Petra og resten af Besiktas får følgeskab af den hollandske spiller blackie til DreamHack Open Rotterdam.

Overraskende: Mandlig spiller indtager plads på kvindehold til DreamHack Rotterdam

Besiktas har hevet blackie ind som stand-in til DreamHack Open Rotterdam.

Det kvindelige CS:GO-hold Besiktas har hevet en overraskende erstatning ind på holdet i forbindelse med sin deltagelse til DreamHack Open Rotterdam, der begynder om et par dage.

Besiktas har for nyligt smidt Missa af holdet, og derfor har de nu hevet den hollandske spiller blackie ind fra Asterion, som selv deltager til eventet, som en stand-in under eventet i Holland.

Nyheden møder dog en smule undren fra flere på Twitter, blandt andre Nick Haastrup, der er manager hos Copenhagen Flames Fe, fordi Besiktas kvalificerede sig via en female-only kvalifikation.

Besiktas lægger ud med at spille mod AVANGAR i Gruppe A på fredag klokken 12.00. 

DreamHack Open Rotterdam har en samlet præmiepulje på 675.000 kroner og bliver spillet her i weekenden fra den 18. oktober til den 20. oktober.

Besiktas kommer til turneringen til at bestå af:

  • Sverige zAAz
  • Sverige juliano
  • Petra
  • kr4sylya
  • blackie (stand-in)
#1(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:44
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
fy for en skefuld
#2(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:49
Badefar
Så et spot bliver foræret til et kvindehold, som så ikke en gang evner at møde op med et fuldt kvindehold. I guder hvor er det dog til grin og respektløst.

Smid dem ud af turneringen og forær pladsen til et af de andre hold fra Benelux-kvallen.
#3(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:51
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Haha jøses
#4(Med 5 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:51
Kjaerulff
Hold nu kæft jeg håber de taber 16-0, 16-0 og 16-0
#31(Med 4 svar)
17. oktober 2019 kl. 10:35
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
De kommer til at tabe 16-0 16-0 og ja nok 16-0 odds 1.60? odds 1.02 at de max får 5 runder i hele turneringen?
#43(Med 3 svar)
17. oktober 2019 kl. 14:38
Kjaerulff
der er gode odds på kampen odds 1,75 ved handicap -11,5, så skal avangar bare vinde 16-4
#44(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 14:40
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Syge odds, smider 5k på avangar nu
#56(Med 1 svar)
23. oktober 2019 kl. 12:40
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Easy moneys
#57(Med 0 svar)
23. oktober 2019 kl. 21:11
Kjaerulff
Haha fedt!
#5(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:54
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Wow.
#6(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:55
divided
Er jeg den eneste der sider og venter på en af de kvindelige spillere skriver en kommentar?
#7(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 21:55
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvor er det dog en dum beslutning af ham, Besiktas og Dream hack.
#8(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:00
stenvang
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
øv
#9(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:18
zyppp
Vinder af Dust2 Fight Club
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hold kæft, hvor synes jeg det er at pisse på de hold, som har fuldtidsarbejde, studie, you name it, ved siden af grinden, som kunne have haft gavn af det spot der. Decideret til grin, at man kan vinde en kvindeturnering, blot for at skifte en mand ind.
#10(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:26
Haastrup
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
:DDD
#11(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:27
Phoey
Jeg bryder mig ikke om det.

Men hvis der endelig skulle være en mandlig stand in, så var det ham jeg bedst kunne unde chancen.
Hans hold kvallede imens han var på ferie. Det må være med blandede følelser ikke at være med. Det er stort for dem, - og på hjemmebane. Jeg tror sgu ærligttalt, at jeg havde takket ja, hvis jeg stod i hans situation.
Men under alle andre omstændigheder ville, det aldrig kunne komme på tale.
#12(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:28
Sheru
Hahahaha... det er da heeeeelt væk!!
#13(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:29
c0bb
Det her er allerede en farce inden det er startet. Hvorfor kan cs ikke bare være kønsneutralt. Kæmpe mediestunt at en pige turnering, giver adgang til en turnering som alle køn kan kvalificere sig til? Nu er der en mand, der har kvalificeret sig til en regulær turnering via en pige turnering, uden at spille. Fuck hvor er det bare underligt og biased.
#14(Med 5 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:49
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
TBH forstår jeg sku godt han tager afsted, jeg forstår godt Besiktas tager imod invite.

Bryder mig ikke om at kampen for ligestilling går ud på at kvinder skal have en let vej til toppen for at sikre der er nogle.

