Opret Log ind
Copenhagen Games 2020 bliver uden invitationer
Det store danske event dropper invitationerne i 2020 og ændrer formatet.
Skrevet af: Sander    9. oktober 2019 14:39      

Sådan så scenen ud i år.

Når Copenhagen Games traditionen tro afvikles i påsken næste år forventes spillere fra hele verden blandt deltagerne, der dog ikke kommer til at tælle inviterede hold.

Det store danske event ændrer nemlig formatet, så alle hold fremover starter i samme turnering, hvorfra de skal forsøge at kvalificere sig til slutspillet.

Det skriver Copenhagen Games i en pressemeddelelse.

Alle holdene, som ikke går videre til slutspillet, ryger derimod i B-turneringen, som Copenhagen Games bedyrer får øget fokus, og derfor bliver præmiepuljen i B-turneringen også øget betragteligt.

Hvordan formatet helt præcis bliver, er endnu ikke besluttet, og du har derfor mulighed for at give dit bud i kommentarfeltet, så Copenhagen Games kan få flest mulig input forud for den store beslutning.

Der er tre dage, torsdag, fredag og lørdag, til at afvikle hele turneringen.

Copenhagen Games 2020 afvikles ifølge hjemmesiden fra den 8. til 11. april i Lokomotivværkstedet i København, men præmiepuljen til CS:GO er endnu ikke offentliggjort.

#1 b0ychild
2019-10-09 14:49
Fornuftigt.
#2 Phy
2019-10-09 14:53
Måske en mindre populær holdning, men jeg synes faktisk det er meget godt. Det har altid været charmen ved Copenhagen Games at mindre hold fik muligheden for at opnå noget stort. De kommer ikke til at kunne konkurrere med Blast eller ESL alligevel.
#4 zyh
2019-10-09 15:31
Til gengæld vil mange også lade være med at dukke op og omtalen samt deltagelsen for gode hold vil dermed dale. Det er vel med andre ord en beslutning man har taget om at spare de penge, som man håber på at få igen ved deltagelse. I sidste ende er der nok ikke noget at spare faktisk og det vil blive noget man tager til hvis der ønskes mix hold og hygge tænker jeg?
#5 Phy
2019-10-09 15:42
Jeg tror der er mange hold som vil deltage så længe præmiepuljen er værd at rejse efter.
Det er svært at udtale sig om hvad og hvordan men den info der er givet indtil videre, men i forhold til de sidste tre års cph games har de inviteret hold næppe givet den ønsket ROI. Det handler også at finde sin niche og sørge for at det produkt er så godt som det kan blive, og med al respekt til CPH Games har vi aldrig set et perfekt produkt endnu.
#6 keleNt
2019-10-09 15:49
Af ren nysgerrighed, følte du der var nogle problemer sidste år ?
Jeg mindes at have haft en meget fornuftig "smooth" turnering ? :)
#8 Phy
2019-10-09 16:25
Der var ingen problemer med selve afviklingen af turneringen, det gav jeg også stor ros for. Men den store scene var gemt væk helt bagerst til eventet og de udlandske inviteret hold var ikke specielt sexet for at være helt ærlig så tror næppe man ramte det target cph games havde sat for selve main turneringen.
#15 GGWLange
2019-10-09 18:10
Vi har vel aldrig rigtigt set et perfekt event for tier 2 og ned... Enten forsinkelser, skuffende billetsalg, præmier, scener eller lign
#3 granzales
2019-10-09 14:56
Mindes jeg hørte en video, hvor Zahid snakkede om, at han var træt af, at inviterede hold (tror det var Virtus Pro) forventede hotel og transport betalt. Det er måske derfor?

Det er til gengæld normalt i nutidens CS, at større events opvarter holdene med logi. Men i den video lød det godt nok som om, at Zahid ikke ville være med på den idé.

Er der en reel årsag udmeldt, der er til grund for denne beslutning? Ville være spændende at høre.
#9 SEBM1337
2019-10-09 16:39
Synes gang på gang Zahid har taget nogle lidt 'forundrende' valg, som typisk ligner nedskæringer eller noget at tjene flere penge på. Ved ikke om det bare er mig, men sådan har jeg opfattet ham de seneste par år. Om det er nødvendigt eller for at lave flere penge selv, kan jeg selvfølgelig ikke sige.
#12 granzales
2019-10-09 17:08
Sommetider skal man bruge penge for at tjene penge ;)
#21 diOnysos
2019-10-09 21:04
Det er normalt når man invitere hold af en vis kvalitet/kaliber at man giver et sign on bonus som dækker transport/hotel/diæt.

Jeg forstår godt at de går en anden vej denne gang, det betyder mere overskud til at afvikle af eventen og i stedet for spare på personale og økonomi til omfordeling til afvikling.
#24 granzales
2019-10-10 20:28
I forhold til det første du skriver, så er det jo netop det jeg siger.

