skifter jeg kanal...
#86(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 22:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Præcis det du nævner her ( men hvis jeg ikke er enig eller synes det er kedeligt fordi det varer for lang tid så skifter jeg kanal... ) Det er jo det der er problemet med bo3'erne, de mister seerene halvvejs og hvorfor ikke prøve at arbejde hen mod det, nu hvor de spillere det hele os handler om, os omtaler det som en værende god ide? Jeg tvivler blandt andet på at gla1ve fyre sådan et tweet af, hvis han ved at de 4 andre fra Astralis er uenige og helst vil spille mr15.
#89(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 23:04
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Har du noget belæg for den påstand i form af seertal fra Zulu eller er det bare noget du gætter på? Vil da mene en tæt BO3 med OT giver mere spænding end en BO1 MR12. Men selvfølgelig slukker folk for TV eller skifter kanal hvis de har lavet andre aftaler og der er delays selvfølgelig et stort problem som csgo desværre står ret alene med. Ikke ret mange andre sportsgrene/underholdning hvor man har så meget delay :-(

desuden så er der da lidt mere end 4 andre på Astralis holdet? :-) just kidding
#24(Med 31 svar)
14. maj 2020 kl. 12:51
exigo
det jo bare sådan csgo fungere? at det tager de 3-5timer. Der er en grund til der altid er 5-15min pause imellem hvert map stortset. Så man kan freshe op igen eller se noget andet på tv/twitch eller gå på toilet, w/e you name it.

Har det selv helt fint med hvordan det er lige pt tbh. Og hvis du ikke gider se det i så mange timer så du ikke nok "fan" i guess eller går nok op i det. Der ingen der tvinger nogen i at se alle 3 maps fuld limet til skærmen :D
#30(Med 4 svar)
14. maj 2020 kl. 13:56
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
At man gider se en kamp der vare 3-5 timer har ikke noget med at være fan og gøre, men at man har for lidt indhold i sin hverdag - groft sagt, men det er jo rigtigt. Hvis man gerne vil holde cs på et lavt niveau forretnings og publikums mæssigt, ja så er det vejen frem. Hvis det kun skal være for de "gamle" gamere så er det sikkert en romantisk tanke, så er der bare ikke nogen scene tilbage, da alle andre spil vil vinde rettigheder. Tv-mæssigt er det en fiasko når programmer skrider med flere timer.

3 minutters pause mellem hvert sideskift, 5-15 minutters pause mellem maps, så bliver det jo også alt alt for lang tid. Samtidig med at der er 6-8 runder på hver map hvor der spares våben. Så bliver det ikke værre set med publikum øjne. Det er ikke hardcore fans der holder forretningen kørende :)

Og diskutionen ville slet ikke være her, hvis man mente at mr. 15 var det bedste i verden.
#40(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 14:53
exigo
selvfølgeligt har det noget at gøre med om du er fan nok eller ej ?
At du så er for gammel til at til siddesæt så mange timer, eller ikke gider, gør det ikke mindre attraktivt for andre folk fordi de netop gider gøre det.

Hvis du mener det er fordi man ikke har nok indhold i sin hverdag(din mening fair) hvorfor sidder folk og ser tennis kampe der kan vare meget længere tid. Eller amerikansk fodbold os for den sags skyld. Fordi de netop går op i det imodsætning til dig i guess i dette tilfælde.

Hva mener du med at holde cs på et lavt niveau forretningsmæssigt og publikums mæssigt? Er du sådan legit ny på scenen eller hvad. fabler du om. Det er det største publikums draw af alle E-Sports i verden hvis du ikke kigger i Korea og kina, generelt Asian med deres MOBA spil. Der er der ikke rigtigt nogen der kan følge med.
Og forretningsmæssigt, tænker du på lønninger og præmie penge? For der er det os i toppen.

Netop det med at spare i en del runder er en del er CS og har altid været det, valve har prøvet at minimere det med nogle updates, som gør man har flere penge og rotere rundt med, og den dag idag virker systemet IMO meget optimalt iforhold til hvordan det var i henholdsvis i 1.6.

