Opret Log ind
Ambush bænker Inzta og holzt
Det danske hold er nu nede på tre aktive spillere i startfemmeren, hvoraf den ene er på prøve.
Skrevet af: Sander    27. marts 2019 10:05      

Inzta er blevet smidt på bænken i Ambush.

Ambush er nu nede på tre spillere i startfemmeren, hvoraf den ene er på prøve, da Inzta og holzt er blevet sat på bænken, hvor de skal opholde sig i resten af kontraktperioden.

Det skriver Ambush i et meget kortfattet tweet, og organisationen har ikke yderligere kommentarer.

Hvad der helt præcis ligger bag beslutningen får vi derfor ikke svar på lige nu, men Dust2.dk har været i kontakt med Inzta, som senere i dag giver sin side af sagen i et interview med Dust2.dk.

Holdet havde en vanskellig sidste sæson i POWER Ligaen, hvor de måtte kæmpe for at undgå nedrykning, og i denne sæson har Ambush indtil videre slået HDE.Hype og tabt til Atlando i overtid.

I ESEA Main har holdet været flyvende, da de sluttede på 3. pladsen i grundspillet, men i første runde i slutspillet røg Ambush ud, da danskerne tabte 1-2 til finske Feniks, som sluttede på 29. pladsen i grundspillet. Holdet misser dermed oprykning til Advanced.

Ambush består nu af:

  • dk smF
  • dk kwezz
  • dk Neffo (På prøve)
     
  • dk M0dEx (Coach)
  • dk holzt (Bænket)
  • dk Inzta (Bænket)
#1 MENIX
2019-03-27 10:06
Okay, den havde jeg ikke ligefrem set komme.
Føler lidt der må have været et kontraktbrud af en art?
#3 Nordby
2019-03-27 10:30
Tja vel ikke fordi deres resultater har været prangende heller så jeg kan godt se for mig at man synes der skal ske et eller andet, men lad os se hvad inzta har at sig senere.
#14 JERN
2019-03-27 12:08
Hvis det er kontraktbrud, så sidder de vel ikke på bænken til kontraktens udløb? Så tror jeg samarbejdet stopper øjeblikkeligt.
#20 ClinT
2019-03-27 12:41
Alt andet ville da være idioti
#27 EXR
2019-03-27 13:30
Sidste gang manden bag ambush mistede/bænkede spillere, så var deres kontrakt stadig gældende. Han sagde sågar til en af spillerne at han skulle spille på deres acd hold, bare fordi at han ejede ham. Så jeg er spændt på hvad der kommer til at ske her.

Man har højest sandsynlig muligheden for at købe de ulønnede spiller for 20k+ i dette tilfælde. Jeg forstår generelt ikke kontrakter hvor man kan ende i en situation hvor “Du har aldrig fået løn her, så det gør du selvfølgelig heller ikke under din bænkning. Du må heller ikke optræde for et andet hold i X antal måneder. Med andre ord, din karriere er totalt lagt på hylden fordi du har skrevet under på en kontrakt hvor du ingen form for indkomst har” Trods det, kan du stadig købes ud for 20k+ (Det buy-out var gældende ved deres tidligere hold, så sikkert også her)
#30 whitey
2019-03-27 13:52
Jeg vil ikke blande mig i denne enkelte sag, men jeg vil gerne kommentere lidt på dine udsagn alligevel :)

Du har stor fokus på at spillerne får 0 i løn - jeg ved godt at for de fleste så virker det som om at spillerne får 0, men sådan er det jo yderst sjældent? Langt de fleste organisationer (I disse luftlag), tilbyder en Eventpakke, eller en Team-pakke, som godt nok ikke kan ses på spillerens konto hver måned, men den har jo stadig værdi både for org og for spiller.

En kontakt med X antal events, hvor billet, transport, hotel, mad osv. SKAL anses som løn. Spillerne accepterer selv de krav der står i kontrakten, så hvis de træder ved siden af, eller ønsker at prøve noget andet - så er det jo stadig kontrakten der afgør hvad der skal ske indenfor kontraktperioden. Medmindre man ser en venlig org-ejer, der ikke vil stå i vejen for spilleren - men det ser vi jo også er en kæmpe glidebane, fordi folk bare regner med at ejeren nok ikke vil stå i vejen, og det er i mine øjne en af grundende til så meget ustabilitet.

