Eventarrangører søger feedback

Nu kan du være med til at påvirke de krav, som danske events skal forsøge at leve op til.

Selvom det har været sommerferie, og for mange stadig er det, har eventarrangørerne i CS:GO Alliancen ikke kun tilbragt tiden på en solseng, for der er nemlig også blevet brygget på nogle kriterier, som de nu søger feedback på.

Helt specifikt drejer det sig om kravene til events, som der er sat op. Når kravene er vedtaget, skal events forsøge at leve op til dem for at få det specifikke stempel.

Arrangørerne ønsker både at vide, om der er nogle krav, der godt kan slækkes lidt på, og om der skal være strengere krav.

De tre typer event og kravene hertil er beskrevet herunder:

A+ 

  • Computere og skærme (240hz) er til stede og kan bruges af de deltagende top 10 hold. 
  • Plan for indlogering - events laver aftaler med lokale overnatningssteder og sikrer en god pris til holdene, evt. flere alternativer. 
  • Stream med minimum 3 kameraer (casters, scene/tilskuerpladser, spillere) og 2 casters. 
  • Medietid - hold aftaler tid med den kommunikationsansvarlige ift. spillerinterviews og billeder - kan evt. aftales ved ankomst. 
  • Spillerinterviews før og efter feature kampe.
  • Gratis vand, kaffe og frugt.

  • Computere og skærme (240hz) kan lejes til eventet. 
  • Plan for indlogering - event finder 1 alternativ til overnatning i hal med rabat. 
  • Stream med minimum 3 kameraer (casters, scene/tilskuerpladser, spillere) og 2 casters. 
  • Medietid - hold aftaler tid med den kommunikationsansvarlige ift. spillerinterviews og billeder - kan evt. aftales ved ankomst. 
  • Spillerinterviews før og efter playoff kampe.
  • Gratis vand og kaffe.

B

  • Stream med minimum 2 kameraer (casters, spillere) og 2 casters. 
  • Medietid - hold aftaler tid med den kommunikationsansvarlige ift. spillerinterviews og billeder - kan evt. aftales ved ankomst. Til B events er det op til events at afgøre, om det kan lade sig gøre.
  • Spillerinterviews før og efter semi/finale kampe.

Eventarrangørerne ønsker så meget og omfattende feedback som muligt, men husk på at det skal være realistisk for dem at opnå.

#1(Med 5 svar)
5. august 2019 kl. 08:25
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg starter gerne:
- Mangler der ikke noget om minimum præmiepulje?
- Jeg synes ikke de der 3 kameraer er så vigtige igen, der ville jeg nok hellere have både casters og et studiesegment. Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.
- Hvad med krav ift. scene og udstyret herpå?
- Tænker mange events får svært ved at stille 240 hz skærme til rådighed, men det må I nok have snakket en del om internt.
- Format/tidsplan kunne også være et punkt, I kan diskutere internt.
#2(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 08:36
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Helt enig i alt undtaget format/tidsplan. Det bør være op til det enkelte event, ellers ender vi med at have helt ens events rundt omkring i landet. Der kan dig stilles krav til hvornår event formatet er kendt - en uge før, en måned eller lignende.
#3(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 08:39
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg tænkte også mest noget lignende "Semifinaler og finale skal være BO3". Spillerne lyder i hvert fald til at gå ret meget op i den del. For enig, vi skal ikke bare have 100% ens events.
#9(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 09:10
Rejin
Major deltager
Præmiepuljen er vel lidt lige gyldig hvis det er et Nice event og der er en prestige i at deltage ? Handler det ikke udelukkende om hvad evented forpligter sig til?
#10(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 09:14
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er ikke helt sikker, men som jeg forstår det, så får man et stempel inden, som man kan brande sig på. Jeg tror prestigen bliver for svær at opnå uden en god præmiepulje.

