Opret Log ind
Der skal andre boller på suppen i DPL Oldboys
Dust2.dk ændrer et par ting i DPL Oldboys og sender samtidig en anke til spillerne om, at alle lige minder sig selv om, hvad Oldboys-hubben skal være for et sted.
Skrevet af: Sander    8. oktober 2019 19:18      

På Dust2.dk var vi super spændte, da vi lancerede DPL Oldboys tilbage i juni måned som et tilbud til danske spillere over 28 år, men vi har desværre måtte sande, at hubben har budt på en del udfordringer.

Det hele startede egentlig godt, men efter de første par uger begyndte nogle spillere at klage over, at andre spillede for meget for at vinde og helt glemte hyggen og fællesskabet. Utilfredsheden steg over særligt enkelte spillere, som gik efter at vælge det bedst mulige hold på bekostning af en god balance på holdene.

I september testede vi derfor auto teams, så holdene blev så fair som overhovedet muligt, men det var spillerne heller ikke tilfredse med efter de første par uger.

I denne måned gik vi derfor tilbage til første- og andenvælger og skar ned på præmierne i forsøget på at fjerne incitamentet for at spille og vælge hardcore for at vinde, men også dette er endt i utilfredshed.

Måden som voksne mennesker har valgt at vise deres utilfredshed på i løbet af de sidste par måneder er under al kritik, og at admins skal modtage ubehagelige beskeder på deres private Facebook-profiler er ikke vejen til en konstruktiv og givende diskussion om tilstanden og fremtiden i hubben. Det beder vi jer virkelig tænke over fremadrettet!

Dust2.dk har i dag holdt et møde om Oldboys og hubbens fremtid, og det er endt ud i følgende ændringer, der træder i kraft fra dags dato:

  • De gamle præmier (Saphe, gin og stegetermometer) vender tilbage. Fra november kommer der nye produkter som præmier.
  • De to spillere med højest elo bliver leaders
    • Vi forventer, at leaders såvidt muligt søger at lave fair hold
  • Nultolerance over for dårlig opførsel, grimt sprogbrug osv.

DPL Oldboys blev oprettet ene og alene for at give den ældre del af scenen et alternativ til MM, almindelige FACEIT-kampe osv., hvor man også kan møde ligesindede, og på den måde få nye bekendtskaber.

Der skal være plads til alle, uanset om man kun rammer headshots eller endnu ikke har lært at kaste en flash, der ikke blænder halvdelen ens eget hold. Alle der ikke kan acceptere dette bør finde et andet sted at spille.

Til sidst vil vi gerne opfordre spillerne til at værne om Oldboys. I er i meget høj grad selv med til at definere fremtiden for hubben, og førsteprioriteten er et hyggeligt sted for de ældre spillere, hvor man samtidig kan konkurrere lidt.

#1 TryingToLose
2019-10-08 19:20
Man kunne evt lave en hub der hed DPL Voksenbabys, til de enkelte der ikke kan opføre sig ordentligt, tænker en god præmie kunne være en Sut og nusseklud evt?
#3 VamosDK
2019-10-08 19:29
*facepalm*
#32 Realthing
2019-10-09 10:56
babies?
#2 weenie
2019-10-08 19:27
Skræmmende at folk kan opføre sig på den måde.
#12 VHzt4r
2019-10-08 19:40
Mange år siden jeg har set dit nick på Xplayn.com, det gav en rar fornemmelse.
Det skulle du lige vide.
#40 weenie
2019-10-09 17:40
Årh tak! Husker såmænd også dit nick :) Tror sågar jeg husker dit IRL navn.. M...? :)
#43 VHzt4r
2019-10-09 20:15
Ja, Mads :D godt husket alligevel :)
Det er rart at se de gamle nicknames igen.
#4 Benny
2019-10-08 19:30
Ja, jeg tror at jeg hopper over deltagelse så :/ Det kan min tålmodighed ikke klare i længden.
#8 VamosDK
2019-10-08 19:35
Tror os der spiller der klare os uden dig. Du virker alligevel bare som en der ude på at finde de dummeste CS spillere.
#9 Benny
2019-10-08 19:37
Tag det som du vil, min hensigt var nu mest at hjælpe de stakkels rager's til at tage sig sammen eller i det mindste tænke lidt over deres opførsel.
#31 Hateville
2019-10-09 08:12
fundet... ej slap af
#20 Luffe-
2019-10-08 20:30
Hvad er det præcist din tålmodighed ikke kan klare ?
#5 QPR
2019-10-08 19:31
CS bringer det bedste frem i folk
#6 Rall0w
2019-10-08 19:32
Hahah gad vide hvem der vælter sådan derinde, havde kun 4 games i starten og det var nu meget stille & roligt. :)

