Article 13.
9. december 2018 kl. 21:01
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tanker omkring hvad der kommer til at ske for esport, når denne rammer?
#1(Med 3 svar)
9. december 2018 kl. 21:22
brianovic
Kunne du evt. komme med at resumé af hvad det handler om. Ved personligt ikke selv hvad det er.
#4(Med 2 svar)
9. december 2018 kl. 21:32
atephon
Helt kort: copyright-lovgivning fra EU omkring deling af ting på internettet.

Det vil vel have samme effekt, som hvis tandpasta blev ulovligt.
#5(Med 1 svar)
9. december 2018 kl. 21:34
xone
Så ingen gamere med et colgate smil?

Sker der andet?
#6(Med 0 svar)
9. december 2018 kl. 21:37
atephon
Har personligt svært ved at se, hvad det skulle gøre. "Færre" memes har vel næppe de største konsekvenser for esport. Når det er sagt, kan det jo være, at nogen herinde kan gøre mig klogere.
#2(Med 0 svar)
9. december 2018 kl. 21:27
atephon
Ingenting?
#3(Med 0 svar)
9. december 2018 kl. 21:28
Xtat1c
Pas - hvad tænker du selv? :-)
#7(Med 0 svar)
9. december 2018 kl. 21:38
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tror det rammer alle som vil starte en karriere i content creation :-) man kan ikke bare starte uden at investere lidt i sit protjekt nu rent økonomisk, hvilket egentlig er fair så folk for penge for deres arbejde.

Tror egentlig bare det fjerne en masse af dem som ikke rigtig bliver set og gør at de seriøse vil være tilbage, men dnno bliver spændene
#8(Med 5 svar)
10. december 2018 kl. 03:01
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Altså, som jeg forstår det, skal man have copyright på spillet man spiller også. Dermed gør det streaming i EU næsten umuligt. Det er i hvertfald min erfaring med det. Jeg forventer i hvertfald, at størstedelen af de EU baseret organisationer, streamere og lign. finder en nødvej udenom systemet. Det virker til især at ramme twitch/youtube. Så spørgsmålet er, om vi overhovedet vil kunne se, eller hoste ting i EU på twitch efter artiklen træder i kræft. Men mon ikke man finder et loophole et sted?
#9(Med 1 svar)
10. december 2018 kl. 03:49
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Man må gå ud fra at spil producenterne er interesseret i at få deres spil streamet. Ergo, må de kunne give nogle rettigheder gratis til streamingplatformenes brugere.
#10(Med 0 svar)
10. december 2018 kl. 05:32
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja i dunno. Indtil videre vil størstedelen af det vi kan se på YouTube nu være utilgængeligt ligeså snart den træder i kraft. Men jeg håber skam også
#11(Med 2 svar)
10. december 2018 kl. 07:36
atephon
Men dit spørgsmål gik på esport?!

Men som warwhale skriver, så er producenterne nok ganske interesseret i, at der bliver streamet/reklameret for deres spil, så de ændrer nok i deres EULA og tillader dette. Så problemet er nok mere et "ikke-problem".

Laketowns svar længere oppe er et læs værd.
#12(Med 1 svar)
10. december 2018 kl. 07:44
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
I og med streaming delen ryger forsvinder muligheden for at følge eSport, dermed ryger sponsorer fra streaming siderne. Den vej vinklede jeg den med esport for klarifikation
#13(Med 0 svar)
10. december 2018 kl. 07:47
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis den ryger selvfølgelig*. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal få min spilde tid til at gå med hvis det rammer så hårdt på YouTube som de siger. Ser tit esportsevents efterfølgende genudsendt på YouTube.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.