blameF callede og skød Heroic til en rigtig flot sejr mod fnatic.

Heroic med flot sejr; North taber til FaZe

blameF og resten af Heroic er nu kun én sejr fra slutspillet, mens det ser svært ud for North.

Det blev en blandet omgang for de to danske hold, der skulle spille her til eftermiddag, da Heroic overraskede mod fnatic, mens North tabte i overtid.

Heroic startede med at spille helt forrygende på danskernes eget map, Nuke, hvor Heroic endda startede på den ellers normalt så svære T-side.

Hele 12 T-runder vandt det danske hold, og så var det ikke noget problem at sikre sejren, da de fire CT-runder hurtigt kom i hus.

Derefter var det tid til Mirage, som Heroic havde en del problemer på i Minor kvalifikationen, selvom danskerne selv valgte mappet flere gange. Det blev dog heller ikke til succes på Mirage denne gang, selvom Heroic viste ganske pænt spil.

Sidste og tredje map var Overpass, og her viste Heroic stor styrke på CT-siden, da de lukkede helt ned for fnatics spil, og på T-siden fortsatte danskerne med at levere. Derfor endte Heroic også med at vinde overlegent.

Heroic er derfor klar til finalen i lowerbracket, hvor de i morgen møder enten G2 eller Cloud9 om at gå videre til slutspillet, mens fnatic må rejse hjem.

fnatic
1 - 2
HEROIC
Alle maps
fnatic K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Sverige Simon 'twist' Eliasson 50 - 51 -1 74.4 69.9% 1.03
Sverige Freddy 'KRIMZ' Johansson 50 - 53 -3 81.6 64.4% 1.00
Sverige Ludvig 'Brollan' Brolin 49 - 51 -2 67.5 64.4% 0.95
Sverige Jesper 'JW' Wecksell 39 - 61 -22 67.3 65.8% 0.78
Sverige Richard 'Xizt' Landström 28 - 52 -24 54.8 60.3% 0.67
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 61 - 47 +14 97.9 72.6% 1.36
Danmark Martin 'stavn' Lund 57 - 43 +14 81.8 78.1% 1.22
Sverige Adam 'friberg' Friberg 54 - 44 +10 78.3 71.2% 1.16
Danmark Niels Christian 'NaToSaphiX' Sillassen 48 - 39 +9 62.5 71.2% 1.08
Danmark Patrick 'es3tag' Hansen 48 - 43 +5 71.2 75.3% 1.06

North var tvunget til at overraske igen i dag, da FaZe ventede, og det krævede en god start på eget map, hvilket man må sige, danskerne fik. FaZe-spillerne fik ikke særlig mange kills på scoreboardet, og North sejrede uden problemer på Inferno.

På Mirage blev der dog vendt op og ned på kampen, for nu var det FaZes tur til at ramme bedst. Særligt NiKo var i headshot-humør, og når han er det, kan næsten ingen spillere i verden stoppe ham.

North prøvede og prøvede, og selvom flere af runderne blev tætte, var FaZe klart det bedste hold på Mirage.

På T-siden på Dust2 kom North i store problemer, og da de endte med at tabe første del 12-3, var der lang vej hjem som CT. North spiste sig stille og roligt ind på FaZes føring, og selvom FaZe nåede op på 15 runder, kæmpede North sig også derop og tvang kampen ud i overtid.

Her sluttede det så for danskerne, der lige manglede det sidste. North skal derfor dyste mod MIBR i morgen i lowerbracket, hvorefter de også skal slå enten Liquid, mousesports eller HellRaisers for at gå videre til slutspillet.

