Opret Log ind
OpTic-spillerne kaster håndklædet i ringen
Først forlod MSL holdet, og kort efter fulgte de tilbageværende spillere trop.
Skrevet af: Sander    11. oktober 2019 18:08      

MSL og co. er fortid som hold.

Det er slut med OpTic, da de resterende spillere opgiver projektet. Det skriver de alle på Twitter i kølvandet på, at MSL forlod holdet.

24-årige MSL, der var holdets IGL, startede med at bænke sig selv, og kort efter fulgte de resterende spillere op med tweets, hvori de skriver, at de er færdige med at spille på samme hold.

Det er blot få dage siden, at cajunb, som aldrig var på kontrakt i OpTic, smuttede, og det sendte holdet ned på fire spillere med ESL Pro League lige om hjørnet. OpTic gav derfor kwezz fra maquinas chancen som stand-in, men danskerholdet endte desværre sidst i gruppen.

Kontraktsituationen i OpTic har generelt været turbulent, siden IGC opkøbte Infinite, OpTics moderselskab, i juni. Danskerne har været offentligt til salg siden da, men ingen køber har endnu slået til, og det har også resulteret i, at OpTic ikke købte og bandt nye spillere på kontrakt.

Netop det er en af årsagerne til, at MSL bænkede sig selv og kastede håndklædet i ringen.

Jeg har besluttet at bænke mig selv. Da jeg joinede OpTic, var planen at opbygge et stærkt hold og købe gode spillere, men da OpTic blev solgt, ændrede det sig, og vi har derfor ikke været i stand til at opbygge et ordentligt hold, skriver MSL blandt andet på Twitter.

OpTic bestod til sidst af:

  • dk niko
  • dk k0nfig
  • dk MSL
  • dk TeSeS
     
  • dk ruggah (Coach)
#1 MichaelJ
2019-10-11 18:11
dejligt. heller ik værd at glo på. måske vi skal se k0nfig på et lineup hvor han kan genfinde sit niveau.
#4 klit
2019-10-11 18:17
Glædelig fredag til dig også da.
#10 TheSmilingGun
2019-10-11 18:40
Hvad er i din optik overhovedet værd at glo på? Synes kun du kommer med negative og ubrugelige kommentarer.
#11 MichaelJ
2019-10-11 18:43
nøgne kællinger til en 16+ fest kunne være et bud.
helt fair du synes det.
#12 Tyze
2019-10-11 18:45
Tal dog ordentligt :/
#14 NikoHeiseN
2019-10-11 19:03
meget enig her
#17 Ezg0
2019-10-11 19:28
kæmpe CHEF, fuck jer små bøsse børn, optic mistede man fkn hjerne sæller af at kigge på, fat det.
#23 Narky
2019-10-11 19:54
Hjerneceller*
Og så snak dog ordentligt
#25 mamas
2019-10-11 20:15
Hjernesæller hahahahahshshhsa
#26 RAVN
2019-10-11 20:55
Tydeligvis 😂
#27 TheSmilingGun
2019-10-11 21:54
Jeg mister HJERNECELLER af din kommentar.
#28 SEVEN
2019-10-11 23:18
Er der fest på øverste etage?
#29 SEVEN
2019-10-11 23:29
Vent - jeg fortryder jeg delte et billede af dig.
#42 Hateville
2019-10-12 15:58
Fuck jeg tror du er grim irl.
#22 pokiz
2019-10-11 19:53
Haha :D
#2 Badefar
2019-10-11 18:13
Trist udvikling, men 100% en forståelig beslutning. Der har aldrig været så mange store orgs der gerne vil ind og som er nødt til at starte et hold helt fra bunden. Der har aldrig været så meget talent fra alle mulige lande og regioner der kommer op gennem FPL og semi-pro hold.

Det der i høj grad mangler er kompetente IGLs, som kan sammensætte et hold, hvor rolle fordelingen passer sammen, og hvor man har en leder der forstår vigtigheden af at opbygge en struktur og som kan gennemføre det. MSL burde være interessant for alle de orgs der gerne vil ind. Jeg kan ikke se, hvorfor AleksiB skulle være væsentligt mere interessant. Ja, hans resultater er lidt mere nylige, men de kom også på baggrund af en meta, hvor OP riffel i den grad gjorde betingelserne bedre for et hold af deres type, og MSL har bevist sig over væsentligt flere år og han har gjort det med mange forskellige spillere.

Acilion skabte et hold ud af ingenting sidste år, uden en org i ryggen, som endte med at gå hen og vinde LANs som CPH Games og DH Summer. Så meget talent findes der rent faktisk derude. Giv MSL en af de her stærke orgs i ryggen, og muligheden for at gå ud og hente nogle af de her store og enormt sultne talenter, og lære dem de fundamentale ting som de ikke har fået lært endnu, så har du virkelig et interessant projekt.
#3 Accepted
2019-10-11 18:13
Nu kender jeg ikke til de indbyrdes forhold mellem spillerne, men K0nfig og Valde på samme hold kunne være fedt at se. Evt. i USA?
#5 mesterslagter
2019-10-11 18:19
Så skulle de kigge bort fra ISSAA og hente Konfig ind til OG holdet i stedet, det ville være vildt også.
#7 SEVEN
2019-10-11 18:25
Jeg er helt enig. Selvom k0nfig svinger rigtig meget i sine præstationer er han markant bedre end ISSAA i mine øjne.
#32 wake
2019-10-12 11:01
Kunne være så fucking fedt med et hold bestående af karrigan konfig og Valde som core.

