Massive packetloss i CS2
3. april 2024 kl. 17:53
vlm
Hej Dust2,

Jeg står over for et alvorligt problem med packet loss på over 10% når jeg spiller på Faceit. På community-servere og premier-servere er problemet en smule mindre udtalt. Udfordringen startede, da min roomie flyttede ud og jeg overtog internetabonnementet.

Min udbyder er Hiper, og trods utallige forsøg på at finde en løsning gennem 20 telefonopkald og 11 mails, har vi ikke rykket os nærmere en løsning. De insisterer på, at deres forbindelse og service er fejlfri, og hver gang jeg snakker med dem, er det et evigt genbesøg til startpunktet uden nogen reel fremskridt.

Her er hvad jeg selv har forsøgt for at løse problemet:
- Opdateret computeren, inklusiv alle drivere og BIOS.
- Installeret en ny router.
- Genstartet routeren adskillige gange og resat den.
- Skiftet alle mine kabler fra Cat5 og Cat6 til Cat7.
- Haft besøg af en tekniker fra Norlys, der ikke kunne påvise nogen problemer, dog var enig i at der var packetloss i cs2.
- Afprøvet min computer på andre internetforbindelser, hvilket ikke resulterede i packet loss.
- Testet fire andre computere på min forbindelse, alle med samme packet loss-problem.
- Brugt min mobil til at internet dele, og her er der heller ikke packetloss
- Skiftet til dynamisk IP-adresse.
- Udskiftet andre perifere enheder som skærme, tastaturer, mus og headsets, dog uden forbedringer.
- Flyttet min forbindelse fra port 2 til port 1 på fiberboksen.

Har nogen forslag til, hvordan jeg kan løse dette problem, eller hvordan jeg kan overbevise Hiper om, at fejlen ligger hos dem? Jeg er bekymret for, at skifte udbyder ikke vil hjælpe, da de benytter sig af den samme underleverandør.
#1(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 18:10
Nazary95
Hvor gammel er fiberboksen? Den kan være slidt måske. Udskifte fiberboksen?
#2(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 18:28
vlm
Fiberboksen er også blevet udskiftet.
#3(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 22:34
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Prøv at skift til en anden ISP i stedet for
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.