I min verden har DH fejlet totalt, hvad spillernes egne holdninger og hvor meget der er blevet kæmpet for at få det invite ved jeg intet om, men vil ikke klandre dem for at takke ja til sådan en mulighed :)
#15(Med 4 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:52
Haastrup
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
DreamHack afholdt en all female turnering i Valencia, hvor vinderen fik et spot til DH Rotterdam, hvilket jeg egentlig bare synes gør det usmageligt, at de hiver en herrespiller ind.
#16(Med 3 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:53
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Synes ikke det er spillerne eller holdet skyld stadigvæk må jeg egentlig erkende.. Det er Dreamhack som slet ikke har styr på hvad de har begivet sig ud i.

Men at spottet blev givet ud i en female turnering er bare en fejl i første omgang det er lidt min pointe.
#17(Med 1 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:59
Haastrup
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du skrev du ikke vidste hvordan invited var blevet givet - derfor forklarede jeg det bare.

Flere af spillerene fra Besiktas har givet udtryk for, at de gerne vil vise hvad kvinderne kan, og at de kan konkurrere med drengene. Det vil de så vise ved at hive en herrespiller ind. Det er holdets skyld, jo.

Hvad angår selve turneringen, skulle de aldrig nogensinde have lov til det af DreamHack. Der var restriktioner til kvallen, derfor burde der også være samme restriktioner på holdet til turneringen. Fx SKAL Asterion have minimum 3 benelux spillere med til Rotterdam, fordi det var en regel i kvallen.

Det er en fejl fra dreamhacks side at give lov til det, og en kæmpe fejl fra Besiktas, der gerne vil tages seriøst på CS-Scenen.

Så kan man altid diskutere det med pladsen i turneringen
#34(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:41
WeiZ
Jeg kan godt se det forkert hvis andre kvals har hafr restriktioner, som du skriver her med Asterion fx. Så synes jeg heller ikke det er okay.
#18(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 22:59
Badefar
Du har ret i, at det ikke er spillerne og holdets skyld så langt, at Dreamhack selvfølgelig ikke burde tillade, at de stiller op med mænd på holdet. Men rent etisk synes jeg det er problematisk af både hold og spillere, at de ikke finder en 5. pige som stand-in. Det er fuldstændigt at bryde med rammevilkårene for, hvorfor de overhovedet har fået lov at deltage, og der må være mange piger derude der drømmer om at få sådan en chance.
#19(Med 3 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:03
HolyGhost
Hvis blackie er non-binær eller transkønnet er det måske Ok at skifte "ham" ind på et kvindehold :-). Ellers må udskiftningen være begrænset til kvinder, når de er kvalificeret gennem en all female turnering.
Sportsligt er det selvfølgelig useriøst at kønsopdele e-sport.
#22(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:20
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
hold hold hold
#27(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 01:00
vedde
Eller en apache helicopter
#36(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:49
fribz
Did you just assume its gender?
#20(Med 12 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:08
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Shit et mediestunt ! Det må være planlagt ned til mindste detalje - Andet giver jo ikke mening ;=) Tosset fra Dreamhacks side. Når det er sagt tror jeg det er vigtigt at tænke tanken at det ville være kanon med flere piger i disse turneringer og til at starte med nok nogle mindre som de kunne kvalle til på reel vis. På lavere niveau kunne jeg rigtig godt tænke mig at se nogle mixhold turneringer som en alternativ måde at få flere piger igang. Turneringer hvor der SKAL være 2 piger og 3 drenge for eksempel. Heller 2 vs 2 turneringer for par (jeg kender et sejt par af slagsen;=). Husk at succesfuld sport drives af en succesfuld økonomi og esport er den eneste sport jeg lige kan komme på hvor der er et stort økonomisk potentiale og mulighed for at piger og drenge kan spille på lige fod.....på sigt. Tænk hvad sponsorerne ville betale hvis de skal markedsføre sig overfor unge mennesker mellem 15 og 25 år uanset om det er piger og drenge så kan de kun "få fat" i den gennem esport !
#23(Med 11 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:22
Badefar
Det er sikkert rigtigt, at flere piger på topniveau i CS vil betyde bedre økonomi, men det er et totalt skråplan at krænke den kompetitive integritet ved at invitere pigehold fordi, at de tiltrækker flere sponsorere og seere.

