Opret Log ind
cajunb ude af OpTic; kwezz træder ind og hjælper OpTic
Både MSL og ruggah fortæller på Twitter, at cajunb er ude af OpTic-mandskab kun to dage før starten på ESL Pro League. kwezz flyver med holdet til eventet.
Skrevet af: MumaCe    6. oktober 2019 23:12      

kwezz rejser med OpTic til ESL Pro League.

OpTic har haft et par travle uger med først ESL One New York og dernæst Dreamhack Masters Malmø. Det er ikke blevet til topplaceringer for det danske mandskab, men sejre over FaZe og Liquid må have hjulpet på selvtilliden for OpTic.

Holdet bliver dog svækket frem mod ESL Pro League, der starter på tirsdag. MSL skriver på Twitter, at cajunb ikke vil flyve med holdet til eventet. ruggah skriver ligeledes, at cajunb er helt ude af holdet, og at se kwezz har sagt ja til at hjælpe holdet.

OpTic stiller op med følgende hold til ESL Pro League:

  • dk MSL
  • dk niko
  • dk k0nfig
  • dk TeSeS
  • dk kwezz
     
  • dk ruggah (coach)

OpTic har deres første kamp i ESL Pro League på tirsdag, hvor de møder FaZe. De to andre hold i danskernes gruppe er mousesports og BIG. Det bedste hold fra gruppen kvalificerer sig til LAN finalerne.

Nummer to og tre går videre til gruppespil nummer to. Det hold der ender sidst skal ud og spille i relegation turneringen for at bevare deres plads i ESL Pro League til den næste sæson.

#1 CBC
2019-10-06 23:16
Elsker det her
#2 LeffeN
2019-10-06 23:22
Kwezzlingen <3
#3 khurii
2019-10-06 23:25
ez4kwezz
#4 scott
2019-10-06 23:27
ez4kwezz
#5 str1x
2019-10-06 23:28
Ej hvor er det fucking stort. Kæmpe stort tillykke olii!
#6 HumanIC
2019-10-06 23:35
holy shit
#7 RAMGIBBOVS
2019-10-06 23:38
fedt held og lykke med kwezz =)
#8 Skraldejohn
2019-10-06 23:48
En man burde kende?
#10 Nordby
2019-10-07 00:09
spiller for maquinas det 7. bedste hold i dk og har vidst rigtig flot niveau her i dk.
#15 C-LIND
2019-10-07 01:35
Bait ;)
#9 smed
2019-10-06 23:58
Fedt Oli din maskine, flæk dem🙏🏻🙏🏻 ez4kwezz
#11 Enrique
2019-10-07 00:40
Jeg kender ham ikke, men fedt at han får chancen. Pøj pøj!
#12 HumanIC
2019-10-07 00:51
lad os håbe der ikke flyver muse over scenen til esl pro leauge :P
#13 KrysStaR
2019-10-07 00:53
Sådan! Kwezzlingen!
#14 Narky
2019-10-07 00:55
Puha det lugter farligt det her :D
#16 EXR
2019-10-07 04:17
Hahahaha
#17 ferrizh
2019-10-07 07:22
Skal nok passe på Gitte og Lars imens. God tur, Oli :-)
#18 sirr
2019-10-07 08:34
Spændende. Kender ikke selv til kwezz, og det virker som et stort hop, set udefra, men omvendt så er det heller ikke nemt at finde en spiller med nogenlunde kvalitet så kort tid før et event. Ærgerligt og især træls for optic, og det bliver spændende at se om de kan gøre lidt skade alligevel :-)
#19 hadoush
2019-10-07 08:45
Held og lykke til kweez! :D
#20 LuckyV1
2019-10-07 09:05
Ud og rens Oli!!
#21 VamosDK
2019-10-07 09:24
Det kunne have været fedt med en lille tekst om, hvem ham der kweez var.. :-D

Men held og lykke til Optic, jeg håber som altid at de danske spillere gør det godt!
#22 Dozz
2019-10-07 09:51
Helt enig. Der kunne godt lige have været et par linjer om manden..
#23 xdpiratmanden
2019-10-07 10:21
Tror 90% af alle dust2 følgere ved hvem han er. Der har været massere af nyheder omkring hans hold og ham indenfor den seneste måned til to måneder, bl.a. da hans hold vandt def og gik ubesejret gennem power ligaens gruppespil osv. Men self dem som kun ser de store hold ved ikke noget om ham da han ikke har spillet på de store hold før. Det er vel lidt det samme med teses da han kom på optic :D
#25 VamosDK
2019-10-07 10:36
Enig, jeg læser nu de fleste nyheder men bider ikke nødvendigvis mærker i spillerne på holdene.