Edit* Jeg fik lige en besked om, at de er blevet enige om en præmiepulje til CS:GO på minimum 25k for alle de her typer events.
#37(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 18:48
Rejin
Major deltager
Roger ! Giver god mening !
#4(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 08:41
saks
Ved ikke om den høre under her.
Men hvis man f. Eks siger at holdene til A+ og A turneringer forpligter sig til spille turneringen færdig selvom man skulle ryge i b turneringen.
Hvis man ikke gør, skal man sidde X antal events over før man må spille turnering på f. Eks a+ igen
#5(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 08:44
NiveK
Tror ikke det vil fungere i praksis. Så er der bare nogens mor som er blevet syg..
#6(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 08:46
saks
Tja kan godt ske, men det er bare så sørgeligt at se flere hold smutte fordi det ikke gik lige som de troede.
Ødelægger en masse for andre!
#7(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 08:59
Trixitlol
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Tænker noget med at kvart, semi og finalen for a og a+ skal være HLTV kampe.
Vigtigheden af HLTV nu om dage, er stor for mange hold upcoming hold!
#8(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 09:03
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det kan de bare ikke garantere. Det handler i høj grad om, hvilke hold der deltager, så det styrer i faktisk primært selv. Man kan selvfølgelig stille krav om, at events tager kontakten og har den tekniske del på plads.
#11(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 09:18
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tænker at den del med PC'er og 240hz skærme er en besværlig ting at tilbyde til 50 mennesker + scene.

Derudover så er playercams ikke så vigtige i type-B imo. Så hellere få noget dækning på som et krav. Det vil dog primært være Dust2, men det synes jeg godt kan være et krav som minimum i A+ og A.
#12(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 09:18
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det bliver nok svært, at få en arrangør til at skaffe gode priser på overnatningsmuligheder, men jeg synes da bestemt mulighederne skal undersøges.
#13(Med 3 svar)
5. august 2019 kl. 09:27
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Lad være med at have "ikke-klar" computere på scenen, og lad være med at tro at 150fps er nok. Hvis man absolut skal tvinges til at spille på en computer som ikke er sin egen, så skal de fandeme være overdrevet gode og GARANTERE 300fps. Derudover så nytter det heller ikke noget, at folk der skal på scenen, selv skal sætte computeren op (NVIDIA, drivers, TeamSpeak, Steam osv) alt skal være klar, og det nytter ikke, at få en eller anden som ikke har forstand på computere, til at stå for det.

- Kan dette ikke lade sig gøre, så lad folk fragte sin egen pc op på scenen, så tager det 5-10 minutter, og så er folk klar til kamp, istedet for 45-60 minutter.

Igen, hvis man skal "tvinges" til at bruge arrangørens udstyr på scenen, så skal det være 240hz skærme, ellers så skal man tillade, at deltagere tager sin egen skærm med op.

Hold de største præmier til 1. og 2. pladsen, hvis man f.eks. har 20k i præmiepulje, så giver det ingen mening at have delt pengene alt for meget ud, det skal betale sig at vinde 1. pladsen.

Skal man på scenen, så skal lydisolerende headsets være en stor prioritet, det nytter ikke med nødløsninger og in-ears som overhoved ikke hjælper.

Derudover så skal man have ORDENLIG plads at spille på, ikke borde med huller i, og ingen plads til, at folk kan sidde som de vil. Har selv spillet i haller som kun var halv fyldte, hvor man blev tvunget til at blive mast sammen, selvom halvdelen af hallen ikke blev brugt. Lej nogle flere borde.

Server admins som ved hvad de laver (ansæt nu bare stenvang til alle turneringer)

Lad være med at invitere hold, enten hold online-kvalifikationer, eller lad folk kvalificere sig til "main" eventen til selve lanet, så man kan få de overraskelser som er noget af det fedeste ved LANS. Så lad prima-donna holdene blive hjemme, hvis de ikke har tid til at kvalificere sig.
#15(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 09:47
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Rigtig godt skrevet. Jeg er i stor grad enig.

