Opret Log ind
Tricked tager Heroics Main plads til Cph Games
Efter Heroic i går meddelte at de valgte at trække sig fra Copenhagen Games, er Tricked inviteret direkte ind i Main turneringen.
Skrevet af: MumaCe    14. april 2019 17:29      

bORUP og Tricked er inviteret til Main turneringen ved Cph Games.

Det var både lidt overraskende samt en trist nyhed for Copenhagen Games, da Heroic i går annoncerede, at de måtte melde fra til det københavnske event grundet tidsproblemer. Dermed skulle der findes et nyt hold til at tage Heroics plads i Main turneringen.

Arrangørerne har ikke en gang skulle bruge 24 timer på at finde en erstatning. Copenhagen Games har nemlig valgt at invitere Tricked direkte ind i Main turneringen, som ellers var tilmeldt Main kvalifikationen i forvejen.

Main-turneringen til Copenhagen Games består nu af følgende hold

  • de Sprout
  • ru forZe
  • eu Epsilon
  • dk Tricked
  • world Kvalificeret fra Main Qualifier
  • world Kvalificeret fra Main Qualifier
  • world Kvalificeret fra Main Qualifier
  • world Kvalificeret fra Main Qualifier

Tricked får dermed en ekstra forberedelsesdag, da Main turneringen først starter på fredag i Lokomotivværkstedet i København. Om torsdagen skal ind til videre 62 hold kæmpe om de resterende fire plads i Main turneringen.

Copenhagen Games afvikles fra den 17.-20. april, hvor man i år har valgt at flytte eventet til Lokomotivværkstedet tæt på Dybbølsbro togstation. Main turneringen har en præmiepulje på 660.000 kr., imens B-turneringen har en præmiepulje på 20.000 kr.

#1 TruaXGOD
2019-04-14 18:01
Fortjent.

Dog skuffet over de andre top hold i Danmark.

Så det tid til dog show !!
#2 Rejin
2019-04-15 00:03
Hvordan kan du være skuffet når du ser deres program ? Så står cph altså ikke særligt højt på listen sorry to say.. så må cph games lave det mere attraktivt, for topholdene !
#3 HUNDEN
2019-04-15 00:33
Heroic har godt nok ikke mulighed for at deltage overhovedet pga Pro League kalenderen. Men vi må erkende at Astralis har vundet Danmarks hjerte, og alle er astralis fan. men men men! De er et helt andet sted!

Hvis north(mest dem) og optic vil vise sig frem, og vinde nogle danske hjerter. Så er det deres eneste mulighed i løbet af året. Om de vinder eller taber, har ikke den store betydning - men at blive set af danskere på dansk grund, og kan købe en fransk hotdog på samme tid som kjaerbye, betyder meget for små drenge.

Så pak top hold mentaliteten væk, og se hvordan ENCE byggede sig op gennem hele 2018 ved at deltage til hele 4 finske lans uden en nævneværdig præmiepujle.
#5 blameF
2019-04-15 00:42
get nuke'd
#7 Rejin
2019-04-15 02:45
Jeg er den største fortaler for at få danske brands til dk! Men som jeg nævner, se deres program.. også er der altså bare mere attraktive turneringer rundt om hjørnet !
#9 HUNDEN
2019-04-15 09:17
Du må finde ud af hvad problemet er. Er det præmierne som du nævner længere nede? Er det formatet som du skriver i din første besked?
Cphgames løftede ikke nok på et år efter rigtig flot deltager liste sidste år. Ærgerligt at folk og tier2 holdene ikke støtter mere op.
#12 Rejin
2019-04-15 12:53
Det kan da ikke være min opgave haha! Det ret simpelt at sætte op. Hvad vil tricked helst Sydney eller cph games ? Jeg kan godt forstå nogle melder fra netop pga de har et travlt program forude. Og der er de andre turneringer mere attraktive end cph games! Som jeg siger jeg vil elske at vi fik alle danske hold med til en dansk turnering!
#13 HUNDEN
2019-04-15 13:02
Der er forskel på at have investorer i Mousesports og ESL. I er nummer 49 i verden i øjeblikket, i skal da være PÆNT heldige at have kontakter til at få invitationer til en event som IEM Sydney.
Det er ikke en mulighed for nye hold som feks Tricked, at få en invitation til IEM. Det vil aldrig SKE, så du kan slet ikke sammenligne det her.
#14 Rejin
2019-04-15 14:36
Det her har intet med mig eller Mouz at gøre... det var rent og skær en mulig forklaring på hvorfor de danske hold som north etc vælger cph games fra... Pga stramt program og tilvalg af andre turneringer...
#19 HUNDEN
2019-04-15 16:00
Så synes jeg desværre at North og Optic vælger forkert, hvis de ikke vælger at spille foran deres danske fans. Det må KUN være i Norths interesse at indhente nogle fans, for deres fanbase er tæt på til grin hvis du sammenligner med Astralis.