Hvis vi skalerer det op i en anden sammenhæng, ville det svare til, at der i Champions League blev lavet regler for, at man skulle have en amerikaner, en kineser, en inder og hvad ved jeg på holdet, fordi at man gerne vil have flere seere og sponsorere fra de lande. Eller kvinder for den sags skyld. Og det er selvfølgelig latterligt.
#25(Med 2 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:34
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Nu findes der jo masser af sportsgrene med mixhold og det opfattes måske af nogle som latterligt, men det er heller ikke dem jeg henvender mig til ;=)
#26(Med 1 svar)
17. oktober 2019 kl. 00:02
Badefar
Gør der det? Jeg kender til sportsgrene, hvor man sætter mand og kvinder sammen i par som i Badminton og Tennis, men ikke til nogle sportsgrene, hvor man er 5+ sammen på et hold, som i fodbold, basketball, CS etc. Og hvis vi skal være ærlig, så er mixdoubler i f.eks. tennis reelt totalt irrelevant i en bred betragtning, jeg tror du får svært ved at finde 10 mennesker her til lands der kan fortælle dig, hvem der vandt mix-turneringen ved seneste Wimbledon.

Jeg har stadig tilgode at se en sport på verdensplan, hvor der er et stort marked og interesse for mand/kvinde-mixhold, og hvor det ikke bare er et biprodukt, og jeg tvivler på, at der skulle være noget særligt stort marked for det indenfor CS. De mennesker der ville interessere sig for det, er sikkert de samme menneske der gerne vil se kvinde-CS anyways, så den eneste løsning jeg ser på "problemet" er, at kvinderne bliver gode nok til at spille med blandt de bedste.
#28(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 01:24
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror vi anskuer tingene lidt forskelligt. Vi er begge enige om at der skal være fuld integritet og vi vil også kun se de bedste spillere. Men mit forslag om mixhold på forskellig vis er ikke et endeligt mål men nok mere end vej, som jeg endda tror ville være sjov og udbytterig for scenen. Man kan måske gøre det ved at nogle af drengene deltager i "pigeturneringerne" som så i starten ville blive mere competitive og tiltrække endnu flere piger (måske) - Det ville gavne hele scenen og så skal vi huske at esport adskiller sig ved at piger jo godt kan blive lige så gode som drengene i forhold til almindelig sport hvor fysik spiller mere ind. Der er bare ikke så mange at vælge fra til at lave et Astralis hold. Så det er ikke et biprodukt men et halvfabrikat jeg har gang i ;=)
#32(Med 7 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:14
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Altså store fodboldturneringer har da helt sikkert regler som gør at svagere hold deltager for at der kommer deltagere fra forskellige lande. Du nævner så champions league, som er rent europæisk, hvor det måske er mindre udpræget end til f.eks. vm, men det er sku ikke tit at de danske deltagere i hvad end niveau af champions league vi får et spot til rent faktisk er bedre end det 5. bedste hold fra hverken Spanien, Tyskland, Italien eller England.
#35(Med 6 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:50
c0bb
Det er en dårlig sammenligning med fodbold og champions league fordi det allerede er opdelt efter forudsætninger, og fordi køn er en evidens beviselig faktor for disse forudsætninger når det kommer til fodbold. I fodbold, handler det om at der i en europæisk turnering f.eks. EM, skal være total repræsentation, og alle lande skal have mulighed for at kvalificere sig. I champions league er koefficienten for de forskellige ligaer, udslagsgivende for hvor mange pladser og kvalifikationspladser en liga tildeles. Alle, selv de færøske mestre spiller en kvalifikation hvilket sikrer bred deltagelse. Det er ikke en forudsætning, at de er med i turneringen bare fordi de er fra Færørene. Koefficienten er tilstede for både at begrænse, at de stærkeste ligaer overtager turneringen og for at niveauet holdes så højt som muligt.

I cs, har ALLE hold en chance for at kvalificere sig til alle turneringer. Der er nok nogle enkelte eksempler på turneringer hvor det ikke passer, men i princippet kan jeg lave et hold og melde mig til majoren. Det spiller ikke en rolle hvad mit hold består af, men hvis vi ikke er rigtig dygtige, kommer vi nok ikke engang langt i kvalifikationen. At der introduceres kvinde turneringer i en kønsneutral sportsgren er jo ikke ligestillende, men differentierende, særligt når et qualifier spot bliver kønsspecifikt. Det er ligeså tåbeligt, som hvis man lavede et kønsspecifikt spot i en fodbold turnering. CS ikke er kønsopdelt fordi der ikke rigtig er noget evidens for at det burde være det, i modsætning til fodbold. Så er det jo kun ved introduktion af kvindeturneringer og kvindequalifiers at det bliver kønsopdelt.

