Opret Log ind
Drama i ex-Atlando: "Folk arbejdede simpelthen ikke nok"
Der udspiller sig lidt af et drama blandt flere tidligere Atlando-spillere, da KeyziN blandt andet ikke er helt tilfreds med flere af hans tidligere holdkammeraters arbejdsindsats.
Skrevet af: Sander    24. juni 2019 09:53      

KeyziN var den første til at give sin version på Twitter.

Det er kun et par dage siden, at Atlando offentliggjorde, at holdet ikke ville få forlænget aftalen med den danske organisation, og i samme ombæring gik spillerne hver til sit.

Sagen er dog ikke helt afsluttet endnu.

KeyziN har nemlig taget bladet fra munden, og i en Twitlonger beskriver han sin egen oplevelse med de nu tidligere holdkammerater i Atlando - og det er ikke lutter positive ord, de får med på vejen.

Han skriver blandt andet, at holdet kun kunne spille to maps efter fem måneder sammen, og at der var så store problemer med DalleEZ, at de blev nødt til at give ham rollen som AWP.

neon startede egentlig med den (AWP red.), men Helik ville super gerne spille den, så han fik lov. neon syntes ikke, at han kunne spille den, som han gerne ville, så han tog den tilbage. Eter længere tid og mange positionsskift fandt vi ud af, at der faktisk ikke var nogen, som havde lyst til at spille site med DalleEZ, alle kom altid op og skændes med ham og ofte uden en løsning eller noget konstruktivt, så han fik lov at tage AWP'en. Jeg ved faktisk ikke, om DalleEZ var klar over grunden til, han fik lov, men det var egentlig bare, at ingen gad at spille site med ham, skriver KeyziN.

I kommentarsporet melder DalleEZ sig selv på banen og bekræfter, at han slet ikke var over, at han skulle spille AWP, fordi de andre ikke kunne spille sammen med ham.

Ikke nok timer

Fortællingen om oplevelsen på holdet slutter dog ikke der, for KeyziN sørger lige for at rose neon, hvorefter der kommer et nyt eksempel på, hvorfor holdet simpelthen bare ikke fungerede.

KeyziN fortæller blandt andet, at det altid var ham, der fandt praccs, men at holdkammeraterne ikke var særlig gode til at forberede sig til kampene, da de ikke gik ind på en server og øvede sig på setups, executes, individuelle aftaler osv.

Folk arbejdede simpelthen ikke nok for at nå de mål, vi havde sat os. Et fint eksempel på dette er, at neon på et tidspunkt her til sidst kiggede på, hvor mange timer folk faktisk lagde i det. neon har ikke så meget tid ved siden af CS generelt, ligesom os andre, men alligevel havde han næstflest timer. Jeg havde flest. Der kom undskyldninger som “spiller jeg meget, bliver jeg dårligere” og “jeg gider ikke bare og sidde og spille useless faceit kampe”. Like, gå dog ind og dryrun jeres ting, i kan det jo ikke alligevel!??!?!

Efter KeyziN havde beskrevet sine oplevelser i Atlando, meldte Inspire sig også på banen, da han tilsynladende følte en del af kritikken var rettet mod ham.

Især delen om at KeyziN og neon havde flest timer registreret i CS:GO har fået Inspire til at reagere, for han ved godt, at det blandt andet vedrører ham, men han mener selv, at holdet var afklaret med det.

Angående timerne kan det ligges over på mig, som lå på cirka 35 timer de følgende to uger. Men jeg havde fået at vide i forvejen, at mit spil var blevet oppet en hel del, og at jeg skulle blive ved med den måde, jeg kørte på, både angående aim og kommunikation. Dog fortalte jeg også, det var for dårligt, jeg ikke var noget mere på den offline server, men jeg kom med grunde til hvorfor også, som vi igen havde en lang snak omkring. Det du kommer med lige nu, kommer rigtig meget til at stå ude af kontekst og lyder meget som om, at du bare vil ramme os, i stedet for at komme konstruktivt ud af det, skriver Inspire blandt andet i en Twitlonger.

neon har ikke ønsket at kommentere på, hvordan det var at være en del af holdet, og Dust2.dk har ikke kunne få kontakt til Helik, DalleEZ og Inspire.