Tja, Copenhagen Games har altid givet et ret stort overskud (i hvert fald i følge regnskaberne), men hvad jeg ved af, så er laaangt de fleste derude frivillige/ulønnede. Tror ikke penge har været er problem, men en generel holdning til, at man ikke ønsker at lønne dem, der gør eventen til en god oplevelse.

Men du har nok ret. Tror ikke der er en løsning på, at de gerne vil have Astralis kommer, samtidig med at der er BYOC. Sådan fungerer esport bare ikke i dag.
#7 Silan
2019-10-09 16:09
Tvivler på vi ser nogen store hold deltage så, men måske er det også meget godt. Copenhagen games har altid været en spøjs sammensætning mellem et stort lan og et stort esport event, og det er sjældent de har formået begge dele til perfektion. Tror det ville være positivt at skrue lidt ned for esport ambitionerne og fokusere på deres lan.
#16 sirr
2019-10-09 18:42
Mindes også det var dét de prøvede at sælge selv, altså en blanding. Det var, så vidt jeg husker, efter de havde prøvet at være det mest professionelle esport arrangement i Danmark, som vist slog fejl pga manglende tophold. Nå ja, og med tilgangen af Blast Pro skal der godt nok ske meget for at CPHG står bedre end dem.

Som tilskuer betyder det nok at der ikke vil være så mange seere da jeg forestiller mig de 5-6 danske hold ikke vil prioritere CPHG, men omvendt var sidste år jo også relativt kedeligt at følge med i udefra, selvom det kan undskyldes med sene afbud m.m.
#10 birdfromsky
2019-10-09 16:44
Fedt nok.

En plan jeg tror der kunne være flæk er.

Swiss format b01 med grupper af 8/16 hold. 3 sejre så er man i a turnering, 3 nederlag så er man i b turneringen

A og b turnering Bliver lavet og begge steder kører man double elimination. Upper bracket b03s og lower bracket b03 i runde 1, resten af lower bracket b01, grand final b03 veto fordel.



Tidsplan kunne lyde:

Torsdag - swiss (11.00, 12.30, 14.00, 15.30, 17.00)

Torsdag - Upper bracket Runde1 20.00



fredag - Upper bracket runde2/lower bracket runde1 10.00

fredag - Upper bracket runde3/lower bracket runde2 13.30

fredag - Upper bracket runde4/lower bracket runde3 17.00

fredag - Upper bracket runde5/lower bracket runde4 21.00



lørdag - lower bracket runde5 11.00

lørdag - Upper bracket runde6 14.30

lørdag - Lower bracket runde6 13.00

lørdag - Lower bracket runde7 14.30

lørdag - Lower bracket runde8 16.00

lørdag - Grand final 20.00



Det her er hvis der er 64 hold i a/b turneringen. Ved ikke lige om jeg mangler en til runde i lower/har en for meget og man kan sikkert planlægge lower bracket kampene bedre men den kan man nok også få ind og starte finalen 1 time senere hvis det er.



Syntes hvertfald det her format, så er man sikret 3 kampe i gruppespillet og minimum 2 b03s i slutspillet.
#11 Martin
2019-10-09 16:47
Denne udmelding kan ikke stå uden præmiepulje og format.
#14 zyh
2019-10-09 18:00
Korrekt
#19 Kristja
2019-10-09 20:28
Helt enig. Forstår ikke hvorfor, man ikke kommer med en færdig udmelding?
#13 noche
2019-10-09 17:33
Tiderne hvor Astralis og andre tophold dukkede op er alligevel forbi, og så synes jeg det er helt fint man vælger at have fokus på at skabe en stærk og åben turnering for de hold som vælger at deltage. Så handler det blot om præmiepuljen kan tiltrække stærke nok hold til at selve turneringen bliver interessant at følge med i.
#17 Martin
2019-10-09 19:54
Pt. har vi intet andet end en åben turnering.

Det er derfor jeg mener at "Denne udmelding kan ikke stå uden præmiepulje og format."
#23 noche
2019-10-10 16:24
Og jeg er helt enig Hr. Rosenbæk, håber lidt de går i dialog med spillerne i forhold til formatet. Det lader i hvert fald til at birdfromsky er interesseret i det både her med Games og i forhold til NPF.

Til gengæld skal de undlade at kalde det en B-turnering.
#18 Messias
2019-10-09 20:18
Savner lidt en turnering som i slap tiderne hvor der både var a, b og c turnering.
#22 NoLimit
2019-10-09 21:37
Det var netop 3 turneringer sidste år :)
Både B og C: https://www.toornament.com/en_US/tournaments/23552..
#25 Messias
2019-10-12 11:02
Fedt! Har ikke fulgt så meget med. Kommer det også til at være der fremadrettet?
#26 NoLimit
2019-10-12 18:55
Det regner jeg med ja. Folk kommer jo for at spille CS, så selv hvis man ikke klarer den i main skulle man da gerne få nogle kampe :)
#20 ClinT
2019-10-09 20:29
Blir spændende når der kommer noget mere konkret. Men et godt tegn man dropper invites, hvis det ikke er bedre hold der bliver inviteret, ligesom sidst :)