Opret Log ind
North henter JUGi; valde bliver IGL
North har netop præsenteret JUGi som ny spiller på holdet, men det betyder også, at cadiaNs dage hos North er talte.
Skrevet af: Sander    2. maj 2019 14:08      

22-årige JUGi skifter fra OpTic til North.

Efter flere uger med stor usikkerhed om JUGIs fremtid præsenterer North nu danskeren som holdets nye AWP-spiller. Det betyder samtidig, at cadiaN er fortid på holdet, og ifølge annonceringen skal cadiaN nu på jagt efter et nyt hjem.

cadiaN blev en del af North i slutningen af september 2018, efter han havde ført Rogue frem til en Major, men tiden i North blev aldrig den helt store succes.

North lå nummer seks i verden, da cadiaN kom ind på holdet, og i skrivende stund er de danske løver nede på 12. pladsen. I tiden med cadiaN ved roret missede North IEM Katowice Major, men formåede blandt andet at kvalificere sig til ECS Finals.

Afskeden med cadiaN er samtidig en afsked med holdets IGL, men det bliver fremover valde, som skal styre slagets gang hos North, og det er en rolle, han hele tiden har vidst, han ville påtage sig på et eller andet tidspunkt.

Jeg føler, at tiden er moden til, at jeg påtager mig ekstra ansvar på holdet. At blive IGL og holdkaptajn er ikke en beslutning, man bare lige tager. Det er noget, jeg har tænkt over mange, mange gange i løbet af min karriere, og jeg vidste godt selv, at jeg ville tage dette skridt på et eller andet tidspunkt, men jeg forventede ikke, at det skulle være allerede nu, udtaler valde til North, hvor han også siger, at han ikke kan love mirakler over natten.

valdes første opgave som IGL bliver at føre North gennem den lukkede kvalifikation til ESL One Cologne, som spilles fra den 9 til 11. maj.

North består nu af:

  • dk valde
  • dk aizy
  • dk Kjaerbye
  • dk gade
  • dk JUGi
     
  • dk mithR (Coach)

I videoen herunder kan du høre valdes tanker om at blive IGL i North.

#1 pkn
2019-05-02 14:09
Jeg er fan - Glæder mig til at følge det!
#2 Apnemt
2019-05-02 14:12
Mmh, man tager den bedste spiller og gøre til igl? Det har vi set før, coldzera hvor det ikke gik, nu hvor niko også har taget den og det heller ikke er helt optimalt..