Atlando bestod af:

  • dk DalleEZ
  • dk Inspire
  • dk KeyziN
  • dk neon
  • dk Helik
#1 ratzB
2019-06-24 10:01
Kezyin er en god dreng
#2 HUNDEN
2019-06-24 10:02
De har nok ikke meldt sandheden i deres første statement, accept nu bare i blev uvenner og stop med at bekrige hinandens CS fremtid. Det skader mere end det gavner.
#10 Brumme
2019-06-24 10:14
+1
#30 10_Gr0n
2019-06-24 12:22
+9999999
#43 wazorntB
2019-06-24 15:50
Helt enig, det er sgu ynkeligt at sidde og skabe sig sådan.
#44 diOnysos
2019-06-24 16:15
+1
#69 FlepeX
2019-06-25 13:03
Smukt skrevet.
#3 Martin
2019-06-24 10:02
Sker der mand :D I ligner jo idioter alle sammen nu.
#24 Divi
2019-06-24 11:45
Fuldstændig +1. Der ingen der gider spille med dramakonger.
#4 Nodios
2019-06-24 10:04
Kæft det virker absurd, at man er nødt til at lave et twitlonger, for at tilsvine sine gamle holdkammerater. Hold det dog bag lukkede døre, i stedet for at brænde broer og skab dig. Hvad er grunden til sådan et opslag udover at få opmærksomhed?
#25 Divi
2019-06-24 11:46
Al form of marketing, is good marketing?
#67 Opal
2019-06-25 06:39
Nej... Bare nej.
#42 zyppp
2019-06-24 15:41
nice badge nodi
#5 xone
2019-06-24 10:08
Det her, det er fedt! Alle har lige travlt med at vaske hænder og komme med søforklaringer, og ingen tager ansvar.. Det er fedt!
#16 Butler
2019-06-24 10:57
enig :D lad os få noget mere.
#40 JsV
2019-06-24 15:33
Ja det lige dig hva;-)
#6 mad0
2019-06-24 10:09
Til grin at man skal lægge det på Twitter og ikke bare lader det ligge - tag den med personerne selv på TeamSpeak eller Steam
#7 pkn
2019-06-24 10:11
Hvornår bliver der mulighed for at skrive GIF's, den funktion mangler på denne nyhed.. :D
#14 DtN
2019-06-24 10:41
+1! Indtil da må vi nøjes med:

🍿
#28 arNolder
2019-06-24 12:00
mangler du en toast? :) :)
#58 wake
2019-06-24 20:09
xd
#8 Dishwasher
2019-06-24 10:11
xD
#9 zanoj
2019-06-24 10:13
Det er faktisk helt rart at opleve neon få så meget ros af tidligere holdkammerater. Han må have ændret sig _meget_ igennem årene..
#11 zyh
2019-06-24 10:19
Jeg holder stadig fast ved at neon og haste er de hidtil bedste teammates jeg har haft, både pga. den måde de formår at formidle deres mål, men også at lære fra sig. Umiddelbart vil jeg tro at folk der har noget imod neon, er folk der ikke kan tåle at høre sandheden. Der bliver slet ikke pakket noget ind her.

Jeg lægger genkendelse ved alt det KeyziN skriver om neon, netop fordi passionen er så høj og af den grund kommer der også til at være en form for blodrus snak engang i mellem.
#12 zanoj
2019-06-24 10:26
Passionen må gerne være stor og bølgerne må gerne gå højt - det er forventeligt. Men der er satanedme forskel på om der er tale om en gedigen lussing eller konstruktiv kritik.
#19 zyh
2019-06-24 11:07
Bestemt, det kunne da godt tage overhånd, men blodet stiger en til hovedet og nu er det altså ikke altid neon har haft med voksne mennesker at gøre. Til tider har folk også fortjent det der gik deres vej.
#17 steady
2019-06-24 10:59
Jeg havde også hørt en_del om neon, men hans udvikling i det omfang jeg har haft med ham at gøre i 10+ år har kun været positiv. Han har fremstået som en kompetent lederskikkelse, der har taget ansvar og sørget for at holde folk ved ilden på en positiv måde, når der har været kampe på de scener jeg har haft ansvaret for.
#13 MichaelJ
2019-06-24 10:35
Du får alle til at ligner kæmpe idioter inklusiv dig selv nu 😂
#29 ValcoNN
2019-06-24 12:05
XD
#15 MichaelJ
2019-06-24 10:47
Fuldstændig unødvendigt. Desuden ser du dummest ud af alle på trods af, at du fralægger dig alt ansvar og virkelig prøver at hænge enkelte ud 😆

Er slet ik overrasket over, at det et dig sådan her et statement kommer fra 😂

Neon var Atlando, i andre er en flok kyllinger uden hoved. Du især, er en kæmpe halvhjerne både inde på serveren men i den grad også udenfor kan vi se.

