Opret Log ind
AVANGAR sender Vitality ud af Majoren
Endnu et uforudset upset finder sted i Majorens kvartfinaler.
Skrevet af: Zarrosso    5. september 2019 22:10      

AVANGAR vandt første map på Mirage til aftenens anden kvartfinale.

Det skulle ud i tredje map, før kampen kunne afgøres, men i sidste ende ville kun et mirakel havde reddet det franske hold Vitality fra at tabe til et brandvarmt AVANGAR i den anden kvartfinale til Majoren i Berlin.

StarLadder Major Berlin 2019
Bedst af tre maps
Vitality
1 - 2
AVANGAR
de_mirage 9 - 16 de_mirage
de_inferno 16 - 11 de_inferno
de_dust2 10 - 16 de_dust2

Første map foregik på Mirage, som var Vitalitys pick. Men allerede her viste AVANGAR tænder, da de først spillede en glimrende CT-side og en endnu bedre T-side, hvor de vandt otte runder i streg og tog mappet 16-9.

Herefter gik turen til Inferno, som så til gengæld gik til Vitality. Her kæmpede AVANGAR ellers godt imod og fik seks runder på T-siden inden halvlegen.

I sidste ende beviste ZywOo dog, hvorfor han kandiderer til titlen som verdens bedste spiller, og franskmændene kunne tage mappet 16-11.

Det endelige slag skulle så finde sted på Dust2, men her var der ikke meget tvivl om sejrherren. AVANGAR tog 12 runder på T-siden og var derfor sat rigtig godt sat op til anden halvleg.

Vitality gav dog ikke op uden en kamp og fik blandt andet bomben til at sprænge fire gange, mens de var på T-siden. Det lykkedes også franskmændene at vende en 14-6 score til en 14-10. Lige lidt hjalp det dog, da AVANGAR tog de to manglende runder og kunne kalde sig sejrherrer.

AVANGAR tager derfor den anden semifinaleplads, hvor den første blev taget af Renegades, der slog ENCE tidligere i dag. 

I morgen går det så løs igen, når først NRG møder Natus Vincere klokken 15, hvorefter Astralis går op imod rivalerne fra Liquid klokken 18.30. 

Semifinalerne bliver spillet på lørdag. 

#1 KeyziN
2019-09-05 22:10
ja okay
#2 MrBlond
2019-09-05 22:11
Shiiit jeg får guld ved dette års Major, mine pick-en er blevet så godt kneppet😂😂
#3 SEBM1337
2019-09-05 22:12
Lidt øv for finalen, da det 100% bliver med avangar eller renegades, men fede storylines! De fortjener det :D
#5 Luffe-
2019-09-05 22:13
Synes sgu det er meget sjovt med et hold i finalen som vi normalt ikke ser.

Moralsk finale bliver nok Astralis mod Liquid så :)
#6 sirr
2019-09-05 22:13
Ikke sikker på jeg forstår hvorfor du mener at det er ærgerligt? De spiller virkelig godt - ligesom da GAMBIT overraskede i den pågældende major. Jeg håber oprigtigt Astralis går til finalen, men i deres bracket kunne man tvivle :D
#12 kfive
2019-09-05 22:40
Problemet er nok folk bare vil se top hold duellere i længere tid. Hvad skete der med gambit efter den major?
#13 ZaNwish
2019-09-05 22:49
De blev åbenbart inaktive i Februar efter et nederlag mod Epsilon.


Det eneste Gambit der er nu er Gambit Youngsters. De skiftede alle sammen til andre hold
Læste mig frem til at disse spillere også skiftede hold:
Hobbit til Hellraisers
Adren hjalp til som stand in hos faze
Bondik skiftede til Winstrike