Som sagt kender jeg ikke til detaljerne i denne sag, men det kan jo være at Z prøver at være forgangsmand på disse udfordringer (Som han i øvrigt er på så meget andet).
#35 EXR
2019-03-27 14:16
Vi er helt enige om, at spillerne ikke får det der ligner 0 kroner i løbet af sådan en kontraktperiode - de får selvfølgelig betalt lan support og den slags, og det løber selvfølgelig alt sammen op. Men hvorfor skal der være et buy-out på 20k+ pr spiller, når spilleren i bund og grund ikke er noget værd? Ambush kan sælge alle deres spillere for 100.000 og har måske kun betalt lan-support for 10-20.000 eller whatever (hypotetiske tal, men det er jo i det omegn det der foregår)

Jeg undrer mig over at spillerne vil underskrive en kontrakt hvor man får betalt alt lan support, men den dag du bliver bænket, der har du ikke mulighed for at finde et andet hold indtil kontraktudløb - medmindre, som sagt ovenfor, at du bliver købt ud til en urimelig høj pris, taget i betragtning at være en ulønnet spiller.

Jeg har været på banen før i nøjagtig samme sammenhæng, men jeg synes det er synd at inzta og holzt i princippet kan være bundet af deres kontrakt i 6-12 måneder (som haste skrev tidligere, hans kommentarer er blevet fjernet tho??) og skal ligge deres karriere på hylden, velvidende om at de ikke modtager noget fra Ambush i al den tid. JEG KUNNE FORSTÅ HVIS DE GJORDE!!! Så er det bare en del af gamet, men de modtager jo INTET.

Beklager hvis det cirka intet har at gøre med din besked :] jeg har en ret klar holdning om at ovenstående er idiotisk.
#40 whitey
2019-03-27 14:31
Nu kan jeg kun snakke på egne vegne, men vi har ikke sådan en købsklausul i vores kontakter. Vores kontakter står det tydeligt at alt handel (køb/salg) af spillere, skal ske gennem organisationens ledelse. Dvs. vi tager hver enkelt potentielle handel hver for sig. Vi fastsætter ikke en pris på spillerne.

Vores måde at sikre at spillerne ikke føler sig låst - er at de kan sammen købe sig ud af kontakten (For et meget beskedent beløb), som gør at de kan løsrive sig fra kontrakten, dog med den mente, at de ikke må spille for andre orgs i kontraktperioden.

Kender jeg Z ret, så har han lavet kontrakten med den tanke i baghovedet at han ikke vil stå i vejen for nogen, men der kan jo være ukendte faktorer som godtgør at han bænker dem, og derved låser dem.

Hehe jeg kan godt se sammenhængen ;)
#41 ZCDK
2019-03-27 14:32
tror du kender mig ret mate :P
#46 whitey
2019-03-27 15:00
Oraleeeee ;D
#31 dagger3six
2019-03-27 13:56
Det kan godt være jeg blot husker dårligt men mig bekendt har vi nu heller ikke set mange spillere der har været bænket og låst i længere tid i den danske subtop, så jeg tror ikke det er noget reelt problem.
#36 EXR
2019-03-27 14:19
Som jeg skrev i første besked, så sagde manden bag ambush netop til en af sine tidligere spillere ''jeg ejer dig, så jeg sætter dig på acd holdet'' derfor skriver jeg at det er spændende hvad der kommer til at ske denne gang.
#39 ZCDK
2019-03-27 14:25
Hvor får du det fra :D

Den spiller må meget gerne stå frem her i debatten.
#43 EXR
2019-03-27 14:36
Jeg skal gøre alt der står i min magt for at han vil kommentere på dette.

Jeg ønsker ikke at hænge nogen personer ud, men jeg kan give dig et link hvor i der står at han nu er degraderet til acd holdet, fordi at du stadig ejer ham.

Derfor har jeg bare sagt, at det er spændende hvad der kommer til at ske denne gang.
#34 ZCDK
2019-03-27 14:14
EXR

Er man voksen nok til at skrive under på en kontrakt, hvori alt står, skal man være voksen nok, til at respektere sin kontrakt. Det er ikke små børn vi har med at gøre, men personer som ønsker at være professionelle.

Desuden er der andre udgifter forbundet med at drive et hold, og uden et samarbejde hvor resultaterne skal gøre det nemmere for organisationen at skaffe sponsorater, så er det sgu svært at tilbyde løn. Der er 8 mand omkring holdet der arbejder for holdet og for at få tingene til at køre rundt, så holdet kun skal fokusere på at spille, og ikke andet. Har det ikke en værdi? At sende holdet på LAN har også en udgift, eller er det penge der hænger på træerne hvor du kommer fra?

Uanset hvad, så har en buy-out noget at gøre med at man tror på, at netop de spillere man har med at gøre levere så gode resultater at de store hold får øjnene op på dem - skal de så bare smutte gratis?

