gla1ve klager over dårlige forhold i Malmø: "Vi kunne høre casters, når vi spillede"
Astralis sluttede DreamHack Masters Malmö en anelse skuffet ud, da de tabte 0-2 til fnatic i semifinalen, efter danskerne ellers meget overbevisende havde slået både G2 og Vitality.
I søndags fortalte gla1ve så til TV2 Sport, at han mente, at en af grundene til, at Astralis spillede dårligt, var, at forholdene i arenaen ikke var særlig gode. Ifølge gla1ve kunne spillerne høre lyden fra arenaen, hvilket forstyrrede deres spil.
Der er rigtig rodet på Teamspeak, hvor vi sidder og snakker sammen og kommunikerer. Det er forvirrende, og hver gang vi snakker, kan vi høre casters. Selvom vi ikke snakker sammen, kan vi høre casters i baggrunden, siger Lukas ’gla1ve’ Rossander til TV 2 SPORT og uddyber.
Det giver bare en eller anden form for uro og stress i forhold til, når vi spiller de ESL-turneringer, hvor lyden lukkes fuldstændig ude, og vi kun kan høre hinanden. Mikrofonerne er bedre, og det virker bedre for os, for det giver mindre stress.
gla1ve vil dog ikke give støjproblemerne hele skylden for Astralis' dårlige spil.
Man skal altid kunne præstere. Det er det samme for alle andre hold. fnatic sidder i præcis samme situation, som vi gør, så det gør ikke vores sag bedre på den måde, siger gla1ve til TV2 Sport.
fnatic vandt efterfølgende finalen over Vitality og tog sejren de 682.000 kroern, der fulgte med til førstepladsen. Astralis måtte nøjes med 150.000 kroner i præmie.