Ift. invitationer er jeg dog lidt uenig - hvis man gerne vil have Astralis, Heroic, North eller sågar Tricked med - så kan en direkte invitation hjælpe gevaldigt ift. at et af disse hold ikke skal overveje at bruge værdifuld tid på en kvalifikation. I så fald vil det, tror jeg, betyde et sikkert nej hver eneste gang da der næsten altid vil være støre kvalifikationer eller events som pågældende hold kan deltage i. Udenfor top4-5 er jeg dog enig i at det skal gå via kvalifikation.
#18(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 09:57
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jovist, hvis vi vil have Astralis, North eller Heroic med, så kan de inviteres, men jeg tror næppe, at Danmark er klar til at kunne arrangere en stor nok præmiepulje.
#21(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 12:04
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej, det tror jeg heller ikke - men hvis det er rammerne der skal opsættes nu, så tænker jeg at det ville være en idé at have nogle guidelines til at få de bedste i Danmark med, såfremt der er mulighed for det - og her tænker jeg at en kvalifikation til i hvert fald 3 af holdende vil være et klart nej fra dem.
#14(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 09:25
Holztan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Lidt feedback fra min side:

Følgende er kun feedback til A+ events (eller højere). Måske skift "A+" ud med noget "dansk major"-agtig status? Kald det et Premier event eller noget som gør at det virkelig skiller sig ud fra mængden.

Indlogering:
- Indlogering og transport betalt til inviterede tophold (ved godt det er nok det mest urealistiske krav, men kunne gøre en verden til forskel i forhold til hvilke hold der deltager).

Stream:
- Hvorfor er der et krav til antal kameraer? Kvantitet over kvalitet ;-)?
- Mindst 1080p og 60fps
- Analyst desk/segment + caster desk/segment
- Flere castere så de ikke går død efter en +10 timers dag. Evt 2 par, eller hvertfald 3 casters, så der hele tiden er en der kan sidde over.

Præmie pulje:
- +100,000 DKK

Scene:
- Nogle krav til scene konstruktionen, så man sørger for at der er en scene som er bygget både til at se godt ud på stream, publikum onsite og som håndhæver turneringens sportslige integritet (f.eks. Ikke en storskærm med streamen på som kan ses hvis spillerne lige vender sig om)

PC'er:
- Hvis kravet er 240hz skærme, skal der selvfølgelig være PC'er til stede som kan sørge for at man får det optimale ud af de skærme. Deciderede krav til PC specs.

Andre muligheder for et A+ event (eller højere):
- Player lounge med catering (fingermad, frugt, vand og andet drikke)
- Opvarmnings område med coach PCs (medmindre det allerede er standard?)
- Scene-vært som laver live interviews på scenen med reaktioner direkte før og efter kampen med spillere
- Decideret media day for inviterede tophold hvor der bliver lavet materiale til broadcast + social media
#16(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 09:50
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enormt fed at man/ I vælger at inddrage fællesskabet her. Håber der kommer en masse gode indspark fra folk der deltager og har erfaringer med det :-)

Det kunne være I skulle have et arrangement til Oldboys. Noget i stil med:
- Der skal være øl, helst kølige
- Der skal være tyggevenlig mad, fx mos af forskellig art
- Kim Larsen skal spilles i baggrunden, hele tiden
- Dennis Vang skal caste
#25(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 14:34
NiveK
-Der skal være tid til en morfar mellem kampene?
-Pladser tæt på wc, grundet hyppig vandladning?
-Udskæring i bordet, så maven kan komme ordentligt ind?
-Tøffelstativ, til -ja hjemmesko/tøflerne.
#30(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 16:07
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Gode tilføjelser. Måske et stativ til rollatoren?
#17(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 09:51
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvordan kan et fundamentalt krav om at events skal holdes på Sjælland ikke være på?!
#20(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 11:05
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Stille
#24(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 14:30
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Enig :D
#19(Med 6 svar)
5. august 2019 kl. 10:47
stenvang
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ser at a+ og a er stort set det samme. På nær i a+ skal eventarrangører lige punge ud med MANGE penge for pc leje

Nu er det jo ikke fordi, alle 240hz skærme er brugbare. Og at alle “leje” computere er gode nok til top plan.
Jeg ønsker at man er mere specifik, med hvad man har at gøre med. Fx. at det er et krav at der bliver sendt fps test og spec ud 3 uger inden event start.
Så i sidste ende, kan alle hold fix noget selv.