Er det løsningen? Tror desværre det vil fjerne en del frags fra ham :(

Også det mig en gåde hvordan aizy overlever de her roster changes gang på gang 😅 ja han har spillet bedre under mitr but still 😅😅
#5 wake
2019-05-02 14:14
Hvem skal ellers IGL? :D
#6 Apnemt
2019-05-02 14:15
Ja jeg ved det ikke for at være ærlig :D
#9 Butler
2019-05-02 14:21
Har også været hård kritiker af aizy. Men han har fandme været god lately... Der er det sgu mere Kjaerbye som skal komme igang
#14 HumanIC
2019-05-02 14:48
+1
#16 torben
2019-05-02 15:02
Selvfølgelig vil det fjerne en del frags fra ham, alt andet ville være umenneskeligt, men det er ikke ensbetydende med at vi ser et svagere hold som helhed. Jeg synes North's problem længe har været kaotiske T sider og manglende AWP, nu har de muligvis endelig fundet løsningen til begge dele.
#18 d0kz
2019-05-02 15:07
+1 !!!
#25 wake
2019-05-02 15:22
De havde jo en awp før i Cadian.
Han var bare ikke aggressiv awp'er :D
#34 majez
2019-05-02 21:37
Synes aizy er bedre end rystebyebye...
#3 sekke
2019-05-02 14:14
Jeg gad godt vide hvorfor det aldrig kom til at virke med cadiaN ved roret.
Derudover synes jeg det virker fjollet at tage deres bedste individuelle spiller og sætte ham til at styre holdet. Men jeg håber det bedste for dem. :o)
#43 mlky
2019-05-03 15:03
Jeg ser ikke ret meget cs, men de få kampe jeg har set, der har valde hverken været den stærkeste individuelt eller på overblikket, med nogle tvivlsomme beslutninger. Om jeg har set de forkerte kampe eller om dem der ser ham som en dygtig spiller tager fejl, må tiden vise. Jeg er bare overrasket over at læse hvor mange der ser ham som en bærende faktor på det hold.
#44 sekke
2019-05-03 16:58
Det er også svært hvis du har været så uheldig kun at se hans dårlige kampe, men jeg kan simpelthen ikke se hvem der skulle være bedre end ham, ud fra hele holdet har spillet. Jeg er dog interesseret i hvem du synes har været deres bedste spiller, hvis du ikke mener det var valde. :D
#46 mlky
2019-05-06 19:38
Jeg må bare se nogle flere kampe, så skal jeg nok dele min uinformerede holdning med dig. ;)
#4 mad0
2019-05-02 14:14
Den havde jeg ikke set komme :O
#7 ClinT
2019-05-02 14:16
Der skulle også ske et eller andet. Ved ikke om det var det. Men ja. :)
#8 WeiZ
2019-05-02 14:18
Synes det lidt forkert. Da de var begyndt at vise gode takter af og til. - synes stadig der er for mange fraggers på det hold, og inden “dedikeret igl”. Men det vel bare min holdning :D
#17 ClinT
2019-05-02 15:06
Ærligt. Jeg synes deres T side har været så evigt nem at læse og det har virkeligt været deres akilles inden også. Jeg har siddet og oddset live imod dem når de har startet CT mange gange :)
Men det er nok bare mig.
Jeg håber Valde bruger den erfaring han har fået fra tidligere IGLs og ser om han kan kopiere og skabe lidt ekstra nu. Enig med firepower, men det at Valde går igl gør vel at der bliver lidt mindre kamp den vej i hvert fald. Jeg synes det ku ha været spændende med Hunden, men måske de har set det som en "falliterklæring" selvom jeg ikke er enig i det. I dont know..
#19 WeiZ
2019-05-02 15:11
Du har nok ret i. Jeg er helt enig i, at T siden var deres største problem, dog ville jeg mene det var på vej fremad. Men med stadig højt(? kan ikke huske om man siger højt, eller lavt) bundniveau. Men fremgang var der. Uden tvivl, at jugi måske er den rigtige at have fat i samtidig med, det slet ikke et dårlig move. :D
#21 ClinT
2019-05-02 15:16
Lavt! :D
Altså jeg synes deres T side bar præg af set strats. Ikke at der er noget galt i det, men hvis man ikke har et stort kardotek, så bliver man altså hurtigt læst når modstanderen også kan kende variationen af det man laver.
Jeg er spændt på deres move :)
Jeg bryder mig egentligt ikke som sådan om at kloge mig med alt muligt da det også er vigtigt at kende holdet indefra og jeg ved ikke hvad der foregår der. Det kan jo være de har brugt mega lang tid på noget der bare ikke har fungeret. Lad os håbe det her er en rigtig beslutning. Jeg vil igen understrege at jeg synes det lignede på holdet at der skulle ske noget.
#23 WeiZ
2019-05-02 15:19
Det har du selvfølgelig ret i, vi kender intet til hvad de har snakket om Etc.

Og ja. Det nok lavt man skal mene i forhold til bundniveau xD
#26 ClinT
2019-05-02 15:23
Præcis og det synes jeg er en vigtig faktor også, hvilket også er derfor jeg kun kommentere på det jeg har observeret når jeg har set HLTV kampe.

Haha ja ;) :D
#10 MichaelJ
2019-05-02 14:31
Bare fordi at man udadtil ikke har været en IGL, betyder det ikke, at man er ukvalificeret eller det er forkert. Typisk har de bedste individuelle spillere også en gamesense og beslutsomhed der overstråler de andre på holdet; måske er det tilfældet her også. Han har efterhånden været med på det allerhøjeste niveau i nogle år, og har været under nogle gode IGL's han formentlig har kunne tag ved lære af.

Muligvis ser vi ikke en valde med 30+ hver kamp i fremtiden, men han har også lige fået en dobbelt så træfsikker og liderlig awpspiller ind i Jugi, så lad os nu se om det ikke flasker sig.
#11 probe
2019-05-02 14:38
Håber Cadian finder nyt hold hurtigt. Men det bliver fedt at se JUGi på banen igen.
#12 verSatile
2019-05-02 14:44
Håber ikke at vi ser en valde med mindre slagkraft i runderne.
#13 Mrnobody
2019-05-02 14:47
De manglede også en rigtig AWP lets go Drift King!
#15 Romkuglen
2019-05-02 15:00
Puha, ved sku ikke om det er det rigtige træk. At tag en af deres stjernespillere og så give ham IGL rollen, som gør han ikke kun kan fokusere på at ramme fjæs.