North
1 - 2
FaZe
Alle maps
North K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Markus 'Kjaerbye' Kjærbye 57 - 50 +7 77.9 68.4% 1.07
Danmark Philip 'aizy' Aistrup 50 - 50 +0 70.7 74.7% 1.06
Danmark Valdemar 'valde' Bjørn Vangså 52 - 52 +0 67.8 70.9% 1.02
Danmark Nicklas 'gade' Gade 47 - 48 -1 66.1 67.1% 0.98
Danmark Jakob 'JUGi' Hansen 42 - 48 -6 57.7 74.7% 0.95
FaZe K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Ladislav 'GuardiaN' Kovács 56 - 43 +13 75.8 78.5% 1.21
Nikola 'NiKo' Kovač 59 - 56 +3 82.9 68.4% 1.12
Sverige Olof 'olofmeister' Kajbjer 50 - 48 +2 67.2 67.1% 0.97
Håvard 'rain' Nygaard 41 - 51 -10 57.9 68.4% 0.90
Filip 'NEO' Kubski 42 - 50 -8 63.3 65.8% 0.89

#1(Med 20 svar)
19. juni 2019 kl. 17:55
cleansation
Fucking fedt med det win af Heroic.

Norths comeback, for så bare at choke igen var lidt sørgeligt at se på. Tror aldrig Gade virkelig får hvad der skal til, for at gøre sig i toppen af CS. Hvis man kan få en god spiller ind i stedet efter majoren, burde man gøre det.
#2(Med 10 svar)
19. juni 2019 kl. 18:05
Buglezz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er slet ikke enig. Synes Gade generelt performer rigtig godt.
#3(Med 9 svar)
19. juni 2019 kl. 18:11
lilja
+1
#4(Med 8 svar)
19. juni 2019 kl. 18:17
magnet
Støttet Dust2.dk med 11 julekugler i 2019
+1
#5(Med 7 svar)
19. juni 2019 kl. 18:22
bennO
+1
#6(Med 6 svar)
19. juni 2019 kl. 18:26
magnusdk124
+1
#9(Med 5 svar)
19. juni 2019 kl. 18:42
Bromose
+1
#16(Med 4 svar)
19. juni 2019 kl. 19:03
NiveK
+1
#19(Med 3 svar)
19. juni 2019 kl. 19:08
cleansation
-6
#25(Med 2 svar)
19. juni 2019 kl. 19:32
magnet
Støttet Dust2.dk med 11 julekugler i 2019
+6 vi vandt
#26(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 19:33
cleansation
Fuck
#29(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 21:27
Madsen
+1
#14(Med 7 svar)
19. juni 2019 kl. 18:48
MichaelJ
hvad bygger du det på, at gade ikke har hvad der skal til, når han gang på gang leverer for North?
#15(Med 6 svar)
19. juni 2019 kl. 18:57
cleansation
At han ikke leverer gang på gang for North er det jeg bygger der på...

Ikke bare på stats, men også de til tider halv håbløse plays han får sig rodet ud i. Synes han ofte koster på ct sider også, hvor man af en eller anden grund vil have ham til at være bombsite anchor som ofte slet ikke fungere.

Han er ok på det her niveau, men ikke mere. Hvis North vil tage det næste skridt op tror jeg ikke han nogensinde bliver god nok til det. Og det var hvad jeg sagde, hvis North vil være med i toppen tror jeg ikke på ham.

