Opret Log ind
AnJ og smF er færdige i Maknitude
Maknitude sender nu to spillere på porten, men holdet regner allerede med at præsentere erstatningerne i løbet af i dag.
Skrevet af: Sander    12. juni 2019 13:09      

AnJ er fortid i Maknitude.

AnJ og smF's dage i Maknitude er talte, da holdet har besluttet sig for at søge nye veje, og det betyder et farvel til de to danske spillere.

Det bekræfter organisationens ejer rizc over for Dust2.dk.

Den tidligere Singularity og NRG-spiller AnJ blev en del af LPSP i slutningen af april, da han erstattede doktizh, mens smF har været en del af holdet lige fra start. 

Den 20. maj blev mandskabet samlet op af Maknitude, og kort tid efter overraskede de ved at kvalificere sig til den lukkede Minor kvalifikation. Her røg holdet ud efter nederlag til fnatic og Sprout.

På baggrund af en holdbeslutning (taget af flertallet på holdet, støttet af mig) har vi valgt at fjerne AnJ og smF fra holdet. Dette kommer, selvom alle på holdet (inklusiv mig selv) er super glade for både Allan og Danni personligt, men flertallet på holdet har valgt at gå en anden vej. Jeg er selv ærgerlig over, at det skal ske på denne måde, men sådan ligger landet desværre. Vi ønsker alt det bedste til Allan og Danni i fremtiden, og vi vil om kort tid annoncere, hvad de fremtidige planer er for holdet i forhold til, hvilke spillere der kommer til at erstatte dem, siger rizc til Dust2.dk.

Maknitude forventer snarest muligt at præsentere de to erstatninger, og Dust2.dk dækker selvfølgelig sagen.

Maknitude består nu af:

  • dk PERCY
  • dk dragoNfly
  • dk sycrone
#1 VHzt4r
2019-06-12 13:13
Ellers 2 stærke spillere de smider på porten, gad vide hvem de hiver ind i stedet for
#2 ZaNwish
2019-06-12 13:14
Haste og Larsen :P
#6 b0ychild
2019-06-12 13:20
Ja, lige præcis de to roller som de mangler nu...
#11 ZaNwish
2019-06-12 13:26
Bliver spændende hvem de henter. Har du et bud eller to b0ychild
#12 b0ychild
2019-06-12 13:31
Jeg har slet ikke et bud, kun ønsker. Håber ikke de kigger i samme "boldgade" - Håber de prøver noget nyt, sulten og friskt. Der er jo rigeligt at tage af imo.
#22 ClinT
2019-06-12 14:16
Enig. Nogle med motivation, ambition og glæde som kan smitte af.
#26 WeiZ
2019-06-12 15:33
Jeg tror godt Torben i orden kunne gå ind på smf’s plads? Eller tager jeg fejl? :D
#37 b0ychild
2019-06-12 16:15
Tjo måske, men så kunne de efter min mening, ligeså godt have beholdt smF.
#55 WeiZ
2019-06-12 21:08
Har torben ikke lidt mere firepower? - Jeg må indrømme, har ikke fordybet mig i det. Så ved det ærligt ikke :D
#38 SlydeY
2019-06-12 16:23
Man kunne vel forvente lidt at de måske tager nogle ind som toft og jabbi unge talenter de kan forme
#3 Quepsie
2019-06-12 13:15
Gl til de 2 maskiner i fremtiden
#4 MichaelJ
2019-06-12 13:15
HAHAHAHAHAHAHAHHAHA Michael fucking J kaldte den hele livet. @keyziin sker der Pinocchio? Håber du har lang næse.
😂😂😂😂😂
Forventet! AS USUAL.
#40 warwhale
2019-06-12 16:30
Hej.
Må jeg spørge om din alder? Skal bare lige se om det hænger sammen med dit opslag.

På forhånd tak.
#52 MichaelJ
2019-06-12 18:11
Rolig krigshval.

Dejligt der sker rokeringer! Var også ved at blive nervøs for, at de skulle holde mere end 2 uger sammen.
Held og lykke til calzoneelskerne AnJ og SMF
#5 Johnnyw0w
2019-06-12 13:18
det kan vel kun være deres performance til minor, man så da godt nok nogle forfærdelige ting af de her 2
#7 JaySomz
2019-06-12 13:20
Håber de hiver noget ungt talent ind!
#8 verSatile
2019-06-12 13:22
Øv, havde håbet på at se mere til dem.
#9 OJ1738
2019-06-12 13:24
Av :/