Hvis du kigger på det glaive skriver i hans tweet så der mange ting i CSGO som er ændre, blandt andet runderne, der er blevet forlænget og bomben tager længere tid om at springe i luften. Det gør en del i en bo3 med 10 OTs.
Hvis det bare er tiden man vil spare seerne for etc så det da bare at gå tilbage til det gamle?
Der vil altid være diskussioner omkring alt muligt i CS. Nogle meget dummere end andre.

Men det ikke fordi MR12 vil være en dårlig ting, men jeg tror det vil ændre en del ingame som er det du binder med CS, og det er bare ikke nødvendigt.
#83(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 21:52
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg tror desværre at du taler for døve ører herinde.
#90(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 00:17
exigo
virker lidt sårn -.-
#59(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:18
ch1no
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
SÅ alle os der tager ind og ser en fodboldkamp som man typisk er til i 4-5 timer, har intet indhold i vores liv? Og hvis du siger det ikke kan sammenlignes kan det godt være jeg smadrer et eller andet, for hold da op en udmelding du kommer med
#36(Med 24 svar)
14. maj 2020 kl. 14:09
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
“Stor nok fan” jeg tvivler på det er de færreste af os voksne mennesker som kan afsætte 3-5 timer på at sidde og se csgo. Jeg kan godt se at de unge sjæle måske har alt tid i verden til at se det, men sådan vil det ikke altid fungere.

Der udover er der intet professionelt ved at skulle sidde med en evt finale på 4-5 time, der er spillerne udkørte og fokusere med sikkerhed ikke 100% mere.
#41(Med 23 svar)
14. maj 2020 kl. 15:22
exigo
Jeg kan godt følge dig i det du siger men jeg er uenig. CS har altid ramt en ung målgruppe som netop gør det altid har fungeret. Det derfor det den dag idag stadig er stigende som spil og E-Sport.
Og hvorfor er det uprofessionelt at sidde og kigge på noget i 3-5 timer? forstår jeg simpelthen ikke

Så når Novak Djokovic møder Roger Federer i wimbeldon finalen,og de spiller en tenniskamp der vare 4 timer, eller hvor lang tid det nu engang tager, og de tager som regel længere tid end CS kampe. Så skal det os ses som uprofessionelt oder was?
Eller når der er Super bowl 1 gang om året og der er 10 timer optakt og kampen vare 4 timer med 30min Super bowl pause. Er det os uprofessionelt? Eller generelt bare NFL kampe som os vare lang tid. Forstår legit ikke det argument, det ikke "professionelt" nok.

Explain it to me please
#42(Med 7 svar)
14. maj 2020 kl. 15:29
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du sammeligner ting du ikke kan sammenligne, du snakker om ting der sker 1-2 gange åreligt, med ting der kan ske 3 gange om dagen.
#45(Med 4 svar)
14. maj 2020 kl. 15:35
exigo
Det er da fuldstændigt det samme for en seer?
om det er noget der sker 1 gang om dagen eller 100 gange.

Der os tenniskampe hver dag, nogle større end andre ja.
Samme gælder for nfl, hver torsdag og søndag er der kamp når sæsonnen er igang.
#46(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 15:42
xone
Dit tennis eksempel er klart bedre end dit NFL eksempel. Der er nærmest kun 10-15minutters reel playtime i en NFL kamp.
#49(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 15:51
exigo
Det så true haha men det tæller stadig
#51(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 15:56
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Synes også dit tenniseksempel giver mening :)

Bo5 set i alle de store herre turneringer i tennis... tenniskampe er kendte fot at kunne vare ved og ved... den længste tenniskamp i historien varede vist 11 timer... og det er svært at sige at Tennis ikke er en kommerciel success. De tjener millioner af dollars i præmie- og sponsorpenge :)
#57(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:07
exigo
præcis, og det er lidt det jeg vil frem til. Tennis er en kommerciel succes og deres WTA tour tjener milliarder.
Så at sige de os skal tune ned for tiden for seerne er jo dybt godnat.
Du er/ser til en tenniskamp af en grund og det fordi du går nok op i det, for at sidde i de nu engang mange timer det tager. Præcis som cs :D og hvis du ikke gider gøre det for at se CS eller whatever det nu engang er, går du vel bare ikke nok op i det.
#60(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 16:24
ch1no
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
du får sgu lige den samme:
SÅ alle os der tager ind og ser en fodboldkamp som man typisk er til i 4-5 timer, har intet indhold i vores liv?
#62(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:41
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror du har svaret den forkerte, men kan godt svare på det.

