Opret Log ind
mithR: "Vi har revet rødderne op og stillet spørgsmål til alt"
Efter en dårlig start formåede North at lave combacket i ECS mod en gang så hæderkronede Virtus.pro. mithr giver status fra København.
Skrevet af: Martin    19. marts 2019 14:45      

Those who can't; teach (:D)

Efter at have tabt første map dybt inde i overtiden, mod Virtus.pro vendte cadiaNs hold kampen og vandt 2-1. Dette gav holdet en plads i til semifinalen i kampen om en plads til de endelige finaler i FACEIT's ECS sæson 7.

Snart skal holdet møde AVANGAR, og vi fangede mithR midt i forberedelserne til dagens kamp.

Hvad er status fra North lejren?

Der er god stemning i North lejren. En meget tiltrængt sejr i går, af flere grunde.

Vi har revet rødderne op, og stillet spørgsmål til alt fra måden vi praccer vi, hvad vi praccer, hvilke fokuspunkter vi skal have under pracc, hvordan vi evaluerer, hvordan vi forbereder os på kampdage.

Selv spillerrummet bliver malet, for at give indtrykket af at der sker forandringer i klubben.

Har du fået implementeret nogle af dine tanker og ideer? Kan du komme ind på hvilke?

Jeg synes jeg har haft god succes med at implementere nogle af mine idéer og tanker, men det vigtigste for mig er egentlig at spillerne tror på sig selv, og hinanden.

Vi er begyndt at spille med mere struktur end tidligere, og har kunnet se at vi rykker os. Nu mangler vi bare at vise det samme i officielle kampe som vi har gjort i pracc.

Hvis jeg skal sætte ord på selve strukturen omhandler det primært at vi ved hvordan vi skal reagere i bestemte situationer, samt hvornår og hvordan vi pusher.

Hvad forventer du af dagens kamp og af hele turneringen?

Dagens kamp er hævn for os. I sidste uge tabte vi til AVANGAR, men jeg tror vi dengang gik ind til en kamp hvor vi var lidt for spændte efter at vise hvad vi har arbejdet på.

Vi kom direkte fra et succesfuldt bootcamp, og så hvordan det hele faldt fra hinanden. Vi har snakket tingene igennem, og justeret vores fremgangsmåde at bearbejde nederlag og møde op på kampdage, så man vi se et helt nyt North i aften og i resten af 2019.

Kampen spilles klokken 20:00, hvor enten mousesports eller vitality venter i finalen, såfremt North kan slå AVANGAR.

ECS Season 7 Europe Week 2
Bedst af tre maps
North
2 - 0
AVANGAR
de_train 16 - 7 de_train
de_dust2 19 - 16 de_dust2
de_mirage de_mirage

#1 sirr
2019-03-19 15:03
Hvor er det dejligt at læse at mithR kommer med en masse tiltrængte ændringer. Omvendt kan man vel sige at det er skræmmende at der ikke er nogle der har haft den tanke før ift. ledelse/ coaches m.m.
#2 freddybballin
2019-03-19 15:10
Hvilken tanke er det, som er skræmmende ingen har haft før?
#7 sirr
2019-03-19 16:24
Det skulle jeg måske have uddybet, haha. Ift. hvor "dårligt" det er gået, undrer det mig at der ikke er nogle af de CS-kyndige i ledelsen (hvoraf flere af hvad jeg ved har en fortid med CS) ikke har haft tanken om at "resette" det hele.

Når jeg skriver "dårligt" i anførselstegn er det samtidig fordi jeg er af den overbevisning om at det er meget subjektivt - det lyder umiddelbart til at nogle fortsat mener at North gør det OK. Jeg er måske også blot irriteret over deres enorme potentiale aldrig rigtig virker til at blive forløst :/
#3 Elwood_jake
2019-03-19 15:15
Lidt sjovt at north henter Cadian fordi har har en markant anden spillestil end MSL som var meget organiseret og taktisk anlagt.... Da det så ikke virker med cadian begynder de at organisere cadian ( til at blive som MSL )