Gl til begge parter.
#10 rijaH
2019-06-12 13:26
Hurtigt at opgive en del af et lineup alligevel, havde forventet noget længere tid før der ville ske noget der...
#54 ziGa
2019-06-12 19:45
Har spillere som Percy , smf og sycrone efterhånden ikke haft 100 hold bag sig? Synes altid deres navne popper op i forbindelse med forskellige klantags..
Må være frustrerende ikke at kunne opbygge et hold - som jo tager tid.
Dansk CS i en nøddeskal :>
#57 anakin
2019-06-12 23:08
woooord
#58 klit
2019-06-13 05:27
+1
#13 Tyze
2019-06-12 13:32
Snappi?
Ved godt det er noget af et step down for ham, men ved ikke om der er andre der vil have ham? Her kan han jo komme ind som den erfarne “friberg” type.
Ellers håber jeg også der bliver testet noget ungt talent! :)
#14 xone
2019-06-12 13:33
Okay.. I kvaller til closed qualifier med en måneds pracc ca. I taber til fnatic og sprout, og så skifter i ud.

Jeg kan simpelthen ikke se logikken.
#16 Quepsie
2019-06-12 13:35
Tror skam der er mere bag udskiftningen end bare et dårligt resultat
#17 Syncrone
2019-06-12 13:42
Tror mer det er noget med hvordan de spiller som hold at der begyndte at komme for stor variation samt at de måske begynder at trække lidt fra hinanden så de havde brug for nyt kød? Samt måske af slutte det på en god måde istedet for en svine sti
#19 zyh
2019-06-12 13:51
Du ved jo godt at resultater ikke nødvendigvis er nok til at holde spillere sammen og specielt ikke når der ikke er en decideret lønpose og kontrakt der binder det hele. Fodbold spillere ville sgu også skifte klub hver anden uge hvis ikke de fik kastet bunker af penge i ansigtet.

Problemet ligger i at spillerne bestemmer, hvor det egentlig burde være ledelsen. Derfor er og bliver dansk semi-pro aldrig mere end det, netop fordi at spillerne selv får lov til at brokke sig på kryds og tværs.

Når man gik til fodbold, håndbold, ja.. sikkert også ishockey, så bestemte træneren hvem der spillede. Han satte taktikken, han sørgede for at de rigtige blev valgt til kampen og han sørgede for at de dårlige tendenser blev løst. Brokkede du dig? Ja så røg du på bænken, med andre ord så var dine frustrationer oftest rettet imod træneren og ikke spillerne. Her er det udelukkende frustrationer imod hinanden.

Der kom lige en længere smører og jeg er sikker på du vil give mig ret. Vi har i hvert fald spillet mod hinanden i en del år før i tiden og vi har begge oplevet hvad det vil sige at blive smidt på porten eller smide folk på porten :D
#21 rizc
2019-06-12 14:03
Det er rimelig rigtigt det du skriver her. Forhåbentlig ændrer det sig lige så stille og roligt med tiden så vi kommer tættere på strukturen og kulturen i feks. fodbold.
#25 ROEMER
2019-06-12 15:28
Det er vel til dels i dine hænder, når du nu har valgt at starte et hold fra bunden? Men den her situation modbeviser lidt at du ønsker at gå den vej?

Jeg forstår ikke du tør tage den her beslutning efter 1½ måned, med det signal det sender til spillerne og omverdenen?
Det ultimativt vigtigste for ethvert hold i sportens verden er en autoritet for hvem der næres respekt. Nuværende samt alle fremtidige spillere ved nu, at man kan dreje armen om på Maknitudes autoritet..
Sponsorer der i en tidligere nyhed blev omtalt som afgørende for projektet, afskrækkes da af et projekt der står og falder med et flertal ud af 5, især når hele sponsor situationen i forvejen er tynget af den danske subtops elendige omdømme ift. kontinuitet???
#28 zanoj
2019-06-12 15:39
+1
#48 rizc
2019-06-12 17:46
Du har fuldstændig ret i at det er en del af det opgave-sæt jeg har foran mig som holdejer. Dog er det rigtig svært at tage the high road og prøve at udbygge professionalismen lige nu, da vi ingen økonomisk backing har (endnu). Hvis jeg havde penge til kontrakter til alle spillerne havde dette været en anderledes sag, men det eneste jeg kan investere er min tid og de små penge jeg har tilovers (de 10.000 jeg har investeret so far er ikke nok til 5x månedsløn obviously).

Nu snakker du om autoritet, hvilket er et kort man kan spille hvis man vil og har setuppet til det. Det har jeg ikke endnu, ergo har jeg ikke spillet det. Mine muligheder var at støtte flertallet på holdet eller at støtte mindretallet. Begge havde argumenter, og jeg valgte at støtte flertallet. Siden der ikke var kontrakter var der ingen tredje mulighed.