Men hvis vi skal have nye folk til at følge med, så skal man jo gøre mere for at de også er med.

Mange andre artikler omkring sport, der er der gerne lige et par linjer om hvem det drejer sig om, selvom det måske er en de fleste kender i forvejen. :-)
#27 Sander
2019-10-07 11:19
Synes det er et godt input, og jeg er helt enig, så det skal vi hele tiden minde os selv om.
#24 arseface
2019-10-07 10:33
Jeg forstår altså slet ikke hvorfor North henter cajun. Altså han er da forholdsvis stabilt og åbenlyst erfaren, men han bliver jo aldrig en top 30 spiller, som man helst skal 5 af for at blive et stabilt top 3-5 hold, som vel må være deres ambition. Bubber, stavn, blamef eller måske refrezh havde været mere oplagt da de har potentiale til at blive top 30. Er det mon fordi pengekassen er blevet smækket i?

Så skulle det være fordi cajun kan tage den passive awp på ct, aizy være aggresiv awp på t og så kan de skifte jugi med en igl, men omvendt kan jeg slet ikke se hvem det skulle være, efter blamef er smuttet.
#26 mesterslagter
2019-10-07 11:13
Det er vel fordi at når valde smutter, så er der ingen tilbage til at tage ansvar og gå forrest. Jeg havde gerne set at de skiftede jugi ud med MSL, da han har været så ekstrem ustabil i sine præstationer siden heroic tiden. Så kunne enten valde/gade's plads gå til stavn eller bubzki. Gerne begge to nu når valde smutter, eller hive konfig ind igen, men det ville selvfølgelig være syndt for både tricked og heroic. Jeg ser heller ikke cajun som noget step up, selvom han har været en af de bedre på optic holdet den seneste tid, og at de umuligt med ham kan blive bedre end de allerede er
#28 pokiz
2019-10-07 13:54
farvel top5. :-)
#29 wezx
2019-10-07 15:56
Fantastisk mulighed for Oliver og er vild med at de unge talenter får chancen.
#30 donfrankie
2019-10-07 17:39
Så skal cajunB vel erstatte valde som skal til OG.
#31 Jerry
2019-10-08 13:51
Hvis Konfig mener hvad han har været ude og fortælle på sociale medier, at han er klar på at blive voksen og tage spillet seriøst, så er han sammen med Karrigan de 2 oplagte spillere til North.

Jeg forestiller mig et lineup ku være.



Karrigan

Kjaerbye

Konfig

Aizy

Jugi ( hvis han får et kæmpe wakeup call som man så Zonic med Dupreeh) ellers tænker jeg faktisk en spiller som Es3tag, bubski eller man beholder Cajunb hvis han formår at holde sit niveau fra optic tiden...
#32 Jigsaw
2019-10-08 17:05
Hvorfor lige kez? Han er sku da ikke specielt dygtig.
#33 notaN1dgl
2019-10-08 17:33
what
#34 brzer
2019-10-08 17:37
what
#35 Nordby
2019-10-08 18:11
What
#37 Jigsaw
2019-10-08 18:39
https://www.hltv.org/stats/matches/69297/step-vs-c..

0.88 . Behøver jeg sige mere?
#38 notaN1dgl
2019-10-08 18:45
Han fik MVP til Dansk Esport Festival.. så lidt dygtig er han vel :S
#40 Jigsaw
2019-10-08 18:51
WAUW Dansk Esport Festival. Hvorfor spiller han ikke for Astralis endnu?
#41 Winspai
2019-10-08 19:00
Små skridt. :D
#39 tobiz
2019-10-08 18:49
STAAAAAAAAAATS
#42 zyppp
2019-10-08 19:05
jamen han har under 1 rating hvorfor sletter han ikke bare spillet ?_?
#36 zyppp
2019-10-08 18:25
XD
#43 Nordby
2019-10-08 19:10
Hvorfor hev Astralis notan med som stand-in tidligere. Fordi de gerne vil give nogle unge spillere en mulighed, jo klart optic vil gerne vinde, men han har vist stort potentiale før i tiden så hvem ved måske han kan overraske, det håber jeg i hvert fald han gør om ikke andet for at lukke munden på dig :D
#44 Jigsaw
2019-10-08 19:14
Jeg glæder mig til at vise jer, at han intet niveau har overhovedet.
#45 Nordby
2019-10-08 19:20
Hvorfor så sur, så hvis man lige nu ikke er god nok til top5 i dk, og ikke kan spille godt i mod, faze, mousesports og big så har man intet niveau eller hvad?
#47 Jigsaw
2019-10-09 19:26
https://www.hltv.org/matches/2336705/faze-vs-optic..