Håber i alle fik suget mest muligt viden ud af neon, for ingen af jer kommer i nærheden af så god en spiller igen.
#18 pkn
2019-06-24 11:01
HAHAHAH
#20 zyh
2019-06-24 11:07
Er du gal en nedsabling haha
#22 jiG
2019-06-24 11:14
så blev det mandag xD
#23 ch1no
2019-06-24 11:30
Hahahaha du har ret
#26 WeiZ
2019-06-24 11:57
Jesus! Er du okay? :D
#41 JsV
2019-06-24 15:35
Hahahha
#51 Mrnobody
2019-06-24 17:01
Elsker dine kommentarer!
#21 Dalle
2019-06-24 11:07
Puha, det havde jeg godt nok ikke forventet :)
#62 dAnjel
2019-06-24 23:05
Du skal være glad for jeg ikke lavede et ligende opslag efter vi tabte semifinalen i philips oneblade qualifier <3
#27 doktizh
2019-06-24 12:00
Underlige udtalelser..

Noget helt andet er; hvorfor er det at folk går så meget op i timer? Hvis man er den bedste version af sig selv med 35-40 timer, og der ikke er for store udsving i ens præstationer i praccs eller officielle (alle kan have dårlige dage), er det så relevant at have 70 timer?

Det er klart, at hvis de 35-40 timer kommer udelukkende fra hold-CS, at der godt kan være interne stridigheder, da det indikerer, at vedkommende ikke spiller/øver sig på sine ting før- og efter hold CS, men ellers har jeg aldrig forstået den konstante fokus på antal timer / 2 uger.
#31 zanoj
2019-06-24 12:23
Enig i dine betragtninger ang. timeantal - det er nærmere spørgsmålet om hvor effektive de timer man har til rådighed er. KeyziN fremhæver i sin TL selv, at neon ikke kunne spille ligeså meget som de andre, men at han stadig lå med næstflest timer - og hvis resultaterne så heller ikke er derefter, må det jo betyde (i et eller andet omfang) at de resterende holdkammerater muligvis ikke har spillet nok. Eller man kan i hvert fald stille spørgsmålstegn ved deres engagement..? Måske.
#33 diOnysos
2019-06-24 12:26
+1 på den også.
#61 zekon
2019-06-24 22:46
Du er et pragteksemplar på at man er bedst med 25-30 timer, når du havde mere var du en kæmpe noob
#68 zanoj
2019-06-25 08:09
Tak mate - betyder meget!
#32 diOnysos
2019-06-24 12:25
+1
#36 HUNDEN
2019-06-24 14:50
Stop nu. Ingen er den bedste udgave af sig selv med 35 timer på 2 uger. Jeg har fuld forståelse, for at man som deltids spiller ikke i alle perioder af sit liv har tid til 70+ timer.

Men hvis folk ikke spiller udover prac, så øver man ikke sine egne taktikker, man udvikler ikke sine egne plays samt man bliver ikke en bedre individuel spiller af 35 timer på 2 uger. UMULIGT!

Men hvis man som hold, og individ sætter sig nogle mål for sit hold. Så er det fandme alle på holdets opgave, at løfte i flok. Mange, rigtig mange spiller siger bare ja Til den udvalgte målsætning, selvom de ikke selv har motivationen eller evnerne til at opnå det, men vil bare gerne være en del af det pågældende hold.
#37 NaToSaphiX
2019-06-24 15:01
Synes faktisk der er meget arbejde man kan lave udenfor spillet og det med at udvikle egne plays sker for mig naturligt ved for eksempel at se streams af kampe eller lignende.

Giver dig dog ret i alt andet :)
#39 HUNDEN
2019-06-24 15:08
Så laver du også ting, som ikke tæller på steam kontoen. Så har du en masse nyt at komme op med næste gang man praccer. Det er nok det vigtigste, hvis man vil blive en bedre spiller.
#50 LETHAL
2019-06-24 17:01
F.eks. kan man gøre ligesom North og bruge al tiden i træningscentret :^D
#53 arNolder
2019-06-24 17:13
måske du skulle lære noget af det tyndarm :) :) :)
#38 Zemax
2019-06-24 15:02
Tror ikke det handler om at gå op i timer generelt, men at man jo normalt på et seriøst hold spiller 4-5 x 3-4 timer om ugen. dvs MINDST 24 timer over to uger, og sikkert også en del mere. Hvis man så har 35 så har man absolut ikke rørt cs udover praccs, hvilket ikke er ok på et seriøst hold med ambitioner.

Det handler jo også om at vise noget dedikation. På et hold der er man med til at motivere hinanden, og være ansvarlig for at man er den bedste version af sig selv. Det betyder naturligvis også at man i mine øjne lægger timer i at være forberedt til træning, og at holde sig skarp individuelt.