Læste at der stod at Gambit lytter gerne til bud på: Dosia, Mou og Mir.
#21 Nordby
2019-09-05 23:35
øøøh ikke for at være nederen eller noget, men er 99% sikker på at det var et retorisk spørgsmål, og hans pointe netop er at gambit ingenting gjorde efter majoren.
#24 Phoey
2019-09-06 09:14
Til deres forsvar mistede de deres IGL lige efter.
#30 Nordby
2019-09-06 13:13
Når jaja det gjorde de, men at miste deres anden værste spiller og så kunne upgrade, men stadig have det samme system som zeus har sat op burde de stadig kunne gøre lidt, men de gjorde intet, og det viste bare hvor mange hold der spillede stank til den major samtidig med at ALLE på gambit ramte alt de kunne.
#31 Phoey
2019-09-10 13:32
De havde ingen rigtig caller. Har du set en CS kamp hvor et hold uden en plan for T-Siden ikke sejler?
For det har jeg ikke.
#32 Nordby
2019-09-10 20:44
Min pointe er jo netop at de stadig har alle de samme tacs, siger ikke de burde blive ved med samme niveau, men at falde så langt viser jo netop bare hvor meget en one time Thing det var.
#33 Phoey
2019-09-12 18:21
Du har i princippet alle verdens strats. Men at få dem brugt korrekt i praksis er et mesterværk.
#34 Nordby
2019-09-12 23:05
Yeah yeah i know, også derfor jeg siger det giver fin mening de falder, men hvis man fulgte med i hvordan de spillede den major( jeg så hver eneste af deres kampe) så man også en mou ramme et niveau aldrig før set ej heller set siden. En hobbit der rammer fuldkommen vanvittigt niveau heller ikke set siden, og en Adren der fortsatte hans superstar fragging som han havde gjort i noget tid på det tidspunkt. Siger ikke at zeus ikke gjorde sin del med IGL, men hvis det gambit gjorde til majoren var at vise hvordan de kunne spille, manglede det individuelle bare helt vildt meget efter zeus leavede, og ja IGL rammer også individuelt niveau, men burde ikke gøre så meget at holdet går fra at vinde en major til knap nok at kunne skyde igen mod top 10 hold.
#35 Phoey
5d 2t 59m
Du glemmer så mange faktorer til hvornår man yder sit top niveau, som sportsudøver. Men føler det ville være spild af tid, at prøve, at forklare dig hvorfor netop det skete.
#36 Nordby
4d 19t 9m
Jeg har sku ikke tænkt mig at sidde og snakke omkring hver eneste faktorer der gør hvordan man præsterer. Min pointe som den har været hele tiden, uanset hvad der skete med holdet, gik de stadig fra at spille vanvittigt til den major, til absolut ingenting efter, ja der skete mange ting og der er mange grunde til at de ikke gjorde, men det er bare den fact at de intet gjorde efter majoren jeg ligesom kfive som startede med at skrive det prøver at ramme.
#14 sirr
2019-09-05 22:51
Jeg ser det personligt ikke som et problem. Jeg tænker at det er fordi man kan forberede sig langt mere på de "kendte" storhold end de mindre, eller gør det selektivt.

I morgen får vi vel de kampe som mange forestillede sig var mulige finaler, så må man nøjes 😂.

Og fordi man ikke går i en vanvittig streak eller forbliver er succesfuld hold, tænker jeg da ikke at det gør den aktuelle turnering mindre spændende. Især ikke når der i Major-sammenhæng, modsat EM/ VM i andre, spilles flere hvert år - hvis du kan følge mig? Jeg synes personligt det er træls når man til EM/ VM i fodbold ser et intetsigende defensivt indstillet hold vinde eller gå langt fordi det er så kedeligt (for mig) at se på og fordi der går så lang tid før man får chancen igen. I CS-sammenhæng synes jeg det er fedt når der er upsets, bl.a. fordi man ved der er en ny turnering rundt om hjørnet.
#18 SEBM1337
2019-09-05 23:03
Det vel mig der vurderer om jeg synes det er ærgeligt?

Jeg nyder at se major, men jeg nyder klart mest at se nogle af topholdende fra de sidste 6 måneder duellere over den største titel der overhovedet er i CS, ikke at se et upset hold spille mod eks. Liquid eller Astralis og få kæmpe tæsk i finalen. Siger ikke det sker, jeg synes bare en Liquid/astralis vs Vitality/ENCE havde været langt mere spændende :)
#23 sirr
2019-09-06 08:21
Selvfølgelig er det dig - derfor jeg siger at jeg ikke helt kan forstå hvorfor du har det på den måde :-).

