Opret Log ind
Heroic misser den europæiske Minor
Danskerne var store favoritter mod NoChance, men de leverede desværre ikke, da det for alvor gjaldt.
Skrevet af: Sander    12. juni 2019 15:42      

stavn og co. kommer desværre ikke til Minor i denne omgang.

Heroic var store favoritter mod NoChance, men danskerne leverede ikke, og derfor kommer de ikke til Minor i denne omgang.

NoChance havde aldrig tabt Vertigo før kampen mod Heroic, hvor danskerne kom lidt skidt fra start. De fik dog rettet op, og da der var sikret otte runder som CT, var det ikke noget problem at køre sejren i hus på T-siden.

På Mirage var det endnu en gang Maikelele og co., der kom bedst fra start, men Heroic kæmpede sig tilbage. Mod slutningen af kampen blev danskernes økonomi dog ødelagt, og det kostede, og derfor kunne NoChance sejre 16-11.

Kampen skulle derfor afgøres på Nuke, men dette gik desværre slet ikke som håbet for Heroic. CT-siden var ikke prangende, og på T-siden kunne danskerne slet ikke finde løsningerne.

Heroic er derfor ude af kvalifikationen, mens NoChance meget overraskende er klar til Minoren.

Europe Minor Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
NoChance
2 - 1
Heroic
de_vertigo 11 - 16 de_vertigo
de_mirage 16 - 11 de_mirage
de_nuke 16 - 9 de_nuke

Nu skal Virtus.pro og BIG i kamp, hvorefter OpTic skal dyste mod Sprout om en plads til Minoren, og til sidst er det Tricked, der skal forsøge at besejre Ancient.

Europe Minor Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
Virtus.pro
0 - 2
BIG
de_train 11 - 16 de_train
de_inferno 11 - 16 de_inferno
de_mirage de_mirage

Europe Minor Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
Sprout
2 - 1
OpTic
de_mirage 16 - 10 de_mirage
de_nuke 11 - 16 de_nuke
de_dust2 16 - 3 de_dust2

Europe Minor Closed Qualifier - StarLadder Major 2019
Bedst af tre maps
Tricked
0 - 2
Ancient
de_dust2 10 - 16 de_dust2
de_nuke 13 - 16 de_nuke
de_inferno de_inferno

FAKTABOKS

Disse hold er videre til Minoren:

  • dk North (JUGI, valde, Kjaerbye, aizy, gade)
  • eu mousesports (karrigan, ropz, chrisJ, frozen, woxic)
  • eu NoChance (STYKO, Maikelele, zehN, kRYSTAL, Thomas)
  • se fnatic (Brollan, JW, twist, KRIMZ, Xizt)
  • rs CR4ZY (huNter, LETN1, nexa, ottoNd, EspiranTo)

Disse hold kan stadig gå videre:

  • dk Optic (k0nfig, MSL, niko, refrezh, TeSeS)
  • dk Tricked (HUNDEN, sjuush, Bubzkji, acoR, b0RUP)
  • de BIG (gob b, tabseN, nex, XANTARES, tiziaN)
  • de Sprout (syrsoN, faveN, Spiidi, mirbit, k1to)
  • se Ancient (draken, freddieb, RuStY, Plopski, disco doplan)
  • pl Virtus.pro (MICHU, Snax, OKOLICIOUZ, snatchie, Vegi)

Disse hold er ude:

  • dk Maknitude (PERCY, AnJ, sycrone, smF, dragonfly)
  • dk Heroic (NaToSaphiX, stavn, friberg, blameF, es3tag)
  • eu GamerLegion (ScreaM, Ex6TenZ, nawwk, hampus, HS)
  • no Nordavind (TENZKI, cromen, RUBINO, hallzerk, Radifaction)
  • bg Windigo (bubble, v1c7oR, blocker, SHiPZ, poizon)

#1 oWie
2019-06-12 15:43
åh nej :'( !
#2 telum
2019-06-12 15:43
pinligt
#3 rijaH
2019-06-12 15:46
Hvor er det super ærgerligt :(
#4 tromlereN
2019-06-12 15:47
Kom igen heroic, det er fandme en skam! Jeg er dog meget uforstående overfor de 2x Mirage picks i de to afgørende kampe, imod "pug" teams, CR4ZY virker til at have super individuelle spillere og NoChance er jo et decideret pug team, så mirage virker ikke som det smarteste valg imod sådanne modstanderne? Eller tager jeg fejl her? :)

Hilsen tromlereN
#7 Badefar
2019-06-12 15:55
Heroic er lidt samme sted som både OpTic og North lige nu, mappool-wise. Der er ikke noget map de kan picke med ro i maven og vide, at de med overvejende sandsynlighed vil tage i hvert fald det map hjem, på det her niveau. Det er et stort problem for de hold, og nok en af grundene til, at vi ser så lavt bundniveau fra de tre hold. Når ens eget mappick er så usikkert er man bare en tikkende upset-bombe.
#13 Syncrone
2019-06-12 17:06
CR4ZY er ikke mix team, det er det gamle Valiance???!?!?! lol.
#18 tromlereN
2019-06-12 17:36
Læg venligst mærke til "", jeg skriver sågar også min begrundelse for at kalde dem "pug" :)

Hilsen tromlereN
#20 FreezyNadeZ
2019-06-12 17:57
læs hvad han skriver
#5 Badefar
2019-06-12 15:49
Fortjent sejr, NoChance var det klart bedste hold. Tålmodige T-sider, hvor de fik taget masser af mapkontrol og godt teamplay. Mere skulle der sådan set ikke til. Ikke noget hardcarry eller mirakelplays.
#12 MeyZ
2019-06-12 17:00
Ikke på de 2 første maps. På det tredje map vandt de nærmest udelukkende på grund af STYKO som lavede en 1vX i op til flere runder.
#15 Badefar
2019-06-12 17:10
Nej, de var også klart bedre på Nuke. De fik konsekvent massere af mapkontrol og kunne execute ud fra det. I 9/15 T-runder vandt de eller fik et plant. Heroic vandt 1/10 T-runder og fik ikke et eneste plant i de 9 de tabte.