Sponsorer der bliver afskrækket af at spillere uden kontrakter kan gøre dette skal vi ikke arbejde sammen med alligevel, fordi hvis det er sagen så forstår de ikke hvor svært det er, det jeg gerne vil. Men hvis de kan se hvorfor det der sker er et problem og hvorfor der skal kontrakter og så videre til, så vil jeg glæde mig til at arbejde sammen med dem.

Håber du kan sætte dig i mit sted og forstå hvad jeg mener.
Hvis ikke, så må du have en god dag.
#60 vnG
2019-06-13 17:58
Må han ikke have en god dag, hvis han forstår hvad du mener?!

Det var satans med dig Niels!
#63 rizc
2019-06-13 23:43
Jeg er bare et surt gammelt røvhul, og sådan er det!
#29 diOnysos
2019-06-12 15:41
Er helt på linie med din antagelse at vi stille og roligt kommer tættere på en kultur som vi ser det i fodboldens verden. Vi arbejder ud fra de mål fra fodboldens verden, måske fordi vores headcoach er tidligere superliga målmands træner og arbejder til dagligt i team danmark sponsoret talent og elite skole projekt.

Det eneste vi ikke behøver fra fodboldens verden er det "grå" agent marked.
#49 rizc
2019-06-12 17:46
Agree. Det går langsomt med subtoppen dog, toppen er der allerede.
#61 vnG
2019-06-13 17:59
Hvad fanden er det grå agent marked? :)
#62 diOnysos
2019-06-13 18:37
Når en far manager og signer sin 15 årige søn med en klub, men for at omgå lovgivningen får faren et fedt job i fodboldklubben og de bliver installeret i en lækker dyr lejlighed i en eller anden hovedstad, og på den måde bliver betalt for transferen.

De historier er der en del af i forskellige variationer.
#64 jEAnH
2019-06-14 01:16
Var det ikke lidt sådan AC's transfer til Chelsea forløb? :D
#65 diOnysos
2019-06-14 14:50
Der er som sagt mange forskellige konstellationer sådan handler bliver gemt af vejen ved, skal ikke kunne sige hvordan AC forløbet er da jeg ikke har sat mig ind i det.
#27 diOnysos
2019-06-12 15:34
Kan kun tilslutte mig din "smøre" det er et problem med et ustruktureret og umodent miljø som absolut ikke gavner hverken spillere eller orgs.

Der mangler forventningsafstemning i mellem parterne og så ville nogle gode fair og lange (6-12 mnd) kontrakter sparke en masse i gang for de impliceret parter. men som det er nu har spillerne generelt for meget indflydelse på de store beslutninger.

Men jeg tror vi langsomt bevæger os derhen af imod det lidt mere stabile og struktureret miljø i de næste 1-2 år.
#32 zyh
2019-06-12 15:51
Ja det var flot jeg lige fik glemt at der ikke skal nutids-r i denne overstående sætning :D
#34 diOnysos
2019-06-12 15:53
Hahahaha den lagde jeg ikke engang mærke til jeg smed bare "smøre" i gåseøjne fordi jeg synes det ikke blot var en smøre men en meget realistisk vurdering af hele esporten pt. i Danmark.
#36 zyh
2019-06-12 16:05
Det er desværre den tendens vi ser og har set selv dengang jeg spillede med hvor det sjove skete. Det er alt for nemt at kontrollere tingene som spiller under toppen. Et sjovt bud er jo første- og anden divisions fodbold hvor spillerne stadigvæk er på kontrakter og trænerne samt klubben styrer showet.

Det burde også i mine øjne være organisationer / klubber der har adgang til ligaer og ikke hold som blot dannes. Man laver ganske enkelt en liga, starter med at have 10 hold i toppen og kaster pengene i. Således ved spillere at de er nødt til at præstere for at komme ind på et top10 hold der er spækket med de bedste spillere og dermed ikke kan blive kicked uden grundlag.

Jeg tænker bare over hvor mange spillere der egentlig har fået ødelagt deres karriere eller spildt deres tid, så snart 4 andre fra holdet fandt bedre alternativer.
#39 diOnysos
2019-06-12 16:29
Igen hoved på sømmet, helt rent.

God ide med en liga baseret på orgs/klubber, en ide at arbejde på helt sikkert.
#41 xone
2019-06-12 16:32
Den liga der.. Var det ikke det dust2 kørte?
#59 zyh
2019-06-13 14:47
Ja og nej, det er ikke helt det samme synes jeg. Det er tæt på og blot et forsøg, men det er også det.