Du kan jo overhovedet ikke sammenligne de ting. En fodbold kamp vare 90 min +- optakten og alt der medfølger er jo på folks egen regning.
Hvis du endelig vil bruge det som sammenligning, kan du sige at du sidder og ser 3 timers optakt i tv'et også derefter kampen.

Svare til at jeg siger at folk der bruger 3 timer på at se Titanic i fjernsynet ikke har noget liv og du så kommer med et modsvar der hedder at folk der tager på stranden med deres venner i 3 timer så heller ikke har noget liv.
#48(Med 13 svar)
14. maj 2020 kl. 15:51
RAVN
“CS har altid ramt en ung målgruppe som netop gør det altid har fungeret. Det derfor det den dag idag stadig er stigende som spil og E-Sport.”

Men i dag er det jo alle aldre (groft sagt) som ser cs, så er det da værd at overveje at gøre det mere attraktivt for selv hr og fru Danmark.
#50(Med 12 svar)
14. maj 2020 kl. 15:52
exigo
At du laver det om til MR12 gør det ikke mere attraktivt for hr og fru danmark.
#52(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 15:57
RAVN
Nej, selve produktet er jo det samme. Men jeg tænker seeretallet over en hel kamp, at man ville kunne holde det oppe ved at skære noget tid af.
#84(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 21:55
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvad med om man bare afskaffede pistolrunder og eco runder og bare gav 16k til alle i hver eneste runde. Det ville give færre "kedelige" runder og på den måde gøre det mere seervenligt? Ville du også være fan af det?
#87(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 22:56
RAVN
Det kunne jeg sikkert godt være fan af.
#55(Med 8 svar)
14. maj 2020 kl. 16:02
exigo
ja du skære lidt tid af agree true.

Men lad os sige for dig som en seer ik?
Gør det nogen forskel for dig om kampen vare 5 timer eller 4 timer og 24min?
#65(Med 4 svar)
14. maj 2020 kl. 17:04
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du kan skære meget mere end 30 min af.

- Du kan skære tiden væk fra runderne efter 12

- Tid ved evt. Bomb plans derefter

- Freezetime i runderne efter 12.

- Du vil kunne skære måske 30-40 min af pauserne mellem maps os.

- Du vil mindske risikoen for tech pauser(kan selvfølgelig altid ske i de tidligere runder)

- De ville højst sandsynligt kunne tage færre timeouts

- Tiden der bliver brugt på at save våben ville højst sandsynligt os blive mindsket

Og man kunne sikkert blive ved..
#67(Med 3 svar)
14. maj 2020 kl. 17:17
exigo
Du kan jo os bare lave et helt nyt spil og se hvordan det klare sig i E-Sporten haha :D
Nu svarede du ikke på det nedste jeg skrev om det ville gøre noget for dig som seer hvis du skulle se cs i 4timer og 30min istedet for 5timer. Hvad er forskellen.

Der er en grund til at alt det du nævner der blev ændret i sin tid. Fra bomb timer til hvor mange sekunder der skal være i freeze, af pros. Eller de kom med de forsekllige forslag og valve ændrede det.
Så alt det du nævner er noget der i sin tid er blevet ændret.

Eneste grund til jeg kan se man skal ændre det fra mr15 er pga spillerne og ikke os som seer. Det er trods alt dem det er hårdest for. Og det er nok os derfor du ser glaive tweet det han gør
#68(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 17:25
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du er i tvivl om hvad det ville ændre, burde du læse nogle af de andre kommentare i tråden, blandt andet mine.

Dengang mange af de ting blev ændret, var csgo slet ikke så stort. Nu er man noget til et punkt, hvor man bliver nødsaget til at gøre det seervenligt for alle og det er det bare ikke pt.
#72(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 18:54
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
#91(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 00:18
exigo
jeg ved hvad det vil ændre ved CSGO og det derfor de ikke burde ændre det bare for os som seer.
Men mere for spillerne hvis det kommer så vidt.