Sæt dig venligst ind i tingene inden du kommenterer om noget du ikke aner noget om, tak!
#42 EXR
2019-03-27 14:33
Jeg tror også jeg skaffer et par personer som kan arbejde for mig, og 5 spillere som vil spille for mig. Når jeg så bænker dem, så skal de koster i mellem 40-50.000 fordi at JEG tror på at de 5 kan komme i top10 @ hltv

Hvis de ikke kan det, så må de sgu bare tage en kold tyrker i de 6-12 måneder hvor de ikke modtager nogen form for indkomst, og sågar heller ikke må joine et nyt hold. = Destroy players

Det er selvfølgelig let at sige. Men det er i princippet hvad der sker :P
#45 Thranum
2019-03-27 14:55
Jeg kan sagtens forstå hvorfor du synes det er problematisk at man kan havne på bænken uden løn, og se ens karrierer stagnere.

Men man må også lige huske på, at de 5 individer altså selv har har underskrevet og accepteret kontraktens vilkår.
#49 ZCDK
2019-03-27 15:52
Av for den... Så en esports organisation skal være en organisation med velgørende formål for øje, og ikke være en forretning.

Og EXR - hvad stopper dig? Hvis alle vi andre gør det så forkert i dine øjne, så skal du da bare i gang, og vise os hvordan det skal gøres :)
#51 Opal
2019-03-27 16:10
Du tager uniddelbart ret meget for givet af både kontraktuelle forhold og hvilke intentioner der ligger bag Ambush' beslutning.

Sidst en spiller blev bænket i ambush, blev hans kontrakt samtidig ophævet med det samme.
At kontrakten siger ét betyder ikke nødvendigvis, at man ikke kan lave anderledes forhold og/eller annullere denne.

Du gætter utroligt meget ud fra hvad du har hørt.
#52 EXR
2019-03-27 16:47
Jeg kommer med facts fra sidst de var i lignende situation, hvor jeg tilfældigvis fik indblik i alle dialoger - det kan ambush manden hverken be- eller afkræfte, da han ikke var informeret om dette.

En kontrakt er jo en kontrakt. Men alligevel valgte man at ophæve deres kontrakter efter at have sagt ting som ''du spiller for acd holdet nu'' og ''du kan købe dig selv ud for X antal kroner eller få en anden organisation til at købe dig ud for 20k+''

Så kan man snakke om hvor professionelt det i bund og grund er at have folk på kontrakter, hvis man ender med at ophæve dem anyways - som skete med det tidligere hold.

Men jeg synes jeg det er synd for holzt og inzta at de nu er bundet af en kontrakt som de ikke får noget ud af, og desværre heller ikke er i en situation hvor de kan joine et nyt hold.
#53 Opal
2019-03-27 17:41
Så du bygger dine antagelser på, hvad du har hørt fra tidligere sager?

Hvad der er sket før i tiden ved jeg ikke, men det er lige stramt nok, når du antager, at en tidligere fejlbedømmelse betyder at præcis det samme sker igen.

Kontrakterne indeholder selvsagt mere end frikøbsklausuler, så det giver nu meget god mening at have kontrakter og/eller samarbejdsaftaler, så begge parter ved hvad de kan forvente i det daglige samt man som udgangspunkt ved, at man ikke hopper fra hold til hold, som man relativt ofte ser ske i cs.
#54 EXR
2019-03-27 18:48
Så synes du det er mere fair at tilbyde en spiller en kontrakt på 12 måneder uden at give ham nogen form for løn - velvidende om at hvis han bliver bænket/leaver efter 3 måneder, så er hans cs karriere død i de resterende 9 måneder?

Jeg formoder at en organisation som ambush har ambitioner og forventninger til deres spillere, så derfor BØR de opretholde det som står i kontrakten (det var ikke hvad der skete for deres sidste hold, da man opsagde deres kontrakter) derfor, som jeg har nævnt mange gange nu, er jeg spændt på hvad der kommer til at ske denne gang.

Enten er spillerne for dumme ved at underskrive sådan en kontrakt, ellers er det hul i hovedet at en organisation vil have 6-12 måneders kontrakter uden at kunne tilbyde andet end ala lan support. Det rammer kun spilleren negativt hvis man bliver bænket eller lignende - i dette tilfælde, ender man med at være bundet til en kontrakt uden nogen form for økonomisk støtte og man kan se sin karriere dø stille og roligt. MEDMINDRE at en anden organisation tilbyder ambush 20k+ for spilleren, hvilket spilleren umuligt kan være værd.

Ambush har som sådan ikke noget at tabe her, udover holdet selvfølgelig, hehe. :)
#57 Opal
2019-03-28 07:21
Igen - se på sidste gang en spiller blev bænket i Ambush. Han fik lov til at spille for hvem han vil dagen efter bænknignen.
Det er en del af kontrakten for at sikre, at en spiller netop ikke bare hopper fra hold til hold.

