Opret Log ind
Heroic er i samme gruppe som kvindehold
Det danske hold er havnet i gruppe med Besiktas, AVANGAR og ex-DreamEaters i Rotterdam.
Skrevet af: Sander    9. oktober 2019 15:27      

es3tag og co. møder ex-DreamEaters i første kamp.

DreamHack Open Rotterdam afvikles fra den 18. til 20. oktober, hvor Heroic skal forsvare de rød-hvide farver, og det kan meget vel ende med at ske mod kvindeholdet Besiktas.

Heroic er nemlig havnet i gruppe med Besiktas, hvor også AVANGAR og ex-DreamEaters befinder sig. Heroic starter med at møde sidstnævnte i gruppespillet, der afvikles i formatet GSL.

De to grupper kan ses herunder:

Gruppe A

  • dk Heroic
  • kz AVANGAR
  • eu Besiktas
  • ru ex-DreamEaters

Gruppe B

  • ru forZe
  • nl Asterion
  • eu CR4ZY
  • fi HAVU

De fire første kampe spilles den 18. oktober:

  • 12:00 - kz AVANGAR vs. eu Besiktas
  • 13:30 - ru forZe vs. nl Asterion
  • 15:00 - ru ex-DreamEaters vs. dk Heroic
  • 16:30 - eu CR4ZY vs. fi HAVU

De to bedste hold i hver gruppe går videre til semifinalerne. De otte deltagende hold kæmper om præmiepuljen på 680.000 kroner.

#1 er1K
2019-10-09 15:40
Jeg kalder den lige; besiktas får ikke over 5 runder mod nogen af de hold der.
#2 madsztw1
2019-10-09 15:52
okay et vovet call
#3 cleansation
2019-10-09 16:12
Hvor mange aim duels taber cadian mod Juliano denne gang?
#4 Mrnobody
2019-10-09 16:21
2
#10 arseface
2019-10-09 17:41
Cadian må skide grønne grise over at skulle op mod hende igen. Sidste gang vandt hun ret suverænt i en bo3 og det satte han vel ret langt tilbage karrieremæssigt.
#15 wake
2019-10-09 19:07
Ved godt det er troll det her
Men en DMG i matchmaking har jeg set sidde og skyde pimp ud på Brutals arena servers dengang han spillede på top niveau herhjemme i dk =D=D

1v1 aim siger ikke en skid, handler ligeså meget om hvem der trykker først :D
#24 Takob
2019-10-09 21:05
+1
#21 Jigsaw
2019-10-09 19:51
Jeg siger ikke over 3 runder. Nogen der tør byde under?
#5 zanoj
2019-10-09 17:10
Så burde de da være sikret 1 win :D
#6 Sava
2019-10-09 17:29
Hvordan er Besiktas overhovedet med? Går ikke ud fra de har kvallet :o
#9 rijaH
2019-10-09 17:39
De er kvalificeret via en turnering/showdown Dreamhack afholdte i Spanien, mener kun der var dame-hold der deltog i den.
#7 D1rtyH4rry
2019-10-09 17:29
Fedt at de har så store løg, at de tager kampen op mod herrerne. Jeg kommer til at heppe på dem...
#11 sirr
2019-10-09 18:17
Knap så fedt at de deltager fordi de vandt en show-turnering hvor der kun var kvindehold med. Ærgerligt at de får lov til at få et spot foran hundredvis af hold der fortjener det mere.

Hvis de vil deltage i den slags turneringer med den slags præmiepenge, så kan de med rette deltage på samme vilkår som alle andre. Det er svineri at opdele det på den her måde.
#14 b0ychild
2019-10-09 18:28
+1 mil
#16 wake
2019-10-09 19:08
+2 mil
#19 Hut1g
2019-10-09 19:19
+3 mil
#20 D1rtyH4rry
2019-10-09 19:41
Jeg kan sagtens følge argumentet, men synes ikke at det er svineri. Det sker jo kun en sjælden gang imellem, at man åbner pladser op, således at kvinde e-sport bliver eksponeret, og det kan jeg kun bifalde.
#29 xone
6d 22t 55m
Hvad er det helt præcist der holder disse kvindehold tilbage fra at deltage i almindelige kvals og kvalle sig?

Altså udover evner.
#30 D1rtyH4rry
6d 20t 53m
Jeg anerkender, at kvindehold indenfor cs og mange andre e-sportsgrene halter bagud i forhold til niveau. Dette har helt sikkert noget at gøre med talentmassen - her er der bare flere herrer der spiller. Skal dette ændres så bliver man nødt til at hjælpe det lidt på vej, og så er det for mig at se kun godt, at der engang imellem gives muligheder som denne.

Som udgangspunkt mener jeg ikke, at man indenfor e-sport burde dele op i herre- og dameturneringer. Jeg mener derimod, at alle bør deltage i samme turnering på lige vilkår. Desværre er e-sport bare ikke på det plan endnu, og derfor er det nødvendigt at hjælpe med eksponeringen af kvinderne for at kunne skabe flere forbilleder, og for at vise, at det er muligt at tage kampen op. Som sagt så er denne turnering jo mere undtagelsen end reglen, hvorfor jeg ikke ser det store problem.