TL;DR for mig er det et generelt attitude problem på cs scenen. Kvinder er mere end velkomne, hvis de er gode nok. Kønsspecifikke deltagelses og kvalifikations forudsætninger gavner intet.
#41(Med 5 svar)
17. oktober 2019 kl. 12:47
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er klart at en sammenligning med herre-/dame-fodbold ikke er relevant, det håber jeg heller ikke nogen læser min kommentar som.

Jeg synes dog det er en fejl bare at feje sammenligningen til side, for i mit hoved svarer det at der en gang imellem kan være et pigehold, som kvaller sig til en større turnering fuldstændig til at et færøsk hold bliver "løftet" op til over deres niveau i fodbold. Hvad er argumentet for at fodbold bør have bred deltagelse, hvis cs ikke skal have det?

I princippet kunne et hold fra et lille fodbold-land da også bare tage sig sammen og vinde pisset, uagtet hvor de kom fra. Men i praksis kan vi se, at det gør de ikke og det tager vi som evidens for at der er en forskel i deres chancer for at gøre det - f.eks. baseret på den oplagte statistiske forskel baseret på befolkningstal og popularitet af udøvning af sporten i befolkningen - selvom de fysisk set har samme udgangspunkt som udøvere af samme køn fra andre lande.

I cs har mænd og kvinder (formentlig da, men lad os nu antage det i hvert fald) samme fysiske udgangspunkt/chance for at blive gode, men i praksis kan vi igen se, at det simpelthen aldrig er sket for bare en enkelt kvindelig spiller, at de kom på allerhøjeste niveau (og om det så er sket for et rent pigehold er måske faktisk mindre vigtigt) og så mener jeg klart, at den logiske konklusion er, at der er faktorer som holder pigerne tilbage - ganske som der er faktorer der holder danske fodboldhold tilbage kontra tyske fodboldhold. Der er (og var i højere grad endnu da de fleste nuværende topspillere startede deres vej mod at blive gode) også bare en statistisk forskel, men også helt klart en diskrimination i form af et miljø, hvor det er svært at blive taget seriøst som pige, der spiller cs. Dét synes jeg er argument nok for at gøre noget tilsvarende hvad fodbolden (og cs for den sags skyld) gør for nationer, som af diverse faktorer holdes tilbage fra at klare sig godt, selvom de fysisk set burde kunne være med.

Og nej, det skal ikke være altid og til enhver stor turnering, men så er dreamhack freaking Rotterdam, hvor der i forvejen også skal et gøglerhold med fra en local qualifier, bare heller ikke en større konkurrence end at den godt kan "udsættes" for et lidt lavere kompetitivt niveau, for at give et skub til statusen for hvordan piger i esport ses på.
#46(Med 4 svar)
17. oktober 2019 kl. 15:55
c0bb
Der er bare en væsentlig forskel på køn og nationalitet, som for mig er afgørende for at fodbold og cs er svært at sammenligne. Du har nogle rigtige gode pointer ifht. at miljøet er med til at holde kvinder tilbage, og der giver jeg dig helt ret. Det faktum at en cs spiller er kvinde, kan værd nok til at vedkommende aldrig får chancen på det niveau som talenter rækker til. Det er et problem. Tiltagene til turneringerne som den her og attituden generelt på scenen er med til at bremse netop det og skabe en usaglig debat der handler om for meget om køn. En mix turnering kunne være virkelig fedt og opløftende at se.
#49(Med 3 svar)
17. oktober 2019 kl. 18:06
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er bare ikke overbevist om at der er så væsentlig forskel på køn og nationalitet ifht. den her debat når det er esport der tales om. Kan ikke lige se hvad den skal komme af (udover diskrimination, den ene eller den anden vej, som jeg antager vi forsøger at undgå). Så køber jeg absolut heller ikke pointen om, at det her tiltag bremser en udvikling imod at få givet kvinder med passende talent muligheden for at spille med på højeste niveau.
#50(Med 1 svar)
17. oktober 2019 kl. 21:17
Bare_Daniel
Hvis der ikke er væsentlig forskel mellem nationalitet og køn i den her debat, skal halvdelen af holdene så ikke være kvinder?

Der er ingen der holder kvinder tilbage i CS. Får de sexistiske kommentarer i MM? Ja. Men de samme personer sviner også alle andre til, så det er irrelevant.

Der har været kvindeturneringer i CS i 15+ år, og deres køn har altid været hvad tiltrak seere - aldrig deres niveau.