Men du misser min pointe helt så det fint nok.
#88(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 23:00
RAVN
Som sådan gør det ikke mig den store forskel. Jeg er egentlig fint tilfreds med MR15 men prøver bare at se det fra er andet perspektiv.
Men alligevel gør det mig lidt, i forhold til at den ene kamp vare 5 timer, sådan at den kamp jeg gerne vil se bliver spillet så sent at jeg ikke kan se det.
#92(Med 1 svar)
15. maj 2020 kl. 00:21
exigo
Det er os IMO det eneste som er lidt dårligt timet af ESL. At man ligger kampe så sent som de gjorde den anden dag med Astraliss.
Men de kan jo heller ikke forudse at Faze-Nip ville gå i 10 OT og 3 maps og være så tæt. Men det vil mr12 ikke ændre meget på, max 40min total det jo stadig 4timer +

Også derfor jeg skriver til nogle folk herinde, hvad gør det af forskel på om du ser CS i de 5 timer eller +4 :D det jo helt det samme.
Hvis du ikke gad se cs mere slukkede du efter 1 eller 2 timer og ikke 4 eller 5 timer :D
#102(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 14:04
RAVN
Jeg ved ikke hvor meget tid man kan tage fra ved at ændre det. For det er rigtig meget tid at bruge hvis man gerne vil se mere end én kamp.

Men jeg kan meget godt lide den idé som er skrevet længere nede med at de første to maps ikke kan gå i OT.
#93(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 00:24
donfrankie
NFL vil gerne gøre kampene lidt kortere (altså spilletiden, ikke reklametiden).
#82(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 21:49
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Enig!
#76(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 19:14
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er HELT i din båd.
#9(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 11:37
Jerry
If it's not broken, dont fix it. Stop :)
#64(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:48
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du kan jo netop argumentere for at det er "broken" og det bliver mindre "broken" ved en relativt simpel ændring. Hvis top spillere ikke mener spillet mister integritet ved at skære nogle runder fra, hvad mister vi så, udover absurd lange BO3s?
#11(Med 5 svar)
14. maj 2020 kl. 11:38
bech
Bliver kampene ikke røvtit 14-16 og 13-16? Så er BO15 vel nødvendigt?
#20(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 12:29
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Den logik holder ikke som argument for MR15. Det viser bare, at kampene er tætte. På den måde kunne de vel lige så godt ende 13-11 eller 13-10.
#31(Med 3 svar)
14. maj 2020 kl. 13:58
JawBreaker
bo15 .. Shirt det vil tage lang tid..
#47(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 15:42
ankjaers
Selvom det intet problem ville være for robotten xyp. Så tror jeg alligevel hans duracell ville løbe tør
#77(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 20:09
bech
lol, woops :D
#78(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 20:14
JawBreaker
:p
#13(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 11:45
biian
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Har sagt det tidligere: chargers only.
Det kunne være spændende. Måske en af de mindre turneringer kunne se det som en potentiel mulighed for at teste og prøve noget nyt. Jeg synes det virker til at være et format med stort potentiale for CS forretningsmæssigt.
#14(Med 16 svar)
14. maj 2020 kl. 11:51
MMammen
Burde os kun gå i OT i 3map. Istedet for at risikere at gå 3 gange i OT
#15(Med 4 svar)
14. maj 2020 kl. 11:57
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Skal man så bare ende uafgjort i 1. Og 2. Map? Xd
#17(Med 3 svar)
14. maj 2020 kl. 12:12
mamas
Ville sådan set være en fin ide, kun med OT i tredje map :-) Den ide er jeg mere til end MR12
#19(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 12:15
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så hvis første map ender uafgjort og andet map bliver vundet af et hold, vinder de bare kampen? Ej det er da for dumt
#26(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 13:09
mamas
Hvorfor? De vælger jo et map hver alligevel? Hvis man spiller 1 map uafgjort og vinder 2 map har man så ikke fortjent sejren? Jo det synes jeg da
#54(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 15:59
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Altså, det ser man hvert år i fodbold :)
#18(Med 10 svar)
14. maj 2020 kl. 12:15
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Første map bliver uafgjort, hold A vinder map 2, hold B vinder map 3 i OT. Hvad så nu? Så står den stadig 1-1? :D
#21(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 12:40
Mammutn
Så vinder hold A :) og kampen er færdig efter 2 maps. Hvis jeg forstår MMammen korrekt..
#23(Med 8 svar)
14. maj 2020 kl. 12:38
Rejin
Major deltager
Hvis der er tie i 3 map så bør hold A vinde da de vandt første map. (hvis man side stiller med kampe af point: A 3 point for sejr, 1 point for tie og 1 point for tie) og der bør ikke spilles OT i 3 map. (I ovenstående tilfælde)
#28(Med 3 svar)
14. maj 2020 kl. 13:34
MMammen
Vis man skal spille om point, ja.
Men Vis kun 1 kan gå videre.
Så vil man kun spille 3 map i tilfælde af 1-1 eller 2 gange uafgjort.
Så ville OT være på den "neutrale" bane
#33(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 14:01
Rejin
Major deltager
Yeah altså OT kommer jo i spil i tilfælde alt er lige ! :)
#34(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 14:05
MMammen
Netop, vis den sidste kamp også bliver uafgjort ;)
#35(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 14:06
Rejin
Major deltager
Yeah vi er vist enige haha :D
#53(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 15:58
ankjaers
Kunne man ikke overveje badminton reglerne fra OT?