Som jeg læser det. så skal a+ være toppen af poppen. Men hvorfor stiller man så ikke nogle krav til admins og crew. Det er på ingen måder et forsøg på at pudse min glorie. Vi har nogle fantastiske admins der ude. Her under Nicklas”Narky” fx, som kan fix alt på en scene.


Det burde også være et krav, at der er minimum 2 admins på scenen under hele kampen.


Til alle danske events må dette heller ikke ske igen.
“dåse øl til 38 kr”
i.imgur.com/ab2ZrR1.jpg
#29(Med 4 svar)
5. august 2019 kl. 15:46
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg takker for "@" i denne sammenhæng.

Er enig i hvad du siger, jeg vil dog også komme med foreslaget om at hvis det virkelig skal være "A+" event at man så evt. laver pc kabinetterne med hotswap ssd'er så hver spiller har sin egen ssd allerede sat op efter første kamp (eller inden hvis der er tid) så der spares tid i denne sammenhæng
(dette er bla. noget som bliver gjort hos ESL) - dette er også noget #13 (b0ychild) kommer ind på.

Desuden giver jeg også #14 (holztan) ret i hans "Andre muligheder for et A+ event (eller højere)"
med

- Player lounge med catering (fingermad, frugt, vand og andet drikke)
- Opvarmnings område med coach PCs (medmindre det allerede er standard?)
- Scene-vært som laver live interviews på scenen med reaktioner direkte før og efter kampen med spillere
- Decideret media day for inviterede tophold hvor der bliver lavet materiale til broadcast + social media

Alt dette er også med til at give både spillerne såvel som publikum og seerer der hjemme en mere prof følelse.
#32(Med 3 svar)
5. august 2019 kl. 16:27
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Player lounge med catering (fingermad, frugt, vand og andet drikke)
- Scene-vært som laver live interviews på scenen med reaktioner direkte før og efter kampen med spillere
- Decideret media day for inviterede tophold hvor der bliver lavet materiale til broadcast + social media

De her tre ting har de ikke engang til dreamhack open events. Måske lige lidt vildt at sigte så højt, når vi er ude i et 25k+ event.
#33(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 16:34
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Utroligt alligevel...

Medie ting kan laves om dagen op til første spillede kamp om aftenen, men der skal i det mindste være et område til spillerne hvor de kan sidde selv, få noget drikke og lidt frugt eksklusivt til dem inden de skal på scenen. desuden skal sådanne ting også være at finde backstage til hvis en spiller mangler en flaske vand eller andet under en kamp.

og ja det er nok meget at bede om til et event med cirka 25.000 i præmie, men så må man se om man kan nedskalere det.
#35(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 17:04
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du kan godt få en flaske vand, lidt frugt og energidrik mm backstage. Men medie dag til dh summer i år, var et billede på 15 sek.
Der var selvfølgelig catering til os, og det var lækker mad. Men det var på et af spisestederne til eventen.

Men hellere fokus på et godt setup, en masse computere som er klar til at erstatte hvis en af dem på scenen dør. 240 eller 144hz - hvis det en partner som kun kan smide 144hz skærme, så er det sgu helt fint.
#42(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 03:02
qdkthomas
Enig, men det er ret få danske events der kan stable en bunke (ekstra) maskiner mv. på benene.
#41(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 02:56
qdkthomas
Med admin, mener du så tekniker og jeg-ser-efter-om-du-snyder-dims? Eller har jeg misforstået noget?

Men ja, enig flere krav til håndtering af turneringen og teknikken end specs. på diverse. Imo vil en velafviklet tour på 144hz skærme og 2-300FPS (ens for alle) være LANGT bedre end 244hz + i9 + 2080ti, hvor alt andet falder fra hinanden.
#22(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 13:57
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ved ikke om det betegnes som er “krav”, men mere en idé og en undren over at ingen gør det.

