Opret Log ind
Katastrofal Minor kvalifikation for udlandsdansker
Cloud9 og danske cajunb er meget skuffende ude af den amerikanske Minor kvalifikation efter nederlag til nummer 82 og 73 i verden.
Skrevet af: Sander    14. juni 2019 08:23      

Der er ikke meget at smile af for tiden, hvis man hedder cajunb.

Cloud9 har længe været et hold i en nedadgående kurve, og kursen blev ikke vendt, selvom holdet i april hentede danske cajunb fra OpTic. 

Sent i går nåede Cloud9 så et nyt lavpunkt.

Holdet deltog i den lukkede Minor kvalifikation i Amerika, hvorfra de seks bedste hold spiller sig videre til Minoren. Selvom hold som FURIA, Luminosity og NRG deltager, var det forventet, at Cloud9 også skulle være et af de seks hold.

Sådan gik det dog ikke, for Cloud9 startede meget skuffende med et nederlag til New Identity, selvom cajunb og hans holdkammerater fik en fremragende start med en 16-2 sejr på første map.

Americas Minor North America Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
Cloud9
1 - 2
New Identity
de_mirage 16 - 2 de_mirage
de_nuke 7 - 16 de_nuke
de_inferno 9 - 16 de_inferno

Danskerens hold måtte derfor en tur i lowerbracket, hvor The Quest, der tæller navne som Grim og Spongey, ventede i første runde. 

Det er nok de færreste, der kan genkende spillernes navne, og The Quest spiller da også kun i MDL i Nordamerika og er rangeret som nummer 73 i verden, så det er et hold, Cloud9 skal besejre til enhver tid.

Sådan endte det ikke, og Cloud9 blev endda besejret ret overlegent, da The Quest først vandt 16-8 og herefter 16-11.

Americas Minor North America Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
The Quest
2 - 0
Cloud9
de_nuke 16 - 8 de_nuke
de_mirage 16 - 11 de_mirage
de_inferno de_inferno

Cloud9 er derfor ude af Minor kvalifikationen og må opgive drømmen om at komme til en Major, som organisationen vandt for første gang nogensinde i januar 2018. Lige for tiden er det dog meget svært at se, at både RUSH og autimatic har vundet den mest prestigefyldte turnering i CS:GO.

#1 b0ychild
2019-06-14 08:30
Deres hold er jo også blevet dårligere og dårligere. Der er så mange talentfulde spillere i USA, jeg forstår ikke, at en organisation som Cloud9 ikke har råd til, at anskaffe sig et fuldt amerikansk hold, med de bedste spillere.
#2 zanoj
2019-06-14 08:51
Det er et forfærdeligt Cloud9 hold.. Det har det faktisk været længe. Smid alle på porten og begynd forfra!
#3 HUNDEN
2019-06-14 08:54
Pengene har normalt ikke været et problem i cloud9.
De samlet v1ce op for at samle et af NAs talenter op, det fejlede fuldstændigt.

Golden burde være en genistreg signing, men sygdom og et tabt omklædningsrum - har fejlets hans lederskab.
Cajun en af de bedste i optic, og har i min optik bestået sin tid på et virkelig dårligt c9 hold.
Rush er Jacks ynglings. Han har underpræsteret siden de vandt majoren, men jeg har en fornemmelse på at han nok skal ramme niveau på et tidspunkt igen.
Autimatic er autimatic.

Mit bud: Golden og cajun rejser ikke med tilbage til NA, når pro League er slut.
#6 Rubel
2019-06-14 10:35
Omklædningsrum?
#11 xone
2019-06-14 11:38
Ja, du ved der 10-15min inden pracc, hvor man lige sidder og pakker sin mus ud osv.
#13 trumme
2019-06-14 13:54
Tror også holdet snart bliver godt igen. dog tror jeg en Vice udskiftning er nødvendig, for hold da op.
Ved ikke hvad der sker med auto og Rush de mangler sgu nok bare lidt Motivation.
#14 CAVER
2019-06-14 15:39
Tror helt klart man burde bygge et hold op om Autimatic. Enten det, eller også burde man starte helt om. Men er helt enig i din kommentar.
Måske Wardell fra Ghost?

Føj for en tid at være C9 fan i...
#4 REIB
2019-06-14 09:12
Automatik skal altså snart til et bedre hold!
#7 REIB
2019-06-14 10:38
autimatic*
#5 cleansation
2019-06-14 10:04
Der er vildt at se dem spille. Der er jo nærmest intet der fungerer for dem
#8 Tyze
2019-06-14 10:54
Det hold der har skiftet mest ud i 19... synes det er meget sigende
#9 hamdenfede
2019-06-14 10:59
Ja hold da fast, de har siden januar skiftet 3 spillere ud...
https://www.hltv.org/stats/teams/lineups/5752/Clou..
#10 Tyze
2019-06-14 11:19
Siden marts, men ja det lyder ikke så vildt, det var dog også timingen i det hele der var underlig, og så skal man også tænke på at de ansatte Rambo som coach, i stedet for Valens... men en måned senere fyrede de Rambo og ansatte valens igen...

Det har jo været et roster chaos synes jeg - og det virker som om at det ikke er slut endnu :)
#12 fLix8
2019-06-14 11:47
Jeg er enig og synes desuden at 3 spillerskifte siden januar er meget! Det kan tydeligt ses på resultaterne ihvertfald.