Aktieinvestering
11. maj 2020 kl. 20:10
hodor
Hey, jeg tænker at købe nogle aktier nu her hvor tiden er til det. Har allerede en lille smule i flyindustrien, fordi den på et tidspunkt nok skal komme sig igen, hvorfor aktien nok skal stige over tid. Dog kunne jeg godt tænke mig at købe lidt flere - både i flyindustrien, men også andre, såfremt der skulle være noget interessant (tænker omkring 8-10k). Jeg køber det igennem Nordnet, så vil høre om der er nogle aktierhajer herinde, der skulle have et par gode tips til hvad der kunne være interessant at købe nu her ;)
#1(Med 2 svar)
11. maj 2020 kl. 20:21
JawBreaker
Hvor langsigtet er du? Regner du med at ville sælge om 1 år, 3 år, 5 år eller hvad er din plan? :-)



For hvis du køber i C25 og har dem i i lang tid (+3 år) så siger historien at du har tjent på dem.



Men ellers kig på Falcon invest, men det er lidt dyrer da det er en aktiv forvaltet fond.

I forhold til fly industrien, så ville jeg nok vente lidt med det hvis jeg var dig. Hvis du vil være (og det kan man aldrig sige) så sats på olie, det skal nok stige igen.

Ellers så er der BMW og VW, de har fået nogle seriøse tæks og er langt langt nede. De skal nok også komme op igen.
#3(Med 1 svar)
11. maj 2020 kl. 20:35
hodor
Der er som sådan ikke nogen tidsfrist for hvornår jeg skal sælge.. vil gerne bare se hvor meget jeg kan få ud af de penge jeg nu sætter ind :)
#4(Med 0 svar)
11. maj 2020 kl. 20:39
JawBreaker
Så er det "sikreste" nok noget medical inden for C25, og så lade dem stå de næste 3-5 år.. :-)
#2(Med 2 svar)
11. maj 2020 kl. 20:25
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Novo Nordisk er et safebet.

eToro > Nordnet btw
#16(Med 0 svar)
12. maj 2020 kl. 12:52
JSand
Dust2 fantasy vinder
eToro <3
#22(Med 0 svar)
13. maj 2020 kl. 11:09
Hartvig
Jeg har læst i en Facebook gruppe at det er lidt komplekst at indberette tab/gevinst til Skat.
Det var i forbindelse med deres copy trading.

Er det noget i har erfaring med?
#5(Med 0 svar)
11. maj 2020 kl. 21:04
arseface
Du kunne kigge efter ETF'er. Det er en af de sikreste og billigste måde at købe aktier på. Du f.eks. købe aktier i flere medico firmaer gennem en ETF aktie og dermed får du det langt billigere end ved selv at sprede inveteringen.
#6(Med 2 svar)
11. maj 2020 kl. 21:12
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
ISS! <3 De kommer til at stige i pris
#9(Med 1 svar)
12. maj 2020 kl. 07:21
hodor
Hvorfor tror du de kommer til det
#18(Med 0 svar)
13. maj 2020 kl. 08:46
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
De har været ramt af hackerangreb, hvilket gjorde at de mistede en egenkapital på 32 milliarder. Dog er det stadig det største rengøringsfirma, hvilket vil tyde på positive tider i fremtiden.
#7(Med 4 svar)
12. maj 2020 kl. 02:37
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
smid alt hvad du har i norwegian

tak mig om 6-18 måneder
#8(Med 3 svar)
12. maj 2020 kl. 07:21
hodor
Har bare læst mig frem til at de muligvis falder til 1kr ca
#11(Med 1 svar)
12. maj 2020 kl. 09:08
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ingen ved helt hvad der kommer til at ske. Norwegian har tilbudt nuværende aktionærer at tegne flere aktie ved en ny emission hvor hver ny aktie tegnes til 1 kr. Det er ikke alle som får lov at købe af de ny udstedte aktier og derfor kan det være svært at vurdere om det giver mening.

Pt. Står Norwegian i kurs NOK 4.5 ca. Og om de ny udstedte aktier stiger eller om de gamle falder til 1 kr, er der ingen der ved.

Faktum er at Norwegian pt kun flyver i Norge og der vil gå langt mere end 6 måneder før de flyver internationalt som før igen. Både. Pga. Den krise Norwegian har være igennem men også fordi at corona eftermæglet ikke slutter foreløbigt. Den sidste faktor jeg ser er at forbrugeren også skal være villig til at rejse, man sidder relativt kompakt i et fly og rejser man til steder hvor risikoen for smitte er høj, er man muligvis mindre tilbøjelig til at tage afsted.
#13(Med 0 svar)
12. maj 2020 kl. 10:44
hodor
Jeg tænker at købe noget mere Boeing og American Airlines, da jeg tænker at de på et tidspunkt må stige igen
#15(Med 0 svar)
12. maj 2020 kl. 12:15
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Uanset hvad, er den absurd langt nede lige nu - og om den så bare stiger 100% (10 NOK), jamen så har du fordoblet dine penge. Bliver der udstedt aktier til 1 DKK, og er den tilgængelig for alle, jamen så køber man jo bare flere (:D) - Jeg tror ikke den stiger til 40 NOK igen før der kommer et stort opsving i økonomien, men jeg kan virkelig ikke forestille mig at den ikke stiger langsomt indtil da.
#10(Med 4 svar)
12. maj 2020 kl. 09:01
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ville personligt gå efter en mere diversificeret portefølje for at sprede risikoen ud på flere brancher. Det er dog en svær øvelse når man ikke har særlig mange likvider. Det er også derfor flere foreslår at du skal købe indekser, men historisk giver de dårligere afkast end enkelt aktier.