Men, afhænger det af de eventuelle tæsk der kunne blive uddelt? For i så fald kan det da ikke have været sjovt for dig at følge Astralis under deres æra - hvor de normalvis og jævnligt ødelagde de andre tophold i verden, hvilket oftest har været tilfældet for Liquid i år også.

Omvendt kan jeg da godt følge dig, men som jeg skriver i min kommentar herover så ville det kun være "irriterende" for mig, hvis Majors kun blev afholdt hvert 2. eller 4. år - ligesom fx EM/ VM. Når der er flere store turneringer hvert år, bl.a. 2x Majors, så gør det mig ikke det store at der næsten altid er ét upset-hold med i de sidste par kampe.
#25 MeyZ
2019-09-06 09:18
Jeg er enig med det her. Når et hold laver et upset er det fedt nok, men for videre kampe i turneringen kan det gøre det lidt tamt og at se på. Ingen gider at se en finale som de 2 første maps i mellem Liquid og ENCE i IEM Chicago.

Er fuldstændig enig i at en turnering som dette burde have de bedste og tætteste hold i verden i de senere stadier. Nu får vi dem bare i kvartfinalen. Kigger vi på papiret, burde det hold, der går videre fra den side af bracketen der spilles i dag være en sikker vinder.
#10 MrBlond
2019-09-05 22:22
+1 det er skægt nok og se!
#4 Luffe-
2019-09-05 22:12
ja så fik jeg ret. Odds modsat af mig, så er man sikker på penge 😂
#7 TryingToLose
2019-09-05 22:15
37 døde på 3 maps..
#8 Apnemt
2019-09-05 22:15
Trods 2 maps hvor zywow er off er han alligevel den bedste, men det koster vita idag, så et Tweet Milan fra hltv hvor han skriver zywow har haft en rating under 1 i 21 games, 20 af de games har vita tabt
#9 ZaNwish
2019-09-05 22:20
Men Vitality laver efter min mening også mange dumme ting. De sneaker frem i tunnels på B med awp. De går 3 ud lang og bliver alle taget af Buster. Ingen hjælp til Zywoo. De vælger at kører dobbelt awp setup på et tidspunkt men giver ikke Zywoo en awp. Vitalitys individuelle niveau var ikke nok til at sikre dem en sejr men samtidig spillede Avangar sindssyg godt.
#11 REIB
2019-09-05 22:25
Okay mine Pick'Ems er sygt smadret nu...
#15 Sander
2019-09-05 22:56
Avangar eller Renegades i finalen 😂
#16 Mrnobody
2019-09-05 22:59
Mærkelig major..
#17 RAVN
2019-09-05 23:00
Gold coin er fandme også flot!

Ved ikke om det bare er mig men synes tit at zywoO ikke rigtig møder op til de store kamp? Kan være jeg husker det forkert.
#28 Bjelanden
2019-09-06 10:46
+1 på det.

Egentlig også derfor det små provokere mig når folk kalder ham verdens bedste..
#29 MrBlond
2019-09-06 10:50
+2
#19 HykZ
2019-09-05 23:10
Alle underdogs i den her turnering overrasker bare :P Renegades og Avangar i en major semifinale ville have været meget svær at spå ^^
#20 mad0
2019-09-05 23:32
Mine Pick Em’s er reddet
#22 strogie
2019-09-06 01:52
Nice og alligevel ikke..
Havde set at renegades ville slå ence og at der vsr stor chance for avangar men nu har vi renegades avangar i en semifinale.. den anden side af bracket er niveauet bare en del højere.
Jeg tænker det bliver astralis avangar i finalen og danskerne vinder :)
#26 Phoey
2019-09-06 09:18
Jeg tror sgu at Renegades møder op til Finalen!
#27 Messias
2019-09-06 09:49
Det er for nice at underdogs indtager toppen!