Det hold der først når 16 har vundet sættet, men man skal dog vinde med 2 point. Man kan således f.eks. vinde 16-14, eller 18-16 eller 19-17.

Det kan selvfølgelig stadig trække ud. Men det kræver at kampene er noget tættere end eks faze-nip kampen som ville være overstået 17-15
#56(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 16:03
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fungerer bare ikke med sideskift... man skal jo have lige mange runder på t og ct ellers er det ikke fair :)
#58(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:08
ankjaers
Det kan man jo altid arbejde videre med. Første hold til 15 får lov at vælge side. Og så skifte side hver runde.
#69(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 18:00
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Interresant drejning. Altså, det kunne være spændende at se det i praksis på et tidspunkt i en eller anden format.
#22(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 12:37
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
MR12, Så slipper vi for alle de runder hvor der skal spares våben til næste runde og 1 er blevet dræbt i en hel runde
#96(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 09:42
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det vil også kræve en ændring i økonomien i spillet.

Men flere sparerunder (ikke ecos, de kan være ret udeholdene) vil være en gevinst.
#25(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 13:00
Divi
Jeg kan sagtens se fordelen i at spille MR12 istedet for MR15. Det kan sku godt være lidt langtrukken nogengange. Dog, som TACO nævner, kan der ske problemer mht. pistolrunderne og at man nok bør gøre noget ved økonomien i 2. runde.

Dertil skal man nok også forberede sig på flere upsets end før, da det tillader hold i at lave unikke runs i et eller flere maps mod andre hold.
Momentum bliver en endnu større faktor tror jeg og det ved jeg ikke om jeg helt syntes om.

Dog tror jeg på, at selvom metaen vil skifte ved sådan en ændring, så vil det være som så mange ændringer, som den generalle CSGO spiller, klager over. Vi kan ikke lide det den første uge, men efter en måned har vi glemt hvordan det var at spille MR15.
#32(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 13:58
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Årsagen til at vi gik væk fra MR12 i sin tid, var at pistolrunderne var for afgørende for mappet som helhed, hvilket er det TACO er inde på selvom han nok næppe spillede dengang skiftet kom. To vundne pistolrunder og du var godt på vej imod en sejr, hvis du kunne holde momentum. Hvis der skal arbejdes med MR12, så skal økonomien tilpasses uden at vi piller ved styrke forholdet mellem pistol og riffel omend vi ser flere og flere sejre i 2 og 3 runde for det tabende hold i pistolrunden, hvilket gør det muligt - taktisk synes jeg dog ikke, at man skal fratage hold muligheden for selv at vælge om de vil afvente et fuldt buy eller køre med semi-buy, fordi det vil begrænse mulighederne, og det vil ligeledes give større fordel på pistolvenlige maps.
#39(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 14:46
birk1986
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er helt enig med dig.

