Farverne i PowerLigaen
6. november 2022 kl. 21:46
Oksegrav
Når man ser stillingen for de enkelte divisioner, så har top- og bundholdene.

Umiddelbart skulle man tro, at det var hvilket hold som rykker direkte op og ned samt dem der skal spille om op- og nedrykning.

Men antallet af hold passer ikke.

Eksempelvis ser det umiddelbart ud til i division 3, at der er fire hold med farven rød, som rykker direkte ned og to hold med farven orange, som skal spille om at forblive i division. 3.

Men i division 4 er holdene i top 4 sulgrønne og ser ud til at rykke direkte op - men hvad med de hold, som skal spille om at komme op i division 3.

Er det mig som mistolker?

Og er der et sted, hvor man kan se reglerne for op- og nedrykning efter denne sæson?

Jeg har allerede linket efter sidste efterårssæsonen, men den passer ikke med farverne:
dust2.dk/nyheder/27421/saadan-forloeber-op-og-nedr..
#1(Med 0 svar)
7. november 2022 kl. 09:36
HiImMarc-
Der kommer færre hold i hver div. og der bliver lavet en 5. div i næste sæson, så ingen hold rykker direkte op i år - alt oprykning skal der spilles om.
Du kan se ændringerne i divisionerne her: docs.google.com/spreadsheets/d/1rOufcxysGcbGUViw4B..
#2(Med 0 svar)
8. november 2022 kl. 22:42
Oksegrav
Tusind tak for forklaring og link.

Jeg kan dog ikke helt greje, hvem der skal erstatte #7-#10 i division 4, når der ikke er nogen division 5 at rykke op fra.
#3(Med 0 svar)
9. november 2022 kl. 07:06
HiImMarc-
3 rykker direkte ned fra 3. div :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.