Behøver jeg at sige mere? :) Tænkte jeg nok.
#48 Nordby
2019-10-09 19:32
At han har mere adr end 2 af de faste spillere, og så du kampen? han spillede solo 24/7 hvis du virkelig mener han er grunden til at de tabte og at de ville have vundet med en anden stand-in så du virkelig ikke kampen :D
#49 Jigsaw
2019-10-09 19:41
Altså TeSeS og deres igl msl? Dude... come on.. han er pis... seriøst.
#50 Nordby
2019-10-09 19:59
Hvad er der med dig? han bliver hevet ind som stand-in og spiller alt i alt en fin kamp. MSL har nærmest været deres bedste spillere de sidste par turneringer så ja MSL, og tja hvis teses er god nok til at være en fast spiller af holdet, men kwezz er hevet ind som last minute stand-in så alt andet lige skal teses jo være bedre end kwezz. Igen lad mig lige forstå det korrekt er man ikke god nok til top 5 i dk aka. top 30 i verden er man så pis?
#53 haste
2019-10-10 00:26
Der er altså stor forskel på rollerne angående ADR :D
Kwezz lurker for optic, ergo mere ADR end hvis du skal ind og entry/igennem smokes etc :D
Det kan slet ikke sammenlignes på den måde.
Jeg synes kwezz gør det ganske fint, taget den store scene, last-minute man osv i betragtning. Det er dog tydeligt at se at han ikke er i sit A-game.
#54 Nordby
2019-10-10 00:46
Yeah ofc er der forskel, men hvis han kan bedømme ham ud fra stats i de games, kan jeg vel også bruge dem imod ham, jeg så netop godt kampene og man kunne tydeligt se at kwezz gerne skulle skyde det han gjorde, og bestemt også mere hvis du spørger mig. Jigsaw har dog bestemt sig for at kwezz er fuldstændig pis hvilket jo langt fra er rigtigt, bare der min pointe generelt set ligger.
#52 madsztw1
2019-10-09 23:41
jigsaw du meget god til rust
https://www.youtube.com/watch?v=GM07ZoL7JOE
#55 warwhale
2019-10-10 00:50
Det giver så meget mening at det er ham Emil Engholm, med de kommentarer. Han er generelt bare en klaphat :)
#56 tobiz
6d 14t 40m
Kan nu bedre lide denne her - https://www.youtube.com/watch?v=j3TBnNro7hc helt sikkert noget jeg kunne bruge!
#57 madsztw1
6d 14t 31m
efter jeg så den guide kom jeg i level 10 på faceit


tak for det jigsaw
#58 Jigsaw
5d 14t 5m
Det så ikke mine videoer :) Men godt i hyggede jer, på en andens bekostning.

https://www.hltv.org/matches/2336709/big-vs-optic-..

Skal jeg blive ved med at sende eksempler :-)?
#59 tobiz
5d 13t 59m
God historie https://gyazo.com/4f78a84082cf9ea25e741542fde9c8ac
#62 Jigsaw
5d 13t 56m
Stadig ikke mig.... jeg venter stadig på jeres klapsalve over kez's flotte resultater..
#63 tobiz
5d 13t 52m
Grinern nok :) https://gyazo.com/6da1d8aa10653566da0ecd5c6483b352
#64 Jigsaw
5d 13t 51m
Stadig ikke mig... jeg venter... skal jeg sende dig mit sygesikringskort?
#65 tobiz
5d 13t 50m
Okay Jiksav
#60 b0ychild
5d 13t 58m
Flov dig :)
#61 Veeip
5d 13t 56m
Har du flere? :)
#46 solo
2019-10-08 23:59
Har han knust dit hjerte :((
#51 smed
2019-10-09 23:38
hej jigsaw har du fået noget op i nummi eller er du altid sur :)