Streaming
3. oktober 2017 kl. 00:37
WeiZ
Hvad skal der til for at blive en god streamer? :D selvfølgelig noget godt gameplay, ikke være en cunt og sådan. Men hvad ville få jer til at blive hængende på min stream fx? Jeg har nemlig overvejet at starte med at stream sådan seriøst. :p
#1(Med 4 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:42
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
1. Have et højt niveau i de spil du spiller.
2. det som nr 1 sagde.

Der er selvfølgelig også mange andre måder at gøre det på, men det som punkt 1 og 2 sagde, tror jeg personligt er det vigtigste - specielt hvis det er indenfor cs go
#2(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:47
WeiZ
Yeah, det var noget hen ad det jeg mente med noget godt gameplay :D føler dog selv jeg gør det fint i mine kampe, og er positiv, altid fuld af humør. Så kan ikke se hvad der skulle være galt der :/
#10(Med 2 svar)
3. oktober 2017 kl. 09:23
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Derfor du ikke streamer? :)))
#14(Med 1 svar)
3. oktober 2017 kl. 12:40
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
1. Ja
2. Det 1 sagde

Det eneste spil jeg fast streamede var hon
#15(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 13:26
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
HAAHA ::D:D:D
#3(Med 1 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:50
Patti
Dansktoppen
Major deltager
Dust2 MVP
Stabilitet.
#4(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:51
WeiZ
Jep, det også noget som jeg har overvejet, tror jeg sejler lidt med at finde balancen hvor når jeg skal fokusere på spillet, og så på min ene viewer (eks dee) ej tror du forstår :P
#5(Med 2 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:56
Patti
Dansktoppen
Major deltager
Dust2 MVP
:D fokuser når du er i live og svar på ting når du er død
#7(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:58
WeiZ
Jep den skal huskes lidt bedre, sidder og holder en tør vinkel, en skriver i chatten, man får lige kigget over, bum død, det sket før :D
#9(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 09:22
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
+1 sidder og bliver sur på folks vegne når en streamer lige går afk 4-5 sekunder midt i en runde, for liiiige at læse chatten :D
#6(Med 1 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:58
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Personligt ser jeg ganske få streams af individuelle personer. Hovedsageligt ser jeg diverse kampe fra turneringer, men når jeg ikke gør, så følger jeg ganske få personer, og de er nok valgt ud fra:

1) Deres evner i spillet - alt afhængigt af hvilket spil, om det er casual eller ej.
2) Personligheden. Jeg synes, nogle folk gør for meget ud af at være en anden person end den, som de er skabt til - og generelt bare opfører sig falsk/cringe/andet, hvis du forstår. :D
3) Evnen til at underholde sine viewers.
#8(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 00:59
WeiZ
Forstår hvad du mener. Jeg prøver at være mig selv, den her stille og rolige glade sjofle dreng :D
#11(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 09:34
Brosboel
Personlighed er ALT afgørende. Jeg kan sidde og se streams, og være imponeret over hvor gode de er til de spil de er - men jeg kommer ikke igen, hvis personen viser sig at være arrogant, en cunt eller lignende.

Derudover er ting som de folk man har valgt som 'mods', også en rigtig vigtig ting. Jeg kan godt finde på komme hen til en stream, selvom jeg synes streameren er mærkelig, eller træls høre på. Hvis blot hans chat er aktiv, og det er én slags "community". Herved er mods vigtige, da de tit kan hjælpe til med chatten er rigtig aktiv.

Derudover hvis du sætter dig ét mål for subs, seer, osv. er dét DESVÆRRE - ikke at komme uden om at man nok bliver nød til være aktiv med give aways, da det trækker de små plebs til. Mange streamers som er åh så dumme at høre på, har desværre mange seer - blot fordi de har inventory, eller penge pungen i orden. :-)
#12(Med 2 svar)
3. oktober 2017 kl. 10:41
EmiLiuZ
Der er to slags streamere.



Variety streamers som f.eks. Lirik, Summit mm.



Eller en som er super god til at spille et enkelt spil.



Problemet ligger ofte i at selvom du har 2400 ELO på faceit, så opfattes du ikke som at være super dygtig. Hvis folk gerne vil se vanvittigt gameplay, så sidder de ikke og ser på disse, men netop FPL spillere.



Største delen af streamers der streamer level 10 kampe i masters, har omkring 5-25 viewers per stream, hvorimod at der en tildens til at variety streamers, som danner et slags fælleskab omkring streamet, rammer de 50-100.



Så pas på med at tro at du er "dygtig" nok til folk kun vil se dig pga. gameplay, fordi det bliver man nok aldrig.



Hvis jeg skulle commit til streaming, så ville jeg fokusere på at være alsidig.
#13(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 11:22
WeiZ
Ty for din comment! :D

EDIT: satser også mest på folk kommer for at se hvor noobish jeg er, men stadig har humøret, og har det sjovt xD :D
#20(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 18:20
Zherman
Spot on.

Ofte skal man se den anden vej, og spørge 'Hvad ville få mig til at se en stream, og hvorfor så vælge min?'. Ser vi på CS:GO så er der voldsom konkurrence, og eftersom folk streamer FPL, så skal man nok ikke satse på niveau, medmindre man rammer kvallen / er tæt på.

CS:GO er et skidt spil, i min optik, hvis man skal opbygge et community, da man bliver straffet hårdt for at kigge på chatten, og gør man det ofte og dør, så får man nogle sure teammates.

Hvis man 'hurtigt' vil opbygge en platform, så er det enten voldsomme giveaways i jagten på lowbobs - jagte nye spiltitler og gå efter at være en af topstreamerne i de spil, som fx. Warhammer Total War 2 der lige er udkommet - Ny Season i D3 osv.
Det er dog de færreste, som syntes det er pisse fedt, og sådanne streams skal bæres af dig og din karakter, hvilket er rocker svært, men det vigtigste punkt er kort sagt; Stream fast og ofte. Streaming er et vanvittigt grind, hvor man længe sidder med få viewers, men grinder man dag efter dag, og ikke er en bovlam spasser, så vil der næsten altid komme flere til.

Jeg kan anbefale at læse interviewet her med ThePolishDane, han rammer mange af de gode punkter.
gaming.dk/articles/3588-thepolishdane-streaming-er..
Og en af de mest oversete punkter; samarbejde med andre. Om det er casting / streaming af en orgs. kampe / sidde lidt på deres stream / reklamerer for dem. Det handler om at nå ud til så mange som muligt, og det gør man sgu nemmere ved at arbejde sammen med andre (Og ikke spammer sin chan. hjernedødt på SoMe til sine fem følgere og moar).
#16(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 13:29
e1z
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Bliv en hot chick
#17(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 13:37
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Personlighed er nærmest alt. Niveau har jo meget at sige, men det kommer også an på hvilken type stream man ser.
Personligt ser jeg ikke mange af de her person-streams, det er faktisk udelukkende Shroud jeg ser. Jeg spiller selv meget lidt PUBG, men han er så dedikeret til sit spil, han er dygtig,han er nede på jorden og han er sjov. Jeg kan godt lide at han tager sig tid til at besvare sin chat, men han fokuserer på spillet når han spiller. Du skal skille dig ud hvis du skal være ny og blive opdaget. Eller have store bryster self.
#18(Med 1 svar)
3. oktober 2017 kl. 17:51
Kathrinejj
Bryster
#19(Med 0 svar)
3. oktober 2017 kl. 17:56
WeiZ
I guess so. Dog har jeg ikke nogle :( dog har min søster kan det bruges?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.