Det er ting der er i kontrakten for sikkerhedens skyld, og ikke fordi man er interesseret i at ødelægge karrieren for nogen. Som du selv siger, er der ikke noget at miste, så mon ikke vi ser samme tilfælde som da tmL blev bænket? Intet er sikkert endnu, men du famler lidt i blinde ud fra antagelser og det der måske har været tilfældet tidligere.
#58 EXR
2019-03-28 14:52
Jeg har HELE tiden sagt ''Jeg er spændt på hvad der kommer til at ske denne gang''

Jeg kan kun tage udgangspunkt i seriøse dialoger blandt ambush manden og det hold som jeg snakker om (det sidste hold). At du tager udgangspunkt i en anden episode - be my guest, det skal du fuldstændig have lov til.

Så.... JEG ER SPÆNDT PÅ HVAD DER KOMMER TIL AT SKE DENNE GANG.

Jeg påstår ikke at ambush manden gør dit og dat, jeg kommer bare med facts for hvordan det har været førhen, og er derfor spændt på hvad der kommer til at ske denne gang. Om det er at famle i blinde, ja det må du sgu selv om hvad du vil kalde det :D dine antagelser er hverken mere eller mindre korrekte end mine.

Jeg prøver heller ikke at debattere mig frem til hvad ambush manden gør i denne situation, jeg prøver bare at give et objektivt billede af hvor dumt det er som spiller at skrive under på så lange kontrakter, uden nogen form for økonomisk støtte såfremt man skulle blive bænket. Man ender med at sidde med håret i postkassen og famle i blinde.
#2 Kv3jby3
2019-03-27 10:13
Tobiz og Notan incomming?
#4 WeiZ
2019-03-27 10:35
Hvem skulle så igl?
#8 wake
2019-03-27 10:59
ヽ༼° ل͜ °༽ノ DANNI DYG ヽ༼° ل͜ °༽ノ
#9 WeiZ
2019-03-27 11:34
Ville fiend ikke være mere oplagt? Så evt tilføje tobiz + fiend. =D
#12 b0ychild
2019-03-27 11:59
TOBIZ?
#13 WeiZ
2019-03-27 12:01
Var han igl i sublife? Troede det var fiend :o og så TOBIZ som entry :D
#15 b0ychild
2019-03-27 12:11
TOBIZ er en af de bedste IGLs jeg har haft.
#16 WeiZ
2019-03-27 12:14
Fair, vidste ikke han havde callet før. :D
#61 droob
2019-03-29 13:40
????????????????????????????? mate???
#17 sorN
2019-03-27 12:18
:D
#5 sirr
2019-03-27 10:36
Overraskende. Der er vel næppe nogle tvivl om at noget er gået galt med sådan en udmelding. Bliver spændende at se hvad de gør nu :-)
#6 mad0
2019-03-27 10:40
LuL
#7 MSAA
2019-03-27 10:48
Skal vi lave clan, Peter?
#11 Ezg0
2019-03-27 11:49
+AcilioN og notaN

ez top #1 i dk
#18 MSAA
2019-03-27 12:20
Jeg tror ikke, at du skal regne med, at AcilioN er realistisk for Ambush :-D
#37 10_Gr0n
2019-03-27 14:24
Jeg tror ikke, at du skal regne med, at det var en realistisk drøm :-D
#28 Madsen
2019-03-27 13:31
Så du mener de er bedre end astralis siden du skriver top 1 dk
#29 str1x
2019-03-27 13:50
Kender du sarkasme?
#33 xone
2019-03-27 14:12
Nuuu spørg jeg bare lige hurtigt om noget, men er du helt sikker på at du vil mene at hans indlæg er sarkastisk? :D
#44 str1x
2019-03-27 14:39
Nok er Ambush gode, men top 1 er de nok ikke :D

Deraf: Ezg0's kommentar er nok sarkastisk:)
#48 Ezg0
2019-03-27 15:45
Tak str1x du den eneste det ser sarkasmen i det ahah
#60 droob
2019-03-28 15:15
ironi?
#32 Malleren
2019-03-27 14:09
Self vil de være bedre end Astralis :)))))))))))))))
#47 Madsen
2019-03-27 15:20
:D
#38 10_Gr0n
2019-03-27 14:24
-1 Lobo er bedre
#50 leandr
2019-03-27 16:05
Sådan Modex 👍 Frem med hammeren!
#55 nikofyr
2019-03-27 19:09
Hvor er kick_inzta_ffs henne?😂
#59 bennO
2019-03-28 14:54
han sidder vel og hiver sig i lillemanden
#56 kick_inzta_ffs