Men bliver da interessant at følge, gad vide hvor cadian så ryger hen?
#20 zey
2019-05-02 15:11
held og lykke jugi
#22 arseface
2019-05-02 15:17
Vanvittigt fedt. Jeg tror på det her. North har endelig fået en klasse awp'er og cadian rendte rundt med hovedet under armen hele tiden. Man kan sgu ikke lede andre hvis man selv tager den ene hovedløse beslutning efter den anden.
#24 sirr
2019-05-02 15:22
Der bliver spændende at se om jugi kan leve op til det enorme potentiale som mange mente at han havde, inkl mig selv. Ved ikke om jeg havde taget cadiaN ud af ligningen - Kjaerbye ligner i mine øjne en færdig makker, om det er fordi han mangler noget nyt eller bare ér færdig, ved jeg så ikke.
#27 livit
2019-05-02 15:44
Det bliver omend ikke andet, super spændende at følge. Håber det bedste for valde, JUGi og North, men er skeptisk må jeg indrømme (ift. IGL-delen).
Glæder mig til at se JUGi gå amok igen.
#28 Madsen
2019-05-02 16:27
Rigtig spændene har skrevet i lang tid cadian og msl ikke var gode nok
#29 RAVN
2019-05-02 16:35
Spændende. Den havde jeg ikke set komme. Så må vi da håbe at jugi kan komme igang igen. Har svært ved at se det her som den rigtige løsning men glæder mig til at blive overbevist om det.
#30 cleansation
2019-05-02 16:47
Av jeg håber ikke det kommer til at ødelægge valdes spil. På den ene side er han fantastisk, og jeg er bange for netop det. Men han virker også til at have et godt hoved for spillet, og en naturlig autoritet, så man kan vel håbe på det bedste. Ser ikke det store lys i jugi, så ville jeg gerne bare have haft Mertz tilbage.


Anyway alt held og lykke til cadian. Fantastisk personlighed, men ikke rigtig hvad der skulle til for North. Virkede altid panisk i sit eget spil og med calls som holdet ikke troede på.
#31 BYRTz
2019-05-02 17:28
Har sgu ondt af CadiaN man, han prøver virkelig at få det til at virke på alle fronter af CS-scenen. Men kommer aldrig rigtig så langt, som han egentlig arbejder for imo.
#36 mesterslagter
2019-05-02 21:54
Det ville være oplagt og godt hvis han kom tilbage til rogue og fik dem samlet op igen sammen med Hiko
#32 Martin
2019-05-02 18:56
Dum beslutning. Håber det lykkedes.
#37 Slot
2019-05-03 12:47
Det er vildt, at man kan udtale sig så konkluderende, om noget man ved så lidt om.
#38 Martin
2019-05-03 12:59
Tænker der en en lang historik som bakker op om mit udsagn.

Coldzera i mibr.
Niko i faze.

Kan du nævne nogle eksempler, hvor man har taget stjernen, som er gået godt?
#39 Brian
2019-05-03 13:09
Synes aldrig folk fra North, har noget ordenligt at sige på dust2, så bare lad det ligge.
#40 Slot
2019-05-03 13:53
Jeg mener bare, at det er ret vildt, at man på forhånd kan konkludere på den måde - uden indgående kendskab til, hvordan sådan nogle hold fungerer. Især når man af og til fører pennen på et nyhedssite, der skal forholde sig objektivt til tingene.
#41 Luffe-
2019-05-03 14:15
Jeg har ikke i sinde, at vælge side eller argumentere for hvem er jer, som har ret.

Synes dog spørgsmålet er godt, og er meget nysgerrig på svaret :)
#45 Martin
2019-05-03 20:04
Rent objektivt, så har det historisk set ikke været en succes at give stjernen kaptajnhatten.
#33 HykZ
2019-05-02 19:54
Bliver godt nok spændende at følge, håber valde holder sit top niveau nu når han også skal være igl.
#35 mesterslagter
2019-05-02 21:53
Hvis holdet på sigt skulle udvikle sig udover de seneste resultater, så skulle der ske et eller andet, og CadiaN har ikke vist noget særligt siden han overtog IGL-rollen. Jeg synes det er en super ide at prøve det her af, særligt hvis man kan få Valde til at slægte Glaive på og Jugi i gang og varm igen, selvom at det nok ikke bliver nogen let opgave. MSL i den AWP- og IGL rolle, havde ikke været dumt nu.
#42 Luffe-
2019-05-03 14:21
Fedt nok med tilføjelsen af Jugi, ham kan jeg godt lide. Så fedt for ham at komme "hjem"
Ved ikke om jeg synes så godt Valde som IGL, da det nok tager en del fra hans spil. Men igen CadiaN har ikke rigtigt højnet niveauet, så der skulle jo ske et eller andet.
Synes måske bare tit, at der skal ske et eller andet på North. Er vi oppe på 5 udskiftning siden 07-02-18 ?