I 2018 kvalificerede hold som Costa Rica, Panama og Saudi-Arabien sig til Verdensmesterskaberne i fodbold. Dette gjorde de i væsentligt svagere gruppespil end f.eks. Italien, der ikke kvalificerede sig - De var ud fra geografiske forhold placeret i et langt mere krævende gruppespil. Rationalet bag dette er jo, at man gerne vil have så mange verdensdele og regioner repræsenteret som muligt, og fordi man gerne vil sprede sporten ud til så mange som overhovedet muligt. Jeg tænker, at det er lidt af det samme som arrangørerne bag denne turnering ønsker.
#32 xone
6d 20t 8m
Jeg synes bare ikke, at det er fair overfor nogen som helst at man afsætter et spot til vinderen af en invite turnering for kvindehold, når alle andre skal igennem en større online kvalifikation. Det skal bare ikke gå udover herrerspillere, som alt andet lige skal igennem et væsentlig sværere felt af modstandere.

Det er simpelthen at pisse på de hold der deltager i kvallen.

Bare fordi man er et kvindehold, skal man simpelthen ikke have fordele i et online game. Der er intet fysisk der forhindrer pigerne i at være lige så dygtige som herrerne, og derfor skal de ikke hjælpes. Jeg medgiver at der er noget omkring socializering hvor at drenge tidligere kommer i kontakt med computere end piger gør.
#25 Tyze
2019-10-10 01:40
Lad os lige vente og se hvordan de klarer sig i turneringen, før man kan snakke om hvor meget eller lidt de fortjener at være med :)
#26 sirr
2019-10-10 06:31
Hvorfor? De har jo stadig ikke gjort sig fortjent til et spot på lige fod med alle andre?

Om de så vinder turneringen (....), så synes jeg det er svineri :-)
#31 Tyze
6d 20t 43m
Så er vi jo bare uenige :)
#33 sirr
6d 19t 53m
Yup. Håbede dog jeg kunne omvende dig til en tankegang hvor man, på ligefod med andre, skal gøre sig fortjent til at få sådanne chancer :-)
#34 Tyze
6d 19t 31m
Synes det er fint, de får chancen :)
Er mere imod at kvindeholdene har deres egne turneringer med store præmier. Føler det her er en fin måde at få vist niveauerne hurtigt på og få kvindeholdene ind i mændenes turneringer, så det der adskilte møg kan blive afskaffet :)

Og så henviser jeg til mit første svar:
Hvis de skulle gå hen og gøre det godt, så viser det jo at der ikke er behov for adskilte kvindeturneringer... så det håber jeg virkelig!
#35 sirr
6d 18t 48m
Jeg forstår bare ikke dit præmis for at "fint de får chancen"? De har jo alle (!) muligheder for at deltage i samtlige kvalifikationer de har mulighed og lyst til/ for, men får så en freebie, på bekostning af hold der (antagelsesvis) er meget, meget bedre end dem.

Det er også OK at henvise til dit første svar, men præmisset (igen, i mit hoved) er jo forkert? Der ér jo ikke behov for adskilte kvindeturneringer - jeg mener hvordan skal de nogensinde nå næste niveau, når de selv vælger kvindeturneringer over open turneringer, hver eneste gang? Det ér sgu at hoppe over hvor gærdet er lavest, både som arrangør og som female spiller.
#36 Tyze
6d 17t 43m
jo, forstår dig godt, og ville ønske det var fair, men det ser bare ikke sådan ud... der er desværre store kvindeturneringer, med store pengepræmier, og jeg kan da godt forstå at holdene vælger at tage med til dem end små open-turneringer... Mit håb er at de turneringer bliver afskaffet, men jeg tror ikke de bliver afskaffet før der er nogle kvindehold der viser at de er gode nok til at kæmpe mod mændene :/
#8 arseface
2019-10-09 17:38
Det bliver mega fedt endeligt at se et kvindehold tage kampen om i stedet for at hele tiden at whine over uretfærdighed. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg håber de bliver smadret totalt eller spiller lige op.
#12 noche
2019-10-09 18:20
Kvindehold har da altid gerne ville tage kampen op, så længe de fik fripas for at spille sig op på det niveau selv. Hvilket igen er det der er sket her.
#13 b0ychild
2019-10-09 18:27
De har netop ikke taget kampen op? De har kvalificeret sig igennem en turnering, kun med kvinder. Puha, der er mange oprigtig gode upcomming, som kunne have godt af sådan en her turnering, for at komme frem.
#17 divided
2019-10-09 19:09
Var Juliano og zaaz ikke også dem der skred fra CBE som var en "herrer turnering" som de fik invite til, og så whinede de på twitter efter?
#18 b0ychild
2019-10-09 19:13
De gik ikke videre fra gruppen, som vi var i sammen ;-) - Men jo, de var sgu for store til at spille B.
#22 arseface
2019-10-09 20:16
Vi kan nemt blive enige om at det er ekstremt usportsligt og unfair mod en masse subtop hold der ikke får direkte invites. Men jeg glæder mig nu alligevel til at endeligt at se nogle tøser matched up med heroic. Det vil jeg hellere se end f. eks. Heroic - Asterion
#23 b0ychild
2019-10-09 20:17
Hvis man synes der er underholdnings værdi i en afklapsning på max 16-3, så forstår jeg dig godt. Bryder mig mest om kampe, hvor potentielle upsets er tilstede.
#27 SnaL
6d 23t 39m
Håber bare betting firmaerne giver lidt til alle andre så man har en gratis triple lige der.