De blev udspillet, også i clutches, det kan ikke rigtigt sugar coates.
#6 trumme
2019-06-12 15:51
Er Heroic gået på sommerferie?
#8 Lifedance
2019-06-12 16:04
Kan være man skal begynde at overveje at picke inf/dd2/vertigo som 1st pick frem for Mirage.

Synes generelt deres inf og dust2 har set solide ud på det sidste. Og nu har de så tabt mirage 2 gange i træk.

Self mega resultatorienteriet kommentar det her:D
Dno.
#9 MichaelJ
2019-06-12 16:34
Håber Natu på sigt kan præstere bedre. Han misser simpelthen for mange sitters.
#11 arseface
2019-06-12 16:51
Jeg er stadig ret uforstående over at mertz skulle benches. De var i en opadgående form og alt så lyst ud og så starter de forfra. Nato er da uden tvivl en god holdkammerat, men heroic savner mertz' first picks og generelt høje niveau.
#10 mesterslagter
2019-06-12 16:47
Puuuha det var godt nok pinligt, er nochance eller orgless?. Kan være man burde overveje at få mertz tilbage/cadian på awp, og så snappi ind i stedet for Friberg til at calle, så blame kan blive mere fri til at calle.
#16 Lifedance
2019-06-12 17:24
Nu synes jeg man skal give Nato lidt mere tid. Manden har dårligt været på holdet i mere end 1 måned. Ser man bort fra Minor-skuffelsen her, så har Heroic jo med Nato på holdet kvalificeret sig til ESL Pro Leauge Finals i Frankrig om 1 uges tid her, hvilket er flot (de slog bl.a. Navi i en BO3). Jeg krydser fingre for, at de som hold finder topniveauet frem til det event. Hvis de samtidig formår at ryste tilten væk fra i dag og slår AVANGAR i morgen, så har de også ESL One Cologne linet op om 1 lille måneds tid, hvor de vil have kvalificeret sig efter at have slået bl.a. Vitality i en BO3 med Nato på holdet.

Nato bidrager formodentlig med en masse, som holdet ikke følte Mertz bidrog med.

Men det er da klart, at hvis Heroic ikke leverer hverken i morgen mod AVANGAR eller til ESL Pro League finals i kombination med at Nato ikke performer helt, som man kunne håbe på, så kan det da være, at der sidder en dragonfly derude og håber på sin chance. (Cadian er selvfølgelig også en mulighed, men han skal nok først købes fri af North, og man vil skulle skifte IGL igen igen, hvilket altid er hårdt).

dragonfly har en fin portion af decent LAN-resultater fra sin tid i Fragsters - bl.a. fra perioden april 2018 til november 2018 (tre 3.-pladser til hhv. Bets.net Masters, DH Open Austin, DH Open Valencia og en 5.-8.-plads til StarSeries Season 6).
#19 Lifedance
2019-06-12 17:39
hov, jeg er da mindre hjerneskadet. de tabte self i upperbracket en tæt 1-2 kamp til vitality... de slog dem ikke =p (ESL one cologne kvallen jeg snakker om).
#21 mesterslagter
2019-06-12 20:05
Jeg tror bare alle vi er skuffede over, ligeså vel heroic spillerne er det, at de ikke kvaller sig til minoren som det mindste, særligt i betragtning af ,som du siger, at de har vist så gode takter på det seneste. Det var selvfølgelig meget hurtigt på aftrækkeren at sige, at der skal udskiftninger til osv., særligt når der allerede har været mange. Og både Nato og Friberg har været for vilde i momenter og bidrager med en masse på holdet hver deres måde. Men problemet er vel også, at mange hold bliver målt og vejet på deres major/minor deltagelse, og hvor man bare må sige at sige at no chance så langt mere klar ud, og insinuerede nærmest i deres spillestil at de virkelig ville det her, særligt fx maikelele. Som rygrad burde det være blame, friberg og es3tag, der tog ansvar og ledte med mere styrke og kreativitet. Jeg savnede i den grad noget af den eksplosivitet de har vist tidligere med bl.a. stavn som entry. Jeg ser ikke at heroic direkte har brug for en awp-spiller, hvis man skulle skifte f.eks. nato, hvor både es3tag og stavn vel sagtenskan tage den op afhængig af , hvad der påkrævet. Det mest frække ser jeg kunne være, at hive snappi tilbage og gøre ham til main awp på samme måde som MSL er det, samtidig med at blame bliver second caller og får meget mere frihed sammen med stavn, hvor det er en af de to der lurker. Cadian kunne også være et frisk pust, hente bubzki ind i stedet for friberg, hvis man får rutinen i f.eks. Snappi på plads. Jeg elsker Friberg, han er fucking legend og alle på holdet lærer 100% meget hele tiden af ham, men det virker lidt tungt nogle gange.
#14 MeyZ
2019-06-12 17:06
Kom igen drenge!
2x Mirage pick er dog lidt mærkeligt, men for at gå videre skal man vel kunne slå alle på alle maps. Nu skal de stadig med til ESL i Montpellier og har muligheden for at kvalificere sig til Cologne. Man må bare håbe de kan vise sig frem der :)
#17 Lifedance
2019-06-12 17:31
Ham zehn er fandme også god. Og styko spillede sit livs nuke :<
#22 Rejin