For at det skal blive attraktivt at ende i et hold der spiller i toppen af dust2 ligaen, så skal der jo ligesom også være noget der trækker spillere dertil. Hvor tit hører vi: Ambush køber Dragonfly eller Kæmpe signing, Lyngby henter Maikelele på et års leje kontrakt.

Korrekt, vi hører det nemlig ikke. Vi hører: Maknitude smider 2 spillere på porten, leder efter nye tilføjelser. Hvad der gør sig gældende her er de professionelle vilkår. I mine øjne skal spillere jo ALDRIG kunne forlade en klub medmindre kontrakten udløber eller at de bliver købt ud, solgt eller sat på transfermarkedet. Hvor mange spillere har lyst til at signe 2 år med Ambush, til 500kr. om måneden (Igen et eksempel).

Problemet er som sagt stadigvæk økonomien. Netop dette kan først komme på tale når der er en pose penge til de 10 hold i dust2 ligaen fx, så ved de at de har et "beløb" at købe spillere for. Fordi man ender nummer 2, kan det jo være at man vil forhandle sig til. North var egentlig tæt på med sit .acd hold og det samme er Tricked, hvor man har mulighed for at have en talentbase, hvor der kan hentes spillere op hvis de leverer.
#15 ValcoNN
2019-06-12 13:34
Kunne sagtens se plads til noget ungt talent på det lineup. Bliver spændende :))
#18 Basta1n
2019-06-12 13:48
Kunne være fedt at se jabbi her, hvis maknitude tør tage chancen med ham :)
#23 sirr
2019-06-12 14:26
Der er mange at vælge imellem. Virker dog, set udefra, som en lidt forhastet løsning - men når rizc approver, så gør jeg selvfølgelig også!
#50 rizc
2019-06-12 17:47
Hvis jeg havde et tredje valg havde jeg taget det. Sådan er landet bare ikke lige i dag desværre. Tak for støtten <3
#20 Rushy
2019-06-12 14:02
Det gik stærkt, troede de satsede på at løse tingene sammen :/
#24 Lemmy
2019-06-12 14:28
Snappi og Cadian???????????????

Ved dog ikke om Cadian ville tage rifle rollen...
#30 ARZi
2019-06-12 15:44
Håber begge parter, tør prøve noget nyt - at samle nogen op som har lysten, og samtidig er sulten efter succes, og som ikke lige bevæger sig i den inderkreds de kender til, de fortjener nemlig alle sammen det bedste!
#31 Dengzoe
2019-06-12 15:50
Cadian?
#33 Isak
2019-06-12 15:52
Torben?
#35 Badefar
2019-06-12 15:59
Både Snappi og CadiaN skal vel købes ud, og med al respekt og Makni, så tror jeg ikke lige, at det er der man er i processen pt. Og ingen af de to er vel heller oplagte fits med det resterende lineup.

Torben lyder som en sandsynlig tilføjelse, og mon der så ikke finde en eller anden ung HS-maskine derude, som skal ind og lære af de her erfarne gutter og løftes op på næste niveau.
#45 QPR
2019-06-12 16:47
Haha.. 1 måneds tid holdte det? Hvad skal mon tænke om den her org andet end at den er useriøs. Hvis spillerne ikke passede sammen så skulle man have fundet ud af det inden man gik official. Hvis resultaterne ikke er som forventet så skylder man da som minimum at give det mere end 1 måned. Hvis de bare skifter fordi der kom et bedre "tilbud" så er det også super illoyalt.
#46 PERCY
2019-06-12 17:05
Puha alle de her d2 experter specielt dem som har spillet på et vis niveau, kommer med så uvidende meninger / kommentar det er lidt skuffende, selvfølgelig ligger der mere i beslutningen end bare resultaterne og ikke alting bliver løst over tid, og ikke alle problemer opstår i starten. Vi vælger ikke at offentligøre de forskellige årsager netop fordi det ikke kommer andre ved end menneskerne indblandet.

Og til de mere støttende mennesker tusind tak der vil snart komme info om hvem de 2 nye bliver.
#51 StesolideN
2019-06-12 17:58
kan simpelhen ikke se hvordan maknitude skulle komme nogen vejne, de finder aldrig 5 spillere der matcher hinanden, og hvis AnJ ikke matcher maknitude så tror jeg det en svær vej at gå
#53 Afloringerdk
2019-06-12 19:07
Dansk CS Igen igen, noget der holder i 2 uger, også stopper det. Utroligt...
#56 wake
2019-06-12 22:41
Tror efterhånden Danni har rekorden i at blive kicked fra hold.
Ærgerligt har ellers altid synes han var en spændende spiller :D
God vind til gutterne. Håber det løser sig til det bedre :)