Men du skriver nye problematikker hver gang du kommer med et svar. :D
#20 Rejin
2019-04-15 16:03
Beklager hvis jeg ikke var tydelig nok !! Jeg er helt enig med dig dog ! Man skal sgu helt tæt på fansene hvis man vil beholde dem !! Og det betyder jo også som du siger at deltage til disse events!
#4 TruaXGOD
2019-04-15 00:38
Jeg er helt enige i af cph games kan gøre det mere attraktivt for topholdene !

Jeg er skuffet på den måde jeg gerne vil komme og se god cs. Og kunne være nice med nogle fede kampe. Det er ikke så tit der kommer god counter til Danmark. Og på den måde af de fleste danske hold kunne måde hinanden på dansk jord. På den måde mener jeg det er trist.

Men jeg er helt enig i af CPH GAMES kunne gøre det bedre omkring lokke top hold til cph.
#6 preten
2019-04-15 00:59
Jeg er oprigtigt nysgerrig på hvilke ting du mener ville gøre det mere attraktivt for top hold.
#8 Rejin
2019-04-15 02:46
Jeg vil elske det lige så meget som den næste at det sker ! Men så bør cph games gøre noget ved det. Smid 250k$ afsted ! Så skal du nok så hold komme !
#10 Sander
2019-04-15 09:36
Nu skal jeg ikke gå ind i en eller anden kæmpe diskussion, men deres regnskaber ligger jo frit tilgængeligt, og jeg kan i hvert fald ikke lige finde 1 million kroner ekstra i det til præmiepenge :D
#11 Rejin
2019-04-15 12:52
Haha altså jeg siger også bare hvad der skal til. En ting er penge præmien en anden er også prestigen. Altså heroic vil da 100 gange hellere til Sydney end cph.. og det forstår jeg også godt !
#15 Sander
2019-04-15 14:38
Yes yes, og helt enig, det var også bare lige inden der blev dannet en eller anden konsensus om, at man BARE kan hæve præmiepuljen til $250,000 :D
#16 Rejin
2019-04-15 14:41
Haha ja det var ikke lige helt sådan jeg mente det så fint du lige spørger :D ! Jeg håber skam på at vi kan få et attraktivt nok event til at få de danske hold til at støtte op omkring det. Det er sundt for alle parter!
#17 glace
2019-04-15 15:15
Du bliver ved med at snakke om Sydney, men forstår ikke helt hvad det har med Heroic og CPH Games at gøre. De har problemer med at nå retur i tide fra Pro League.

Jeg vil vædde med, at pengene ikke har noget med deltagerlisten. $100.000 burde være attraktivt for de fleste hold uden for top15, det er jo bare et amatør event i form af format, schedule & delays. Nu har folk endelig fået nok, og stopper med at støtte op omkring dem. Ris til egen røv, når man kører sit 10ende CPH Games uden forbedring.
#18 Rejin
2019-04-15 15:23
Det var blot for at lave et eksempel :)! Men ja synes faktisk du rammer det rigtigt med det du siger !