Hot digity damn
#35 Phoey
2019-10-12 14:27
Karrigan, Valde, K0nfig, Kjaerbye og Jugi/Mertz ville være et drømmescenarie.
#36 wake
2019-10-12 14:42
Ville hverken indgå Kjærbye eller jugi/Mertz.

Ville indgå en spiller combo som stavn/Niko
Eller stavn/aizy

Stavn/bubzkji Ville nok være første valget så holdet kom til at hedde
Karrigan konfig valde stavn og bubzkji
2 med voldsom firepower. 2 erfarne herre med voldsom firepower. Og et taktisk geni.

Hvis North virkelig havde overtalelses evnerne og pengene var det den de skulle gå med :)

Er ikke glad for kjaerbye synes hans rysteaim er 50-50 endten virker det ellers gør det ikke. Sindssygt ustabilt.
#34 Kanstrup
2019-10-12 12:23
Valde er allerede på vej til et nyt hold dog :)
#6 SEVEN
2019-10-11 18:24
Bliver sgu sjovt at se hvad for nogle mærkværdige konstellationer vi finder danske spillere i for fremtiden.
#8 MumaCe
2019-10-11 18:28
Synd for de 5. De har været ramt ekstremt hårdt af salget af optic. Håber alle 5 finder gode nye steder
#9 fribz
2019-10-11 18:33
Synd for TeSeS at den rejse ikke varede længere. Måden de danske hold de sidste par år blot har hevet gentagende, fejlende & brugte spillere op af posen, så tror jeg desværre ikke at TeSeS er blandt mængden af betragtede spillere.
#13 haste
2019-10-11 18:52
Det er synd fordi han kan præstere LANGT bedre. Han faldt aldrig til i sine nye roller og har heller ikke været helt heldig med timingen af denne chance. Det har for mig virket som et lidt "dødt" hold i et godt stykke tid. De har hurtigt tabt energien i deres officielle set udefra.
Tror og håber på at han finder noget, og bygger sig selv op igen! Han har helt klart niveauet til at være med hvor det er sjovt. Han skal bare finde sig til rette!
#15 M0dEx
2019-10-11 19:21
Så meget enig haste. Han fortjener en mere "seriøs" chance. Synes dog stadig han fik vist lidt af det store talent han løber rundt med!!

GL fremadrettet TeSes!
#20 fribz
2019-10-11 19:42
Enig, han var et fucking talent under dine vinger, hvilket du godt kan takke dig selv for. Håber inderligt at han finder en IGL eller et hold som helhed, hvor han trives som han gjorde hos Jer.
#33 wake
2019-10-12 11:03
Tag ham tilbage indtil han får et tilbud, Så han ikke bliver glemt på scenen:/
#37 haste
2019-10-12 15:42
Det måske lidt forhastet at tage ham med direkte :D
Giv ham en chance for at finde et hold!
#38 wake
2019-10-12 15:44
Kan du måske have ret i, men bare indtil ;)
#39 haste
2019-10-12 15:54
Og smide én ud fra mit eget hold for så at mangle en spiller? xD
#40 wake
2019-10-12 15:57
Jamennnnnnnnnnnnnnnnnnn hasteeeeeeeeeeee :(((
#41 wake
2019-10-12 15:58
var faktisk ikke engang klar over i var 5 nu hehe :D
#16 sirr
2019-10-11 19:27
Virker det ikke besynderligt at man som "lederen" bænker sig selv, når resten af holdet gør det kort tid efter? Jeg mener, ville man ikke have talt sammen som hold og forklaret situationen - i MSLs tilfælde, forklaret at han ikke ønskede at fortsætte - så kunne de være stoppet som enhed, istedet for det her individuelle noget der virker rodet og ustruktureret.

Måske misforstår jeg, og selvom jeg sagtens kan forstå problematikken ift salg af optic, så virker det i mine øjne en smule barnligt at gøre det på den her måde. Håber det bedste for dem alle, og jeg tror også at det er der helt rigtige tidspunkt at prøve nogle nye ting på.
#18 Badefar
2019-10-11 19:33
Altså Konfig og Teses følger op 10 minutter efter MSLs tweets. Selvfølgelig har de talt om det, holdet disbander ikke reaktivt på MSLs tweets.

Jeg tror du lægger for meget i det. MSL var muligvis den første til at indse, at projektet var kørt fast, og at de ikke rigtigt kan komme nogle vegne, og så er det måske ham der ender med at tage beslutningen og derfor ham der melder det ud.
#19 sirr
2019-10-11 19:37
Det kan sagtens være du har ret. Jeg forstår bare ikke at man ikke gør det som en fælles enhed istedet for det her individuelle en-ad-gangen gøgl? "Vi er blevet enige om ikke at fortsætte som hold og disbander derfor".

Nok bare mig - men når den såkaldte leder går ud på den måde, så virker det for mig en smule egoistisk.
#21 cleansation
2019-10-11 19:48
Det er vel også den rigtige beslutning sådan som tingene ser ud lige nu.
#24 NamrepuS
2019-10-11 20:00
Hvem headhunter starplayer Niko som de første?!
#30 NikoHeiseN
2019-10-12 05:57
https://gyazo.com/bceea322c9a838497806256bce8b2bb9
#31 strogie
2019-10-12 07:09
Jeg håber K0nfig får et ordenligt hold, måske sammen med valde i OG :)?