Havde ikke lige regnet med at det ville blive så stor en børnehave. :D
#10 SkurkN
2019-10-08 19:38
Hvis 2 personer fylder hele chatten en aften med et skænderi kan det jo hurtigt virke som noget generelt. Men tager man et par kampe, derinde så vil man hurtigt se at det er super hyggeligt.

Den med fb beskeder virker dog langt ude
#26 Martin
2019-10-08 23:22
Du er da præcis en af dem som er med til at piske en stemming op.
#29 SkurkN
2019-10-08 23:47
Jeg var kun utilfreds med præmier :D Og vil da mene jeg holdt det på et pænt niveau?
Min pointe er bare, at I læser chatten og tager en holdning ud fra det.
#7 VamosDK
2019-10-08 19:35
Hvad er meningen med den her nyhed? Udover dårlig reklame for hubben?
#11 tobiz
2019-10-08 19:40
At I skal tage jer sammen
#15 VamosDK
2019-10-08 19:46
Hvem er du i dpl-o?
#27 Martin
2019-10-08 23:24
Hehe man kan godt se du læser til lærer.
#35 tobiz
2019-10-09 16:21
Jeg er færdig, Martin!111!
#37 Martin
2019-10-09 16:47
Tillykke ❤️👌
#41 VamosDK
2019-10-09 18:42
Men hvis du ikke er med i DPL-O hvorfor så kom med sådan en kommentar?
#13 Basta1n
2019-10-08 19:40
Argh, det kan du vel godt se hvis du lige prøver at læse artiklen igennem en ekstra gang :)
#14 VamosDK
2019-10-08 19:46
Jeg synes mere den viser at admins/arrangørende ikke har en finger på pulsen. For det er et MEGET misvisende billede.. Jo vist der er nogle brådne kar, og selvfølgelig skal admins ikke opsøges på facebook.. Men de får jo hubben til at fremstå direkte som en slagmark fyldt med gamle sure mænd, hvilket jo er LANGT fra sandheden ..
#21 fremilyset
2019-10-08 20:31
Derfor du nu har svaret som en 12 årig til alle de beskeder i tråden?
Det er da klart at når nogle skaber sig må man sige at det finder man sig ikke i.
#23 VamosDK
2019-10-08 20:32
Det kan jeg ikke lige genkende..
#25 kasparS
2019-10-08 23:13
Nu er det jo sådan at vores admin team har fingeren på pulsen, du ser jo ikke de beskeder vi får privat og hvad der sker i chatten 24/7, der er en grund til vi laver et opråb.
#28 VamosDK
2019-10-08 23:46
Jeg holder ret meget øje med chatten, da der ikke sker det helt store i den, så det nemt at få et overblik nogle dage tilbage.

Men når jeg mener finger på pulsen, så tænker jeg på at der er jo ingen admins eller nogen fra dust2 som er med i kampene? Rijah er med i ny og næ, men ellers ser man jo ingen af jer.

