Dust2 er snart tilbage i mappool
En nyhed der har fået hele redaktionen til at juble, breakede her til aften på CS:GO Devs' Twitter konto. Dust2 er nemlig på vej retur til spillet efter en større overhaling, hvor mappet har været en tur på "bænken".
Det afslørede den officielle CS:GO profil via et tweet, som også bød på et lille sneak peek af mappet.
Dust2 blev fjernet i starten af året, hvor Inferno så blev reintroduceret, som ellers i sin tid blev fjernet for at gøre plads til Nuke.
Men det kan tage flere måneder, før mappet rent faktisk finder vej tilbage til den aktive mappool. Da Inferno i sin tid blev sendt i beta, gik der knap fem måneder, før det blev officielt. Så indtil da må trofaste fans af mappet væbne sig med lidt tålmodighed endnu.
Spørgsmålet er så, hvilket map ryger ud af den aktive mappool til fordel for Dust2?
mit gæt på maps der ikke bliver pillet ved.
Inferno
Overpass
Nuke
Mens jeg tror de 4 andre står for skud
Så spørgsmålet er teoretisk om valve så kan bede FMPONE om at han selv overhauler mappet, eller om de køber det af ham - eller bare kaster det helt ud, til fordel for f.eks d2.
Jeg tænker lidt om de måske ikke prøver at gør Nuke/cbble en tand mere spændende, selvom de bliver spillet engang imellem.
Men jrg er personligt ikke fan af cache - håber der sker noget 😂
Min umiddelbare fornemmelse er at Cache er et vigtigt flagskib for Valve som eksempel på community-deltagelse.
Og så er der ikke noget åbenlyst broken/stagneret ved Cache metaen, sammenlignet med de forrige re-works.
I Dota2 afskriver du dig alt der hedder rettigheder og kommercialisering når du laver skins eller andet til Valve, og så får du betaling fra dem hvis dit skin kommer med i en kasse eller et compendium.
Jeg er udentvivl sikker på manden nok skal få en pæn sjat cash for det - men f.eks udgav han i sin tid nuke_ve, hvor valve derfra tog en masse ting & implementerede det i deres egen færdiggørelse af de_nuke
Men retter ikke på, at hvis der nogensinde skal komme ændringer på cache ~ så er det FMPONE der står for at skulle rebuilde mappet, og ikke Valve (medmindre der er sket noget bag gardinerne)
- Og pt. er FMPONE fuld gang med de_santorini, og hans nye map der snart kommer de_subzero.
Så jeg har min tvivl på en ny cache er i støbeskeen, medmindre det er en "enten eller" situation.
Selvfølgelig har de nok nogen aftaler ja, og to be fair - håber jeg også det er cache der ryger af helveds til.
Alle de andre maps har god variation og tempo, I M O. Vi må se hvad Dust2 er for et map, når det kommer tilbage.
Mere variation i løbet af året, måske skifte et map efter hver major ville skabe noget rotation.
Jeg lister lige nogle flere op her:
- Mere balanceret våben
- Fysikken er markant anderledes og har betydning for netop utilities
- Coaches / sportspsykologer / analytikere
- Langt dybere taktisk
- Scenen er væsentlig større
- Penge
Ikke nødvendigvis alle sammen ting der er direkte relateret til spillet, men de har stadig en betydning i min optik, fordi hvis alle gør ovenstående i mere eller mindre grad presser det jo samtidig holdene til hele tiden at forbedre sig.
På den anden side så er det bare en mere seriøst sport idag og folk er jo fuldtid, så det vnG nævner har bestemt sin pointe, jeg tror bare ikke det er samme problemstilling idag, fordi folk lever af det.
Jeg er egentlig ikke helt sikker på, hvor jeg ville hen med min kommentar til vnG, men jeg tror bare ikke på at man kan sidestille 1.6 og CS:GO fordi tiden og pengene er så vidt forskellige.
Det taktiske aspekt er blevet et ekstremt høj niveau. Jeg tror dengang i source ihverfald, at i epsilon da vi var bedst havde vi styr på 6 maps - men vi var altså også et hold i 10 måneder.
Vetoen blev ikke lagt op på nettet, demoerne kunne man ikke downloade. Så forberedelse på dine modstandere var nærmest umuligt.
I csgo spiller du 5+ officielle kampe om ugen, demoerne bliver lagt ud, vetos bliver lagt ud - det er ekstremt nemt at finde svagheder i det csgo.
Jeg håber at cobble får et massivt overhaul, for den forkrampede mulighed for map-control fjerner bare så meget af det spændende tovtrækkeri der ellers er mid-round med info plays.
Og så er det simpelthen nødt til at være mere attraktivt at angribe A-site.