Dengang jeg var 8år og gik til fodbold, kørte mine forældre landet tørt for fodboldstævner, indendørs som udendørs. Til størstedelen af turneringerne var der sjove præmier i form af eksempelvis medaljer, som oftest alle fik (vinderne fik naturligvis nogle andre medaljer). Det var noget som man kunne samle på. Og i dag er der virkelig sjovt at se tilbage på.

Jeg forstår ikke at ingen events laver et eller andet unikt, som eksempelvis et eller andet bevis på at man har været der. Så kunne man også lave det sådan, at når man kan fremvise 3 medaljer fra HKlan, så fik man billetten til halv pris eller et eller andet.

Lidt som de Pins der er til majors, men det behøver ikke være så overdrevet.
#23(Med 5 svar)
5. august 2019 kl. 14:06
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg synes et krav om video overvågning er et must.. Har slev oplevet alt for meget tyveri til flere events, og her til sidste CPH games forsøgte vi enda at køre politiet ind i sagen som naturligvis ikke kunne gøre så meget grundet mangel på video overvågning.

Ellers synes jeg jeres krav/ tiltag virker utrolig fornuftig, men undre mig i ikke har sikkerhed med ind over det, for der er udstyr for mange penge til alle events.
#26(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 15:01
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
+1
#27(Med 2 svar)
5. august 2019 kl. 15:07
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Umiddelbart tænker jeg at overvågning er et større krav til eventet fra alle deltagere, ikke et krav fra CS:GO Alliancen - men det er helt sikkert en nødvendighed.
#28(Med 1 svar)
5. august 2019 kl. 15:35
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Helt enig!

Men nu hvor dette fantastiske værktøj i form af CSGO Alliancen er skabt, synes jeg det ville være ideelt at benytte det til at skabe en større sikkerhed for sportens deltagere rundt omkring i landet!

og jeg synes godt at event arrangørene kunne nå til enighed om at det er et krav at have video overvågning for at være en del af Alliancen.

Det vil hjælpe mange mennesker og fjerne mange trælse episoder
#44(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 03:14
qdkthomas
Tror desværre at du langt overvurderer værdien og kvaliteten af overvågning. Der skal SÅ mange cams til at give den ønsket værdi. Et cam dækker måske 100m2 fra én vinkel. Så kan du ellers bare gange op til at dække 5 og 10.000m2. :-(
#43(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 03:10
qdkthomas
Værdien af overvågning i forhold til udfordringer med økonomi, teknik, GDPR og hvor lidt energi politiet faktisk bruger på den slags er meget svær at finde. :-( Ville dog være rart hvis det kunne lade sig gøre.
#31(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 16:22
arNolder
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sørg for at hosten ikke er super cringe, hav en plan for overrækning af enten pokal eller præmiecheck.. cringer hver evig eneste gang fordi hosten ikke ved hvad han laver. ikke fordi det er vigtigt, men bare en god ting
#34(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 16:40
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
I svar til min #29 & #33 kommentar kommer der lige lidt fra mig:



Indlogering:

- Indlogering og transport til gode rabat priser (Eller betalt, men som "Holztan" også kommenterer er det nok også et urealistiske krav) - Disse tilbud skal gerne have morgenmad med på hotellet.





Scene:

- Stabil scene uden den hopper og danser ved den mindste berøring

- Højtalere der er flyttet fra scenekanten og mere ud mod publikum så spillerne ikke mærker for voldsomme vibrationer eller hører lyd gennem headsets

- Lydisolerende headsets + in-ears (Gerne aktivlydisolering, hvis ikke så meget lavere lyd i hal/arena)

- Ordentlige borde (Flade borde, gerne hæve/sænke og cirka 140-160 cm plads til hver spiller)

- Slut med de gamle hal stole fra events, frem med noget bedre. (Cougar, Dxracer, AKracing, Noble chairs osv. osv.)