Mit bud ville være hvis du alligevel har tænkt dig at købe mange aktier over et par år at du sparer et par tusind sammen før du køber. På denne måde får du en ok størrelse investering og kan sætte pengene i forskellige brancher. Derudover med færre handler har du mindre omkostninger i kurtage/valuta (afhængig af hvor du handler, naturligvis)

I perioden du sparer op kan du undersøge virksomheder, brancher, indekser osv. Så du kan lave en investering som giver mening for dig som investor og in line med din investeringsstrategi.

Mine forslag til investering er FANG (Facebook, Netflix, Amazon og Google), boliger (f.eks. Jeudan) eller andre tech relaterende aktier. Jeg har selv f.eks. Simcorp og NNIT.
#17(Med 3 svar)
13. maj 2020 kl. 08:26
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvad benytter du?

Jeg har en del stående i IBKR, som bliver forvaltet, men de er i USA, og jeg vil egentlig gerne have noget lidt tættere på hjem også. Jeg har blandt andet investeret i FAMAG (Facebook, Amazon, Microsoft, Apple og Google), men kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde hverken QQQ, SPY eller IVV hos Nordnet?
Umiddelbart virker Nordnet som en meget begrænset platform med et lille udvalg af ETF'ere.
#19(Med 1 svar)
13. maj 2020 kl. 09:07
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Uden at vide det med sikkerhed, så ville jeg prøve Saxo. 😊
#20(Med 0 svar)
13. maj 2020 kl. 09:19
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg fandt ud af, at Nordnet kræver, at man tager diverse tests for at åbne op for alle deres funktioner. Nu har jeg mere at vælge mellem. Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren.
#21(Med 0 svar)
13. maj 2020 kl. 10:10
JawBreaker
Prøv kig på Falcon Invest.. De gør det altså ret godt..
#12(Med 0 svar)
12. maj 2020 kl. 10:00
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det kommer lidt an på hvor længe du har tænkt dig at holde på aktierne.. jeg har selv aktier i Walt disney, amazon, bitcoin, danske bank, olie, som dig venter jeg også på de er færdige med det hele i norwegian her den 20. prisen burde falde meget.
#14(Med 0 svar)
12. maj 2020 kl. 11:10
FIEND
Vinder af Dust2 Fight Club
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Medmindre du er villig til og har tiden til at sætte dig ind i enkelte aktier, som du forstår og kan se en fremtid i, vil det nok være langt det bedste at investere dine penge i et indeks. F.eks. Nasdaq. Meget få mennesker, selv professionelle, slår ikke det generelle marked, så det kunne være et godt sted at sætte dem - så er du diversificeret og behøver ikke bekymre dig om, hvorvidt du har fejlvurderet en enkelt virksomhed.
#23(Med 0 svar)
13. maj 2020 kl. 13:06
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du kan med sikkerhed ikke slå markedet.

Derfor bør du kigge på billige passive investeringsfonde/ETFer med lav ÅOP som fx følger S&P500 eller andre store indekser.
#24(Med 1 svar)
14. maj 2020 kl. 09:48
majez
Jeg vil smide 4000kr efter norwegian. Men hvordan gør man det inde på nordnet? Har logget ind osv.

Hvilken ordre type skal man vælge? og hvordan køber man bare til værdien? Hos mig kan jeg selv vælge antal og pris..
#25(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 10:00
G4LaX
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det fordi du ligger et bud, Når dit bud matcher en som sælger, har du købt aktien.
#26(Med 0 svar)
14. maj 2020 kl. 17:14
JsV
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 11 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ville holde mig fra Norwegian, nuværende aktionærer bliverr udvadet med 95%.. dog har jeg selv lagt ordre ind på aktierne ved emissionen da jeg tænker 1 kr kunne være sjovt at se hvor den skal hen..



Er inde i DB kurs 70 pt med 2500 aktier da bank indrustrien nok skal komme igsng samt DB er utroligt godt udrustet iforhold til finanskrisen...





Har 1550 aktier i fluoguide med et gak på 15 utroligt spændene aktie og er oppe med 128%



Tjente 110% på koa i sidste uge..



Har 6000 aktier i maha energy til en gak på ca 10... maha opkøber oliefelter samt de producere olien så billigt som de gør, bliver mega spændende når olien lommwr op igen..





Er lang i DB - Maha - fluoguide.. 3-5 år.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.