Jeg vil våge at påstå at en dreng og en pige med samme niveau, vil ikke have samme muligheder. At have en yderst talentfuld pige på sit hold, vil give adgang til ekstra store sponsorater - problemet er bare at det ikke eksisterer.
Der er ikke nogen udvikling at bremse for kvinder - der er slet ingen udvikling.
#54(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 21:45
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ved ikke lige hvad du vil med første pointe udover at sætte et eller andet på en spids, som jeg ikke tror er relevant? At sætte nogen i en position til at have en chance er meget langt fra det samme som at forsøge at tvinge dem ind i en lige repræsentation og det er heller ikke noget man gør med nationale hold. Danmark er jo f.eks. ekstremt overrepræsenteret i international cs i forhold til befolkningstal.

Og gu fanden er der meget der holder kvinder (eller, piger nok nærmere) tilbage fra at have de samme chancer som deres mandlige modparter. Der er en forskel på at blive svinet til af fremmede og bare ikke at blive taget seriøst af nogen som en potentiel holdkammerat, fordi i den alder hvor stort set alle starter med at blive gode til cs, der møder stort set alle piger bare en mur af drenge, som simpelthen ikke kan få blod tilbage til hovedet så snart de tænker på en pige.

Ja der har været kvindeturneringer og det har basically intet ændret, netop fordi de var isolerede og kun spillede imod hinanden - det svarer jo til bare at tvinge (og igen, jeg ved selvfølgelig godt der ingen _tvang_ er til at pigerne bliver i deres egne turneringer, men der er alle mulige goder som lokker - både i form af penge, opmærksomhed og bare det at blive taget seriøst af de andre) alle der lige nu spiller fpl c til kun at spille imod hinanden de næste 10 år og så se om de på magisk vis har indhentet resten af scenen, som har fortsat på normal vis.

Til din sidste pointe, så er det rigtig nok den ene ting, som peger den modsatte vej end alle de andre effekter, som "kæmper" imod at piger kommer på et godt cs-hold og formentlig også måden vi en dag ser den første pige på et decideret godt mixed gender team. Hvis nu de (nu kun 4) piger overrasker med deres niveau til Rotterdam kunne det jo f.eks. være som følge af den, at vi potentielt ser det.
#55(Med 0 svar)
18. oktober 2019 kl. 11:03
c0bb
Enig i at det er generelt for esport at forudsætningerne for kvinder er ringe, uenig i at mindre fodbold nationer får bedre muligheder end hvad tilfældet er for kvinderne til Dreamhack Rotterdam. Det kræver stadig at de færøske mestre, slår mestrehold fra andre lande i champions league kvalifikationen, før de kan være med. Det kan man ikke sige at Besiktas har gjort for at komme til DH Rotterdam. Det her tiltag, er på ingen måde kønsneutralt, og det er det jeg er kritisk overfor. Man kunne sagtens give kvinder flere muligheder for at deltage på lige fod med mænd via bedre formater, f.eks. mixede hold. Hvis præmierne er gode nok, er deltagelsen det også.

Formatet til DH Rotterdam, med en kvalifikation kun for kvinder er lige så diskriminerende, som hvis turnering kun var for mænd. Jeg mener det kan laves på andre måder. Jeg mener også klart, at det skal være et mål at fremme kvinders deltagelse og muligheder. Der bør ikke være køns relaterede begrænsninger.
#21(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:18
HolyGhost
Al pjat til side: FEDT forslag med turneringer for mixhold, hvor der kræves mindst 2 af hvert køn på holdene.
#24(Med 0 svar)
16. oktober 2019 kl. 23:21
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
DER døde argumentet for at de skulle med, så fuldstændigt..
#29(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 02:54
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Det jo decideret helt væk?

Kvaller gennem en turnering for kvinder, skifter derefter en mand ind. Giver jo sig selv det ikke heeeelt holder 😂
#30(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 06:44
Hjul
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Smart. Så har de en undskyldning når de taber
#33(Med 3 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:34
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg synes godt nok folk overdriver - pointen med at hive piger med ind i sådan en turnering er jo netop at vise at pigeSPILLERE kan vise noget på højere niveau. Der er alligevel ingen som har haft forhåbninger om at et pigeHOLD kan gå direkte ind og levere noget vildt - ganske ligesom det ikke er en forhåbning man har for et tilfældigt hold med mandlige spillere, som kvaller sig til en turnering der er over det niveau de tidligere har spillet turneringer på.