- Skærme FORAN scenen, dette bliver gjort med fladskærme af størrer kaliber samt storskærm (som spillerne selvfølgelig ikke kan se)



- En idé kunne også være at få implementeret en såkaldt “Flashbang” / “VS” væg på scenen der gør det umuligt at se dine modspilleres ansigter mm. Dette er en væg som kommer op af scenen, dette kan ses ved bla. IEM Katowice 2019, læg mærke til de hvid/sølv firkanter i scenegulvet - SE BILLEDE: static.hltv.org/images/galleries/11671-full/155155..





Stream:

- Enten player cams over hver skærm (IKKE på skærmen) + for enden af bordet (Uden det er til gene for spillerne) - eller - 2 stk. Kameramænd der kan bevæge sig frit foran spillerne (Igen… uden til gene)

- Gerne før interviews med spillere/coaches som kan blive spillet under setup tiden (dette skal selvfølgelig optages før)





Præmiepulje:

- Hvis budgettet er stramt, hold pengepuljen til KUN 1. og 2.plads - hvis stortbudget skal puljen selvfølgelig hælde mere mod 1. og 2.plads da det skal betale sig at klare sig godt.





PC'er:

- 240Hz skærme (Gerne: BenQ ZOWIE 25" DyAc LED XL2546 - Brugt af "ESL" og "Blast Pro Series")

- Stærke pc’er (Intel I7 eller I9 - 32GB ram - Nvidia 1080TI, tilsvarende eller højere)

- “Hotswap” ssd bays (Dette kan bla. gøres i sådanne et kabinet: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl)





Andre muligheder for et A+ event (eller højere):

- Player lounge med catering (Varme og koldde måltider, fingermad, frugt, vand, kaffe og andet drikke) - Som “Hunden” også skriver kan dette være svært for mindre events, hvis dette er tilfældet så skal dette nedskaleres.

- Aflukkede og aflåselige opvarmnings område (Gerne med STATIONÆR coach pc’er + headsets)
#36(Med 0 svar)
5. august 2019 kl. 17:12
papajaay
Er bange for at alle disse krav kun vil få præmiepuljen til at falde drastisk, husk at det allerede koster rigtig mange penge at lave et event og det er meget svært st skaffe nok sponsore til at gå et event til at løbe rundt.

Tænker at man skal være lidt mere realistisk i kravene, således at alle kan være med.
Er enig med boychild omkring headset.
Gratis udstyr til top 10 hold er en stor udgift for et event og det kan også være svært at skaffe udstyr nok, så hold kan leje det.
#38(Med 8 svar)
5. august 2019 kl. 19:16
blameF
Astralis
Dansktoppen
Major deltager
- Størstedelen af pengene skal gå til præmiepulje så man kan få de sjove hold med, og ræk ud til dem i god tid og find en weekend/dato hvor de kan (hvor der ikke er andre store turneringer)
- Måske lade de store hold spille fra kvartfinalerne af eller sådan noget så der større chance for at få dem med og så bruger de også mindre dage på eventet så de rent faktisk kan deltage, evt Heroic,Optic,Tricked,Flames?
- Sørg for at forholdene er gode når man rent faktisk sidder og spiller, så er alt det ekstra halløjsa mindre vigtigt
- Stenvang står for at det kører som det skal
- MSAA står for casting (must)
#48(Med 7 svar)
6. august 2019 kl. 10:12
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Synes du ikke, at det er unfair, at eventuelle "upcomming" hold skal sidde og svede et eventuelt gruppespil igennem + playoff til et LAN, for at nå til kvartfinalerne?
#49(Med 5 svar)
6. august 2019 kl. 10:22
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor skulle det dog være unfair? Hvem er det unfair for?
#50(Med 4 svar)
6. august 2019 kl. 10:34
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Alle de andre hold som ikke sidder og vente på at skulle spille 3 kampe for at vinde turneringen.
#51(Med 2 svar)
6. august 2019 kl. 10:38
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Njah, det ved jeg nu ikke om jeg synes du har ret i. De er vel upcoming af en grund.
Det er, i min optik, noget af det der gør det spændende når man skal finde ud af hvilke upcoming hold der klarer sig.