Jeg synes også man skal beholde MR15, netop for at pistolrunderne ikke er så afhørende.
Der er dog ændret på money management siden tidernes morgen, hvor man kørte MR12

Dengang var roundtime også 3 minutter pr. runde - Dette håber jeg ikke vi kommer tilbage til, da der var alt for meget camperi.
#38(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 14:29
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er fan tror godt det kunne betale sig. Synes man ser alt for mange teams nå 15 runder og derefter comebacker det andet team for sygt pga økonomien snowballer. med mr12 ville man jo tro at det ikke kunne lade sig gøre at få opbygget så stor økonomi at man kan få 4-5 store køb i streg som det tabene hold, fra hhv. 10-15 og så comebacke til 15-15 fordi det vindende hold skal holde eco de 3/5 runder :)
#44(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 15:35
cellar32k
Kæmpe fan af MR12 og mere komprimeret cs = hver runde er mere vigtig + da man har færre runder at skulle igennem vil vi se flere mindgames og mere solide taktikker.
#63(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 16:45
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det ville os få holdene til at skulle forberede sig endnu bedre, da de har mindre runder at give af.
Man ser fanme tit (Os på pug plan) 5 runder på T er fint nok bla bla bla. Tror ikke man nogensinde ville høre nogle i en mr12 sige "Kom nu drenge vi skal bare have 3 runder" Vi ville få nogle meget mere eksplosive kampe! Og vi ville nok os slippe for at skulle se 4 mand save 3 runder i træk, fordi de mister b site på dust2. Kan slet ikke se hvad der skulle tale fra at ændre det til mr12 (Udover det med pistolrunden)

Det bliver kvalitet fremfor kvantitet
#70(Med 2 svar)
14. maj 2020 kl. 18:31
zyppp
Vinder af Dust2 Fight Club
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
som TACO skriver, så ville pistolrunder få for meget indflydelse, og det er ik fedt
#73(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 18:54
Kristja
Kunne man ikke bare ændre økonomien derefter også? Synes øko systemet og mr12 i valorant fungere meget fint, i forhold til cs. Dog er jeg stadig på cs holdet i alt andet 😁
#85(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 22:02
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja jeg tænker også at hvis de absolut vil ændre til MR12 så må de afskaffe økonomisystemet i CSGO helt. Lad alle ha´ 16k hver runde og så må man selv bestemme hvad man køber. Ingen kedelige runder hvor der bliver savet af 4 overlevende CT på modsatte bombsite. Ingen kedelige runder med full buy mod 5 glocks. Ingen random pistol runder med meget indflydelse.
#74(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 18:57
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Overvej hvor fucking random en pistolrunde kan være ik? :D Wupti, så vandt man lige en kvart kamp! .... kan slet ikke se hvordan det lort her er kommet på tale seriøst
#97(Med 4 svar)
15. maj 2020 kl. 09:47
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Al den snak om, at en pistolrunde er mere random end andre runder er jeg ikke enig i. Spil med pistoler kan man mestre - akkurat som i køberunder. Og dybest set er første runde altid den mest “fair” da alle har samme beløb og samme grej fra starten.

Jeg har intet imod, at pistolrunden får større betydning.

Men ændrer man til mr12, skal økonomien justeres, så vi får flere køb (altså procentvis), så man som seer ikke føler, at ecorunder bliver oftere.

Og så har jeg en personlig anke mod mr-lige-tal. Uafgjort i en halvleg var en flad fornemmelse, kan jeg huske.
#100(Med 3 svar)
15. maj 2020 kl. 12:45
dinesen
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Pistolrunder er random - punktum.
#101(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 13:06
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Okay. Du må næsten have flere priser for retorik og argumentation på dit CV 😂
#103(Med 1 svar)
15. maj 2020 kl. 14:23
xone
Hvorfor?
#104(Med 0 svar)
15. maj 2020 kl. 21:07
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fordi punktum. Det burde du kunne forstå.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.