Jeg så noget af weekendens Blast Pro arrangement på DR og blev fluks hivet tilbage til slut 90'erne!
Jeg startede med at spille computer tilbage midt i 80'erne. Dengang Sierra dominerede markedet med deres adventure spil.
Nåh, men det er en helt anden historie... :)
Min counter-strike karriere startede sommeren 1999. Netcaféen Suburban i Rødovre var the place to be.
Her blev der spillet Starcraft, Delta force og ikke mindst Half-life. En helt ny æra opstod sommeren 1999, hvor CS moddet kom til HL.
Jeg gik i gymnasiet dengang, og vi var en 5-6 gutter som hver dag efter skole tog på netcafé. Her gamede vi for fuld skrue. Typisk helt til midnat i hverdagen og i weekenden var der "natarrangement".
De første mange versioner af CS blev våbenene liggende runde efter runde, så det kunne godt betale sig at planlægge sin død hvis man var lav på hp.
Der var ikke smokegrens.
Jeg spillede under navnet YG67 og spillede i [FISK].
Det lykkedes os at ryge til tops på Clanbase. Det har været omkring 1999/2000-ish...
Vores største bedrift, kampmæssigt, var da vi slog TNB. Vi smadrede dem på de_dust.
Vores Quakenet kanal (#fisk) gik helt amok efterfølgende og i #SoA blev vi tildelt +a.
Oh memories...!
Clankampe blev broadcastet på IRC. Der var ikke spectator mode i starten.
Jeg idlede også 24/7 på Quakenet. #fisk #clanfragfest #soa #ect #mad-cs #tnb.
Jeg husker #seekcw (tror jeg) kanalen, hvor man fandt modstandere til at pracce mod.
Jeg husker Opasias CS servere, hvor stats blev opdateret hver dag.
Jeg battlede typisk med/mod klanmedlemmer om top 3. Lancelot, AWP kongen, og SodaPops dominerede primært.
Jeg husker MuGGz og TuBoRG fra tiden inden de joinede SoA. TuBoRG blev vist til Afflictor(?). De var vilde.
FF|RiZZeReN chattede jeg en del med. Vi fik grindet vores del af D2!
Jeg husker at det var vigtigt med en "stopsound" macro. Specielt på cs_italy kunne man bruge den, for at mute radioens soundtrack (uden at smadre den).
Jeg havde også macro til weap og equipment buy.
På bl.a. cs_mansion kunne man spamme he grenader, både som t og ct, fra spawnarea hvor man kunne købe. Der var en "mp_buytime" på standard ~30 sekunder vist.
I starten af 2000 fik vi ISDN (flatrate) derhjemme. Det gjorde det muligt at spille CS nogenlunde hjemmefra.
Bedre blev det i 2001 hvor vi fik ADSL (1024/256 TDC til ~750,-/måneden). I starten fik man et ATM kort med, så deling af nettet gik via Sygate software.
Jeg kørte lokalt BNC netværk dengang, så det galt om at terminere enderne rigtigt.
Jeg hostede i meget lang tid en CS server med glow-mod og slap-mod.
Der blev spillet rigtig meget fy_pool_day & scoutzknives, og vi havde stor morskab i at jeg nogle gange slappede folk helt ud af mappet.
Nuuiii der er sket meget siden dengang far var dreng!
/Anders aka YG67, på 36 år(!)