At han er stabil er da noget af det mest underlige jeg længe har hørt. Han falder jo ind og ud af kampene. Men fair nok hvis du synes han er god nok, jeg tror ikke meget på ham mere. Men vil da gerne se ham overraske mig
#18(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 19:08
RAMGIBBOVS
Også rigtigt dårligt spillet af ham på B site "anchor" i sidste runde da den stod 14 til north 15 til faze ik? Virkelig dårligt - hold da op hvor han kostede dem runden der :D
#21(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 19:13
cleansation
Nej bestemt ikke (selvom der iirc også var to spillere på b der, men den anden fejlede lidt...). Netop det roste jeg også, men hvis man bruger et enkelt play eller map som bevis for noget som helst, så er ens argument ikke særlig godt.
#20(Med 3 svar)
19. juni 2019 kl. 19:14
MichaelJ
med den udtagelse kan jeg fornemme, at du kun har set få North kampe, muligvis kun dette events North kampe :D
hans stats, eftersom du siger "ikke bare på stats" er lige så gode som de andres, hvis ikke bedre. han åbner mere end alle andre pånær kjearbye som er få kills over ham, over de sidste 6 måneder. han skyder omtrent lige så mange +/- 30-40 kills på 6 måneder. han vinder flere af sine opening duels end kjearbye som også er entry.
udover det, tager han sjældent håbløse beslutninger, ved ik hvad du baserer det på, udover måske dette events præstation?
Men held og lykke med at finde en mere stabil dansk spiller end Gade, som vil gå ind i North's start 5er, og som er ledig på marked;) De er PT 8 i verden, og det er de med store grunde pga Gade lige såvel som de andre. Han har udviklet sig helt sindsygt meget siden han kom tilbage til North og han er nu på bølgelængde med sit team. Hvis du kan flytte en spiller så meget på så kort tid, så synes jeg du helt skør at vil skille dig af med ham :D
Men gå du bare i den tro om, at det vil være det rette move ;)
MVH HOTTEZT
#22(Med 2 svar)
19. juni 2019 kl. 19:16
cleansation
Jeg ser alle Norths kampe, som ægte fck plastik cafe latte drikker, og ser VODs når jeg misser dem på grund af arbejde eller tidszoner.

Men tak.

Hvis du læser min kommentar igen siger jeg også: Hvis man kan, altså er jeg heller ikke sikker på hvilken en spiller North kan få billigt ind eller gider North lige nu. Men der sker jo meget efter en major, og især lige nu med Optic også. Min egen drøm ville være at få Niko ind igen, som jeg synes er vildt underrated.
#23(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 19:20
MichaelJ
fint, så mangler du bare at få brillerne på når du ser VODs, så er du ved at være der.
på trods af, at du ser VODs som du påstår, forstår jeg ikke, at alle er imod dit udsagn om, at han ikke kan begå toppen :)
#24(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 19:28
cleansation
Tja det ville jo ikke være første eller sidste gang at majoriteten af dust2 brugere ville være forkerte på den, så tungere tager jeg det heller ikke hehe. Må indrømme at jeg dog er overrasket over gade havde så mange fans herinde.

Må være drømmen om at de også som no namers kan komme op og pludselig spille på pro hold. ;)

Spøg til side med det sidste. Gade virker til han arbejder hårdt og seriøst, har intet imod ham. Tror bare ikke han har top 5 i sig, som vel er hvad North går efter
#17(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 19:03
RAMGIBBOVS
vinden må være hård der hvor du sejler
#7(Med 5 svar)
19. juni 2019 kl. 18:33
Ztereo
Kan godt forstå hvorfor nogle vil diskutere om Gade hører til på holdet eller ej.

Jeg er enig i, at han er en pisse dygtig spiller, men om han på samme måde som resten af holdet har den længerevarende "erfaring fra pro-scenen" der tit skal til i de afgørende situationer, kan jeg godt sætte min tvivl på.