Når det så er sagt håber jeg det bedste for North



...og til jer der så vil hate på MSL - så har han og Nico lige vundet deres gruppe til ECS med Rogue ...
#4 Rushy
2019-03-19 15:19
niko* :D
#5 Martin
2019-03-19 15:47
Et kompromis er måske løsningen. Ellers må de klone valde.
#10 cleansation
2019-03-19 17:31
De ender med af klone aizy
#13 mesterslagter
2019-03-19 18:35
Martin jeg fik aldrig svar på, hvorhenne du have fået informationen på at Konfig og Jugi ville skifte til C9 fra :D Du er jo både Source og skribent på den artikel :)
#14 Martin
2019-03-19 18:53
Man plejer ikke at afsløre kilderne.
#15 mesterslagter
2019-03-19 19:02
Det er helt fair Martin 😉
#11 nopze
2019-03-19 18:08
MSL skal bare tilbage, det kan ikke gå hurtigt nok.
Han er den eneste der kan redde det skod hold der :P
#6 arseface
2019-03-19 15:57
North er så morsomme. Hvor andre grinder CS for at blive bedre til CS, maler de og dyrker de fitness i North. Hvis det lykkedes for North at blive verdens bedste hold ved hjælp af overspringshandlinger, så får de min dybeste respekt, men jeg tvivler.
#9 RAVN
2019-03-19 16:53
🤣
#12 mesterslagter
2019-03-19 18:34
Jeg er sku meget enig med dig. Der er så mange hold , der er blevet bedre end North og har rykket sig enormt bare på hårdt arbejde og dedikation, hvor man virkelig kan se det i deres spil. Jeg har siden at North blev startet manglet at se, at man får forløst det kæmpe potentiale holdet havde og til dels også har nu. Det er klart at alle andre bliver bedre end en, hvis de arbejder hårdt hver eneste dag for det. Jeg kan måske nævne 20 hold i top 30, der på hvilken som helst dag kan spille lige op med North, og sådan var det bare ikke for 1-2 år siden, hvor de kun chokede kontant i kvart og semi-finaler, men dog stadig viste et vist format. Jeg synes Whimp burde have fået sparket for længst, og at holdet skal omlægge deres arbejdsmoral, dedikation eller virkelig grinde som alle andre gør det. Ift. til Majoren synes jeg det er stærkt kritisabelt og direkte skudt i hovedet at man efter visse kval-kampe og op til endnu vigtigere af slagsen vælger at tage hjem 3-4 dage for at "træne" eller restituere eller hvad de vil kalde det. Faktum er at ingen andre hold ville kunne finde på det, og at det virker meget vigtigere at træne i de omgivelser man skal spille i, end hjemme på deres vante setup. Man kan selvfølgelig diskutere mange af de udskiftninger North har lavet, og hvor de har formået at gøre sig selv dårligere over mange gange, men synes arseface har ret i at fokus konstant har ligget forkert, i stedet for at have fokus på spillet. Med det setup man har i organisationen bag North, så kan man ikke komme med nogle som helst undskyldninger i ft. de sidste to år siden holdet gik fra at være Dignitas
#16 arseface
2019-03-19 19:15
Jamen problemet er i min optik at der er for mange personer omkring holdet der skal retfærdiggøre at de er der. Whimps fingeraftryk er fitness og mithr har åbenbart malet et rum. Det ligner lidt at North har for mange penge som de bruger på at hyre alle mulige personer der egentligt ikke er brug for.
#17 freddybballin
2019-03-19 19:54
Du får det til at lyde som om Astralis og andre store hold slet ikke har fokus på hvad det foregår udenfor selve spillet. Om nogen har Astralis da haft kæmpe succes ved at implementere fitness og sports psykolog. Din North insider viden, omkring hvad Whimp og andre gør i organisationen, er imponerende.
#18 arseface
2019-03-19 20:17
Tak, jeg er glad for at du sætter pris på min insider viden 😘
#19 mesterslagter
2019-03-19 20:41
Jeg tænker godt at de kan dyrke fitness og male rum, hvis de vil det og fokus stadig kan holdes på spillet. Men andre hold virker til at prioritere anderledes og må lægge flere timer i kontinuerlige forbedringer af deres tilgang til spillet, fordi man oplever mange af dem i fremgang modsat North og f.eks. Optic, uden at have helt samme professionelle setup omkring dem. Men samtidig ser jeg mange dumme beslutninger taget i forbindelse med mange ting, hvor ledelsen virker til at have handlet forkert.
#20 Afloringerdk
2019-03-20 11:45
Ligesom Astralis gør?
#8 RAVN
2019-03-19 16:53
Så det er først i aften vi ser det nye North, det glæder jeg mig virkelig til. Meget heldigt at det gamle North så ikke tabte igår.