Jeg kan sku godt forstå at de, når de nu af en eller anden grund er endt med at have brug for en standin, forsøger at finde den bedst mulige spiller de kan få med, for, så effektivt som muligt, at gøre op for det store handikap det er ikke at have de 5 man har praccet med.

I forhold til at showcase om de kvindelige spillere kan klare sig individuelt med mændene på det niveau her, så er det vel faktisk også bedre at det netop er et mixet hold. Hvis blackie outperformer alle 4 piger totalt eller han virker average på holdet, så fortæller det i begge tilfælde da mere om kønnenes relative styrkeforhold i 2019 end hvis 5 piger alle får elendige/gode stats, fordi de som hold bliver kørt over/tæver modstandere.

Og så må man satme også lige skrue ned for naiviteten mht. "drenge og piger har lige chancer for at blive gode til cs, så det er 'omvendt forskelsbehandling' at give piger invites" - det er simpelthen bare ikke rigtigt. Ja, der er helt sikkert bedre hold med 5 mandlige spillere på, som ville have renset det pigehold der hvis de fik chancen for at spille mod dem om kvalifikationen, men at tro at det vindende pigehold ikke reelt set har klaret sig igennem et hårdere nåleøje, set helt fra den dag de først startede med at spille cs, er sku også bare forkert.
#45(Med 2 svar)
17. oktober 2019 kl. 15:49
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er faktisk ret sikker på, at vejen til at blive professionel pigespiller er langt nemmere og kortere end at blive professionel herrespiller. Vil endda vove at påstå, at man fra scratch som pige, med samme træningstid som herrerne (der også har fuldtidsjob ved siden af) kan komme på et top4 kvindehold i verden på under 2 år.

Køber ikke dit argument ift. at de er kommet et hårdere nåleøje.
#48(Med 1 svar)
17. oktober 2019 kl. 18:02
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg mener heller ikke "bare" for at blive pro, men for at komme på samme niveau spillemæssigt. Forstået på den anden måde har du helt sikkert ret - det er nemmere at blive verdens bedste kvindehold end verdens bedste herrehold.

Hvis ikke der var flere hurdles for en pige for at komme på samme niveau som drengene, så ville der temmelig naturligt være mindst et par eksempler på at det var sket.
#51(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 21:21
Bare_Daniel
Der er bare ikke nogle hurdles - det er ret almindeligt at der er sportsgrene, hvor kvinder ikke kan hamle op med mænd.
Grunden til at der ikke er kvinder i toppen af CS , er sandsynligvis af samme grund, som at kvinder ikke kan vinde VM i skak, og at de derfor har et kvinde VM.
#37(Med 6 svar)
17. oktober 2019 kl. 11:57
fribz
Gud hvor har folk ondt i røven. De har vist i kval, at de var det bedre female hold, så de har fortjent at være der. At deres chancer potentielt så øges med den potentielt ekstra firepower, det synes jeg nu bare er fedt nok.
- Alle personer der sidder og sviner situationen til herinde, de havde sagt ja, hvis de fik samme tilbud som blackie, så sæt jer nu bare ned og tage en kiks.
#38(Med 2 svar)
17. oktober 2019 kl. 12:02
TruaXGOD
Helt enig.

Er dog skuffet over de ikke lige ringede og hørte hvad jeg skulle på Fredag :D
#39(Med 1 svar)
17. oktober 2019 kl. 12:04
fribz
Du har da en familie at se til ;)
#42(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 13:13
TruaXGOD
Bare lige et halvt år med cs stack bank bogen også snakkes :D
#47(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 16:37
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg læser flere der "sviner" DH for at lave en kval kun for FE hold (hvor holdet skulle bestå af 5 FE). Jeg læser også folk der "sviner" Besiktas for at tage en herre spiller med, når de nu har travlt med at vise hvad FE CS kan.

Det er på alle måder en joke, i min optik. At blackie siger ja har jeg ingen holdning til.
#52(Med 1 svar)
17. oktober 2019 kl. 21:23
Bare_Daniel
Men bare fordi man er det bedste female hold, så betyder det jo hellere intet?
Skal alle hold der udgøres af minoriteter i CS, så også have foræret kvalifikationer?
#53(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 21:30
fribz
Tror du misforstår mig. Når jeg kalder dem det bedre female hold, så er det fordi, at de har vundet en kval for at kunne være til denne turnering.
#40(Med 0 svar)
17. oktober 2019 kl. 12:21
FUKT
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg undre mig mest over hvorfor man vælger at kicke en af sine spillere inden så stor en turnering?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.