Man kan ikke forvente at investorer vil kaste penge efter en til events, og andet hvis man ikke selv investere tid, og energi i at gøre sig fortjent til det.
#34 10_Gr0n
2019-06-24 12:26
Altså, børnehaven går vel snart på ferie, kan man håbe.
#35 myhre
2019-06-24 12:29
Vi har lukket uge 29 og uge 30. Ellers er der feriepasning i en anden institution de andre uger :)
#45 NKjaer
2019-06-24 16:25
hahahahah
#46 wadion
2019-06-24 16:32
hahahahahaha myhRe :DD
#47 Fargo
2019-06-24 16:53
myhre <3 haha
#52 Mrnobody
2019-06-24 17:03
JEG er helt varm
#55 10_Gr0n
2019-06-24 17:27
Okay, mange tak :D Så kan det være der er ro på sub toppen i DK, i den tid :D Man kan jo kun håbe ! ;)
#48 LETHAL
2019-06-24 16:58
Jeg havde aldrig set den komme, at ham der engang udtalte på sin stream, at han hellere ville være på kontanthjælp end at arbejde i Netto, NU udtaler:"Folk arbejdede simpelthen ikke nok".
#49 KeyziN
2019-06-24 17:00
HAHAHA, her er jeg faktisk fan
#64 Kristja
2019-06-24 23:38
Hahahaha🧐
#54 SEVEN
2019-06-24 17:26
Snup en kiks, drenge.
#56 SEBM1337
2019-06-24 17:27
Et så enkelt problem som hvor mange timer en person bruger - hvorfor er der ikke taget hånd om det problem noget før? Hvorfor går der 5 måneder med et hold, hvor folk tydeligvis er utilfredse? Burde der ikke forventningsafstemmes, om et så vigtigt emne som TID?

Alt i alt klassisk dansk CS. Og meget uheldigt for dem alle, det her stiller alle i dårligt lys .. :D
#57 kfive
2019-06-24 18:54
Det er for mig et relativt svært problem at tage fat i af den simple grund at folk er hurtige til at sige "jeg skal nok spille mere" for så ikke at gøre en fis ved det. Hvordan vil du konkret sikre dig at folk gider spille nok? Dengang jeg spillede var det jo også det evige problem at ikke alle på holdet følte for at investere ligemeget tid selvom alle havde givet udtryk for at man nok skulle. Der vil nok desværre altid være en skævvridning når folk ikke tjener penge på at spille.
#71 sirr
2019-06-26 08:03
Men så er der jo tale om at pågældende simpelthen ikke vil det samme som de andre. Man kan ikke sidde 3/ 4 gutter og spille nonstop, dryrunne, øve setups, DM og what-not for så at se at en eller to ikke gør de samme ting fordi de "mener de er bedst med 30ish timer". Så har præmissen fra start været forkert og så må man antage at det bedste er enten at finde en løsning med pågældende, eller skifte ud og finde nogle der har sulten og motivationen.
#59 stagep
2019-06-24 20:19
Christian forhelvede... Jeg er glad for mine kommende børn ikke skal undervises af dig! :D
#63 KeyziN
2019-06-24 23:11
Christian forhelvede... Jeg kommer fandme ikke på dit diskotek!!!
#60 Messias
2019-06-24 21:30
Noobs.
#65 Kristja
2019-06-24 23:41
realityportalen.dust2.dk godt læsestof fra artikel til kommentare! :D
#66 AnileC
2019-06-25 05:54
Se det i øjnene, der kommer ikke nye csgo hold fra dk af.
Kontanthjælpen er reduceret drastisk.
Og når dem på 18-?? Siger nede på jobcentreret/akasse at de fokusere på cs . Får de et svar: den går sku ikke.
#70 StesolideN
2019-06-26 01:28
håber virkelig ikke at vi skal hører noget så useriøst som det der igen, de spillere burde slet ikke have så meget som en mate på deres friendlist, men flot og gå frem og sige det keyziN, for de 3 spillere der burde aldrig nogensinde få et hold igen
#72 c0bb
2019-06-26 12:03
Timer er relativt, men der er en nedre grænse hvis man har ambitioner og hvis resten af kollektivet ligger højt. Der er grænser for hvor meget DM og det at skyde bots udvikler en spiller, men det er nødvendigt for at holde sig igang, ligesom så mange andre gamemodes. Holder man sig ikke igang, stagnerer niveauet overraskende hurtigt i et spil hvor metaen udvikler sig konstant.

En ting der alle dage har været undervurderet er at se in-eye demoer. Det at se kampe som f.eks. reruns med spectater mode og kommentering kommer man ikke langt med, man skal have fat i gotv demoer for at kunne zoome ud til helheden. Så man selv kan se forskellige vinkler, positioner, utilily osv. på forskellige plays.

Mange undervurderer også hvor meget man kan hente ved at se in eye demoer, og her giver det begrænset mening at kigge på HLTV's top20 og hente demoerne fra de spillere. Man bør kigge på alternativerne, spillere der spiller anderledes end man selv gør. Konkret bør man se noget forskelligt, så man kan forholde sig til andre udover sig selv, det udvikler en horisont og et bedre blik for spillet.