Det er helt hunna' hårdt at være de upcoming hold, men jeg tror også netop de hold er indstillet på, at det er vejen.
#53(Med 1 svar)
6. august 2019 kl. 10:49
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Bare lige inden jeg bliver misforstået. Heroic skal selvfølgelig ikke sidde og spille gruppespil til et LAN imod små børn på 13 år. Det kommer an på formatet og selve turneringen. Jeg er generelt ikke fan af invites, medmindre at man kan få Astralis, North, Heroic med til en national turnering, hvor resten af holdene enten kvalificere sig online, eller til selve lanet. Det kommer an på hvilken turnering man vil holde. GGW synes jeg gjorde det rigtigt godt mht. deres "PRO" turnering, som vi var så heldige at kvalificere os til. Synes dog stadigvæk at det var for meget at invitere 50% af holdene, og at man ikke kunne kvalle direkte fra selve lanet.
#54(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 10:47
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt med på din holdning. Jeg er også enig i, at invites bør være forbeholdt særlige formater og hold.
#52(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 10:39
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du har nok spillet på flere upcoming og have-become hold end mig, så jeg er naturligvis ikke helt inde i hovedet på jer.
#56(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 12:31
blameF
Astralis
Dansktoppen
Major deltager
Jo, det ville også kun være hvis man var interesseret i at få de større hold med og forhåbentlig hive nogle flere sponsorer med så der ville være flere penge :p
#39(Med 6 svar)
5. august 2019 kl. 22:32
CodeWizard
Hvorfor skulle et event vælge at blive et A eller A+ over bare at være et "B" event. Det koster bare flere penge (Som jo går fra præmiepuljen) men giver ikke rigtigt noget tilbage?
#40(Med 5 svar)
5. august 2019 kl. 23:04
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Større event = Større hold = Flere store hold = Mere omtale = Flere sponsorater = Flere penge
#46(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 08:43
papajaay
Det er rigtigt, men det hjælper bare ikke så meget når holdene tilmelder sig en uge før et event. Hvis dette udsagn skal holde vand kræver det at holdene tilmelder sig mindst 3 måneder før et event, ellers er der ikke tid til st tale med sponsorer.
#47(Med 3 svar)
6. august 2019 kl. 08:55
CodeWizard
Lad os nu sige at jeg har 20 hold tilmeldt vores CS turnering. Så finder jeg en sponsor der gerne vil smide de 63000 det koster at dække dem med maskiner og skærme (144hz).

Det gør så at 20 hold mere melder sig på banen. Det giver 30000 i ekstra indtægt men jeg skal stadig bruge 63000 mere for at dække dem med maskiner.

Istedet kunne jeg vælge bare at være et A event. Og bruge de første 63000 kr på at hæve præmiepuljen til ~90.000 og så bruge de ekstra indtægter fra de ekstra hold der så måtte komme til at hive puljen >100.000.

Jeg kunne også bruge de 63.000 på at lave en endnu federe scene, med et endnu federe show, så der rent faktisk var en grund til at publikum ville komme og se kampene og skabe en federe stemning?
#55(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 10:51
papajaay
👍
#57(Med 1 svar)
19. september 2019 kl. 11:13
qdkthomas
Så præmissen er at alle SKAL have en PC hver og alle spille på samme tid? Hvor kommer det meget specifikke beløb på 63.000kr. fra? :-D
#58(Med 0 svar)
19. september 2019 kl. 13:48
CodeWizard
Det er prisen hvis jeg skal idriftsætte 100 maskiner ekstra.
#45(Med 0 svar)
6. august 2019 kl. 03:32
qdkthomas
Er det planen at det bliver implementeret en lang og udførlig checkliste/implementeringsguide(s), som danner grundlag for at sikre og dokumentere, at et event lever op til et specifikt niveau?
Hvad er deadlinen for kriterierne? f.eks. ved annoncering? eller 2 mins inde i finalen?
Hvor kan man evt. se hvor vidt et event opfylder kriterierne og/eller er tæt på niveau X?
Hvem, tænker nok mere specifikt, i alliancen vurderer sagerne/eventsne? Og hvordan finanseres det?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.