Men det rigtigt, jeg ser ikke hvad i får privat.. Men hvis der er nogle af de faste som brokker sig til jer, så spiller de godt skuespil overfor os andre som spiller rimelig fast derinde.. :-)

Jeg har spillet 4 kampe i dag, og der har været kanon steming, som det plejer.. Men ud fra den nyhed i laver, så får det jo det til at ligne det regne galehus..
#16 MoL
2019-10-08 19:51
Bare tænk tilbage til de gode gamle dage med 1.6 og slap lan. dengang det gik ud på at hygge og drikke bajer og spise pølsemix
#22 Luffe-
2019-10-08 20:31
Og true KK.
#17 rEkZA
2019-10-08 19:58
Er det 3. klasse om igen?
#18 xone
2019-10-08 20:09
Så har zanoj været på spil igen. Typisk toxic nap at ødelægge det hele for andre!

Til jer andre.. Tag jer sammen og spil for hyggen! :)
#24 Vitexx
2019-10-08 21:31
Utroligt at han stadig ikke er blevet udelukket fra alt form for DPL endnu. ToxicNoj
#36 zanoj
2019-10-09 16:42
Heldigt nok, at jeg stadig er for ung til at tilslutte mig veteranholdet.
Du er vel blandt alderspræsidenterne på den hub eller findes der seriøst andre der er ældre end dig? Jeg kan dårligt forestille mig det.
#19 LolGirafPr0n
2019-10-08 20:23
Det kan simpelthen ikke passe.... oldboysdk har en discord med 1000 brugere, og der er bare overhovedet ikke de her problemer.
Der er så selvfølgelig heller ikke nogle præmier, men de burde da ikke gøre, at der går ren ragnarok i den?
#30 sekke
2019-10-09 06:29
Jeg har kun oplevet hygge i de ca 50 spil jeg har spillet derinde. Dog har jeg stødt på en person som syntes det er i orden at han vælger (i forhold til elo) uretfærdige hold til hans fordel, men nægter at joine hvis han er på det 'dårlige' hold. Det er lidt til grin og har resulteret i at jeg ikke rigtig gider at spille derinde, da jeg ikke vil på hold med ham.
#38 Martin
2019-10-09 16:48
Har du anmeldt ham.
#33 ratzB
2019-10-09 11:58
Tag jer nu bare sammen
#34 c0bb
2019-10-09 12:12
Det er betænkeligt at en plus 28 hub, har problemer med sexisme og andre fjendtligheder. Brok omkring subprisen, gather formatet og præmier er virkelig irrelevant. Det er virkelig en smålig diskussion. Spil og hyg, eller lad være. Det kan ikke være så svært, at leve op til.
#39 SEVEN
2019-10-09 17:27
Idioti findes i alle aldre.
#42 VamosDK
2019-10-09 18:46
Hvis man vil have succes med noget, kunne det også være man skulle tage kunderne med på råd. Det faktisk meget normalt, men det er ikke rigtig sket her. :)

Det jo ærgerligt hvis man gerne vil have det til at blive en succes.
#44 Sander
2019-10-09 20:18
Skulle du snart stoppe med at lyve? Inden auto teams lavede vi en afstemning om det. Et par uger senere lagde vi op til debat i chatten og fik en del feedback der. Da auto teams blev sat på opfordrede vi til at melde ind med feedback i pm. I slutningen auto teams lagde vi igen op til debat i chatten hvor en del meldte ind. Derudover modtager vi jo så løbende private beskeder, så opfør dig nu bare en smule voksent :-)
#45 Hateville
2019-10-09 21:17
godt forsøgt
#47 c0bb
6d 23t 18m
Kunder? Du får det til at lyde som om, at samtlige Dust2 admins snart rammer forbes for de 5 euro jeg betaler om måneden.
Der er blevet startet flere debatter og afholdt afstemning, men det må også være svært at tage imod feedback, der er så tvetydig eller så nedladende som den har været i det chat rum.
#46 An4K
2019-10-09 22:07
2 måneder endnu, og jeg er en old boy. Glæder mig !