Personligt er jeg mest enig med #1 i, at man hvis man vil gå efter de helt store titler bør overveje om Gade (ihvertfald på nuværende tidspunkt) er den rette på holdet.
#8(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 18:40
magnet
Støttet Dust2.dk med 11 julekugler i 2019
Er slet ikke enig. Synes Gade generelt performer rigtig godt.
#11(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 18:43
Bromose
Er slet ikke enig. Synes Gade generelt performer rigtig godt.
#10(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 18:43
fLix8
Er det ikke mere Jugi som har haltet siden han skiftede Optic og sidenhen Heroic? Kan godt være jeg tager fejl, men de kampe jeg har set, har han ikke imponeret.
#13(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 18:45
cleansation
Jugi her generelt gjort det rigtig godt for North. Jeg fulgte ikke optic så tæt, men han var vist rimelig skrald der. Men det er de fleste hehe
#12(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 18:43
MichaelJ
er fuldstændig uenig. desuden som #8 siger, performer gade generelt rigtig stabilt og har også kampe (jævnt) hvor han går forrest og hiver sejren til hans hold.
hvis du ikke synes gade er et match, hvem er så et match til North på nuværende tidspunkt hvis du kigger udelukkende i den danske scene?
#27(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 19:37
c_hamborg
Man bliver lidt træt af, at der altid skal være kommentarer om spillerudskiftninger blot fordi et hold taber en enkelt kamp.
Giv nu holdet mere end bare et par måneder, før I taber tålmodigheden.
#28(Med 0 svar)
19. juni 2019 kl. 19:41
10_Gr0n
BlameF ..... For helved en maskin
#30(Med 4 svar)
19. juni 2019 kl. 21:44
Afloringerdk
North, Danmark mest ustabile hold.
#31(Med 3 svar)
19. juni 2019 kl. 22:14
Pogbazooka
Du har måske aldrig hørt om OpTic?
#33(Med 2 svar)
19. juni 2019 kl. 23:07
Afloringerdk
Pt. mere stabile end North.
#38(Med 1 svar)
20. juni 2019 kl. 14:41
Pogbazooka
Det er der ingen statistikker som bakker op. Ser du kun bagsiden af dine øjenlåg?
#39(Med 0 svar)
20. juni 2019 kl. 19:40
Afloringerdk
De kan vinde over Liquid, og tabe til FaZe lidt senere. De ejer ikke stabilitet. Er du blind?
#32(Med 2 svar)
19. juni 2019 kl. 22:23
Pogbazooka
Der er jo intet hold i det alle Gade supporters her siger. Jeg var før denne debat også sikker på, at Gade var det svageste led, men i hjorde mig i tvivl. Sp jeg kiggede på Gade's tid i North, og det ser ikke stabilt ud. Han er med længder den dårligste.

Holdet mangler struktur, og deciderede rollespillere. Jeg fatter ikke, at man ikke prøver en Snappi, som Valde og Jugi før har performet stort under. Han er ydermere en kanon support spiller, som forstår at sætte et hold op.

Hvis Valde skal forblive IGL, ville jeg gerne se Cajunb på teamet, som kan bringe tonsvis af erfaring, og være et stærkt input til Valde. Han er typen du kan sætte hvor som helst, og altid forvente, at han gør et stabilt stykke arbejde.

Mit drømmescenarie ville være K0nfig. Han fortjener om nogen en plads på dette lineup, og kan han finde top formen igen, tror jeg virkelig på dette North hold langsigtet. Dette er dog ret urealistisk.
#35(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 23:59
Enrique
Hvordan gik det med JuGi i OpTic under Snappis vinger?
#37(Med 0 svar)
20. juni 2019 kl. 14:37
Pogbazooka
Alt sejlede i OpTic. Hvad med i Heroic?
#34(Med 1 svar)
19. juni 2019 kl. 23:40
jEAnH
Sjovt som folk skriger at både North og Heroic skal skifte spillere hele tiden. Men hvem er det lige i vil have skal overtage? Dem som så skal ind, har da slet ikke niveauet, endnu, til top5? Ja, så kan man tage de "gamle" spillere og fortsætte deres gamle konstellationer. Det virker bare :-)

Folk er så hurtige herinde :-)

Personligt synes jeg gade har været igennem en stor udvikling i north og er da lige så berettiget en plads på holdet, som andre.
#36(Med 0 svar)
20. juni 2019 kl. 00:45
mamas
Kæmpe +1
- Kan slet ikke huske hvornår et top 5 hold i DK, har tabt en kamp (udover Astralis), uden der er blevet snakket udskiftninger :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.